Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Vanskelig å finne riktig tittel, men egentlig dreier det seg om noen enkle spørsmål jeg har.

Jeg møtte ei hyggelig dame for litt over en uke siden, som jeg ikke helt fikk ut av hodet. Så jeg sendte henne en melding på Messenger for et par dager siden. Den er fortsatt ikke blitt lest. Det kan jo hende at hun sjeldent bruker Messenger, eller at hun har sett varselet og ikke bryr seg selvsagt. Men jeg har hørt fra mange at meldinger fra ukjente ofte havner i en egen innboks som kan være vanskelig å legge merke til. 

Så, da lurer jeg på om jeg burde prøve å legge henne til som venn istedenfor, eller evt. sende en god gammeldags sms, eller ingenting? Jeg ønsker ikke å virke påtrengende, vil bare at meldingen faktisk skal nå frem 😅 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kjør på. Send henne en melding. Så får du kanskje svar på det du lurer på.

Anonymkode: 635ca...6e1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvilke omstendigheter møtte du henne under? Hvor mye snakket dere sammen? Det kan fort være mye mer avgjørende for hva som er å være påtrengende enn hvilken kontaktmetode du bruker.

Satt dere i et hjørne på fest og skravlet uanstrengt på tomannshånd i en time? Send sms. Smilte hun til deg og kom med en hyggelig, men generell kommentar da hun satt i kassa på Kiwi, og du har sporet henne opp ved hjelp av navneskiltet og avansert googling? Du har allerede gått over streken...

Anonymkode: aa016...8f0

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvilke omstendigheter møtte du henne under? Hvor mye snakket dere sammen? Det kan fort være mye mer avgjørende for hva som er å være påtrengende enn hvilken kontaktmetode du bruker.

Satt dere i et hjørne på fest og skravlet uanstrengt på tomannshånd i en time? Send sms. Smilte hun til deg og kom med en hyggelig, men generell kommentar da hun satt i kassa på Kiwi, og du har sporet henne opp ved hjelp av navneskiltet og avansert googling? Du har allerede gått over streken...

Gode spørsmål! Vi kom i prat mens vi ventet på at et konsert skulle begynne. Det ble omtrent en times hyggelig samtale før, og noen minutter etter, før vi gikk hvert til vårt 🙂 Men da høres det ut som at en sms kan være innenfor

AnonymBruker
Skrevet
EnSomSliter skrev (28 minutter siden):

Gode spørsmål! Vi kom i prat mens vi ventet på at et konsert skulle begynne. Det ble omtrent en times hyggelig samtale før, og noen minutter etter, før vi gikk hvert til vårt 🙂 Men da høres det ut som at en sms kan være innenfor

Du får aldri vite om du ikke prøver...

Anonymkode: 635ca...6e1

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan har du fått tak i Facebook/messenger og telefonnummer? 

Jeg synes en venneforespørsel er helt ok. Men jeg hadde virkelig ikke likt at noen sendte meg en sms med mindre jeg har gitt de nummeret mitt. 

Anonymkode: bef87...722

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hun har mest sannsynlig sett at du har sendt melding …sorry

Anonymkode: f2564...e62

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg synes en venneforespørsel er helt ok. Men jeg hadde virkelig ikke likt at noen sendte meg en sms med mindre jeg har gitt de nummeret mitt. 

Vi hilste med navn, så det var ikke vanskelig å finne profilen. Nummeret har jeg ikke, jeg tenkte bare å slå det opp, men hvis det er ugreit så vil jeg jo ikke det da...

AnonymBruker
Skrevet
EnSomSliter skrev (9 minutter siden):

Vi hilste med navn, så det var ikke vanskelig å finne profilen. Nummeret har jeg ikke, jeg tenkte bare å slå det opp, men hvis det er ugreit så vil jeg jo ikke det da...

Men det er ikke noe fasit på det. Jeg hadde ikke likt at noen søkte opp nummeret mitt og sendte sms. Men andre ville syntes det var helt ok. 

Jeg ser aldri meldinger fra fremmede på facebook, jeg sjekker facebook svært sjeldent, og enda sjeldnere meldingsforespørsler. Men jeg har varsel på nye venneforespørsler, så det ville jeg sett. Og mange andre ser meldinger og ignorer det bevist. Det er umulig gjette seg til hva dama du har møtt mener/føler. 

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Nei. Det har hun mest sannsynlig ikke. Messenger meldinger fra personer som IKKE er på kontaktlisten din på Facebook, legger seg i en egen mappe og blir der. Jeg har aldri fått noe varsel om at meldinger fra ukjente er mottatt. Ved en tilfeldighet snublet jeg over mappen, og fant flere år gamle og nylige meldinger der fra personer jeg ikke kjente (altså ikke på min kontaktliste). Ante ikke at den mappen fantes en gang, måtte lete lenge for å finne den.

Som sagt, noe varsel fikk jeg aldri. Ikke at det var så farlig i mitt tilfelle, da alle meldingene var fra ukjente arabiske og afrikanske menn som startet meldingen med noe sånt som "Så ditt vakre ansikt på et bilde og blablabla".

Jeg foreslår at ts sender en god, gammeldags SMS istedet. Den mottar hun helt sikkert, og det kommer gjerne et varsel på telefonen også, både med lyd og bildevarsel. Dersom hun ikke svarer på den, ville jeg si ts har fått sitt svar, og bør ikke gjøre noe mer.

Endret av Million
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Mens jeg heller ville hatt en sms enn en venneforespørsel. Nummeret mitt er søkbart og enkelt tilgjengelig for alle, men jeg er ganske selektiv på hvem jeg aksepterer venneforespørsel fra.

Men TS, med det utgangspunktet du har, hvor dere har hatt en lengre samtale og hun oppga navnet sitt frivillig, er det helt greit å prøve - jeg ville uansett ikke tatt det ille opp.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ikke sikkert, ofte blir melding på messenger fra folk man ikke kjenner levert i spam/du kjenner kanskje. Andre ganger får du en faktisk melding om at "noen vil sende deg en melding".  Er meldingen til ts kommet i spam så kan han jo ikke vite om hun noen gang sjekker den mappa. 

Ts, jeg ville sendt venneforespørsel og tatt deg derfra 🤗 og, jeg er heller ikke av typen som ville blitt fornærmet om det kom en sms heller... Lykke til! 

Anonymkode: f1244...fa0

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Venne forespørsel er helt fint tenker jeg det fikk jeg av en fyr jeg møtte på byen dagen etterpå. Vi hadde felles venner på fb. Vi hadde ikke snakket en gang kun danset. 

Men når du har gjort det bør du ikke gjøre noe mer, hvis hun godtar den er det jo litt grønt lys og da får hun sikkert med seg meldingen også. 

Masse lykke til ☺️

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
-Missi- skrev (6 minutter siden):

Venne forespørsel er helt fint tenker jeg det fikk jeg av en fyr jeg møtte på byen dagen etterpå. Vi hadde felles venner på fb. Vi hadde ikke snakket en gang kun danset. 

Men når du har gjort det bør du ikke gjøre noe mer, hvis hun godtar den er det jo litt grønt lys og da får hun sikkert med seg meldingen også. 

Masse lykke til ☺️

Dette. Føler du får svaret ditt om du gjør dette, enten godtar hun å da blir du sett, eller så overser hun venneforespørselen og da vet du. 

Anonymkode: c5c92...326

• Nyttig 1
Skrevet

Takker for alle tips og råd fra alle! Det ble sms, og det fungerte kjempefint det 🙂 Meldingen på Messenger kom aldri frem!

• Liker 2
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...