AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2025 #21 Skrevet 18. oktober 2025 Jeg synes ikke det er mye. Sist jeg var i et forhold delte vi det samme i løpet av en helg, sånn ca (i begge mine siste forhold, når jeg tenker meg om). Som singel drikker jeg sjelden, men som «forholds-kos» høres det helt greit ut. Nyt livet imens dere har det! Anonymkode: 5aa21...b74 4 2
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2025 #22 Skrevet 18. oktober 2025 3 flasker vin på deling betyr 1.5 vin i uka på hver. Jeg vil ikke si det er voldsomt mye. Jeg tror mange som svarer her tenker det er 3 flasker på deg alene, men det er nok ikke her inne du vil få de mest fornuftige svarene. Jeg tror man må se på helhetsbilde. Er du bekymret for om det er et problem ville jeg ha spurt meg selv: kan jeg gå en uke uten? Kan jeg gå to? Anonymkode: 351d5...53e 2 2
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2025 #23 Skrevet 18. oktober 2025 Det er ikke mye sammenliknet med de som virkelig drikker mye. Kjenner en som drakk 3-4 flasker vin hver dag. Etterhvert ble det for mye væske, så han gikk over til konjakk og whisky. Drakk ofte ei helflaske hver kveld. Det gikk selvsagt ikke bra. Tok knekken på lever, jobb, økonomi og samliv. 3 flasker i uka delt på to personer, det er ikke alarmerende mye, tenker jeg. Anonymkode: 665b0...0b0 5
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2025 #24 Skrevet 18. oktober 2025 Blir dere ikke dårlige av det dagen derpå? Jeg får vondt i hodet og får angst bare jeg shotter nedpå med en sånn små sure flaske. Sover også mye dårligere med noe som helst alkohol inntatt. Anonymkode: 32704...237 4
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2025 #25 Skrevet 18. oktober 2025 Jeg er litt yngre enn dere, jeg synes det ikke er mye. Jeg mistenker at mange av de som svarer er veldig unge...de unge har et annet forhold til alkohol. Men de veier mer, bruker mer narkotika og har mange rare dietter (spiseforstyrrelser)... hver generasjon sin last, sier bare jeg. Anonymkode: 40740...90e 5 2
Rødvinsfilosofen Skrevet 18. oktober 2025 #26 Skrevet 18. oktober 2025 Høres ille ut når man ramser det opp slik.😅 Åpner du og mannen en flaske vin til middagen kl. 17:00 på en fredag, og deler resten utover kvelden så tror jeg ingen ville ha stusset over det. Heller ikke å gjenta det samme på lørdagen etter. Hvis dere også åpner en flaske vin til søndagsmiddagen så tror jeg heller ingen ville ha steilet. Sparer dere halve flasken og deler den til en kveld uken etterpå, så tror jeg det i sum er et «ganske normalt alkoholkonsum». 3 2
Rødvinsfilosofen Skrevet 18. oktober 2025 #27 Skrevet 18. oktober 2025 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Blir dere ikke dårlige av det dagen derpå? Jeg får vondt i hodet og får angst bare jeg shotter nedpå med en sånn små sure flaske. Sover også mye dårligere med noe som helst alkohol inntatt. Anonymkode: 32704...237 Håper jeg ikke høres for alkoholisert ut nå, men at to voksne mennesker deler én flaske vin utover en kveld, pleier i de fleste tilfeller å gå bra. De fleste drikker gjerne rødvin sammen med mat, ost, sjokolade eller annet, og «shotter ikke» rødvinen. 2 2
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2025 #28 Skrevet 18. oktober 2025 Du kan sjekke selv her: https://avogtil.no/drikkestatus/ Anonymkode: 55c7a...ef4 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2025 #29 Skrevet 18. oktober 2025 Rødvinsfilosofen skrev (1 minutt siden): Håper jeg ikke høres for alkoholisert ut nå, men at to voksne mennesker deler én flaske vin utover en kveld, pleier i de fleste tilfeller å gå bra. De fleste drikker gjerne rødvin sammen med mat, ost, sjokolade eller annet, og «shotter ikke» rødvinen. Jeg sa ikke at de shotter som jeg gjør. Det var et oppriktig spørsmål av ren nysgjerrighet, blir de ikke veldig dårlig dagen derpå av vinen de drikker? Anonymkode: 32704...237 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2025 #30 Skrevet 18. oktober 2025 For vår del, par i slutten av 30-åra, er det veldig mye. Vi drikker maks 3 ganger i året, og aldri i ukedagene. Jeg synes det er unødvendig å drikke så mye og så ofte, ser rett og slett ikke vitsen. Men folk er jo forskjellige, og det som er normalt for oss, trenger ikke være normalt for andre. Så lenge dere ikke gjør dumme ting som å kjøre i fylla, eller krangle og kjefte i fylla, må dere jo bare gjøre det dere vil. Anonymkode: 22927...2b3 5 1
