AnonymBruker Skrevet i går, 11:09 #1 Skrevet i går, 11:09 Synes dette er en trist utvikling. https://www.nettavisen.no/frisor/lover-og-regler/frisorbransjen/frisor-hussein-othmann-33-advarer-mot-ulovlige-salonger/s/5-95-2671900 Her har du en hardt arbeidende frisør med egen salong som må betale dyr husleie, skatter, forsikringer og følge strenge hygieneregler fra helsemyndighetene. Og nå står han i fare for å legge ned fordi det finnes mange snyltere der ute som driver som frisører hjemme hos seg selv, og kunder som tydeligvis ikke bryr seg heller. Noen her som bruker disse "hjemmefrisørene"? Anonymkode: 5a872...f36 1
AnonymBruker Skrevet i går, 11:16 #2 Skrevet i går, 11:16 Er en sånn frisør for eldre og demente på landet der jeg kommer fra, hun sparer folk og ikke minst kommunen for mye penger da de eldre kan reise kort avstand til henne og få klippet seg uten masse styr. Så ja her gjør hun en fin ting, og frisørene i byen 55min unna merker ikke den skaden. Anonymkode: ebfb1...885 1 2
Grønnsaksvaffel Skrevet i går, 11:23 #3 Skrevet i går, 11:23 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Er en sånn frisør for eldre og demente på landet der jeg kommer fra, hun sparer folk og ikke minst kommunen for mye penger da de eldre kan reise kort avstand til henne og få klippet seg uten masse styr. Så ja her gjør hun en fin ting, og frisørene i byen 55min unna merker ikke den skaden. Anonymkode: ebfb1...885 Hun jobber svart?
Soft mann Skrevet i går, 11:25 #4 Skrevet i går, 11:25 Før når eg hadde bedre økonomi. Så var eg hos frisøren min hver 6. uke. Da var det klipping og voksing. eg måtte kutte ut voksing når økonomien ble dårligere. Men har bestilt time for begge behandlingene nå. ser ut som det kanskje er noen inngrodde hår, i så fall fikser hun det. Hun lager og nye linjer for voksingen
Grønnsaksvaffel Skrevet i går, 11:39 #5 Skrevet i går, 11:39 Soft mann skrev (13 minutter siden): Før når eg hadde bedre økonomi. Så var eg hos frisøren min hver 6. uke. Da var det klipping og voksing. eg måtte kutte ut voksing når økonomien ble dårligere. Men har bestilt time for begge behandlingene nå. ser ut som det kanskje er noen inngrodde hår, i så fall fikser hun det. Hun lager og nye linjer for voksingen Denne frisøren jobber svart?
AnonymBruker Skrevet i går, 11:39 #6 Skrevet i går, 11:39 Da jeg var barn på 80-tallet var det en "husmor-greie" - forhenværende frisør, nå hjemmeværende mor klippet venninner, naboer og andre husmødre (og deres barn) hjemme på kjøkkenet når det passet. Enkelt, billig og hyggelig for alle involverte. Jeg ville ikke gått til en ukjent frisør jeg visste drev svart på profesjonell skala, men jeg ville glatt betalt en frisørutdannet venninne for å klippe meg hjemme hos henne. Gråsonen mellom svart arbeid og betalt vennetjeneste kan være stor... Anonymkode: e7d16...ee5
AnonymBruker Skrevet i går, 11:45 #7 Skrevet i går, 11:45 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Er en sånn frisør for eldre og demente på landet der jeg kommer fra, hun sparer folk og ikke minst kommunen for mye penger da de eldre kan reise kort avstand til henne og få klippet seg uten masse styr. Så ja her gjør hun en fin ting, og frisørene i byen 55min unna merker ikke den skaden. Anonymkode: ebfb1...885 Trenger ikke jobbe svart selv om man er omreisende. Her i byen har de også en frisør som reiser til alle sykehjemmene og eldreboliger. Men hun skatter på vanlig vis og opparbeider seg pensjonsrettigheter, sykepengerettigheter etc. Anonymkode: bb3b9...199
AnonymBruker Skrevet i går, 12:47 #8 Skrevet i går, 12:47 Jeg skjønner at frisører skal ha betalt. Og jeg er selvsagt enig i at de må ha en lønn å leve av. Jeg er enig i at det da må koste. Jeg prioriterer vekk å gå til frisøren fordi det er så dyrt.æ, klipper meg heller selv. Hvis jeg hadde en nabo som hadde "frisørstol i annekset" så ville jeg definitivt gått til henne om hun var billigere og det var mer praktisk. Så jeg er vel "en sånn en". Anonymkode: e9476...847
Soft mann Skrevet i går, 14:39 #10 Skrevet i går, 14:39 Grønnsaksvaffel skrev (2 timer siden): Denne frisøren jobber svart? Nei, hun er selvstendig næringsdrivende, flott salong med dusjmuligheter har hun
Grønnsaksvaffel Skrevet i går, 14:51 #11 Skrevet i går, 14:51 Soft mann skrev (11 minutter siden): Nei, hun er selvstendig næringsdrivende, flott salong med dusjmuligheter har hun Tråden handler vel om frisører som jobber svart. 2
AnonymBruker Skrevet i går, 14:57 #13 Skrevet i går, 14:57 Jeg hadde lett gjort det. Frisør har blitt for dyrt å gå til når man bare skal ta tuppene f.eks. Anonymkode: 00138...b13
Soft mann Skrevet i går, 14:59 #14 Skrevet i går, 14:59 Grønnsaksvaffel skrev (6 minutter siden): Tråden handler vel om frisører som jobber svart. Aaa trodde det var folk som brukte svartarbeidende frisører, i stede for lovlige🙈
AnonymBruker Skrevet i går, 14:59 #15 Skrevet i går, 14:59 Naboen min driver svart herrefrisør i kjellerboden sin. Har kunder hele tiden, bare utlendinger med ukompliserte frisyrer. Anonymkode: ddb5d...127
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå