Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Hæ? Gud bedre, jeg tror nesten ikke det jeg leser her! En kvinne på 30 med tre unger - og du mener hun er for ung til å forstå sitt eget beste? Hva slags j.... gammaldags holdning om kvinner er det!??? Mannen hennes er på samme alder, altså trådstarter, er han også for ung til å forstå sitt eget beste? 

Anonymkode: 8f8c7...04b

Ikke sant? Hvis hun er for ung til å forstå sitt eget beste, bør hun heller ikke ha barn. Hvis man først tenker slik. 

Anonymkode: eb7ec...8c9

• Liker 4
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.10.2025 den 10.18):

Kan hende hun ikke forstår sitt beste bestandig? Min samboer trenger av og til veiledning til å forstå hva som er smart og ikke er det. Og hun er jo fremdeles ung.

Anonymkode: 94486...06e

Og hva er det som gjør deg så spesiell at du tror at du vet hva som er hennes beste? Makan til arroganse....

Anonymkode: 731a7...8f7

• Liker 9
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.10.2025 den 23.31):

Nå er det slik at jeg har vært gjennom mine runder med Tinder, dating, knulling og hatt en kvinnelig eks-samboer, og nå dater jegi igjen på fast basis, men jeg er forsiktig med hvem jeg drasser inn i boligen min igjen. Jeg har ett barn med min kvinnelige eks-samboer. Målet mitt var selvsagt fra selveste begynnelsen å få en sønn og det fikk jeg, og nei, jeg er selvsagt ikke dum til å si til henne at hun aldri kommer til å være nr 1 hos meg. Men jeg ser ikke poenget til å si til henne at min sønn kommer alltid til å være nr 1 med massiv og overveldende margin. Om hun så ikke skjønte det tidligere, så er det egentlig ikke mitt problem. 

Poenget med å velge eget barn, egne foreldre, egne søsken foran en kvinnelig samboer eller foran en juridisk-legalisert kone er at hun må forstå at visse mennesker har sin plass i livet mitt fra selveste begynnelsen av. Det er med andre ord, ingen overraskelser her i gården når jeg nekter å systematisk nedprioritere mennesker jeg er i slekt med og som jeg har kjent hele livet. Dette er folk som ville gitt meg nyren sin om jeg hadde hatt behov for det. 

Min erfaring gjennom en del år nå er at menn som er fanatisk forelsket i kona og legger seg fullstendig flat for henne er de samme som har mistet fokuset på hva som er viktig her i livet, og det er i dette tilfellet TS sine 3 barn som er viktige. Kona er fullstendig irrelevant her. 

Annen erfaring jeg har vært vitne til er at menn som også mangler mye av sin opprinnelige familie grunnet at de har gått bort eller at de har svært dårlig forhold til (Mor, far, søsken, nære venner) er de samme mennene som også går ned på sine knær for dama, selv når de til og med har barn.

Det er overhodet IKKE nødvendig å være så servil ovenfor ei "kone" når man først har fått barn. Da har en mann overtaket ettersom en mann har fått noe han ville ha, men ikke kunne få uten å ha ei dame. Og det er fordi menn ikke kan føde selv. Så når en mann har fått sitt ønske oppfylt, nemlig å bli en far, så har mannen overtaket igjen. Dama har vanligvis overtaket før barna kommer i bildet. 

Slekt har en ubrytelig bånd i utgangspunktet som ikke er avhengig av verken sex, tenning eller juridiske papirer slik forholdet til en juridisk-legalisert kone er avhengig av, nemlig at hun "tenner på mannen", har sex og alt det der. Vi har Tinder til det og det er lett å erstatte ei kone når det gjelder sex. 

Men egen familie og egne barn har et slektsbånd som går ut på "mitt kjøtt og blod" og lojalitet og det er langt sterkere enn juridisk-legalisert kone. Min sønn får også automatisk et nært og viktig forhold med mine foreldre, som blir hans besteforeldre. 

Er det virkelig bare jeg som er så heldig at jeg har såpass god, opprinnelig familie som jeg kan ringe til når som helst, og bare spør om whatever the fuck jeg vil ha, så får jeg både emosjonell støtte, penger og whatever jeg ønsker? I så fall, skjønner jeg at en del spreller her mot mine svar hvis dere har en opprinnelig familie dere knapt kunne vente med å komme dere bort fra. 

Dette er så enkelt som at en kone kan bli en eks-kone og det er i samme kategori som en nær venn som også kan ende opp som eks-venn. Ja, til og med når en god kollega ender opp som eks-kollega om de slutter i jobben. 

Anonymkode: e50dc...1fe

Vet din familie om din mening er dette? Jeg utfordrer deg til å si det til dem. Fortell din mor, far og søsken at du setter de langt over din kone. 

Kom gjerne tilbake hit og fortell oss hva deres reaksjon på det er.

Anonymkode: b4dff...97b

• Liker 8
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.10.2025 den 11.49):

Hei!

Min kone og jeg har tre barn fra før av. For en stund siden ble hun gravid uplanlagt , pga svikt i prevensjonsmiddelet vårt. Vi var uenige om utfallet. Min kone var usikker, men bestilte til slutt konsultasjon til abort. Etter at det ble konstantert at hjertet slo og alt så bra ut på konsultasjonen til abort ble hun enda mer usikker. Sykehuset ønsket også at hun gjorde det ved hjelp av en uskrapning pga lengden på graviditeten og hennes historikk med store blødninger. 

Jeg tenkte at dersom jeg sa noe som helte litt mot å beholde , så ville hun ende opp med å beholde, noe som jeg over hodet ikke ønsket. Jeg synes 3 barn er mer enn nok, både økonomisk og for meg selv og min tålmodighet.  Hun var også ganske dårlig i noen uker, men jeg prøvde å gi det lite oppmerksomhet, siden jeg tenkte at dette også ville nøste oppunder at hun ønsket å beholde, hvis jeg var støttende/mer hjelpsom når hun var dårlig. Jeg har mer enn nok med de tre vi har fra før. Jeg ser jo nå i ettertid at jeg kanskje skulle ha forsøkt å snakke litt mer om begge muligheter, og dette har jeg også beklaget for i ettertid. 

Kona mi endte opp med å ta abort, fordi hun sa at hun ikke ønsket å bli alene med 4 barn siden jeg var såpass imot å beholde. Men hun sa at hun aldri kom til å se på meg på samme måte igjen, og at hun hadde følt seg svært alene i prosessen og følte seg dypt sviktet av meg. Jeg tenkte at dette ville gå over etter hvert.

Nå er det snart 3 måneder siden aborten, og helt siden den gangen har hun holdt avstand til meg. Hun ønsker ikke nærkontakt fra meg, og sex har vi heller ikke hatt siden den gangen. Hun klarer å forholde seg til meg som en venn i hverdagen, og vi samarbeider godt om barna. Likevel så har hun en distanse til meg, og sier at hun kun er sammen med meg for barnas del akkurat nå. Hun sier at hun følte at hun mistet råderetten over seg selv, og at hun ser på seg selv som verdens verste menneske. Nå i det siste har hun også hatt mareritt om dette. Jeg har beklaget og lagt meg helt flat for måten jeg håndterte situasjonen på, og ser at jeg ikke skulle vært så bastant. Jeg prøver også å være omtenksom i hverdagen, og håper dette går over når vi får tid på oss. 

Likevel så eksploderte det helt i dag, uten at jeg helt skjønner hvorfor.. Jeg skulle ta med barna på tur mens hun skulle gjøre klart til 30.årslag hjemme. Vi har noe ute som må males før vinteren , så jeg spurte om hun kunne male dette. Hun sa at hun skulle gjøre dette dersom det ble tid. Jeg ønsket å vise henne hva jeg mente skulle males, men hun hevdet at hun visste hva som skulle males så jeg trengte ikke vise henne dette. Jeg ønsket likevel å vise henne det, for å være sikker på at hun skjønte hvor jeg mente, da hun ofte misforstår/ikke vet hva ord knyttet til bygging osv. betyr. Jeg sa derfor at hun måtte bli med, men hun fortsatte å nekte. Til slutt, etter at jeg hadde sagt gjentatte ganger at hun måtte bli med henne eksploderte hun helt. Hun sa at jeg ikke bestemte over henne, og at hun måtte få lov å bestemme noe over seg selv. Jeg koblet ikke hva hun mente, og spurte hva hun mente jeg bestemte. Hun sa da at jeg hadde bestemt at vi skulle drepe barnet vårt... Etter dette gikk hun, og sa hun trengte tid alene. 

Jeg forstår ikke, er det ikke litt urettferdig å dra opp aborten i helt vanlige uenigheter i hverdagen? Hvor lenge er det naturlig at hun kan ta opp dette? Og hvor lenge må jeg legge meg flat for henne, før det er nok?

Anonymkode: d99fa...c3a

Truet du henne med å gå fra henne? Hvis ikke skal du ikke legge deg flat for henne i det hele tatt.

Dette er en beslutning hun selv tok.

Anonymkode: bd2e7...fae

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Truet du henne med å gå fra henne? Hvis ikke skal du ikke legge deg flat for henne i det hele tatt.

Forstår folk ikke at det ikke er aborten som er problemet? Det er at han MED VILJE har oppført seg kald og avvisende overfor henne mens hun slet, og at han fortsetter å mase og kontrollere henne nå. 

• Liker 7
  • Nyttig 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Han truet jo indirekte med det. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Maleficenta skrev (2 timer siden):

Han truet jo indirekte med det. 

Javel? Hvor står det?

Merk at jeg ikke gidder å lese gjennom 14 sider med dumheter fra hysteriske kvinnfolk som ikke forstår at voksenlivet av og til er ubehagelig og krever ansvarlighet.

Så jeg mener spørsmålet bokstavelig:

Hvor (på hvilken side) står det at han truet?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Forstår folk ikke at det ikke er aborten som er problemet? Det er at han MED VILJE har oppført seg kald og avvisende overfor henne mens hun slet, og at han fortsetter å mase og kontrollere henne nå. 

Hun klager over at hun "mistet råderetten over seg selv" (sitat HI). Det var nettopp denne fulle råderetten han gav henne.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Javel? Hvor står det?

Merk at jeg ikke gidder å lese gjennom 14 sider med dumheter fra hysteriske kvinnfolk som ikke forstår at voksenlivet av og til er ubehagelig og krever ansvarlighet.

Ved å forholde seg som en kald drittsekk da hun slet som verst. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hun klager over at hun "mistet råderetten over seg selv" (sitat HI). Det var nettopp denne fulle råderetten han gav henne.

Nå, ja. Han gir henne ikke råderett når han maser at hun må male og ikke tar nei til svar mens hun planlegger sitt eget trettiårslag. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ved å forholde seg som en kald drittsekk da hun slet som verst. 

Det mest Kvinneguiden svaret man kunne tenke seg! 😂

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Javel? Hvor står det?

Det står i første innlegg. Hun sier til han at hun ikke vil bli alenemor med FIRE barn, og han skriver ikke noe om at han sa henne i mot på det... Ergo, han truet henne til abort, ellers ville det bli skilsmisse om hun ikke gjorde det han ønsket. Så hun måtte fjerne et barn, fordi han ville det sånn.

Endret av Million
  • Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.10.2025 den 11.49):

Kona mi endte opp med å ta abort, fordi hun sa at hun ikke ønsket å bli alene med 4 barn siden jeg var såpass imot å beholde.

Alt ligger i denne setningen. 

Anonymkode: 4e5ae...9fd

• Liker 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
mommyaka skrev (På 18.10.2025 den 13.44):

Ikke enig...han presset ikke henne...ja de burde snakke mer sammen...men de er faktisk to om dette

Ene vil beholde..andre ikke...begge har følelser og tanker rundt dette

Det å behandle partner stygt, ikke bidra og å være slem er ikke det samme som å presse gjennom sin vilje?

Det er vel akkurat slik psyke folk gjør mot partneren sin...?

På hvilken planet er det greit å være slem fordi man er uenig om noe?

Hvorfor i helvete tok ikke ts ansvar som alle andre og kuttet strengen?

Anonymkode: 3be02...cc2

• Liker 4
  • Nyttig 5
Skrevet

Det er vanskelig å endre noe slikt. Det vil nok gjøre mindre vondt for henne over tid. Problemet er at hun hadde et syn på hvordan du var som person, og du har ødelagt dette ved å vise at du ikke var støttende når hun trengte deg veldig. Nå kan hun liksom aldri vite om du igjen kan finne på å bare svikte henne når hun gjør noe du ikke liker/ønsker, og også at du kan gå til store lengde for å få det som du vil - ikke engang det hun så på som et lite menneske står i veien for det. 

Når man svikter noen så skal det mye til for å gjenopprette tilliten, og som andre har sagt: dere må gå i terapi om det her. For noen kommer det ALLTID til å være en viss sorg over at de har abortert et barn.

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 3 barns mor selv, min mann steriliserte seg etter vårt 3 barn for jeg tåler dårlig piller/spiral plaster det er jeg så glad for. Han er verdens beste og har alltid støttet meg, med første barn så hadde vi vært sammen bare sånn 3-4 mnd, han var så støttende uansett hva jeg ville.

det jeg leser om hvordan du har vært med ho er grusomt og forferdelig, og hadde det vært meg så vil jeg si at du ødela alt, du skulle ha vært støttende, hun kommer til å tvile på å søke støtte hos deg for alltid, om hun for brystkreft i desember så sier hun sikkert ingenting til deg og bare hopper i behandling, for du bryr deg ikke uansett.

Anonymkode: a9a8e...0c3

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.10.2025 den 17.38):

Javel? Hvor står det?

Han skriver at han med vilje ignorerte henne mens hun var dårlig med svangerskapskvalme ol. Og lot henne gjennomgå alt alene ang aborten med vilje for at han da håper at hun skulle skjønne at han ville være så lite støttende som mulig, slik at hun derfor ikke skulle velge å beholde, hvorpå hun ble redd for å bli forlatt og av den grunn tok abort

• Liker 2
  • Nyttig 9
AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt kan uhell skje, jeg har en kollega som ble gravid som 44 åring med en fuckfriend.  Hun beholdt selv om han ikke ønsket barn,  men han ønsket ikke å bruke kondom selv om hun sa hun ikke brukte prevensjon. Han hoppet av i svingen og tenkte vel hun var for gammel.  Nå er han far og må betale bidrag de neste 16 årene.  De er ikke en greie lenger. Men fyren har nok lært. Han 39 og barnløs og har nok holdt på sånn her med flere, litt sånn kjekkasfyr. Men hun hjalp han jo med å få barn da i det minste. At han ikke blir en mann i førtiåra uten barn, nei vent han hjalp seg selv ved å ha sex uten kondom…

Anonymkode: 4715b...cac

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
Maleficenta skrev (55 minutter siden):

Han skriver at han med vilje ignorerte henne mens hun var dårlig med svangerskapskvalme ol. Og lot henne gjennomgå alt alene ang aborten med vilje for at han da håper at hun skulle skjønne at han ville være så lite støttende som mulig, slik at hun derfor ikke skulle velge å beholde, hvorpå hun ble redd for å bli forlatt og av den grunn tok abort

Nei, det skriver han ikke. Dette er bare noe du har diktet opp inni hodet ditt.

Det han skriver er derimot at han ikke ville nøre opp under et ønske om å beholde barnet. Dette kan kanskje kritiseres, isolert sett, men ikke for at han "ignorerte henne med vilje".

Ta med deg den rabiate fiendtligheten din et annet sted.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde jeg vært i den situasjonen kunne jeg aldri ha tilgitt en såkalt partner. Det ville ikke vært en partner men heller en fiende.

Hun kommer aldri til å kunne se på deg igjen uten å tenke på at du presset henne til abort. Hun kommer til å gråte hver dag eller ha vondt inni seg over mange år og kanskje til og med for resten av sitt liv. Jeg hadde en spontanabort for snart et tiår siden og det går ikke en dag hvor jeg ikke har det vondt inni meg og det var ingenting jeg kunne ha gjort for at det hadde gått bra. Her har du faktisk presset din kone både bevisst og ubevisst. Du har oppført deg som en real drittsekk og du er faktisk ikke verdig nok til å være hennes partner. En partner skal støtte, elske og løfte opp den andre. Ikke være en destruktiv fiende. Jeg håper at andre menn leser denne tråden her fra deg og lærer hvordan de ikke skal behandle sin partner.

Du presset henne til å ta livet av barnet hennes i magen. En lillesøster eller lillebror til de andre barna. Du var den som bestemte at den siste var den som ikke fortjente livets rett. Syns du selv at du fortjener noe annet enn hat fra henne? Syns du virkelig at du fortjener kos, sex, en klapp på skulderen, hjelp eller noe som helst annet? I så tilfelle lever du helt inne i din egen verden hvor bare dine meninger og følelser er de riktige. Da burde du heller være for deg selv og nære ditt eget ego. Etter min mening hører du ikke hjemme i verken hennes eller barnas liv lengre. Det var hennes kropp, hennes liv og hennes barn. Du ødela det.

Ville du ikke hatt barn så skulle du ha vært i sølibat.

Anonymkode: 8f45d...410

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...