Rødvinsfilosofen Skrevet 18. oktober 2025 #31 Skrevet 18. oktober 2025 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg sa ikke at de shotter som jeg gjør. Det var et oppriktig spørsmål av ren nysgjerrighet, blir de ikke veldig dårlig dagen derpå av vinen de drikker? Anonymkode: 32704...237 En flaske rødvin inneholder 750 ml Fordelt på fem glass blir det 150 ml Hvis mannen da drikker tre glass og kvinnen drikker to glass, i mellom 17:00 og 24:00 så tror jeg ingen av de vil være særlig plaget dagen etterpå. Men jo eldre man blir - jo dårligere tåler man koffein og alkohol. Mange sliter mer med søvnen enn at de har blitt så påvirket. Sliter man med kronisk migrene så burde man kanskje droppe både rødvin og sjokolade. 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2025 #32 Skrevet 18. oktober 2025 Nowayback skrev (57 minutter siden): Galskap, etter min mening. På hvilken måte? Anonymkode: b736f...445 4 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2025 #33 Skrevet 18. oktober 2025 Tenker det er innafor. Anonymkode: 16438...bce 3 1
AlcosAnal Skrevet 18. oktober 2025 #34 Skrevet 18. oktober 2025 For en gjeng nedtrykte bedehuskjerringer dere er 9 1 3
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2025 #35 Skrevet 18. oktober 2025 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vi er et ektepar i femtiåra. Koser oss med vin i helgene og en dag i uka. Blir fort en flaske på deling de kveldene. Altså sikkert 3 vinflasker i uka. Hva tenker andre om dette? Mye? Anonymkode: b736f...445 Altså en drøy liter vin i uken per person..? Det er jo ikke lite, men heller ikke urovekkende mye. Anonymkode: cf6c7...790 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2025 #36 Skrevet 18. oktober 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): 1.5 flaske i uka er mye synes jeg. For meg selv. Det er innenfor sånn objektivet sett, men for meg villr 6 flasker vin i måneden vært for mye. Usunt også Anonymkode: a06d5...fab Ja, det er mye. Om forbruket til TS er minimum 1,5 flaske i uka/seks flasker i måneden, så er det 72 flasker vin i året. Men man må regne med at TS drikker mer både i sommerferien (må jo “kose seg” i Syden/på ferie vet du), i påskeferien, på 17. mai, i desember (julebord, selskaper, nyttårsaften..) , så til sammen blir det vel mer likt 100 flasker vin i året. Det er mye. Anonymkode: 536e1...658
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2025 #37 Skrevet 18. oktober 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva tenker jeg? Jo, så lenge dere ikke kjører i fylla, blir aggressive og banker hverandre eller generelt er til sjenanse for andre...med andre ord: så lenge dere hygger dere, hva skulle være problematisk? Vi er også et ektepar i femtiåra, og deler minst en kartong vin + kanskje en flaske i tillegg i løpet av en helg. Vi drikker ikke i ukedagene, for det er det ikke tid til, men i helgen lager vi god mat, drikker vin og deler vår lidenskap for musikk og koser oss innenfor husets fire vegger. Vi skjøtter jobbene våre, betaler regningene våre og holder hjemmet vårt rent og ryddig. En av oss jobber off-shore, så flere "hvite uker" i strekk er vi også vant til😉 Så lenge vinen dere drikker ikke brukes som selvmedisinering eller erstatning for ett eller annet problem i livene deres er vel ikke dette noe som helst å bry seg om? Anonymkode: 9d9c3...d89 Jeg synes dere drikker mye. Den dagen offshore arbeideren blir pensjonist forsvinner de "hvite ukene". Det er en stygg uvane dere legger opp til, men noe skal man drive med. Ville prøvd å venne meg til et lave forbruk for helsas skyld. Anonymkode: 4f77a...019 3
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2025 #38 Skrevet 18. oktober 2025 Ja, synes dere drikker mye. Men enklere å drikke enn å la være tenker jeg. Anonymkode: 4f77a...019
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2025 #39 Skrevet 18. oktober 2025 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ja, det er mye. Om forbruket til TS er minimum 1,5 flaske i uka/seks flasker i måneden, så er det 72 flasker vin i året. Men man må regne med at TS drikker mer både i sommerferien (må jo “kose seg” i Syden/på ferie vet du), i påskeferien, på 17. mai, i desember (julebord, selskaper, nyttårsaften..) , så til sammen blir det vel mer likt 100 flasker vin i året. Det er mye. Anonymkode: 536e1...658 Hva med de som tar en øl hver dag. Vet om mange som tar en øl om kvelden. Det blir mer en 1.5 flaske med vin i uka Anonymkode: 49671...90d 2
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2025 #40 Skrevet 18. oktober 2025 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Jeg er litt yngre enn dere, jeg synes det ikke er mye. Jeg mistenker at mange av de som svarer er veldig unge...de unge har et annet forhold til alkohol. Men de veier mer, bruker mer narkotika og har mange rare dietter (spiseforstyrrelser)... hver generasjon sin last, sier bare jeg. Anonymkode: 40740...90e Jeg er også i 50-årene, men er altså en av dem som synes dette er mye. Anonymkode: 1ebdb...b65 3 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå