AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 13:33 #1 Skrevet lørdag kl. 13:33 Mannen har barn fra før som er 9 år. Har vært en tendens til at barnet får være lenge våken, 23-00. Har sakt at jeg syns det er forlenge til en 9 åring, og at fordi det er litt kjekt med egentid/kjærestetid. Gikk bra en periode, men så har det glidd ut. Nu er det våkentid til 23-00 igjen, ukedag og helg. Jeg blir litt oppgitt for far begrunner det med at han gidder ikke mase om leggetid… Blir litt oppgitt for jeg må minne på dette ofte… Og han viser at han bare er lat i forhold til det.. Barnet er ganske mye hos oss også. Og det blir derfor lite tid til noe når han prioritere og jobbe og sine hobbier når barnet ikke er her. Anonymkode: e35f5...c31
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 13:57 #2 Skrevet lørdag kl. 13:57 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Mannen har barn fra før som er 9 år. Har vært en tendens til at barnet får være lenge våken, 23-00. Har sakt at jeg syns det er forlenge til en 9 åring, og at fordi det er litt kjekt med egentid/kjærestetid. Gikk bra en periode, men så har det glidd ut. Nu er det våkentid til 23-00 igjen, ukedag og helg. Jeg blir litt oppgitt for far begrunner det med at han gidder ikke mase om leggetid… Blir litt oppgitt for jeg må minne på dette ofte… Og han viser at han bare er lat i forhold til det.. Barnet er ganske mye hos oss også. Og det blir derfor lite tid til noe når han prioritere og jobbe og sine hobbier når barnet ikke er her. Anonymkode: e35f5...c31 Han forventer sikkert at du gjør det. Anonymkode: 71fb9...bea
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 13:58 #3 Skrevet lørdag kl. 13:58 Legger gutten hans altså. Anonymkode: 71fb9...bea
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 13:59 #4 Skrevet lørdag kl. 13:59 En niåring skal ikke legge seg fordi far skal ha egentid med kjæresten. Niåringen skal legge seg fordi niåringer trenger mer enn syv timer søvn! (24-07). Hårreisende oppførsel av far, er han god på grensesetting, oppdragelse og gode vaner på andre ting da?? Anonymkode: 6ad2b...41c 6 2
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 14:01 #5 Skrevet lørdag kl. 14:01 jeg ville heller sagt at han prioriterer ikke å oppdragelse. At en 9-åring er oppe til 23 på hverdager, når det er skole er jo ikke bra for ungen. Ungen må jo være kjempetrøtt på skolen. Hvordan går det med ungen, sånn egentlig??? Anonymkode: e59fa...98b 5 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 14:04 #6 Skrevet lørdag kl. 14:04 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): En niåring skal ikke legge seg fordi far skal ha egentid med kjæresten. Niåringen skal legge seg fordi niåringer trenger mer enn syv timer søvn! (24-07). Hårreisende oppførsel av far, er han god på grensesetting, oppdragelse og gode vaner på andre ting da?? Anonymkode: 6ad2b...41c NEI det skjønner jeg å ! Men det handler om å ha gode vaner og rutiner samtidig som at man faktisk kan utnytte det til tid tilhverandre ! Det må da faktisk være lov. neei det er han ikke. Dette gjelder blandt annet i foehold til skjermtid, hvor det ofte hender at barnet sitter fortan telefon eller tv i 10-12 timer hjemme, barnet har ingen oppgaver hjemme, barnet får ofte godteri/boller i ukedager som helg. Listen er lang…. TS Anonymkode: e35f5...c31 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 14:04 #7 Skrevet lørdag kl. 14:04 Guttungen kan umulig være særlig oppmerksom på skolen. Hvordan er kostholdet til en som sover så alt for lite hele tiden? Anonymkode: bc0c1...020
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 14:05 #8 Skrevet lørdag kl. 14:05 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): NEI det skjønner jeg å ! Men det handler om å ha gode vaner og rutiner samtidig som at man faktisk kan utnytte det til tid tilhverandre ! Det må da faktisk være lov. neei det er han ikke. Dette gjelder blandt annet i foehold til skjermtid, hvor det ofte hender at barnet sitter fortan telefon eller tv i 10-12 timer hjemme, barnet har ingen oppgaver hjemme, barnet får ofte godteri/boller i ukedager som helg. Listen er lang…. TS Anonymkode: e35f5...c31 Problemet ditt er ikke niåringen. Problemet er kjæresten din. Du får revurdere om dette er et forhold som er liv laga. Jeg personlig ville aldri vært sammen med en som er mindre moden enn niåringen i huset, men det er nå meg da. Anonymkode: 6ad2b...41c 6 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 14:06 #9 Skrevet lørdag kl. 14:06 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): jeg ville heller sagt at han prioriterer ikke å oppdragelse. At en 9-åring er oppe til 23 på hverdager, når det er skole er jo ikke bra for ungen. Ungen må jo være kjempetrøtt på skolen. Hvordan går det med ungen, sånn egentlig??? Anonymkode: e59fa...98b Det er kanskje mer rett å bruke ja, det går hånd i hånd. Det er jo det som er hovedfokuset. Barnet er blitt mer og mer spydig, ukonsentrert, viser tegn til dårlig atferd med og slå og true om han ikke får det som han vil. Dette har nok sammenheng med økende skjermbruk, lite grensesetting og lite søvn. Far forstår ikke dette når jeg tar det opp. TS Anonymkode: e35f5...c31
