AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #1 Skrevet 22 timer siden Sjefen hinter om at det kan bli fri bar på årets julebord. Off, det kan bli slitsomt tenker jeg. Hvor mye er det sosialt akseptert å drikke på julebord? Anonymkode: 13be9...327 1
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #2 Skrevet 21 timer siden Bare å drikke seg drita full. Det er det fri bar er til Anonymkode: 5948e...4be 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #3 Skrevet 21 timer siden Et glass champagne/musserende ved ankomst, et glass til maten, og en café avec. Anonymkode: 79be1...0e2 1 1
Gladgutten79 Skrevet 21 timer siden #4 Skrevet 21 timer siden Fri bar på julebord er tåpelig da nordmenn ikke kan drikke, å når det er gratis skal de hvertfall bøtte nedpå, fri bar og flatfyll er en grunn til jeg skipper julebordet 1 4
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #5 Skrevet 11 timer siden Bare ikke ligg med sjefen så går det bra. Anonymkode: 863cf...e63 2
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #6 Skrevet 11 timer siden Jeg liker ikke drita fulle kolleger. At de blir litt fulle utover kvelden er ok, men flatfyll? Nei takk, da blir jeg hellere hjemme. Fri bar er en uting, særlig mtp de som har problemer med alkohol fra før. Anonymkode: 2e1d3...1ee 2
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #7 Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (10 timer siden): Sjefen hinter om at det kan bli fri bar på årets julebord. Off, det kan bli slitsomt tenker jeg. Hvor mye er det sosialt akseptert å drikke på julebord? Anonymkode: 13be9...327 Kommer vel an på jobben tenker jeg. Vet mange på jobben min drikker mye på julebordet med jobben. På gamlejobben drakk ikke folk så mye, da var det eller at kanskje en drakk mye mer enn alle andre. Anonymkode: 760a5...cc8 1
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #8 Skrevet 11 timer siden Kommmer vel litt an på alder og stilling. Ungdommene må få lov til å "drite seg ut" litt - de voksne kan være mer tilbakeholden. Det er lite sjarmmerende med gamle fulle folk. Og selvsagt bør folk i lederstillinger absolutt ikke drikke for mye. Anonymkode: ee83b...9c2
Rødvinsfilosofen Skrevet 11 timer siden #9 Skrevet 11 timer siden Har lite sans for den slags på arbeidsplasser. Det vil gå helt fint for flertallet av oss, men så er det de enkeltpersonene som ikke takler alkohol så godt, eller som det bikker over for. Tenker at det ikke finnes noe svar på hvor mange alkoholenheter man «burde kunne drikke». Hadde prøvd å være bevisst på å ikke utøve drikkepress mot andre. Og ikke stille spørsmål ved hvorfor folk velger å la være å drikke alkohol.
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #10 Skrevet 11 timer siden Bare en ikke havner i seng med sjefen eller personer som er gifte . Og at folk klarer å holde seg på matta uten å slås ser ikke problemet. Selv har jeg vært på 2 julebord med fri og folk klarte nå å styre seg. Ser sønnen her , har bedriften betalt alt tilogmed overnatting på hotell. Og det er stor bedrift. Og sønnen her sa at ofte var det gamle kara som ble først fulle og forsvant på rommene, så sitter de yngre å koser seg lenger utover natta Anonymkode: cda38...0b1 1
Slarti Skrevet 11 timer siden #11 Skrevet 11 timer siden Det er akseptert alt for mye vil jeg si. Har begynt å droppe julebord selv. Siste jeg var med på var så ille at ene ansatte var så full at han sovna ved bordet mens vi venta på klarsignal til maten. Er egentlig slikt på alle firmatingene som orges der jeg jobber. Hørt litt for mange historier, trodde ikke på noen Men nå etter noen "sammenkomster" tror jeg på alle. Er liksom konkurranse, hvem kan bli fullest først.
NiceOrNothing Skrevet 10 timer siden #12 Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg liker ikke drita fulle kolleger. At de blir litt fulle utover kvelden er ok, men flatfyll? Nei takk, da blir jeg hellere hjemme. Fri bar er en uting, særlig mtp de som har problemer med alkohol fra før. Anonymkode: 2e1d3...1ee Enig . Skjønner ikke poenget . Meget til drikkepress på julebord , og jeg kan ikke fordra fulle folk ( som endrer personlighet )
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #13 Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (10 timer siden): Et glass champagne/musserende ved ankomst, et glass til maten, og en café avec. Anonymkode: 79be1...0e2 Nydes med en Cigar, og da? Anonymkode: e1e40...3a4
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #14 Skrevet 10 timer siden Her er det alltid noen sørpe fulle, og et par av de yngste ender opp med å bo rundt doen innen vi har rundet middag. Derfor jeg stort sett bare spiser middag med de nærmeste kollegaene ved bordet (vi er i ledelsen så drikker oss ikke fulle), også reiser jeg litt etter middag. Jeg sosialiserer gjerne med kollegaer, men bare når det drikkes som kos og ikke fyll. Anonymkode: 418d4...963 1
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #15 Skrevet 10 timer siden Gladgutten79 skrev (11 timer siden): Fri bar på julebord er tåpelig da nordmenn ikke kan drikke, å når det er gratis skal de hvertfall bøtte nedpå, fri bar og flatfyll er en grunn til jeg skipper julebordet Samme her, totalt antisosialt opplegg. Gitt opp nordmenn for lengesiden, fått meg venner fra andre kulturer. Spania og italia De er vandt med å omgås mennesker, felles middager etc. Anonymkode: 4cd7a...705
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #16 Skrevet 10 timer siden På julebordet der jeg jobber blir det nok fyllefest uansett, ungt miljø, unge ledere. Heldigvis god stemning, etter min erfaring. Anonymkode: ccfbb...c04
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #17 Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (11 timer siden): Sjefen hinter om at det kan bli fri bar på årets julebord. Off, det kan bli slitsomt tenker jeg. Hvor mye er det sosialt akseptert å drikke på julebord? Anonymkode: 13be9...327 Mannen sitt firma har fri bar og det er svært overdådig om du kan få alt fra øl til alle typer drinker ditt hjerte ønsker. Rikt firma. 5 ulike barer. Gøy? Ja. Ble jeg drita å sovnet 22:00 i gangen hjemme? Jepp. Det ble tidlig kveld på oss🤣 I år skal jeg drikke mindre. Anonymkode: ef205...828
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #18 Skrevet 10 timer siden På et julebord med jobb er det ikke akseptert at man drikker så mye at man endrer personlighet, og bl.a. begynner å si ting man ellers ikke tør. Hvor mye hver enkelt kan drikke før man når det nivået varierer fra person til person, men den grensen må man kjenne til selv. På alle arbeidsplassene jeg har hatt, inkl deltidsjobbene jeg hadde som veldig ung, har dette vært selvsagt uten at noen har snakket om denne «grensen». Anonymkode: 9daa0...e8c
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #19 Skrevet 7 timer siden Hva serveres på fri bar egentlig? Det som er tilgjengelig, skjønner jeg. Men hva pleier å være tilgjengelig? Ikke fancy drinker, vel? 🙈🫣 Anonymkode: 6b463...4fb
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #20 Skrevet 7 timer siden Slarti skrev (3 timer siden): Det er akseptert alt for mye vil jeg si. Har begynt å droppe julebord selv. Siste jeg var med på var så ille at ene ansatte var så full at han sovna ved bordet mens vi venta på klarsignal til maten. Er egentlig slikt på alle firmatingene som orges der jeg jobber. Hørt litt for mange historier, trodde ikke på noen Men nå etter noen "sammenkomster" tror jeg på alle. Er liksom konkurranse, hvem kan bli fullest først. Ojjj shit. Det er flaut lol. 😅 Anonymkode: 6b463...4fb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå