Gjest Gjest Skrevet 29. mars 2006 #1 Skrevet 29. mars 2006 Jeg og min samboer ønsker å opprette en felles konto som vi kan bruke til å betale fellesutgifter med. Hvordan går vi frem da? Går vi bare til banken og sier vi vil ha en konto? Eller kan dette gjøres fra en nettbank? Husker ikke hva jeg gjorde når jeg fikk konto sist...
Gjest Gjest_Daisy_* Skrevet 29. mars 2006 #3 Skrevet 29. mars 2006 Vi gikk sammen i banken og fikk en felles regningsskonto
Gjest Gjest Skrevet 30. mars 2006 #4 Skrevet 30. mars 2006 Spørs hvilken nettbank du har. Jeg kan åpne ny konto via min nettbank, men jeg er jo kunde i denne banken fra før, naturligvis. Men ikke alle banker gir muilghet til å opprette ny konto via sin nettbank. Skal du opprette en konto i en bank hvor du ikke har et kundeforhold fra før, må du uansett kontakte banken. Noen banker har en "klikk her for opprettelse av ny konto"-knapp på sin nettside, så får du alle papirene du trenger i posten, og returnerer dem signert til banken.
~sikka~ Skrevet 30. mars 2006 #5 Skrevet 30. mars 2006 Hvis du har skandiabanken gjør du det på nett. Har du vanlig bank må du sikkert fysisk i banken - kanskje ta en telefon og spør?
abelille Skrevet 30. mars 2006 #6 Skrevet 30. mars 2006 I Skandiabanken finnes ikke disposisjonsrett, så dersom begge skal ha tilgangen til en konto er det en fordel å finne en bank som tilbyr det. Ellers må den andre få muligheten til å logge seg på som den som eier kontoen. Dersom dere har separat økonomi er kanskje ikke det så aktuelt? Men dersom en av dere tar ansvar for å legge inn regninger går jo det helt greit. Vi er begge kunder hos postbanken, og kan i nettbanken opprette en konto, og så skrive inn personnummer til den som skal ha disposisjonsrett. Dersom du ikke gjør det i nettbanken, må du signere på et skjema på postkontoret.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå