Gå til innhold

3 flasker vin i uka.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi er et ektepar i femtiåra. Koser oss med vin i helgene og en dag i uka. Blir fort en flaske på deling de kveldene. Altså sikkert 3 vinflasker i uka. Hva tenker andre om dette? Mye? 

Anonymkode: b736f...445

• Liker 2
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva tenker jeg? Jo, så lenge dere ikke kjører i fylla, blir aggressive og banker hverandre eller generelt er til sjenanse for andre...med andre ord: så lenge dere hygger dere, hva skulle være problematisk? 

Vi er også et ektepar i femtiåra, og deler minst en kartong vin + kanskje en flaske i tillegg i løpet av en helg. Vi drikker ikke i ukedagene, for det er det ikke tid til, men i helgen lager vi god mat, drikker vin og deler vår lidenskap for musikk og koser oss innenfor husets fire vegger. Vi skjøtter jobbene våre, betaler regningene våre og holder hjemmet vårt rent og ryddig. En av oss jobber off-shore, så flere "hvite uker" i strekk er vi også vant til😉

Så lenge vinen dere drikker ikke brukes som selvmedisinering eller erstatning for ett eller annet problem i livene deres er vel ikke dette noe som helst å bry seg om?

Anonymkode: 9d9c3...d89

• Liker 16
  • Hjerte 5
  • Nyttig 5
Skrevet

Oi, det syns jeg er ganske mye…

Anonymkode: 628f5...177

• Liker 12
  • Nyttig 4
Skrevet

Ærlig talt, jeg gir fullstendig blaffen I hvor mye anonyme brukere på nettet drikker.

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg syns det er alt for mye. 

• Liker 13
  • Nyttig 4
Skrevet

Det er helseskadelig uten tvil, men folk er overvektige osv og må få leve livet sitt slik de vil. Lev og la leve.

Anonymkode: a6745...96f

• Liker 7
Skrevet

Hvis det gir dere mer glede i livet enn et lengre og sunnere liv, vær så god. Det kunne aldri falt meg inn å drikke så mye. 

Anonymkode: fa680...4fe

• Liker 4
  • Nyttig 5
Skrevet

Blir ca like mye alkohol som en 6-pakning pils per person. Det er ikke mye på en uke.

Anonymkode: de760...00e

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Det er mye ja

Anonymkode: 1ebdb...b65

• Liker 6
  • Nyttig 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Vi er et ektepar i femtiåra. Koser oss med vin i helgene og en dag i uka. Blir fort en flaske på deling de kveldene. Altså sikkert 3 vinflasker i uka. Hva tenker andre om dette? Mye? 

Anonymkode: b736f...445

Jeg synes det er LITT i overkant, men det bør være OK. Men pass på at det ikke øker på etter hvert. 

Hos oss har det heller blitt litt mindre med årene. Gamle folk tåler nok gjerne ikke så mye. Nå passer jeg på å aldri drikke så mye at jeg føler ubehag neste morgen. Vi drøyer kosen heller med litt god ost og kjeks . . .

Skrevet
Grønnsaksvaffel skrev (5 minutter siden):

Ærlig talt, jeg gir fullstendig blaffen I hvor mye anonyme brukere på nettet drikker.

Og likevel gidder du å lese og kommentere . . . . 🤪

Har du mange venner . . ?

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hva tenker jeg? Jo, så lenge dere ikke kjører i fylla, blir aggressive og banker hverandre eller generelt er til sjenanse for andre...med andre ord: så lenge dere hygger dere, hva skulle være problematisk? 

Vi er også et ektepar i femtiåra, og deler minst en kartong vin + kanskje en flaske i tillegg i løpet av en helg. Vi drikker ikke i ukedagene, for det er det ikke tid til, men i helgen lager vi god mat, drikker vin og deler vår lidenskap for musikk og koser oss innenfor husets fire vegger. Vi skjøtter jobbene våre, betaler regningene våre og holder hjemmet vårt rent og ryddig. En av oss jobber off-shore, så flere "hvite uker" i strekk er vi også vant til😉

Så lenge vinen dere drikker ikke brukes som selvmedisinering eller erstatning for ett eller annet problem i livene deres er vel ikke dette noe som helst å bry seg om?

Anonymkode: 9d9c3...d89

Dette er for mye alkohol, og det blir ikke bedre av unnskyldningene dine. Dere burde seriøst re-vurdere mengden inntak. 

(Kan på en måte forstå en sterk vininteresse, men de ekte vinentusiastene kjøper sjeldent kartonger. Det lukter litt "billig fyll" av kartonger spør du meg…

Anonymkode: 628f5...177

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er veldig mye alkohol. Alkohol er som kjent gift. Men folk får gjøre som de vil selvsagt.

Anonymkode: e0fa8...bcf

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
senior skrev (4 minutter siden):

Og likevel gidder du å lese og kommentere . . . . 🤪

Har du mange venner . . ?

Moroklump 🤪

Skrevet

1.5 flaske i uka er mye synes jeg. For meg selv.

Det er innenfor sånn objektivet sett, men for meg villr 6 flasker vin i måneden vært for mye. Usunt også

Anonymkode: a06d5...fab

Skrevet

For meg er det mye ja. Veldig mye. Men folk er forskjellige. 

Anonymkode: 86761...2d1

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvis du føler at du må spørre om det så vet du vel innerst inne svaret på det selv..

Men når det skal sies så gjør hver og en hva de vil. Så lenge man er grei mot andre mennesker og dyr, og ikke fører noen kjøretøy, verken i fylla eller bakfylla.

Men hvis du vil være grei med deg selv også bør du kanskje revurdere alkohol inntaket litt. 

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg synes det er mye. 

• Liker 4
Skrevet

3 flasker vin på deling? reagere ikke på det så lenge det ikke går utover noe, gjør du det om til øl så blir det jo ikke mange bokser per dag.

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet

Galskap, etter min mening.

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...