AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #1 Skrevet 17 timer siden Har du noen vaner du tenker egentlig er litt uansvarlig med tanke på økonomi, men som likevel gir deg så mye glede at du mener at det er verdt det? Mine er: Sushi: 160 kr i uka Brus: 250 kr i uka Godteri, kaker, bakst: 250 kr i uka Botox: 4000 kr 2 ganger i året Ser ellers ikke på prisen når jeg handler matvarer, går gjerne for Gilde løvtynn skinke isteden for vanlig kokt skinke. Har lenge tenkt at dette er ting som gir meg glede i hverdagen, så at det på en måte er verdt det. Men har begynt å regne på det, og har lyst å gjøre en endring, kanskje ikke kutte ut men halvere forbruket.. både for økonomi og for bedre helse. Er jo så mye annet jeg kunne brukt de pengene på. Anonymkode: 7c137...679 1 1
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #2 Skrevet 17 timer siden Vi brukte sjukt mye penger på mat, så vi har startet med ukesmeny. Får chat gpt til å hjelpe meg, så nå sparer vi litt der. Bil. Ny bil. Dyr. Verd hver krone. 😬 Take Away 1 til 2 ganger i mnd. Prøver å stramme inn, men er så lettvint! Treningsklær… Anonymkode: 5001c...04e
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #3 Skrevet 17 timer siden Ragdollkatt. Ellers kun First price og Cubus. Anonymkode: e701a...92a
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #4 Skrevet 17 timer siden Røyk, hasj, alkohol, take-away, Ryde, godteri/snacks. Ja, mesteparten av mitt luksusforbruk blir trykket inn i kjeften, enten på den ene eller andre måten... Noe av dette gir meg en ambivalent følelse av nytelse blandet med skam og anger... kjipe greier. Well, well.. Anonymkode: 30e2a...d54 5
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #5 Skrevet 17 timer siden Snus og iskaffe daglig, blir jo en liten tusenlapp i uken det! Anonymkode: 01f68...191
Grønnsaksvaffel Skrevet 17 timer siden #6 Skrevet 17 timer siden Mine vaner som andre sikkert ser på som luksus: - Parmaskinke og franske oster. - Brus. - Lunsj på kafe hver fredag. - Klær og sko jeg ikke trenger, men har lyst på. Jeg ser ikke på det som økonomisk uansvarlig siden jeg uansett ikke klarer å bruke opp lønna mi og sparer 5-sifret beløp hver måned. 4
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #7 Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Har du noen vaner du tenker egentlig er litt uansvarlig med tanke på økonomi, men som likevel gir deg så mye glede at du mener at det er verdt det? Mine er: Sushi: 160 kr i uka Brus: 250 kr i uka Godteri, kaker, bakst: 250 kr i uka Botox: 4000 kr 2 ganger i året Ser ellers ikke på prisen når jeg handler matvarer, går gjerne for Gilde løvtynn skinke isteden for vanlig kokt skinke. Har lenge tenkt at dette er ting som gir meg glede i hverdagen, så at det på en måte er verdt det. Men har begynt å regne på det, og har lyst å gjøre en endring, kanskje ikke kutte ut men halvere forbruket.. både for økonomi og for bedre helse. Er jo så mye annet jeg kunne brukt de pengene på. Anonymkode: 7c137...679 Cookies fra Soulcake, Kakesmuler og en lokal dame her jeg bor. Jeg elsker den type cookies med masse deilig smak og kalorier. De koster veldig mye, type 69-79 kr pr 1 cookies, og jeg kjøper ihvertfall 4 - 8 stk pr uke 🙈 det er mitt snop! Anonymkode: 7776f...784 1
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #8 Skrevet 17 timer siden Vel, egentlig at jeg er i livet er jo unødvendig 😛 Anonymkode: 180f0...9c1 1
Selkie Skrevet 17 timer siden #9 Skrevet 17 timer siden 6 minutter siden, Grønnsaksvaffel said: Mine vaner som andre sikkert ser på som luksus: - Parmaskinke og franske oster. - Brus. - Lunsj på kafe hver fredag. - Klær og sko jeg ikke trenger, men har lyst på. Jeg ser ikke på det som økonomisk uansvarlig siden jeg uansett ikke klarer å bruke opp lønna mi og sparer 5-sifret beløp hver måned. Det gode liv ❤️ 3
Million Skrevet 17 timer siden #10 Skrevet 17 timer siden (endret) Jeg handler matvarer etc en gang i uka. Jeg pleier å kjøpe det vi har lyst på (vi er to voksne), og kan legge dyre ting i handlekurven også, hvis det innebærer å gi oss et godt måltid mat, eller er veldig godt å spise/drikke. F.eks har jeg unnet oss noen få flasker Frappuccino fra Starbucks (selges i dagligvaren) en gang i uka i de siste ukene. Det er omtrent en dessertdrikk, men de er så utrolig gode. Annet jeg kjøper er f.eks en svineknoke. 170 kr stk. Den bruker jeg i hjemmelaget ertesuppe m/svineknoke og grønnsaker i. Det blir mange porsjoner (6) til oss to for den summen, så det er verdt det, selv om knoken virker dyr i innkjøp. Har også kjøpt ganske dyre store stykker med høyrygg, som jeg lager hjemmelaget Boeuf Bourguignon av. Fransk kjøttgryte med grønnsaker og kjøtt og rødvin i sausen. Kjempegodt. Et stykke høyrygg rekker til en diger gryte, mange porsjoner. Igjen, dyr i innkjøp, men holder til mange middagsmåltider. Det er i dagligvarehandelen mine penger stort sett går. Ingen andre fæle vaner som snus, røyk, alkohol (drikker ikke). Eller forresten...eh jo....en "uvane" eller to har jeg. Det er at vi spiser take-away ca en gang i uka, enten fredag eller lørdag. Denne uken blir det i dag. Den andre uvanen (som jeg ikke har planer om å slutte med) er at jeg drikker Pepsi Max. Følger med og kjøper når det er kampanje/tilbud. Da kjøper jeg inn for en stund. Det er absolutt en unødvendig vane, men en uvane får man vel lov å ha her i livet, når den er god. Endret 17 timer siden av Million 1
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #11 Skrevet 17 timer siden Denne uken kjøpte jeg Dior-neglelakk til 360 kr. Det er ikke akkurat en luksusvane, ettersom forrige gang jeg kjøpte luksusneglelakk var for over fem år siden. Men likevel, følte dette var en overpriset vare... som jeg altså ikke klarte å stå imot 😅 Anonymkode: d1140...c5a
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #12 Skrevet 17 timer siden Skeier ut med god mat i helgene innomellom - kan fort kjøpe et godt stykke råvare, ofte kjøtt, som er litt mer ekskulsivt enn vanlig. En vin til over 300 kroner også unner jeg meg. Som single mann hender jeg jeg kaster bort litt penger på damer her også der. Alt i fra en drink i en bar eller damer på nett, eller en kombo. Fysjom! Anonymkode: ab9f4...be1 1
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #13 Skrevet 17 timer siden 3 minutter siden, Million said: Jeg handler matvarer etc en gang i uka. Jeg pleier å kjøpe det vi har lyst på (vi er to voksne), og kan legge dyre ting i handlekurven også, hvis det innebærer å gi oss et godt måltid mat, eller er veldig godt å spise/drikke. F.eks har jeg unnet oss noen få flasker Frappuccino fra Starbucks (selges i dagligvaren) en gang i uka i de siste ukene. Det er omtrent en dessertdrikk, men de er så utrolig gode. Annet jeg kjøper er f.eks en svineknoke. 170 kr stk. Den bruker jeg i hjemmelaget ertesuppe m/svineknoke og grønnsaker i. Det blir mange porsjoner (6) til oss to for den summen, så det er verdt det, selv om knoken virker dyr i innkjøp. Har også kjøpt ganske dyre store stykker med høyrygg, som jeg lager hjemmelaget Boeuf Bourguignon av. Fransk kjøttgryte med grønnsaker og kjøtt og rødvin i sausen. Kjempegodt. Et stykke høyrygg rekker til en diger gryte, mange porsjoner. Igjen, dyr i innkjøp, men holder til mange middagsmåltider. Det er i dagligvarehandelen mine penger stort sett går. Ingen andre fæle vaner som snus, røyk, alkohol (drikker ikke). Eller forresten...eh jo....en "uvane" eller to har jeg. Det er at vi spiser take-away ca en gang i uka, enten fredag eller lørdag. Denne uken blir det i dag. Den andre uvanen (som jeg ikke har planer om å slutte med) er at jeg drikker Pepsi Max. Følger med og kjøper når det er kampanje/tilbud. Da kjøper jeg inn for en stund. Det er absolutt en unødvendig vane, men en uvane får man vel lov å ha her i livet, når den er god. Ser ut til at du har et fornuftig forbruk Men det er fort gjort å bruke en formue på brus i året. Det gir jo glede i hverdagen, men vurderer å kutte ut små-drikking og bare drikke til måltider. TS Anonymkode: 7c137...679
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #14 Skrevet 17 timer siden Kjøper også koreanske hudpleieprodukter (av merkene Cosrx og Plodica), som jevnt over er dyrere enn "vanlige" hudpleieprodukter. Anonymkode: d1140...c5a
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #15 Skrevet 17 timer siden 1 minutt siden, AnonymBruker said: Denne uken kjøpte jeg Dior-neglelakk til 360 kr. Det er ikke akkurat en luksusvane, ettersom forrige gang jeg kjøpte luksusneglelakk var for over fem år siden. Men likevel, følte dette var en overpriset vare... som jeg altså ikke klarte å stå imot 😅 Anonymkode: d1140...c5a Den er drøy, men om det gir deg en god luksus-følelse å ta på denne lakken kan det jo være verdt det. Om du blir glad av å se på den og den inspirerer deg til å noe positivt. Man bør vurdere hvor mye det gir i forhold til pris. TS Anonymkode: 7c137...679
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #16 Skrevet 17 timer siden Hva skal livet være, om man ikke kan unne seg noe godt innimellom og som gir en glede - enten det er ting eller mat Anonymkode: 7776f...784 2 2
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #17 Skrevet 17 timer siden Jeg betaler for å fjerne reklame på Snapchat og Instagram. Anonymkode: 193db...81e 6
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #18 Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva skal livet være, om man ikke kan unne seg noe godt innimellom og som gir en glede - enten det er ting eller mat Anonymkode: 7776f...784 Livet er godt om man gjør gratis ting og. Ut i skogen og opp i trærne,da kommer godfølelsen ♥️ Anonymkode: 94abc...7d5 2
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #19 Skrevet 17 timer siden Just now, AnonymBruker said: Hva skal livet være, om man ikke kan unne seg noe godt innimellom og som gir en glede - enten det er ting eller mat Anonymkode: 7776f...784 Helt enig, livet skal nytes. Er bare at hver dag er helg for meg, og jeg skjønner at jeg sløser litt for mye. TS Anonymkode: 7c137...679 1
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #20 Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Den er drøy, men om det gir deg en god luksus-følelse å ta på denne lakken kan det jo være verdt det. Om du blir glad av å se på den og den inspirerer deg til å noe positivt. Man bør vurdere hvor mye det gir i forhold til pris. TS Anonymkode: 7c137...679 Jeg vet det. Jeg har egentlig ingen prangende forbruksvaner, og er IMOT det. Har ikke kjøpt nye klær på årevis. Kanskje derfor unnet jeg meg en dyr neglelakk. Anonymkode: d1140...c5a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå