AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 21:16 #21 Skrevet lørdag kl. 21:16 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hva serveres på fri bar egentlig? Det som er tilgjengelig, skjønner jeg. Men hva pleier å være tilgjengelig? Ikke fancy drinker, vel? 🙈🫣 Anonymkode: 6b463...4fb Det serveres vel det de har i baren, også fancy drinker vil jeg tro. Anonymkode: 4acb2...552
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 21:19 #22 Skrevet lørdag kl. 21:19 Jeg var med jobben på julebord på et utested en gang. Vi drakk rødvin til maten, og ei ble så full at hun kastet opp 🤮 Resultatet var at vi alle sammen faktisk ble kastet ut! Noe så flaut! Drikk med måte sier nå jeg bare! Anonymkode: 4acb2...552
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 21:29 #23 Skrevet lørdag kl. 21:29 Tenker et glass champagne e.l.til velkomstdrink og 3-4 glass vin hadde vært innafor for meg( k50) på julebord en hel kveld. Anonymkode: 2eff0...a21
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 07:47 #24 Skrevet søndag kl. 07:47 Alkolholfri julelunsj er tingen 😊 Anonymkode: 4cd7a...705 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 07:58 #25 Skrevet søndag kl. 07:58 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Tenker et glass champagne e.l.til velkomstdrink og 3-4 glass vin hadde vært innafor for meg( k50) på julebord en hel kveld. Anonymkode: 2eff0...a21 Der er jeg og. K65 Anonymkode: 357b9...d92
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 08:04 #26 Skrevet søndag kl. 08:04 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Alkolholfri julelunsj er tingen 😊 Anonymkode: 4cd7a...705 Det hadde vi i mange år pga slåssing (!) Mannsdominert arbeidplass med mange folk på gulvet, ja avholdsfolk også. Nå har vi tradisjonelle julebord med plenty drikkebonger. Samboer til en VP var så drita at hun flata ut så lang hun var allerede ved bufferen da vi skulle forsyne oss. Har ikke sett dem der siden. Slåssing er det slutt på, så vidt jeg vet. Fri bar er det verste. Folk glemmer halvfulle flasker og glass over alt og henter seg bare nytt. Trodde i grunnen det var slutt på slikt i ansvarlighetens navn (HMS) Anonymkode: 357b9...d92
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 08:32 #27 Skrevet søndag kl. 08:32 Vi skal ha teambuilding på julebord, så jeg står over i år. Anonymkode: 863cf...e63
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 08:42 #28 Skrevet søndag kl. 08:42 Kommer helt an på julebordet, men blir man ufin, ekkel og/eller voldelig når man drikker, må man selvsagt bare holde seg til ett par enheter. Det gjelder da selvsagt ikke bare til julebord, men ellers i sosiale sammenhenger. Anonymkode: 8aaf7...41c
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 08:52 #29 Skrevet søndag kl. 08:52 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Kommer helt an på julebordet, men blir man ufin, ekkel og/eller voldelig når man drikker, må man selvsagt bare holde seg til ett par enheter. Det gjelder da selvsagt ikke bare til julebord, men ellers i sosiale sammenhenger. Anonymkode: 8aaf7...41c For å være sikker bør man holde seg til 2-3 enheter. Velkomstdrink, og et par glass til maten. Det er dumt å drikke så mye at man endrer oppførsel. Og det skjer fortere enn man tror, og kan avhenge av dagsformen. Noen julebord og andre sammenkomster kan der være negativt å være avholds, dessverre. Jeg vet om flere som tar i mot drikke, men bare nipper tilsynelatende. Ingen merker det. Men de merker det om man takker nei. Anonymkode: 79be1...0e2
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 06:10 #30 Skrevet mandag kl. 06:10 Fri bar er en uting. Det blir heldigvis mer og mer normalt å begrense hva jobben betaler av alkohol. 2-3 glass vin til middag, pluss 2 enheter etterpå er mer enn nok. Anonymkode: 8e3b0...8d5
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 13:15 #31 Skrevet mandag kl. 13:15 Tenker at det kommer helt an på jobben, det kollegiale og sjefene. Noen har julebord som går langt over grensen og ender med en slags russefest eller eksamensfest for studenter. De kunne med fordel ha moderert seg. Samtidig så gjelder det ofte hele gjengen så da er de på lik linje, og det er det viktigste. På min samboer sin jobb er det fri bar og innafor å bli "susen i serken". På min fars gamle jobb var dette helt uakseptabelt. Men i hans nye jobb spanderer gjerne arbeidsgiver en hel helg på hotell med fri mat og bar og det hygges og danses. Jeg har aldri vært på julebord med jobben der det har vært feststemning. På årets julebord tenker jeg at de fleste tar null til to glass med alkohol og ikke noe mer. Så det varierer, og det viktigste er at man tilpasser seg jobben og holder seg på den linja den aktuelle jobben ligger på. Men kan selvfølgelig gå under (og drikke null alkohol), men aldri over. Personlig har jeg kommet dit at jeg ikke alltid tåler alkohol så godt, og siden jeg er redd for å plutselig skulle bli for full og si/gjøre noe dumt er det like greit at jeg jobber et sted der alkoholinntaket er lavt. Så får det heller være litt kjedeligere (er mange der som hadde hatt godt av å slippe seg litt mer løs), og så kan jeg heller ta en julefest med gode venner på et senere tidspunkt om det passer. Anonymkode: 2913f...c4c
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 13:18 #32 Skrevet mandag kl. 13:18 Bonger er bedre feks 10 hver. Anonymkode: bc964...7e7
Irja Skrevet mandag kl. 13:35 #33 Skrevet mandag kl. 13:35 Hva som er sosialt akseptert kommer helt an på hvor du jobber.
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 13:49 #34 Skrevet mandag kl. 13:49 AnonymBruker skrev (På 18.10.2025 den 9.02): Sjefen hinter om at det kan bli fri bar på årets julebord. Off, det kan bli slitsomt tenker jeg. Hvor mye er det sosialt akseptert å drikke på julebord? Anonymkode: 13be9...327 Jeg har vært på flere julebord med fri bar og hotell. Det var alltid noen som drakk seg helt sørpe full. Ene gangen vi var på julebord så var det noen fulle mannfolk som hadde det svært så gøy av å kaste møbler i badebassenget samme dagen vi kom. Politiet møtte opp fordi hotellet anmeldte dette, noe jeg forstår. Vi fikk lov å være der hele helgen, men vi var ikke velkommen tilbake. Eieren av firmaet fikk en klekkelig regning for hotellet hadde kjøpt inn nye møbler. De som kastet disse møblene i bassenget ble heller ikke sparket. Eieren av firmaet bare gliste av det og var av typen: Jaja, sånt skjer 😂 Festene med dette firmaet var bare gøy fra vi satte oss i bussen på en Fredag og frem til vi gikk av bussen på Søndag. Så det virker som det er vanlig at noen drikker mye, mens andre (som meg) ikke rører alkohol i det hele tatt. 😂😂 Anonymkode: 79b66...585
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 14:00 #35 Skrevet mandag kl. 14:00 AnonymBruker skrev (På 18.10.2025 den 19.50): Bare ikke ligg med sjefen så går det bra. Anonymkode: 863cf...e63 Jeg vil heller si at man skal ligge med en av sjefene, eller selveste sjefen.. Det gir enklere lønnsforhøyelse, større sannsynlighet for å får en bedre stilling og bedre betingelser.. Anonymkode: 36e2c...2ef
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 14:06 #36 Skrevet mandag kl. 14:06 1. Inndra mobiltelefon 2. Ukelønn stanses Sett dere ned med barnet og fortell hva som forventes av hennes oppførsel og husarbeid m.m. for å få ukelønn og mobiltelefon. Stå i det - og minn henne på hvem som bestemmer. Anonymkode: 36e2c...2ef
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 14:09 #37 Skrevet mandag kl. 14:09 Vet du ikke det, lar du være å drikke. Anonymkode: ebe2b...e7c
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 14:10 #38 Skrevet mandag kl. 14:10 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): 1. Inndra mobiltelefon 2. Ukelønn stanses Sett dere ned med barnet og fortell hva som forventes av hennes oppførsel og husarbeid m.m. for å få ukelønn og mobiltelefon. Stå i det - og minn henne på hvem som bestemmer. Anonymkode: 36e2c...2ef Hva snakker du om? Anonymkode: ebe2b...e7c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå