AnonymBruker Skrevet i går, 15:05 #1 Skrevet i går, 15:05 Vi hadde besøk av en jevnaldrede som barnet mitt og noen små De hadde lekt med en liten, og sagt h*n skulle legge seg ned, og tatt noe i rumpa. H*n var 4 år og de største var 6 Jeg ble dritsint og skuffet. Hva slags konsekvenser burde dette få? Vi har hatt et problem med det en gang før. De har snakket mye om det i barnehagen. Anonymkode: 0f8d0...91b
AnonymBruker Skrevet i går, 15:14 #2 Skrevet i går, 15:14 Sint fordi barn er nysgjerrige? Normal lek som ikke skal legges skam på, men... Mer skremmende tenker jeg siden barnet veit mer enn det burde. Barnet kan være utsatt for overgrep og trur dette er normalt. Jeg ville tatt en tlf til barnevernet og snakket med barnehagen om mistanke om overgrep. Men å bli sint og skuffa er bare feil av deg TS! Anonymkode: 0f445...038 8
AnonymBruker Skrevet i går, 15:15 #3 Skrevet i går, 15:15 Vil bare førstsi at det ikke trenger ligge noe annet bak enn at "barn er barn" og barn gjør rare ting på eget initiativ. Skjønner ikke helt hva du mener med konsvekvenser. Straff mener du? Du kan snakke med de andre foreldrene og snakke om hva som har skjedd slik at de kan snakke med sine barn om hva som er greit og ikke å gjøre. Anonymkode: 1c81e...716 4
AnonymBruker Skrevet i går, 16:22 #4 Skrevet i går, 16:22 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vil bare førstsi at det ikke trenger ligge noe annet bak enn at "barn er barn" og barn gjør rare ting på eget initiativ. Skjønner ikke helt hva du mener med konsvekvenser. Straff mener du? Du kan snakke med de andre foreldrene og snakke om hva som har skjedd slik at de kan snakke med sine barn om hva som er greit og ikke å gjøre. Anonymkode: 1c81e...716 AnonymBruker skrev (1 time siden): Sint fordi barn er nysgjerrige? Normal lek som ikke skal legges skam på, men... Mer skremmende tenker jeg siden barnet veit mer enn det burde. Barnet kan være utsatt for overgrep og trur dette er normalt. Jeg ville tatt en tlf til barnevernet og snakket med barnehagen om mistanke om overgrep. Men å bli sint og skuffa er bare feil av deg TS! Anonymkode: 0f445...038 Jeg ble sint fordi de stakk noe inni rumpa. Anonymkode: 0f8d0...91b
AnonymBruker Skrevet i går, 16:30 #5 Skrevet i går, 16:30 Husker selv som barn at vi gjorde ting som var med tissen eller rompene. Var bare utforskning og nyskjerrige. Barn har jo en seksualitet på sitt eget vis også, det er en del av å vokse opp. Men klart, hvis noen ble utsatt for noe som opplevdes ugreit, så må man gjøre noe Anonymkode: 47672...07d
AnonymBruker Skrevet i går, 17:20 #6 Skrevet i går, 17:20 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vi hadde besøk av en jevnaldrede som barnet mitt og noen små De hadde lekt med en liten, og sagt h*n skulle legge seg ned, og tatt noe i rumpa. H*n var 4 år og de største var 6 Jeg ble dritsint og skuffet. Hva slags konsekvenser burde dette få? Vi har hatt et problem med det en gang før. De har snakket mye om det i barnehagen. Anonymkode: 0f8d0...91b Om mitt barn hadde bedt noen å kle av seg og tatt noe inn i rompa på noen, hadde det blitt mange alvorlige samtaler. Hadde også prøvd å finne ut om det hadde skjedd noe mot barnet mitt. Jeg hadde også en telefon til foreldrene til de andre barna og fortalt om det som hadde skjedd. Om dette hadde blitt gjort mot barnet mitt, hadde det også blitt samtaler. Men med et annet fortegn. Og jeg hadde ringt til foreldrene til de andre barna. Og jeg hadde sendt inn bekymringsmelding til bv. Jeg hadde ikke tillatt felles samvær med disse barna uansett. Dette er overgrep, ikke seksualitet. Anonymkode: 6eecc...0bb 1 1
