AnonymBruker Skrevet 18. oktober #1 Skrevet 18. oktober Velger dere å teste for korona hvis dere blir skikkelig syke med feber, hodepine slapphet, vond hals osv? Vet at man ikke anbefaler vanlig friske folk å teste seg, men jeg syns jo det er greit å vite om jeg har hatt korona, bl.a pga mye snakk om long covid og andre senvirkninger. Er det bare meg som tenker sånn? Anonymkode: 55c68...d49 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober #5 Skrevet 18. oktober Ja, jeg kjøpte hurtigtest i fjor vår da jeg var veldig dårlig. Den testen tester også for influensa A og B samt RSV. Fikk positiv for influensa. Anonymkode: e4c8c...e82
AnonymBruker Skrevet 18. oktober #7 Skrevet 18. oktober Jeg gjør det fordi en jeg har tett på meg har blitt ekstremt dårlig av covid to av to ganger og fått en haug med senvirkninger. Med influensa og andre luftveisgreier spretter han opp igjen. Så da tar jeg litt ekstra hensyn til ham. Anonymkode: f347f...3b2 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober #8 Skrevet 18. oktober Nei, hvorfor skulle jeg det? Hvordan trenger jeg den informasjonen? Anonymkode: 74b62...ab2 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober #9 Skrevet 18. oktober Ja, jeg gjør det. Kun av nysgjerrighet. Anonymkode: 60ef2...457
AnonymBruker Skrevet 18. oktober #13 Skrevet 18. oktober Ja, fordi jeg ser hvor alvorlige senfølger mange får. Viktig å kunne si noe om smittehistorikk når hjerteproblemer, lungesykdom, ME osv kommer. Anonymkode: 36384...23f
Tough cookie Skrevet 18. oktober #14 Skrevet 18. oktober (endret) Ja det gjør jeg for å finne ut om jeg har korona, influensa eller et annet virus, så jeg kjøper en sånn trippeltest på apoteket. Jeg har alvorlig syke mennesker tett på meg som ikke tåler en runde korona (har legene sagt), fordi korona er farligere for kroppen enn en vanlig forkjølelse/influensa Endret 18. oktober av Tough cookie
Hatsumomo Skrevet 18. oktober #15 Skrevet 18. oktober (endret) AnonymBruker skrev (3 timer siden): Velger dere å teste for korona hvis dere blir skikkelig syke med feber, hodepine slapphet, vond hals osv? Vet at man ikke anbefaler vanlig friske folk å teste seg, men jeg syns jo det er greit å vite om jeg har hatt korona, bl.a pga mye snakk om long covid og andre senvirkninger. Er det bare meg som tenker sånn? Anonymkode: 55c68...d49 Har test-kits liggende, så jeg tester om jeg er skikkelig forkjølet med alt som hører til. Mest pga gamle foreldre, men jeg holder meg unna uansett når jeg er forkjølet pga smitte. Men jeg er nysgjerrig av meg så jeg liker å vite det. Har bare hatt korona 1 gang dog, selv om jeg har vært forkjølet mange ganger etter det. Endret 18. oktober av Hatsumomo 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober #18 Skrevet 18. oktober Ja, jeg tester. Jeg har aldri hatt covid og er i risikogruppe, så hvis jeg får det ønsker jeg å vite det. Både for egen nysgjerrighets skyld og av praktiske grunner. Jeg tar og vaksiner mot covid og det kan være greit å vite når det nærmer seg den tiden. Anonymkode: 869da...ed0 1
ToveM Skrevet 18. oktober #19 Skrevet 18. oktober Testet en gang, etter et julebord på jobb, der en testet positivt etter julebordet. Alle som hadde vært der måtte testet. Har så vidt jeg vet ikke hatt covid. Men har heller ikke testet meg om jeg har bært litt småsyk.
Regndrops Skrevet 18. oktober #20 Skrevet 18. oktober Nei, jeg sluttet å teste meg etter at alt åpnet opp igjen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå