Pawn Hearts Skrevet lørdag kl. 16:50 #61 Skrevet lørdag kl. 16:50 Vin og reiser til Hellas (to ganger i året, så det kan nærmest kalles en vane). Begge deler helt nødvendige for helse og velvære.
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 17:43 #62 Skrevet lørdag kl. 17:43 Jeg har medlemskap både på senter og i svømmehall, rundt 1000,- i måneden. Det er jo litt luksus. Og så kjøper jeg diverse streaming for 1200,- i måneden. Mange vil mene det er unødvendig. Anonymkode: 2e36c...bc3 2
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 17:44 #63 Skrevet lørdag kl. 17:44 Reising, og atter reising. Bor ikke dyrt når jeg reiser, men bruker uansett mer på hotell enn boutgifter hjemme. Har heller ingen dyre vaner hjemme. Anonymkode: 54aef...6bf 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 17:49 #64 Skrevet lørdag kl. 17:49 Hasj og junkfood. Anonymkode: 4627b...db2 2
Rucula Skrevet lørdag kl. 17:56 #65 Skrevet lørdag kl. 17:56 Botox, frisør, shopping, ferier og masse penger på mat 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 17:58 #66 Skrevet lørdag kl. 17:58 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Vel, egentlig at jeg er i livet er jo unødvendig 😛 Anonymkode: 180f0...9c1 ekte Anonymkode: 07bcf...4a5
Soft mann Skrevet lørdag kl. 18:03 #67 Skrevet lørdag kl. 18:03 Skulle ønske eg kunne kjøpe meg en fersk Sei av og til 1 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 18:04 #68 Skrevet lørdag kl. 18:04 Når jeg leser gjennom denne tråden viser det seg at jeg har ganske mange laster jeg ikke reflekterer over i hverdagen😄 Jeg er skyldig i: kaffekapsler, vin, noe brus , farris og energidrikk. Reiser, finere hoteller og resturanter sporadisk, kunst, klokker, vesker og har noen dyre smykker. Bruker ikke ofte penger på interiør eller klær - men når jeg først gjør det kan det fort blir ganske dyrt. Familien har to biler, går til frisøren fire ganger i året med klipp og striper (startet først når jeg fikk noen grå hår), tar botox noen ganger i året og take away oftere enn jeg burde. Oppsummert finnes det nok mange mennesker som har bedre moral og verdier enn meg. Jeg nyter livet da, det kan ingen ta fra meg! Anonymkode: 9eea8...6f6 2
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 18:05 #69 Skrevet lørdag kl. 18:05 Snus og alkohol Anonymkode: 7064e...80f
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 18:07 #70 Skrevet lørdag kl. 18:07 Jeg elsker klær og trender, og bruker derfor mye penger på det. Bruker også litt mye penger på iskaffe, sushi, botox, konserter og alkohol ute. Anonymkode: 638df...957 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 18:15 #71 Skrevet lørdag kl. 18:15 Jeg fikser neglene og tar brasiliansk wox en gang i mnd. Ca 1500 kr når jeg egentlig ikke har så god råd. Det er litt luksus, men klarer ikke stoppe Anonymkode: 12118...99d 3
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 18:21 #72 Skrevet lørdag kl. 18:21 Jeg er 100% alene med to barn på 5 og 6 år. Vi har vært på all inclusive ferie i Spania tre år på rad. Neste sommer har jeg bestilt to uker på Garn Canaria. Kostet ca 60.000. Jeg bruker ca 100.000 på sommerferien vår. Det er min luksus! Anonymkode: 723e9...61a
Ullvott Skrevet lørdag kl. 18:27 #73 Skrevet lørdag kl. 18:27 (endret) Brus, sjokolade eller noen årlige frisørbesøk klarer jeg ikke å se på som luksusvaner, selv om det ikke nødvendigvis er helt livsnødvendige ting. 😃 Mine luksusvaner er parfymer, litt dyrere sminke enn absolutt nødvendig (jeg har både dyre og billige merker i sminkeveska) og at jeg av og til kjøper ekte champagne til anledninger der jeg sikkert kunne klart meg med rimeligere bobler. Ut over dette er jeg egentlig ganske nøysom. Ikke gjerrig, men heller ikke sløsete. Endret lørdag kl. 18:29 av Ullvott 2
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 18:30 #74 Skrevet lørdag kl. 18:30 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Her er det jammen veldig stort spenn i hva som regnes som luksus. Hadde aldri trodd at noen tenkte på svineknoke og høyrygg som luksus, heller tvert i mot. Jeg lever ganske nøkternt i hverdagen, men min store svakhet er dyre hotell og fine restauranter. Elsker å bo på luksushotell, og har betalt både 10.000 og 15.000 pr. natt. Foretrekker å gå på restauranter med smaksmeny og ha vinpakke til, så da går også tusenlappene fort. Anonymkode: 4209b...fbc Det du kaller hverdagsluksus er noe mange andre, inkludert meg selv, bare kan drømme om... 15 000 for hotell en natt? Det er mer enn hva jeg har råd til for overnatting totalt i løpet av ett år... Det hadde sprengt feriebudsjettet mitt til himmels. Heldigvis er hverdagsluksus noe som varierer etter budsjettet man har. For noen er enkelte ting helt uoppnåelig, for andre er det samme hverdagsluksus. For deg er det hverdagsluksus å gå på restaurant med vinpakker så tusenlappene flyr, for andre er 500kr luksus på restaurant, og noe man må spare for... Anonymkode: c8fdb...5d2 5 2 3
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 18:33 #75 Skrevet lørdag kl. 18:33 Grønnsaksvaffel skrev (5 timer siden): Mine vaner som andre sikkert ser på som luksus: - Parmaskinke og franske oster. - Brus. - Lunsj på kafe hver fredag. - Klær og sko jeg ikke trenger, men har lyst på. Jeg ser ikke på det som økonomisk uansvarlig siden jeg uansett ikke klarer å bruke opp lønna mi og sparer 5-sifret beløp hver måned. Dette tror jeg ikke mange ser på så særlig luksus. Vis meg det mennesket i Norge som ikke kjøper klær og sko de ikke trenger.. Anonymkode: 4cf46...d73 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 18:33 #76 Skrevet lørdag kl. 18:33 Frisør, negler, botox... Liker god mat og vin. Er ute altfor ofte🫣 Anonymkode: cbab8...f6a 2
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 18:37 #77 Skrevet lørdag kl. 18:37 Kaffe på Kaffebrenneriet hver uke. Og når jeg en sjelden gang kjøper ny sminke, så kjøper jeg luksusmerker som Chanel el.l. Og så kjøper jeg litt mer klær enn jeg egentlig trenger, fordi jeg liker fine klær 😊 Anonymkode: ac952...51b 2
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 18:37 #78 Skrevet lørdag kl. 18:37 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Har du noen vaner du tenker egentlig er litt uansvarlig med tanke på økonomi, men som likevel gir deg så mye glede at du mener at det er verdt det? Mine er: Sushi: 160 kr i uka Brus: 250 kr i uka Godteri, kaker, bakst: 250 kr i uka Botox: 4000 kr 2 ganger i året Ser ellers ikke på prisen når jeg handler matvarer, går gjerne for Gilde løvtynn skinke isteden for vanlig kokt skinke. Har lenge tenkt at dette er ting som gir meg glede i hverdagen, så at det på en måte er verdt det. Men har begynt å regne på det, og har lyst å gjøre en endring, kanskje ikke kutte ut men halvere forbruket.. både for økonomi og for bedre helse. Er jo så mye annet jeg kunne brukt de pengene på. Anonymkode: 7c137...679 1. Brus avhengig. Kjøper på tilbud da,men drikker kun brus. Ikke kaffi,alkohol osv. 2. Damper ( el sigarett) Botox brukte jeg 8000 på i året i 2 år ,men nå får jeg det gratis ( migrene botox) og de tar panne og sinnarynken. Helt greit for meg😄 Ellers er jeg sparsommelig gitt. Nesten all mat handles på 40 eller 50% fryses ned. Kjøper en del hudpleie og sminke,men loreal, ikke dyrt. Anonymkode: 4d1af...ddc
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 18:38 #79 Skrevet lørdag kl. 18:38 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dette tror jeg ikke mange ser på så særlig luksus. Vis meg det mennesket i Norge som ikke kjøper klær og sko de ikke trenger.. Anonymkode: 4cf46...d73 her Anonymkode: a8566...426 6
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 18:39 #80 Skrevet lørdag kl. 18:39 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): 1. Brus avhengig. Kjøper på tilbud da,men drikker kun brus. Ikke kaffi,alkohol osv. 2. Damper ( el sigarett) Botox brukte jeg 8000 på i året i 2 år ,men nå får jeg det gratis ( migrene botox) og de tar panne og sinnarynken. Helt greit for meg😄 Ellers er jeg sparsommelig gitt. Nesten all mat handles på 40 eller 50% fryses ned. Kjøper en del hudpleie og sminke,men loreal, ikke dyrt. Anonymkode: 4d1af...ddc Glemte ferier . 100.000 i året eller mer,1 med barna og 2 turer uten. Sparer 10 til 20 tusen hver måned så har råd. Hadde ikke reist hvis ikke. Anonymkode: 4d1af...ddc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå