kitekatt Skrevet 29. mars 2006 #1 Skrevet 29. mars 2006 (endret) Vi har bestemt oss for å beholde forlovelsesringene våre, og pusse opp disse. Jeg begynte å undersøke litt ang spennringen vi skulle ha, og fikk vite at de aldri i livet ville holde livet ut uten at stenen ville ramle ut på et elelr annet tidspunkt. jeg tar ikke av meg ringer når jeg sover heller. Tenkte FÆLT på dette, og faller en 0,15 ct diamant ut er det ikke noe vi ihvertfall har råd til å fixe med en gang. Da er gifteringen ødelagt. SÅ - valget gikk da på å beholde ringene våre som er glatte i hvitt gull, også skal jeg få en enstens diamantring 0,15 ct i morgengave som jeg kan bruke sammen med gifteringen. Føler meg roligere med det...skulle noe skje med den, er det tross alt ikke GIFTEringen liksom. Men hva koster det å pusse opp og gravere ringene vi har? Endret 29. mars 2006 av kitekatt
Gjest Gjest Skrevet 29. mars 2006 #2 Skrevet 29. mars 2006 Vet ikke hva det koster å pusse opp, men det er en overkommelig pris i alle fall. God ide da forresten...
kitekatt Skrevet 29. mars 2006 Forfatter #3 Skrevet 29. mars 2006 Vet ikke hva det koster å pusse opp, men det er en overkommelig pris i alle fall. God ide da forresten... ← Ja, føles litt ttryggere selv om den spennringen var dødslekker, da! Men det er jo i det store og det hele diamanten jeg er ute etter...hehehehe, så jeg er fornøyd!
Gjest Gjest Skrevet 29. mars 2006 #4 Skrevet 29. mars 2006 Jeg har og hørt at spennringer er litt risky... Generelt fikk jeg beskjed om å ta av ringen når jeg skulle gjøre ting uansett hvilken ring med diamant jeg valgte... Kjedelig... Tror det der blir en bra løsning....
*Emma* Skrevet 29. mars 2006 #5 Skrevet 29. mars 2006 Hva er en spennring?? Vi skal beholde forlovelsesringene.....Jeg har en alliansering som jeg fikk til jul på samme fingern også Lurer også på pris for pussing og ny gravering....
kitekatt Skrevet 29. mars 2006 Forfatter #6 Skrevet 29. mars 2006 Hva er en spennring?? Vi skal beholde forlovelsesringene.....Jeg har en alliansering som jeg fikk til jul på samme fingern også Lurer også på pris for pussing og ny gravering.... ← Her ser du spennringer
Gjest bolle Skrevet 29. mars 2006 #7 Skrevet 29. mars 2006 Hei! Vi har også blanke ringer i hvitt gull. De opplyste om at de bør pusses ca hvert annet år for de blir litt gule. Der vi kjøpte ringen sa det at det kostet omtrent kr 300 pr ring å pusse. Jeg fikk en alliansering som han fridde med og jeg tror kanskje at han har planer om å "fylle" opp den ved hvert anniversary....håper jeg... he, he...
Gjest Gjest Skrevet 29. mars 2006 #8 Skrevet 29. mars 2006 Jeg har spennring, og fikk derimot beskjed av hele fire gullsmeder at stenen ville holde. VI var også usikre på å kjøpe en slik ring akkurat pga at stenen kunne falle ut. Men da fikk jeg beskjed om at jeg ikke trengte å bekymre meg for det. Jeg verken sover, dusjer eller ordner håret med ringen, så tar man godt vare på den, skal den IKKE falle ut. (De fire gullsmedene jobber i hver sin forettning, den ene er bestekameraten til sambo.)
Gjest Gjest Skrevet 29. mars 2006 #9 Skrevet 29. mars 2006 Jeg har spennring, og fikk derimot beskjed av hele fire gullsmeder at stenen ville holde. VI var også usikre på å kjøpe en slik ring akkurat pga at stenen kunne falle ut. Men da fikk jeg beskjed om at jeg ikke trengte å bekymre meg for det. Jeg verken sover, dusjer eller ordner håret med ringen, så tar man godt vare på den, skal den IKKE falle ut. (De fire gullsmedene jobber i hver sin forettning, den ene er bestekameraten til sambo.) ← Glemte å skrive at jeg har 0,10 ct
LindaL Skrevet 29. mars 2006 #10 Skrevet 29. mars 2006 først vil jeg ta av meg hatten for talen din kitekat,,,fantastisk..lykke til.Så til ringene,vi fresca dem opp på thune pluss gravering,det kosta 1000.vi har både hvitt og gult gull og de sa at det var det mere jobb med,ikke vet jeg,men fine de.Stoler mest på thene,de er så utrolig proffe,de så til og med at de ikke var kjøpt i norge(de er kjøpt i kypros,og egendesigna)syns det er litt morsomt)
LindaL Skrevet 29. mars 2006 #11 Skrevet 29. mars 2006 mente fresha,,,,,uansett,oppussing hvertfall..
Lassie Skrevet 29. mars 2006 #12 Skrevet 29. mars 2006 Jeg betalte iallfall 150kr for å gravere opp igjen på nytt inni min ring. Dette var hos Gullsmed Bjørklund.
Floja Felíz Skrevet 30. mars 2006 #13 Skrevet 30. mars 2006 Så kjipt at du har fått beskjed om at stenen vil falle ut da, kitekatt! Det høres jo tungvint ut å måtte ta den av seg hele tiden, da hadde jeg vært livredd for å glemme å ta den på igjen! Men synes løsningen deres var veldig god. Vi skal også beholde forlovelsesringene og gravere dem til bryllupet, men det er mest fordi vi ikke ville bruke så mye penger på ringer. Sparer det til bryllupsreisa vi, så kan det jo hende at det dukker opp en liten ring i gave her og der i de kommende årene. Vi skal jo være sammen en stund. Sambo fikk beskjed om at gravering var inkludert, og vi har ikke gjort det enda. Skal gjøre det før bryllupet, og da regner jeg med at de pusser dem opp for en billig penge også. De hadde i alle fall sagt det til sambo da han var i tvil om han skulle ta børstet eller glatt fordi børstet må pusses litt oftere. Så vi stoler på det. Kan ikke tenke meg at det kan koste så mye uansett?
*Emma* Skrevet 30. mars 2006 #14 Skrevet 30. mars 2006 Åja sånne ringer ja. De er kjempe stilige men huff så slitsomt å måtte ta den av hele tiden da..hadde jeg aldri giddi. Jeg har både forlovelsesringen og de to allianseringene mine på HELE tiden.....i dusjen, når jeg sover, når jeg trener....alltid...
Arkana Skrevet 30. mars 2006 #15 Skrevet 30. mars 2006 Jeg har spennring og har alltid hørt at diamanten sitter godt og jeg trenger ikke ta spesielt hensyn til den. Jeg tar ikke av meg ringen når jeg dusjer, sover e.l. og gullsmeden har også sagt at det er helt unødvendig, slike ringer er av god kvalitet. Spennringer er jo så mye penere enn andre diamantringer og diamanten er som oftest også mye finere og større enn i ringer hvor den er innfelt i metallet (og dermed ikke skal synes så godt), jeg synes i allefall det har noe å si når jeg skal velge en ring jeg skal gå med hele livet.
Gjest Fantus Skrevet 30. mars 2006 #16 Skrevet 30. mars 2006 Vi fikk pusset og gravert forlovelsesringene våre til bryllupet vårt. Det kosta ca 450 kr. Våre ringer er i bare gult gull.
Kvist Skrevet 30. mars 2006 #17 Skrevet 30. mars 2006 Vi har pusset og gravert våre på nytt, dvs bare en ny dato i min og helt ny gravering i hans. Betalte 260kr. Vi har glatt ringer i gult gull med en liten diamant innfelt i min. Ser ut som om det var en god pris da
Gjest gjest1 Skrevet 31. mars 2006 #18 Skrevet 31. mars 2006 Rodinering av ringane våre i kvitt gull kostar 260,-. Vi skal gravere inn bryllupsdatoen også, men har ikkje sjekka prisen på dette enno..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå