GÃ¥ til innhold

Jeg er slank men har stor mage

Anbefalte innlegg

Skrevet

167 cm, 55 kg, 80 cm rundt livet ... Det ser jo ikke så bra ut, særlig når jeg har kjole eller lang genser. Spiser sunt og magert men er glad i sukker, og har et litt for stort sukkerinntak ca. 2 ganger i uken. Trener en del mage for å få den strammere. Sannsynligvis må jeg kutte sukker? Men det er min store last 😔

Anonymkode: a8758...8f7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv stomach vacuum. Du får google det, får ikke lagt ut link. Dersom du har vært gravid kan du ha delte magemuskler. Jeg  hadde det og tok operasjon.

Anonymkode: e162f...109

AnonymBruker
Skrevet

Hormoner i ubalanse. Da legger vi på oss rundt magen. Du sier ikke noe om alder, men kan også være overgangsalder.

Anonymkode: 5b4f3...6af

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kvinner er genetisk betinget for det å ha mage som buler litt og litt ekstra rundt midjen. Fettet polstrer og beskytter livmoren vår. Det er også fett å tære på for kroppen hvis det blir dårligere og magrere tider under et eventuelt svangerskap.

Anonymkode: 7ae44...847

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Hormoner i ubalanse. Da legger vi på oss rundt magen. Du sier ikke noe om alder, men kan også være overgangsalder.

Jeg er 55 år og i full overgangsalder 😟. Dette har du jo helt rett i, jeg har bare ikke koblet det! Kan ikke spise så mye mindre enn jeg gjør, kanskje jeg bare må leve med en "bulk" på magen. Har prøvd hold-in truser, det var forferdelig 😬

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Jeg er 55 år og i full overgangsalder 😟. Dette har du jo helt rett i, jeg har bare ikke koblet det! Kan ikke spise så mye mindre enn jeg gjør, kanskje jeg bare må leve med en "bulk" på magen. Har prøvd hold-in truser, det var forferdelig 😬

Ja, da er det nok østrogenfallet som fører til endring i hvor fett lagres. Tar du østrogen? Det kan hjelpe.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er også i overgangsalder og jeg har absolutt ikke stor mage. Det er en mye at vi blir tjukke av overgangen. Ta litt ansvar og se på kostholdet ditt og trening. Går ikke å trene mage for å få smalere midje, du må ha et skikkelig kosthold. 

Anonymkode: 153bb...ca7

Skrevet

Ta en prat med legen din, og få sjekket hormonstatus, inkludert eventuell insulinresistens - som kan henge sammen med endret hormonbalanse i forbindelse med overgangsalder.

Dumt å krangle mer enn nødvendig med kroppen, om du egentlig har behov for hormontilskudd?

Anonymkode: b41d1...b59

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...