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 14:08 #10 Skrevet lørdag kl. 14:08 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Guttungen kan umulig være særlig oppmerksom på skolen. Hvordan er kostholdet til en som sover så alt for lite hele tiden? Anonymkode: bc0c1...020 Hos far så får han stortsett brødskiver med skjokoladepålegg.. Anonymkode: e35f5...c31
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 14:08 #11 Skrevet lørdag kl. 14:08 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): NEI det skjønner jeg å ! Men det handler om å ha gode vaner og rutiner samtidig som at man faktisk kan utnytte det til tid tilhverandre ! Det må da faktisk være lov. neei det er han ikke. Dette gjelder blandt annet i foehold til skjermtid, hvor det ofte hender at barnet sitter fortan telefon eller tv i 10-12 timer hjemme, barnet har ingen oppgaver hjemme, barnet får ofte godteri/boller i ukedager som helg. Listen er lang…. TS Anonymkode: e35f5...c31 Nei, han prioriterer ikke oppdragelse. Han tar ikke sin rolle som far seriøst. Anonymkode: e59fa...98b
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 14:08 #12 Skrevet lørdag kl. 14:08 Problemet er kjæresten din. Enig med anonym 41c. Hvordan tenker du at barnet hans kommer til å bli når det ikke finnes oppdragelse i heimen? Vil du være samboer med en fyr som har et uoppdragent barn uten noe ansvar i heimen? Anonymkode: 0cf69...3d4
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 14:08 #13 Skrevet lørdag kl. 14:08 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er kanskje mer rett å bruke ja, det går hånd i hånd. Det er jo det som er hovedfokuset. Barnet er blitt mer og mer spydig, ukonsentrert, viser tegn til dårlig atferd med og slå og true om han ikke får det som han vil. Dette har nok sammenheng med økende skjermbruk, lite grensesetting og lite søvn. Far forstår ikke dette når jeg tar det opp. TS Anonymkode: e35f5...c31 Er han psykisk utviklingshemmet, eller hva er unnskyldningen hans for å ikke oppføre seg som et voksent menneske med ansvar for barn? Anonymkode: 6ad2b...41c 2
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 14:09 #14 Skrevet lørdag kl. 14:09 Han høres ut som en dårlig kjæreste, men en helt jævlig far. Jeg hadde vurdert å melde han til barnevernet for vanskjøtsel av barnet. Anonymkode: 6ad2b...41c 3
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 14:11 #15 Skrevet lørdag kl. 14:11 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er kanskje mer rett å bruke ja, det går hånd i hånd. Det er jo det som er hovedfokuset. Barnet er blitt mer og mer spydig, ukonsentrert, viser tegn til dårlig atferd med og slå og true om han ikke får det som han vil. Dette har nok sammenheng med økende skjermbruk, lite grensesetting og lite søvn. Far forstår ikke dette når jeg tar det opp. TS Anonymkode: e35f5...c31 Gutten blir jo en tikkende bombe av dette. For å sette det på spisse, så kan bli den neste som tar en håndgranat på pilestredet... Om det ikke hjelper å ta det opp med far, hadde jeg tatt en samtale med mor. Om ikke det helle hjelper, er barnevernet neste instans. Jeg hadde heller ikke blitt i forholdet med en slik mann. Som mor selv, hadde jeg mista all respekt for denne fyren. Anonymkode: e59fa...98b 3
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 17:23 #17 Skrevet lørdag kl. 17:23 Tja at han er oppe til 23 i helgen ser jeg ikke problemet med, ei heller at han får godteri/boller midt i uken, men leggetid i hverdagen bør være tidligere Anonymkode: f31b5...324 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 01:58 #18 Skrevet søndag kl. 01:58 En niåring skal legge seg senest kl 21! Å legge ham ved midnatt hører ingensteds hjemme! Stakkar, han må være så trøtt om morgenen... Anonymkode: 90276...296
AnonymBruker Skrevet i går, 08:48 #19 Skrevet i går, 08:48 AnonymBruker skrev (På 19.10.2025 den 3.58): En niåring skal legge seg senest kl 21! Å legge ham ved midnatt hører ingensteds hjemme! Stakkar, han må være så trøtt om morgenen... Anonymkode: 90276...296 litt merkelig at en som er ni år gammel ikke er i stand til å se dette selv også da. burde ikke være nødvendig med så veldig mange hjerneceller før man forstår at man faktisk kommer til å bli ganske trøtt neste morgen med sånne døgnrytmer. Anonymkode: d6a19...434
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #20 Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): litt merkelig at en som er ni år gammel ikke er i stand til å se dette selv også da. burde ikke være nødvendig med så veldig mange hjerneceller før man forstår at man faktisk kommer til å bli ganske trøtt neste morgen med sånne døgnrytmer. Anonymkode: d6a19...434 Tøv! En niåring skal kanskje forstå det, men en niåring skal IKKE ha ansvaret for det!!!! Anonymkode: 6ad2b...41c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå