Violetta Skrevet 21 timer siden #121 Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): De har egne behov, som er litt større enn mine, og jeg tenker særlig på de som sitter inni barnevogna. Hvor vanskelig kan det være å innrømme det? Anonymkode: 8aef4...c52 Jeg vet ikke hvilke behov du har, og du vet heller ikke hvilke behov de andre rundt deg har. 3
LilleMy_09 Skrevet 21 timer siden #122 Skrevet 21 timer siden Violetta skrev (1 minutt siden): Jeg vet ikke hvilke behov du har, og du vet heller ikke hvilke behov de andre rundt deg har. This 👍 2
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #123 Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Har du ikke lest aviser siste årene ? Anonymkode: 7cbe0...9ef Så buss med barnevogna stående løst er tryggere i en ulykke? Anonymkode: e8fb7...2db
Hippogriff Skrevet 21 timer siden #124 Skrevet 21 timer siden Jovisst er de VIP de som har barnevogn. Og de som har med seg små barn. Og eldre som er dårlige til beins. Og flere andre grupper som trenger å bli tatt ekstra hensyn til. Det handler om hvilket samfunn vi ønsker å være. Og hvilket menneske du er. (nei, jeg tilhører ingen av de nevnte gruppene) 2 4 2
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #125 Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (6 timer siden): Har man barnevogn, kjører man bil. Kan ikke basere seg på dårlig kollektivtilbud. Anonymkode: 1f21a...0bd I oslo er det meningen å bruke vogn+kollektivt, hvertfall innen ring 3, det selges masse leiligheter uten garasjeplass og ingen av de har gjesteparkering, så går ikke an å besøke folk med bil for eksempel. Jeg har selv blitt irritert på de som ikke går til side for å slippe på meg og andre med vogn, men da snakker jeg om ganger det faktisk er plass lengre bak i bussen, men folk fortsatt insisterer på å stå på plassene som er holdt av til vogn og rullestol. Anonymkode: be12d...286 2 3
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #126 Skrevet 21 timer siden Violetta skrev (3 minutter siden): Jeg vet ikke hvilke behov du har, og du vet heller ikke hvilke behov de andre rundt deg har. Hva for et viss-vass svar er det? Er en vanlig frisk, voksen person som ikke har små barn akkurat nå. Alle går ikke rundt med skjulte, fæle lidelser....og hvis de har det, så skal de vel ikke ta bussen de heller, ifølge mange kjipe folk i denne tråden. Det er viktig å ta hensyn til svakere grupper i samfunnet, ikke bare sitte der i sin egen forteffelighet. Og i alle fall ikke sitte der å godte seg når de ikke har det bra. Anonymkode: 8aef4...c52 5 1 2
LilleMy_09 Skrevet 21 timer siden #127 Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har selv blitt irritert på de som ikke går til side for å slippe på meg og andre med vogn, men da snakker jeg om ganger det faktisk er plass lengre bak i bussen, men folk fortsatt insisterer på å stå på plassene som er holdt av til vogn og rullestol. Anonymkode: be12d...286 Det er en uting. Men her var det vel snakk om at bussen var så full at man stod som sild i tønne 4
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #128 Skrevet 21 timer siden Rosa Dartle skrev (6 timer siden): Det er ikke så vanlig med bil i Oslo for eksempel. Med mangel på parkeringsplasser er det nærmest ikke noe poeng å ha bil i Oslo. Det er ikke noe poeng med bil når du har T-bane. Mangel på parkering tviler jeg på at det er. Jeg har prøvd å leie ut parkeringsplassen min i Oslo sentrum i 3 måneder. 0 interesse 🙁 Anonymkode: 5aef5...af5
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #129 Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Absolutt ikke. Er som med HC toaletter. ALLE har en like stor rett på å benytte seg av toalettet, men det er tilpasset de med funksjonshemninger etc. man kan ikke kastes av bussen når den er full bare for å gi plass til andre. Anonymkode: 55c8b...544 Eh jo absolutt Anonymkode: 7cbe0...9ef 2
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #130 Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Så buss med barnevogna stående løst er tryggere i en ulykke? Anonymkode: e8fb7...2db Barnevogner festes i stropper på bussene her Anonymkode: 7cbe0...9ef 1
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #131 Skrevet 21 timer siden Du tror du avslører morens ego, men egentlig avslører du bare din egen mangel på empati. Anonymkode: 76e97...031 2 8
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #132 Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (6 timer siden): Det tror jeg ikke på. Anonymkode: 17e22...d92 Som bussjåfør tro jeg på dette. Er mange i barnevognmafiaen som er helt syke. Dem tror dem har krav på plass. Barnevogn kan man ha med om det er plass. Samme med sykkel. Men barnevogn prioriteres før sykkel. Rullestol kommer før barnevogn. Og til dere som sier det må gå flere busser. Joda er enig i det. Men hvem skal kjøre disse bussene? Er ingen som vil kjøre buss i dag. Lønna er dørlig, arbeidstidene er elendige og man får kjeft av alt og alle. Grønnsaksvaffel skrev (3 timer siden): Bra innlegg. Jeg er overbevist om at alle disse besserwisserne hadde blitt dritsure om de ikke fikk plass på bussen, med eller uten barnevogn. Virker som alle de mest usympatiske brukerne på KG svarer i denne tråden. Men man ber ikke 7 andre mennesker gå av bussen. Kanskje disse også skal rekke noe. Har man en avtale så tar man hensyn til at bussen kan være full, om man har barnevogn eller ikke. Kanskje noen av disse er på vei til et jobbintervju. Kanskje noen er på vei til jobb. I Oslo er det bare å møte opp en halvtime før du tror du må. For der er bussene fulle uansett. Og nei. De fleste folk kjefter ikke opp andre passasjerer for at bussen er full. De aller fleste er innforstått med at dem må vente på neste, eller finne et alternativ. Anonymkode: f9384...387 4 3
Stor pike Skrevet 21 timer siden #133 Skrevet 21 timer siden Mulig du har rett i det. MEN jeg har sett nok av busser hvor folk klumper seg ved døren så ingen, hverken folk eller barnevogner kommer inn. Hvis folk bare gadd å dra seg innover midtgangen, ble dagen mye bedre for både liten og stor. Og hvis de i tillegg sluttet å snurre så man får ryggsekker i trynet, ja, da skinner solen. 1 3
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #134 Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (5 timer siden): Var det ingen rullestolbruker f.eks som kunne gitt denne damen med barnevogn sin plass? Anonymkode: 66273...49d Du tuller nå? AnonymBruker skrev (4 timer siden): I Oslo går det buss hele tiden, ofte hvert minutt, så jeg kunne godt ha gått av bussen og tatt neste. Hun hadde sikkert prøvd å komme på flere busser, og babyer trenger både bleieskift og mat. Kan hende hun skulle rekke en avtale også. Folk skriver her om at mange bare tenker på seg selv og mener barnemoren, men jammen gjelder det andre også! Anonymkode: 59e06...da1 Det går riktignok busser ofte i Oslo, men man tar jo ikke random busser og da hjelper det lite at det går en buss hvert minutt. INGEN ruter har avgang hvert minutt Anonymkode: 212d1...08d 2
Raven.Writingdesk Skrevet 20 timer siden #135 Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Folk som skal hevde sin rett og blir avvist er kanskje min favorittversjon av skadefryd. Anonymkode: d79e9...50b På hvilken måte «hevder hun sin rett» denne frustrerte mora? Hun ønsker å komme med bussen, ber om å få plass, noe det ikke er, også blir hun frustrert. Det er en ganske menneskelig følelse? Jeg ser ikke at hun har krevd noe urimelig hun ikke har krav på?! 4 1 2
