Gå til innhold

Du har god tid. Hva skal du lage i kveld?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da setter jeg en stor bolledeig, så lager jeg kanelboller som kan fryses for hele høsten. Eller med hjemmelaget eple syltetøy av norske epler. De er selvfølgelig gode ferske, men det føles bra å ha noe å ta opp fra fryseren også om jeg får gjester. Og det er så koselig å kna gjærdeig 😄 Lukter supergodt, høst stemning hele dagen. 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Som et tankeeksperiment så ville jeg ovnsbakt flaskegresskar og laget en nydelig suppe av det, eller fylt det som festivt med sopp, bulgur, bokhvete, eller quinoa, samt litt erter, tranebær, hakkede nøtter, og en dressing med lønnesirup 😋 

Ville gjerne ha laget et godt brød til begge deler, enten naanbrød, foccacia eller prøvd meg på surdeig. 

Gresskar er så utrolig godt og en god suppe er fantastisk nå, men også fylt. :spise:

Endret av Daisy-love
Skrevet

Da ville jeg lagd bacon og spinatpai, med skikkelig hjemmelaget butterdeig. Og en deilig salat.

Anonymkode: 29b80...c0a

• Liker 1
Skrevet
tirben skrev (18 timer siden):

I dag lager jeg helstekt hvitløkskylling med rotgrønnsakergrateng. 

Det hadde vært kult se et bildet av resultatet 😃

Skrevet
exictence skrev (21 timer siden):

ost og kjeks, reddiker, cherrytomater, paprika, valnøtter, tranebær, honning, vårløk

Det blir en fargerik tallerken 👍

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

I dag ble det hjemmelaget finnbiff med hjemmelaget potetstappe og grønnsaker ved siden ) 

Anonymkode: e598d...0a8

Alt er godt når mann lager dem hjemmet 😀

Skrevet
Hydrium skrev (18 timer siden):

Da setter jeg en stor bolledeig, så lager jeg kanelboller som kan fryses for hele høsten. Eller med hjemmelaget eple syltetøy av norske epler. De er selvfølgelig gode ferske, men det føles bra å ha noe å ta opp fra fryseren også om jeg får gjester. Og det er så koselig å kna gjærdeig 😄 Lukter supergodt, høst stemning hele dagen. 

For hele høsten! Da må du ha en stor fryseskap 👍😃

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Da ville jeg lagd bacon og spinatpai, med skikkelig hjemmelaget butterdeig. Og en deilig salat.

Anonymkode: 29b80...c0a

Nam 🥘

Skrevet
Daisy-love skrev (16 timer siden):

Som et tankeeksperiment så ville jeg ovnsbakt flaskegresskar og laget en nydelig suppe av det, eller fylt det som festivt med sopp, bulgur, bokhvete, eller quinoa, samt litt erter, tranebær, hakkede nøtter, og en dressing med lønnesirup 😋 

Ville gjerne ha laget et godt brød til begge deler, enten naanbrød, foccacia eller prøvd meg på surdeig. 

Gresskar er så utrolig godt og en god suppe er fantastisk nå, men også fylt. :spise:

Tankeeksperiment 😀👍

Skrevet

Jeg ville gått for noe langtidsstekt kjøtt. Her i huset er vi glad i bresert lam og lager både en franskinspirert og en gresk type (kleftiko). Velger vi kleftiko, passer det godt med en enkel forrett med feta, tzatziki, oliven og brød, og gjerne også ovnsbakte rødbeter med hvitløk.

• Liker 2
Skrevet
mathekta skrev (21 timer siden):

Tenk deg at det er helg og du har det du trenger av ingredienser. Hva skal du lage?

Komler.

Anonymkode: afd52...4f6

Skrevet
mathekta skrev (53 minutter siden):

For hele høsten! Da må du ha en stor fryseskap 👍😃

Nei, få venner 😅 Lager en 2 kg deig 😊 

Skrevet

Jeg har laget bolognese tidligere i dag som skal fryses ned. Til middag har jeg laget gyoza dumplings 😁

Anonymkode: 66f05...cc2

• Liker 1
Skrevet

I dag ble det rådyrlår på en seng av rotgrønnsaker og hjemmelaget potetmos med pastinakk  og sopp i fløtesaus.

Anonymkode: 6ed02...427

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...