Gå til innhold

Du har god tid. Hva skal du lage i kveld?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenk deg at det er helg og du har det du trenger av ingredienser. Hva skal du lage?

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

I dag lager jeg helstekt hvitløkskylling med rotgrønnsakergrateng. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)

ost og kjeks, reddiker, cherrytomater, paprika, valnøtter, tranebær, honning, vårløk

Endret av exictence
  • Hjerte 1
Skrevet

Kalkunfilet, fløtegratinertepoteter, rosenkål, brokkoli, saus og tyttebærsyltetøy.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Biff, fløtegratinerte poteter og ovnsbakte grønnsaker. Pannacotta med pasjonsfrukt til dessert.

Anonymkode: 204c0...580

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

I dag lørdag: Hvis jeg hadde hatt mer tid og overskudd i dag hadde jeg laget en forrett av ferske reker, avokado, grapefrukt, chili og koriander i tillegg til fisken med gulrotpuré og soyasmør jeg skal ha til hovedrett. Dessuten hadde jeg bakt brownies til dessert, og posjert de to pærene jeg har i kjøleskapet med limoncello, lime og sitron.

I morgen søndag: Jeg skal lage langtidskokt osso buco av lammebog med safranrisotto til.

Anonymkode: 377cd...fb2

AnonymBruker
Skrevet

Høyryggbiten, har stått på 80 grader siden kl 1430. potetmos med masse smør, grønnsakene moser/siler jeg og lager en saus av, med litt rødvin i og fløte kansje...

Anonymkode: 3b5a2...92c

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Boeuf Bourguignon i dag og reinskavsgryte med hjemmelaget potetmos i morgen. 

Anonymkode: ac64a...7d5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hater å lage mat. Når jeg en sjelden gang gidder å lage mat selv, så blir det ofte tacos, eller en indisk curry. Det er mine to spesialiteter.

Anonymkode: 09b8c...99c

• Hjerte 1
Skrevet (endret)

Jeg og sønnen min har fått en ny yndlingsrett: Marry-Me-Chicken. Den har jeg laget flere ganger de siste ukene. Den er supergod. Jeg bruker en time og ti minutter på alt sammen av forberedelser og steking osv, men det er verdt det.

Oppskrifter finnes det flere av på nettet har jeg skjønt, bl.a. på TikTok leste jeg, men den oppskriften jeg bruker er denne fra Matprat.  Jeg deler kyllingen opp i noe mindre biter enn jeg forstår oppskriften mener og viser i videoen; mine biter er på størrelse med ca en raus munnfull. Da slipper man å sitte med kniv og skjære opp, bare å spise.

Endret av Million
  • Liker 2
Skrevet
Million skrev (41 minutter siden):

Jeg og sønnen min har fått en ny yndlingsrett: Marry-Me-Chicken. Den har jeg laget flere ganger de siste ukene. Den er supergod. Jeg bruker en time og ti minutter på alt sammen av forberedelser og steking osv, men det er verdt det.

Oppskrifter finnes det flere av på nettet har jeg skjønt, bl.a. på TikTok leste jeg, men den oppskriften jeg bruker er denne fra Matprat.  Jeg deler kyllingen opp i noe mindre biter enn jeg forstår oppskriften mener og viser i videoen; mine biter er på størrelse med ca en raus munnfull. Da slipper man å sitte med kniv og skjære opp, bare å spise.

Takk for tipset! Den skal jeg prøve en gang. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sloppy joe

Anonymkode: e77b7...7bd

Skrevet (endret)
tirben skrev (47 minutter siden):

Takk for tipset! Den skal jeg prøve en gang. 

Velbekomme :)  Vær raus med krydderet! Paprikakrydderet på kyllingen bare dynger jeg på. 

PS! Også er jeg raus med tomatpureen! Det står "en klatt tomatpure"... jeg tar to store! :D  

Endret av Million
  • Nyttig 1
Skrevet

Enchiladas eller Burritos. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor alene og har stort sett god tid hver eneste lørdag. Ukens høydepunkt er å lage noe godt til lørdag kveld. I dag har jeg kjøpt inn et stykke ytrefilet av reinsdyr. Det skal straks stekes. Potetene står alt i ovnen. Jeg steker sopp og koker rosenkå. Så koker jeg ut panna med litt av hvert, med fløte og smør på slutten. Til dette drikker jeg en hel flaske god rødvin. 

Anonymkode: ddb05...635

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

I dag ble det hjemmelaget finnbiff med hjemmelaget potetstappe og grønnsaker ved siden ) 

Anonymkode: e598d...0a8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

I dag ble det hjemmelaget finnbiff med hjemmelaget potetstappe og grønnsaker ved siden ) 

Anonymkode: e598d...0a8

Har du laget finnbiffen fra bunnen av?

Anonymkode: e77b7...7bd

Skrevet

I dag laget jeg kylling tikka masala fra bunnen. Tok litt tid, og sausen må finpusses litt neste gang. Men den smakte minst like godt som sausen fra Saritas, og det var ikke spesielt vanskelig å lage.

Skrevet

Inihaw na Liempo om jeg hadde begynt dagen før, og det ikke er dritvær ute.
Men Pancit som tilbehør 

Beste maten jeg kan få.

Skrevet

Noe kjapt. Har jeg god tid har jeg ikke lyst til å bruke den på å lage mat. Iallefall ikke når mannen er borte. 

Pizza. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...