Raven.Writingdesk Skrevet 20 timer siden #136 Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Som bussjåfør tro jeg på dette. Er mange i barnevognmafiaen som er helt syke. Anonymkode: f9384...387 Som busssjåfør; stopper du hvis du ser at bussen din er full og det ikke plass til flere…?! Det gjør de nemlig heldigvis ikke her hvor jeg bor. Da kjører de forbi bussholdeplassen og på en eller annen måte signaliseres det ofte til de på bussholdeplassen at bussen er full. Bussjåføren har vel ansvar for at antall folk på bussen og at flest mulig kommer med om mulig? For jeg har også opplevd folk som ikke flytter seg til tross for at dette er fullt mulig, og da har bussjåføren først snakket via høytaler og bedt de i midtgangen trekke bakover, i noen tilfeller har de til og med gått ut av setet sitt og pekt folk lenger bak og frem i bussen og slik gitt plass til den mora som sto med barnevogn på bussholdeplassen… - jeg ser også at samtalen de sist siden dreier seg over på at andre skal forlate bussen for å gi mor og baby plass, men det er aldri nevnt av TS i HI at denne moren sa noe som helst om, og så utleverende TS har vært i å understreke denne moren sine mangler og feil er det usannsynlig at hun ikke ville nevnt dette også om tilfellet var at mor hadde begynt å kreve noe slikt.. 2
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #137 Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Du tror du avslører morens ego, men egentlig avslører du bare din egen mangel på empati. Anonymkode: 76e97...031 Neida. Det er bare litt hipp som happ hvem og hva som virker ‘fornuftig’. Tilfeldig. Anonymkode: 99bdf...0fc
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #138 Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): De har egne behov, som er litt større enn mine, og jeg tenker særlig på de som sitter inni barnevogna. Hvor vanskelig kan det være å innrømme det? Anonymkode: 8aef4...c52 Ingen baby har større behov enn meg når jeg skal på jobb. Anonymkode: ab834...aee 4
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #139 Skrevet 20 timer siden Raven.Writingdesk skrev (6 minutter siden): Som busssjåfør; stopper du hvis du ser at bussen din er full og det ikke plass til flere…?! om det er noen som skal gå av så stopper man. Og går det av en person blir det ikke plass til en barnevogn. Ofte er det plass når man kommer men det er flere som skal gå på. Har også stoppet å sluppet av uten å la nye gå på. For det er klin umulig for passasjerer å la vær å gå på bussen om dem ser plass på siden av sjåføren. der hvor sjåføren skal se speilene. Raven.Writingdesk skrev (8 minutter siden): Bussjåføren har vel ansvar for at antall folk på bussen og at flest mulig kommer med om mulig? Den dagen en full buss stoppes, og det er passasjertelling er dagen personen som kjører bussen mister lappen. Om det er det antallet folk i bussen den er godkjent for er det ennå masse plass i bussen. Men som regel er det mye mer en hva den er godkjent for. Men det er meg først. Anonymkode: f9384...387 2
Grønnsaksvaffel Skrevet 20 timer siden #140 Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Som bussjåfør tro jeg på dette. Er mange i barnevognmafiaen som er helt syke. Dem tror dem har krav på plass. Barnevogn kan man ha med om det er plass. Samme med sykkel. Men barnevogn prioriteres før sykkel. Rullestol kommer før barnevogn. Og til dere som sier det må gå flere busser. Joda er enig i det. Men hvem skal kjøre disse bussene? Er ingen som vil kjøre buss i dag. Lønna er dørlig, arbeidstidene er elendige og man får kjeft av alt og alle. Men man ber ikke 7 andre mennesker gå av bussen. Kanskje disse også skal rekke noe. Har man en avtale så tar man hensyn til at bussen kan være full, om man har barnevogn eller ikke. Kanskje noen av disse er på vei til et jobbintervju. Kanskje noen er på vei til jobb. I Oslo er det bare å møte opp en halvtime før du tror du må. For der er bussene fulle uansett. Og nei. De fleste folk kjefter ikke opp andre passasjerer for at bussen er full. De aller fleste er innforstått med at dem må vente på neste, eller finne et alternativ. Anonymkode: f9384...387 Har jeg skrevet noe om at skal be 7 andre gå av bussen? Har damen i hi bedt 7 andre gå av bussen? Hva vet du om hvor godt damen har beregnet? Kjenner du henne? 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå