AnonymBruker Skrevet 18. oktober #1 Skrevet 18. oktober Nå har jeg en skikkelig forkjølelse med kraftig hoste, og problemet dukker opp igjen: jeg tisser på meg akkurat når jeg hoster. Jeg har plutselig ingen kontroll og det er jo litt ekkelt. Heldigvis hoster jeg ikke mye til vanlig, men en sånn hoste sitter jo i noen uker og begynner å bli lei. Problemet oppsto for et par år siden, noen år etter at jeg fødte sist barn. Jeg vet at stressinkontinens er vanlig, spesielt for meg som kvinne som har født et par barn og nærmer meg overgangsalder. Men jeg syntes det er rart at det er kun ved hosting. Jeg kan hoppe, løpe, le og løfte tungt uten å tisse på meg. Jeg kan stoppe strålen når jeg tisser til vanlig og i følge gynekologer kniper jeg riktig og har sterk knipemuskel. Noen som har opplevd det samme? Er det noe man kan gjøre noe med? Bør jeg snakke med lege eller er det bare noe jeg må finne meg i? Takk for svar! ⭐ Anonymkode: d0b4f...381
AnonymBruker Skrevet 18. oktober #2 Skrevet 18. oktober Akkurat det samme skjer meg. Har aldri lekkasjer ellers. Kan vanligvis stoppe strålen nesten når som helst, eneste unntak er når jeg er skikkelig tissetrengt. Og øver muskulaturen jevnlig. Men når jeg ha hostet noen dager er det akkurat som kroppen gir opp, da lekker det under hoste med mindre jeg nylig har vært på do. Har ikke tips og har ikke snakket med legen om det, men ville si at du ikke er alene 😅 Anonymkode: f2f8a...3db 1
Stor pike Skrevet 18. oktober #3 Skrevet 18. oktober Jeg har utfordringer med inkontinens til vanlig, og nå har jeg hostet kraftig, virkelig kraftig i tre måneder pga kikhoste. Jeg kjenner godt til at man tisser på seg ved hoste. Apoteket har massevis av produkter, bla bind i ulike tykkelser. Selv har jeg funnet pull ons fra Attend. Jeg liker ikke bind, for når det står på, trenger jeg typ trusebleie. Bind holder ikke godt nok på sidene. Det kommer nok litt an på om du bare skvetter litt, eller faktisk tisser ordentlig på deg. 1
FrkSolsikke Skrevet 18. oktober #4 Skrevet 18. oktober Når man hoster, bruker man mellomgulvet, og når man har født barn, er det ofte litt mindre tett der nede. Så når man hoster, presser man på og det er vanskelig å holde seg. Så helt normalt 😁😁 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober #5 Skrevet 18. oktober Takk for svar! Det hjelper å ikke være alene. Samtidig, det er kanskje vanlig, men det er jo faktisk ikke normalt eller greit at man skal drive å tisse på seg heller. Mer forskning på kvinnehelse osv! Er det sånn at dere som har svart til nå antar at "dette må vi leve med" eller har dere oppsøkt lege og blitt utredet rundt det? Hadde inkontinens vært et problem i hverdagen hadde jeg definitivt krevd å bli skikkelig utredet og behandlet ,men blir litt usikker på om det er noe å gjøre med når det "kun" er i perioder med hoste. Stor pike skrev (2 timer siden): Jeg har utfordringer med inkontinens til vanlig, og nå har jeg hostet kraftig, virkelig kraftig i tre måneder pga kikhoste. Jeg kjenner godt til at man tisser på seg ved hoste. Apoteket har massevis av produkter, bla bind i ulike tykkelser. Selv har jeg funnet pull ons fra Attend. Jeg liker ikke bind, for når det står på, trenger jeg typ trusebleie. Bind holder ikke godt nok på sidene. Det kommer nok litt an på om du bare skvetter litt, eller faktisk tisser ordentlig på deg. Takk for råd og deling av erfaringer, opplever du at det finnes noe behandling utover å bruke bleie? Det er ihvertfall nok til at stadig renner nedover beina og jeg må skifte, så burde nok være flinkere til å kjøpe inn skikkelige produkter. Akkurat nå har jeg mensen i tillegg så det er jo en herlig smørje av kroppsvæsker om dagen med hoste og slim og snørr i tillegg 😆😆. FrkSolsikke skrev (2 timer siden): Når man hoster, bruker man mellomgulvet, og når man har født barn, er det ofte litt mindre tett der nede. Så når man hoster, presser man på og det er vanskelig å holde seg. Så helt normalt 😁😁 Ugreit, jeg vil kunne bruke mellomgulvet mitt til det det er til uten å måtte tisse på meg. 💪🏼 Anonymkode: d0b4f...381
AnonymBruker Skrevet 18. oktober #6 Skrevet 18. oktober Klarer du knipe før du hoster? Altså at du kniper til når du kjenner hostingen begynner. Anonymkode: a0944...371
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå