Gå til innhold

Kvinner som ikke har råd til å forlate mannen får takke seg selv

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ser dette går mye igjen, i media, blant kolleger og selvfølgelig her på KG også. De har skapt en tilværelse hvor de trenger penger, men lever i et elendig forhold som gjør at de ikke har råd til å gå fra mannen sin. Det er helt utrolig at enkelte velger å bli i et forhold som ikke er bra, istedenfor å bare forlate han. 

Så vanskelig er det ikke å finne et sted å bo. Jeg tipper i de fleste tilfellene så hadde barna fått det bedre å, fordi å bli værende i et dårlig forhold påvirker alle - Også barna.

Tenk å være så lite ansvarlig og å ha så lite kontroll over eget liv. Men gardinene, pynteputene og vasene i huset og gavene til barna og andre er vel viktigere enn å ha økonomi til å klare seg selv. Trist. 

Anonymkode: 1f423...a52

• Liker 10
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

En settning og holdning min mamma altid hadde var å aldri gjøre seg avhengig av en mann. 

Den regelen lever jeg etter i en alder av 37. Jeg er sammen med min mann fordi jeg elsker han ikke pga økonomien eller andre ting. Jeg kunne gått på dagen hvis den kjærligheten forsvant.

Tenker at mange jenter og damer burde vokst opp med det samme. 

Fordi mange utsletter seg selv og barna pga et dårlig forhold. 

Anonymkode: 19e44...a3e

• Liker 7
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Er så enig. Fullstendig uaktuelt for meg å gjøre meg avhengig av en mann. Forsørger meg selv og det samme gjør samboeren min. Vi er sammen fordi vi vil, ikke fordi vi må.

Anonymkode: 50545...a02

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Ser dette går mye igjen, i media, blant kolleger og selvfølgelig her på KG også. De har skapt en tilværelse hvor de trenger penger, men lever i et elendig forhold som gjør at de ikke har råd til å gå fra mannen sin. Det er helt utrolig at enkelte velger å bli i et forhold som ikke er bra, istedenfor å bare forlate han. 

Så vanskelig er det ikke å finne et sted å bo. Jeg tipper i de fleste tilfellene så hadde barna fått det bedre å, fordi å bli værende i et dårlig forhold påvirker alle - Også barna.

Tenk å være så lite ansvarlig og å ha så lite kontroll over eget liv. Men gardinene, pynteputene og vasene i huset og gavene til barna og andre er vel viktigere enn å ha økonomi til å klare seg selv. Trist. 

Tror du virkelig det er det det handler om? Har du så lite selvinnsikt? Mange damer blir værende i mange år før de går, men de har det ofte mye bedre når de går og ferdig med alt da, mend mennene detter i do og sliter i lang tid! 

Mange har mer penger når de er alene enn med en mann som ikke betaler,bidrar og annet. De er rik på en annen måte og de slipper å rydde og vaske og har 1uke fri annenhver uke! Du ser det er mer vanlig enn før å gjøre dette no? 

Anonymkode: e9bc2...18d

• Liker 4
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Tror du virkelig det er det det handler om? Har du så lite selvinnsikt? Mange damer blir værende i mange år før de går, men de har det ofte mye bedre når de går og ferdig med alt da, mend mennene detter i do og sliter i lang tid! 

Mange har mer penger når de er alene enn med en mann som ikke betaler,bidrar og annet. De er rik på en annen måte og de slipper å rydde og vaske og har 1uke fri annenhver uke! Du ser det er mer vanlig enn før å gjøre dette no? 

Anonymkode: e9bc2...18d

Det er ikke dette tråden handler om, denne tråden handler om de som blir værende pga økonomi

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Når du blir voksen oppdager du at verden ikke er så svart/hvit som du tydeligvis tror.

• Liker 8
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Helt enig. I Norge skal kvinner ha full mulighet til å forsørge seg selv. Men er vel noen som blir pga villaen, hyttene, båten osv. Da får de bare leve med sitt valg uten å syte.

Anonymkode: 253d3...65b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Enig.  Er faktisk trist å se damer som gjør seg helt avhengig av mannen sin.   Jeg vet om ei som aldri i hele sitt liv hadde fylt på bensin på bilen sin engang.  Mannen hennes hadde alltid gjort det. Og da mannen forsvant måtte jeg lære henne hvordan man gjør det. 

Anonymkode: a8f6d...3a5

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er utrolig hva man er villig til å ofre for det man trodde var ens livs kjærlighet. Det er det som er trist.

Anonymkode: cf44a...ea7

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

En settning og holdning min mamma altid hadde var å aldri gjøre seg avhengig av en mann. 

Den regelen lever jeg etter i en alder av 37. Jeg er sammen med min mann fordi jeg elsker han ikke pga økonomien eller andre ting. Jeg kunne gått på dagen hvis den kjærligheten forsvant.

Tenker at mange jenter og damer burde vokst opp med det samme. 

Fordi mange utsletter seg selv og barna pga et dårlig forhold. 

Anonymkode: 19e44...a3e

Enig. Dessverre er mange jenter oppdratt I prinsessebobla der de tror på "til døden skiller oss ad" til enhver pris. Og tror de vil være hjemme med barn og husarbeid. De romantiserer dette. De tror mannen skal ta vare på de.

Heldigvis går dette gradvis men sakte over. 

Jeg var den heldige jenta som arvet en hel slekt alene. Flaks for meg som ikke ble noe stort som tjener enorme summer penger. Dette førte til at jeg satt igjen med særeie etter skilsmisse og tok med meg alt alene. Snylteren jeg var gift med fikk ingen ting og måtte lære en dyr lærepenge etter å ha levd på meg imot min vilje.

Jeg skal aldri bo med en mann igjen.

Anonymkode: d43f7...d49

• Liker 2
Skrevet

Enig. Husker foreldrene mine sa at jeg aldri måtte gjøre meg avhengig av en mann 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Grønnsaksvaffel skrev (2 timer siden):

Når du blir voksen oppdager du at verden ikke er så svart/hvit som du tydeligvis tror.

Her tar du feil. Verden er akkurat så svart/hvit en vil den skal være.

Mange ting folk sliter og styrer med er et ikke-tema for meg. Fordi jeg ser enten/eller på dem. En velger selv om de er svart/hvit eller har 100-vis av farger og nyanser.

Anonymkode: 880d3...3b3

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Her tar du feil. Verden er akkurat så svart/hvit en vil den skal være.

Mange ting folk sliter og styrer med er et ikke-tema for meg. Fordi jeg ser enten/eller på dem. En velger selv om de er svart/hvit eller har 100-vis av farger og nyanser.

Anonymkode: 880d3...3b3

Nei, jeg tar ikke feil.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

I mitt ekteskap var det mannen som brukte penger og skulle ha ditt og datt: flott villa,dyr bil, hytte, sydenferie 4 ganger i året og alt dette på kreditt. Leve med frykt og angst for å ikke klare det økonomiske.

Jeg kunne fint leve med mindre. Og slippe angst for å ikke klare å betjene gjelden.

Så pga dette og andre årsaker gikk jeg.

Nå har jeg mye bedre økonomisk fordi jeg har gått ned i standard materialistisk og bruker heller penger på opplevelser sammen med barna 

Så ja det er trist at fasade og standard betyr mer lykke

Anonymkode: e2cbb...862

• Liker 2
Skrevet

Vel jeg kunne ikke godt fra mannen min.. kronisk syk og lever på 20.000 i mnd.. og 2 barn...

• Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bygget meg en karriere for å kunne være selvstendig. Dersom det skulle skjære seg mellom meg og mannen min har jeg (og han heldigvis) mulighet til å kjøpe oss hver vår bolig og leve gode liv. Jeg har 45000 utbetalt etter skatt, så ville klart meg het fint 

Anonymkode: ac64c...c16

Skrevet

Og det er nettopp derfor denne tradwife-trenden er så tåpelig for oss som har levd en stund.

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Slektning av meg er helt avhengig av mannen sin. Hun jobber ikke, mannen forsørger henne og barna. Hun sier de aldri vil skilles eller han vil aldri forlate henne. Han må i tillegg hjelpe henne med det meste (mobilen og tv) , helt hjelpesløs. Klippe plen, skifte dekk eller måke snø har hun aldri gjort heller. 

Nå er i de i 40 årene og jeg venter i spenning på hva som skjer når midtlivskrisen og overgangsalder kicker inn. 

Anonymkode: e2cbb...862

AnonymBruker
Skrevet

Har folk alltid vært så dømmende? 

Dette med økonomi er bare et symptom på noe mer. Det er en variasjon av psykisk uhelse.  Utfallet av lært hjelpeløshet. 

Anonymkode: 60235...bb6

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
LillaGorilla<3 skrev (6 minutter siden):

Og det er nettopp derfor denne tradwife-trenden er så tåpelig for oss som har levd en stund.

Tror disse som ønsker å være hjemmeværende mor er blant dem som tenker ekstra over hvordan sikre seg økonomisk. De tar et aktivt valg. 

Anonymkode: 60235...bb6

• Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...