Gå til innhold

Spørsmål om slektskap med far sin eks?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk en melding fra et slektskaps program om at jeg er i slekt med en kjent person.

Slektskapet går via eksen til min far.

Jeg føler meg ikke i slekt med far sin eks kone.

Er der riktig at man regnes som slektning til foreldre sin eks - og til deres slekt?

Anonymkode: 56171...6af

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner ikke helt hva du snakker om.. er det kobling av slektstrær? Man velger vel om man vil det eller ei.. Har ikke mine eks-stemødre i treet mitt, men de har heller ikke fått barn med far.. Hadde kanskje hatt damene med i såfall, men hadde ikke koblet videre på deres slektninger.

Skrevet

Nei, jeg tenker ikke at det foreligger noe slektskap da. Det kan hende de ikke finner så mange, og at de da tar alt de finner som de kan definere noe forhold til?

Anonymkode: 62b30...a13

Skrevet

Du er vel i slekt med denne eksen da, helt uavhengig om hun er din fars eks? Slekt kan være ganske fjernt. 

Anonymkode: e56e0...9c6

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du er vel i slekt med denne eksen da, helt uavhengig om hun er din fars eks? Slekt kan være ganske fjernt. 

Anonymkode: e56e0...9c6

Det er tegnet opp ett slektstre som går via far, hansker eks osv.

Skrevet

Er det via et barn av din far og hans eks?

Anonymkode: 4523e...f01

Skrevet

Nei, så lenge dere ikke deler DNA, er dere ikke i slekt, og du kan avslå.

Anonymkode: 88f2b...88c

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Fikk en melding fra et slektskaps program om at jeg er i slekt med en kjent person.

Slektskapet går via eksen til min far.

Jeg føler meg ikke i slekt med far sin eks kone.

Er der riktig at man regnes som slektning til foreldre sin eks - og til deres slekt?

Du er ikke i slekt med en inngiftet «stemor», med mindre hun og din far også er i slekt.

Anonymkode: f302e...e40

Skrevet

Du er vel bare oppført som din far sitt barn? Han er sikkert oppført som hennes eks. Det betyr ikke at dere er i slekt...

Anonymkode: a5a32...ffa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...