AnonymBruker Skrevet i går, 17:25 #7 Skrevet i går, 17:25 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Om mitt barn hadde bedt noen å kle av seg og tatt noe inn i rompa på noen, hadde det blitt mange alvorlige samtaler. Hadde også prøvd å finne ut om det hadde skjedd noe mot barnet mitt. Jeg hadde også en telefon til foreldrene til de andre barna og fortalt om det som hadde skjedd. Om dette hadde blitt gjort mot barnet mitt, hadde det også blitt samtaler. Men med et annet fortegn. Og jeg hadde ringt til foreldrene til de andre barna. Og jeg hadde sendt inn bekymringsmelding til bv. Jeg hadde ikke tillatt felles samvær med disse barna uansett. Dette er overgrep, ikke seksualitet. Anonymkode: 6eecc...0bb Herregud melding til bv for det der etter en gang ? Uten å vite noe mer 🤦🏻♀️ Anonymkode: f51a2...694 3 1
AnonymBruker Skrevet i går, 19:19 #8 Skrevet i går, 19:19 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg ble sint fordi de stakk noe inni rumpa. Anonymkode: 0f8d0...91b Men hvorfor ble du sint? Og hvem ble du sint på ? Eller ble du sint på situasjonen ? Og hva gjorde du med dette sinnet ? Jeg tenker at det er lurt om du snakker med barnet ditt om hva som er greit og ikke، samtidig som du også snakker med de andre foreldrene. En konsekvens av dette er jo at barna ikke får leke alene. Det skal være trygt for alle. Barnet som ber noen ta noe i rumpa, bør kansje snakkes med for det kan kanskje ligge noe bak . Selvsagt kan det også være uskyldig lek, men greit å være på sikre siden.. Anonymkode: d532e...beb 2
AnonymBruker Skrevet i går, 19:32 #9 Skrevet i går, 19:32 Her må man puste med magen. Også må man sortere litt før man snakker med barna. Her har man en ypperlig mulighet til å prate om kropp og grenser. Om at man ikke skal la andre gjøre noe med en som en selv ikke vil. (Finnes mange bra serier om dette nå, for flere aldersgrupper). Jeg ville også snakket med de andre foreldrene, slik at de også kan ta gode samtaler med barna sine. Anonymkode: 723af...afb 4
GammelKaktus Skrevet i går, 19:33 #10 Skrevet i går, 19:33 Å bli sint skuffet høres ikke ut som en ok opplevelse for barna. Bedre å være rolig å høre hva som har skjedd om det er uskyldig lek eller om noe har skjedd noen av barna. Da dette har vært en greie i barnehagen så er det naturlig å ta en prat med de igjen om dette og foreldrene selvsagt. 1
AnonymBruker Skrevet i går, 19:41 #11 Skrevet i går, 19:41 Det er jo ikke greit det her. Det overskrider det som kan kalles uskyldig doktorlek, og det er også en maktubalanse med at de eldste barna utnytter de yngste barna til å ha den kjipe rollen som pasient som de kan lure til å gjøre ting med som de egentlig ikke vil, for å få være med på leken med de store. Det er viktig å snakke med alle barna som var involvert om hendelsen om at det som skjedde ikke var greit og hvorfor og at alle barna får noenlunde samme versjon. Stine Sofies stiftelse og Jegvet.no har mange tips, videoer og stoff om hvordan snakke med barn om grensesetting og overgrep. Å trekke inn barnevernet er litt voldsomt, basert på én hendelse, med mindre det er barn som har generelt utagerende seksuell atferd. Det kan være tegn på at dette barnet selv utsettes for overgrep. Anonymkode: fe32c...f96 1
AnonymBruker Skrevet i går, 19:46 #12 Skrevet i går, 19:46 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg ble sint fordi de stakk noe inni rumpa. Anonymkode: 0f8d0...91b Hva da? vi brukte tusj når vi lekte rompedoktor i barnehagen. Jeg skjønner jo som voksen at det ikke er lurt og stikke hva som helst inn i rompa, men hvorfor sint? Snakk om det heller. Anonymkode: 55755...cc3
AnonymBruker Skrevet i går, 19:47 #13 Skrevet i går, 19:47 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Om mitt barn hadde bedt noen å kle av seg og tatt noe inn i rompa på noen, hadde det blitt mange alvorlige samtaler. Hadde også prøvd å finne ut om det hadde skjedd noe mot barnet mitt. Jeg hadde også en telefon til foreldrene til de andre barna og fortalt om det som hadde skjedd. Om dette hadde blitt gjort mot barnet mitt, hadde det også blitt samtaler. Men med et annet fortegn. Og jeg hadde ringt til foreldrene til de andre barna. Og jeg hadde sendt inn bekymringsmelding til bv. Jeg hadde ikke tillatt felles samvær med disse barna uansett. Dette er overgrep, ikke seksualitet. Anonymkode: 6eecc...0bb Dette er overgrep, ikke seksualitet? Nei, det er ingen av delene ! det er helt vanlig at barn er nysgjerrige , du høres litt gæren ut. Anonymkode: 55755...cc3 4
AnonymBruker Skrevet i går, 20:03 #14 Skrevet i går, 20:03 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg ble sint fordi de stakk noe inni rumpa. Anonymkode: 0f8d0...91b Dette er normale ting barn finner på. Det er ikke seksualitet i voksen forstand, og heller ikke overgrep. Det er utforsking som barn kan finne på. Var selv med på lignende ting som 5-6åring. Anonymkode: ce58a...6cb 3
AnonymBruker Skrevet i går, 20:29 #15 Skrevet i går, 20:29 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Dette er normale ting barn finner på. Det er ikke seksualitet i voksen forstand, og heller ikke overgrep. Det er utforsking som barn kan finne på. Var selv med på lignende ting som 5-6åring. Anonymkode: ce58a...6cb Var du med på som 6-7 åring og stikke noe i rumpa på en 4 åring? Anonymkode: 0f8d0...91b
AnonymBruker Skrevet i går, 20:30 #16 Skrevet i går, 20:30 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Vil bare førstsi at det ikke trenger ligge noe annet bak enn at "barn er barn" og barn gjør rare ting på eget initiativ. Skjønner ikke helt hva du mener med konsvekvenser. Straff mener du? Du kan snakke med de andre foreldrene og snakke om hva som har skjedd slik at de kan snakke med sine barn om hva som er greit og ikke å gjøre. Anonymkode: 1c81e...716 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Sint fordi barn er nysgjerrige? Normal lek som ikke skal legges skam på, men... Mer skremmende tenker jeg siden barnet veit mer enn det burde. Barnet kan være utsatt for overgrep og trur dette er normalt. Jeg ville tatt en tlf til barnevernet og snakket med barnehagen om mistanke om overgrep. Men å bli sint og skuffa er bare feil av deg TS! Anonymkode: 0f445...038 Normal lek at 6-7 åring stikker noe i rumpa på en 4 åring...? 4 åringen gren.. Anonymkode: 0f8d0...91b
AnonymBruker Skrevet i går, 21:36 #17 Skrevet i går, 21:36 AnonymBruker skrev (1 time siden): Normal lek at 6-7 åring stikker noe i rumpa på en 4 åring...? 4 åringen gren.. Anonymkode: 0f8d0...91b Stakkars liten Det er jo ikke noe form for lek når det er sånn aldersforskjell og den minste ikke vil. Stor forskjell på 4-åring og 6-åring! Håper du følger opp dette med alle foreldre. Anonymkode: 21bee...bc9 1
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #18 Skrevet 18 timer siden Jeg vet om en som opplevde dette fra et barn som var et par år eldre. Og det preger den personen veldig i dag. Det var et seksuelt overgrep. Barn forgriper seg ofte (men ikke alltid) videre hvis de selv opplever overgrep. Han som var eldre (det eldste barnet) i min historie hadde en fosterfar som forgrep seg på han. Anonymkode: e641e...873
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå