AnonymBruker Skrevet i går, 11:31 #1 Skrevet i går, 11:31 Hei! Jeg er mann men håper jeg kan spørre her likevel Jeg og kons.har vært gift i 15 år, vi er cs 50 år nå, hun litt yngre. Sexlivet var akseptabelt i begynnelsen, men med barn og «livets utfordringer» så har vi ikke lenger sex. Dvs ca 3-5 ganger i året når stjerner og planeter står på rekke osv. Jeg har snakket med henne mange ganger, men det funker liksom ikke å prate om det. Hun unnviker alle spørsmål, har ikke tid, vil ikke osv. Om jeg står i det og forlanger en prat så blir høylytt agitert krangling med mange rare påstander og utsagn og det hele ender som regel med dårlig stemning i mange dager etterpå.. Jeg har vært helt klar på at det er henne jeg vil ha, og at jeg tenner på henne. Følgelig vil jeg også ha sex med min kone Mitt spørsmål er om jeg bør kunne forvente at min kone, som hevder å elske meg og som vil fortsette ekteskapet også bør tenne på meg seksuelt og ønske fysisk nærhet, intimitet og sex? Hvorfor dette spørsmålet? I den siste diskusjonen ble hun som vanlig sint og sur, men jeg ga meg ikke. Jeg gravde videre med spørsmål, kom med mine tanker om ekteskap osv og under press så brøt hun sammen og sa at hun ikke liker å ha sex med meg lenger. Hun sa rett ut at hun ikke tenner på meg. Hun synes det er vanskelig med fysisk nærhet, kyss, klem osv. Jeg mer bedre trent og i bedre fysisk for nå en før og mener selv jeg er attraktiv for alderen. Jeg er selvsagt åpen for at det er andre ting som er feil i forholdet vårt, men vi har snakket om de andre tingene og hun hevder å være fornøyd på «alle andre ting» , men hun vil kanskje bare venner? Praktisk med logistikk, dele regninger osv? Spørsmål 1. Kan man forvente at ens partner tenner på deg seksuelt? Også etter 10/15/20 år sammen? 2. Er seksuell tenning et av fundamentene i et forhold? 3. Om tenning og lyst er borte, er dette grunn for å gå? Forutsetter selvsagt at man gjør en stor og god innsats for forholdet først da Tanker ? Anonymkode: 6c133...e5f
AnonymBruker Skrevet i går, 13:18 #2 Skrevet i går, 13:18 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei! Jeg er mann men håper jeg kan spørre her likevel Jeg og kons.har vært gift i 15 år, vi er cs 50 år nå, hun litt yngre. Sexlivet var akseptabelt i begynnelsen, men med barn og «livets utfordringer» så har vi ikke lenger sex. Dvs ca 3-5 ganger i året når stjerner og planeter står på rekke osv. Jeg har snakket med henne mange ganger, men det funker liksom ikke å prate om det. Hun unnviker alle spørsmål, har ikke tid, vil ikke osv. Om jeg står i det og forlanger en prat så blir høylytt agitert krangling med mange rare påstander og utsagn og det hele ender som regel med dårlig stemning i mange dager etterpå.. Jeg har vært helt klar på at det er henne jeg vil ha, og at jeg tenner på henne. Følgelig vil jeg også ha sex med min kone Mitt spørsmål er om jeg bør kunne forvente at min kone, som hevder å elske meg og som vil fortsette ekteskapet også bør tenne på meg seksuelt og ønske fysisk nærhet, intimitet og sex? Hvorfor dette spørsmålet? I den siste diskusjonen ble hun som vanlig sint og sur, men jeg ga meg ikke. Jeg gravde videre med spørsmål, kom med mine tanker om ekteskap osv og under press så brøt hun sammen og sa at hun ikke liker å ha sex med meg lenger. Hun sa rett ut at hun ikke tenner på meg. Hun synes det er vanskelig med fysisk nærhet, kyss, klem osv. Jeg mer bedre trent og i bedre fysisk for nå en før og mener selv jeg er attraktiv for alderen. Jeg er selvsagt åpen for at det er andre ting som er feil i forholdet vårt, men vi har snakket om de andre tingene og hun hevder å være fornøyd på «alle andre ting» , men hun vil kanskje bare venner? Praktisk med logistikk, dele regninger osv? Spørsmål 1. Kan man forvente at ens partner tenner på deg seksuelt? Også etter 10/15/20 år sammen? 2. Er seksuell tenning et av fundamentene i et forhold? 3. Om tenning og lyst er borte, er dette grunn for å gå? Forutsetter selvsagt at man gjør en stor og god innsats for forholdet først da Tanker ? Anonymkode: 6c133...e5f 1. Man kan håpe. Ikke forvente. Det er mye som spiller inn. 2. Jeg synes det. 3. Om det er veldig viktig for deg så synes jeg det. Har man virkelig prøvd alt og kommer ingen vei så er det ingen vits i å sparke en død hest... At hun unngår samtaler om temaet hadde jeg personlig tatt særdeles tungt. Mange kan klare fysisk nærhet selv om man ikke har sex. Tenning trenger ikke å være en forutsetning for det. Dette høres virkelig ikke bra ut, og føler oppriktig med deg i dette vanskelige du står i. Håper du gjør det som er best for deg selv, og ikke henne. Det er ditt liv. Husk på det. Anonymkode: 55deb...596 1
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #3 Skrevet 23 timer siden Absolutt godt grunn til å gå. Sløvt og feigt av henne å ikke si ifra tidligere. Anonymkode: 70439...c1d 1 1
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #4 Skrevet 23 timer siden Jeg skrev akkurat et lignende innlegg selv, men litt fra motsatt perspektiv. Forskjellen mellom meg og din kone er kanskje den at jeg virkelig ønsker å få sexlivet til å fungere. Men jeg sliter. Jeg tenner null på mannen. Og sex uten tenning, av plikt, er skadelig i lengden. Jeg er også helt rådvill. Hva gjør man? Hvordan kan jeg tenne på han igjen? I mitt tilfelle handler det ikke og det fysiske, og det kan jo hende at det også er tilfelle her, selv om hun sier noe annet? Jeg tror ofte at det er det som ligger under. Jeg tenner ikke på mannen, på grunn av dynamikken som har utviklet seg i forholdet vårt over flere år. Jeg er en leder, han er en følger. Jeg ønsker det motsatte. Jeg trenger å beundre og se opp til han for å tenne på han. Så lenge han legger seg bakgå og lar meg styre skuta, klarer jeg ikke å bli tiltrekt av han, selv om han er aldri så snill og omsorgsfull. Kan det være noe med dynamikken mellom dere også? For mange kan det jo være helt motsatt også, at de ikke ønsker en mann som styrer men at de ønsker en mer likeverdig rollefordeling. Jeg vet ikke, men det kan være verdt å se litt på hvordan dynamikken mellom dere er pr i dag, og snakke om det evt kunne vært gjort justeringer som begge kan leve med. Lykke til. Situasjoner er utrolig kjip og vanskelig Anonymkode: 51b85...ee0 2
Pippi Lotta Skrevet 23 timer siden #5 Skrevet 23 timer siden Det er jo best når bege tener på hverandre, men jeg tror det er veldig vanlig at lysten forsviner i perioder. Da kan man ikke kreve at den kommer tilbake, men man kan sammen jobbe med det. Da er sexolog et bra sted å starte! Det kan jo høres ut som din kone har ungåt temaet og heller hat sex en å fortelle deg om problemet. Som nok har vert med på å ødelege lysten mer hos henne, så dere bør vente med sex til dere begge har funnet tilbake til lysten. Om du ikke orker å jobbe for å løse det eller det ikke blir bedre selv med jobbing over tid, så har du selføkgelig lov til å gi opp forholdet.
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #6 Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (8 timer siden): 3. Om tenning og lyst er borte, er dette grunn for å gå? Forutsetter selvsagt at man gjør en stor og god innsats for forholdet først da Tanker ? Anonymkode: 6c133...e5f Det er det bare du selv som kan vite. For enkelte er sex såpass viktig at det er verdt å sette til side ekteskapsløftene og bryte opp en familie. Det viktigste er at du er ærlig om det. Anonymkode: bf68c...e0a
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #7 Skrevet 16 timer siden Hun liker ikke å ha sex med deg. Så da må dere jo gjøre noe for at hun skal begynne å like sexen igjen, da. Eller tenker du at hun på magisk vis skal bli kåt ved å bestemme seg for det? Det går ikke an å argumentere seg fram til tenning. Den må skapes. Nei, man kan ikke forvente at sexlysten er stabil gjennom et langt ekteskap, det er helt urealistisk. Og nei, seksuell tenning er ikke et fundament i et forhold. Det er en viktig bonus, ja, men et godt ekteskap er ikke bygget på sex. Det er bygget på dyp kjærlighet og gjensidig respekt. Du spør om din kone bør tenne på deg. Det er en merkelig synsvinkel. Hun bør anerkjenne dine behov og repektere at du tenker annerledes enn henne. Og hun bør ønske å ha et fungerende sexliv, men kåtskap kreeres ikke av krav og forventninger fra deg. Lyst skapes i samspillet mellom dere, det er ikke en bryter hun bare kan bestemme seg for å skru på. Anonymkode: f7ada...28e
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #8 Skrevet 16 timer siden Jeg tenner ikke på mannen Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Å kline med han gir meg ingenting.. Tror det har med å gjøre hvordan han har pratet til meg, lar meg stå igjen med det mrste av husarbeid.. som et barn Anonymkode: 61e0a...fa1
911 Skrevet 52 minutter siden #9 Skrevet 52 minutter siden AnonymBruker skrev (På 18.10.2025 den 13.31): I den siste diskusjonen ble hun som vanlig sint og sur, men jeg ga meg ikke. Jeg gravde videre med spørsmål, kom med mine tanker om ekteskap osv og under press så brøt hun sammen og sa at hun ikke liker å ha sex med meg lenger. Hun sa rett ut at hun ikke tenner på meg. Hun synes det er vanskelig med fysisk nærhet, kyss, klem osv. Jeg mer bedre trent og i bedre fysisk for nå en før og mener selv jeg er attraktiv for alderen. Anonymkode: 6c133...e5f Dere er ikke kjærester lengre, knapt nok venner. Sex kan mange klare seg uten, men når hun ikke en gang orker nærhet og kos så har hun lagt listen selv. Jeg hadde flyttet. Kos og nærhet kan føre til tenning, men når det er borte er grunnlaget for all intimitet borte. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå