Gå til innhold

Hvilken unødvendige "luksusvaner" har du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjøper smykker, ikke som investering eller noe, kun fordi jeg liker smykker. Det siste innkjøpet var en ring til 16000kr. Jeg er ufør så det er MYE penger for meg og helt unødvendig luksus. 

Anonymkode: e41b1...8dd

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg vet det. Jeg har egentlig ingen prangende forbruksvaner, og er IMOT det. 

Har ikke kjøpt nye klær på årevis. Kanskje derfor unnet jeg meg en dyr neglelakk.

Anonymkode: d1140...c5a

Ja det er jo fullstendig innafor, men om det er en ukentlig greie med normal økonomi hadde det jo vært noe annet.  Så kos deg med lakken, den er sikkert kjempefin :) 

TS 

Anonymkode: 7c137...679

• Hjerte 1
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Jeg kjøper smykker, ikke som investering eller noe, kun fordi jeg liker smykker. Det siste innkjøpet var en ring til 16000kr. Jeg er ufør så det er MYE penger for meg og helt unødvendig luksus. 

Hjelpes. 16.000kr på noe som mest sannsynlig mister verdi i det du setter foten ut av butikken 😮 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hjelpes. 16.000kr på noe som mest sannsynlig mister verdi i det du setter foten ut av butikken 😮 

Ringen er antikk og ikke kjøpt i butikk så den har ikke verditap på samme måte som nytt, den er også 18karat gull så den vil aldri bli helt verdiløs.

Men det spiller ingen rolle, den er på fingeren min og gir meg masse glede☺️

• Liker 7
  • Hjerte 11
Skrevet

Brus/farris, beløpet varier, men drikker fort 2-3 flasker farris om dagen

Legger negler hver 3-4 uke, koster 800.- kr hver gang

Noen behandlinger på salong/spa i året, får deler av det sponset til bursdag/jul/bryllupsdag da, men koster allikevel noen tusen totalt i året. Stort sett voksing, vippebøy, massasje, fotbehandling eller hudbehandling. Gjør ingenting fast, men gjør hvert fall to av disse tingene i året.

Spiser MYE takeaway som er det aller største problemet mitt. Er gravid og hjemme med 1åring, så blir fort sånn... i perioder er det 150-300 kr på takeaway hver dag

Anonymkode: 96e93...257

Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Røyk, hasj, alkohol, take-away, Ryde, godteri/snacks.

Ja, mesteparten av mitt luksusforbruk blir trykket inn i kjeften, enten på den ene eller andre måten...

Noe av dette gir meg en ambivalent følelse av nytelse blandet med skam og anger... kjipe greier. 

Well, well..

Anonymkode: 30e2a...d54

Din gode selvinnsikt og evne til refleksjon taler i alle fall til din fordel.

Mao du er ikke fortapt 😁

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Business Class på intercont flighter 🙈

• Liker 3
  • Hjerte 2
Skrevet

Jeg er nøktern når det kommer til dagligvarer og klær. Jeg har ikke dyr bolig, og lever etter et forholdsvis stramt budsjett, kun fordi det er viktig for meg å ha råd til å spare en del, samt kunne unne meg noe dyr og unødvendig luksus. 
Botox og frisør er unødvenige dyre vaner. Og jeg elsker en god flaske vin, da ser jeg ikke på pris. 
Og fordi jeg sparer fikk jeg nå kjøpt meg en unødvendig dyr bil jeg ikke trenger. Det gir meg masse glede, for kjører mye. 
Altså, jeg trenger bil. Men har kjøpt meg en mye dyrere nå, bare fordi jeg kan 😍

Anonymkode: b5152...64e

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet

Er vell mer som en hekt, men 6 kalde Hansa Lite hver kveld jeg har satt meg ned i sofaen etter alle dagens gjøremål.... Blir jo røfly 6000+ kr i mnd så det skal kuttes ned er planen!! 

Anonymkode: 82188...3ed

• Liker 1
Skrevet

- Take away når vi føler for det

- Botox 3-4 ganger i året (men er medisinsk, så kanskje ikke luksus?)

- Ytterklær i 4000kr-klassen (men de holder jo også ekstremt lenge)

- Elsykkel (koster noen tusen i året på vedlikehold)

- Kvalitetsgarn

Lever ganske nøkternt ser jeg nå…er kanskje take away og brus vi unner oss litt for ofte. Og sjokolade, når man tenker på det en plate koster nå til dags. 

Anonymkode: d404d...48e

• Liker 1
Skrevet

Har kuttet ned på frisørbesøk, tar turen 1 gang i året. Kuttet ut å spise ute, kjøper heller ikke alkohol lenger omtrent. Kvittet oss med bil (bor sentralt i Oslo).

Vi legger heller pengene i reiser og gode råvarer. Jeg har lyst til å begynne å kjøpe litt kunst, så knust og antikviteter blir nok min nye luksus 😆

Anonymkode: ea265...032

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)

- middag ute (bor alene og av og til er det steggeleg kjedelig å lage middag til bare en)

- Alkohol

- velger å bo på relativt dyre hoteller

når jeg ute og reiser 

Endret av LilleMy_09
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Økologisk mat, og mye fersk frukt og bær. 

Dyre klær og sko når jeg først kjøper noe  (men ofte brukt!). 

Unner oss ofte champagne. 

Flyr ofte for å besøke familie. 

Ellers lever vi ganske nøkternt 😊 Ingen nikotin, veldig lite brus, take-away, skjønnhetsprodukter/behandlinger, billig bil og hus. 

Anonymkode: 637cf...497

• Liker 2
Skrevet

Morsomt med folk som anser narkotika og nervegift som luksus 

Anonymkode: ea407...08d

• Liker 6
Skrevet

Vet ikke om det kan kalles uvaner, men all alkohol og mat kjøpt på restaurant er jo et helt vanvittig pengesluk.

250,- på to glass vin

99,- for et kakestykke 

340,- for to øl 

289,- for en salat 

60,- for en kopp kaffe

Sushi blir fort 189 - 289

Er jeg invitert bort kjøper jeg gjerne en flaske god vin, og/eller en bukett med blomster. 
Det blir fort 500,-

Kjøper også unødvendig dyr kapselkaffe, det blir sikkert noen hundrelapper i måneden.

• Liker 1
Skrevet

Alt jeg gjør er unødvendig. 

Tar ingen gode valg i livet, økonomisk. Derfor er kontoen på 0 på slutten av hver måned. Fuck penger. Så lenge regningene er betalt så driter jeg i det. Lever bare en gang heldigvis.

Anonymkode: 4bd6a...87b

• Liker 3
  • Hjerte 2
Skrevet

Har dyr smak når det kommer til sko, alltid vært kresen der,kommer alltid til å være det. Det har resultert i tre barn som også er det🥴
jeg går til frisør hver 3 måned, fikser negler 2-3 ganger i året, ansiktspleie og massasje et pr ganger i året, har vaskehjelp annenhver måned egentlig pga latskap, har litt for dyr smak når de kommer til sminkeprodukter og kremer, røyker hver sommer og snuser ellers i året..og kan garantert jekke ned matbudsjette pr mnd..

Anonymkode: 6242c...ac1

Skrevet

Takeaway når vi føler for det, blir nok rundt annenhver helg.

Drikker gode viner til tidvis firesifret beløp.

Drar på konserter/opplevelser pluss minst to utenlandsferier i året.

Der jeg før valgte billigprodukter i matbutikken for å spare penger, går jeg nå i større grad for det som gir mest nytelse, type ikke first price men heller dyrere merker. Bruker kun dopapir som ikke skraper opp rompa, selv om det koster 3 ganger så mye 😅

Anonymkode: 9e00c...f3a

Skrevet

Sjokolade, potetgull og popcorn! Spiser noe godis hver dag! Men aner ikke hvor mye jeg bruker på det. 

Vin! Kjøper ikke dyr vin, og kun kartong, men går nok opp mot en tusenlapp i måneden til vin. 

Har definitivt mer treningsklær enn jeg trenger. Og 8 par løpesko :rødme: Går en god del til deltagelse i løp også, både i påmelding og reise! 

Ellers så holder jeg høy nok temperatur i leiligheten til å kunne gå barbeint og i shorts selv nå når minusgrader har begynt komme. 

Anonymkode: c8fdb...5d2

Skrevet

Elsker å kjøpe meg en takeaway kaffe og gå tur, liker heldigvis filterkaffe best. 

Vurderer å skaffe meg salongnegler, men jeg klarer ikke helt å bestemme meg enda. Vet at om jeg først begynner med det, er det ingen vei tilbake, siden mine opprinnelige negler ser helt grusomme ut.

Anonymkode: 4a8c4...72d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...