Gå til innhold

Nei, du er IKKE vip kun fordi du har barnevogn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Maleficenta skrev (2 timer siden):

De med epilepsi burde strengt tatt ikke ha barn... Eller generelt folk som ikke kan kjøre bil pga manglende evne burde ikke hatt barn

De med kjipe og elendige holdninger til andre burde ikke ha barn , de klarer ikke lære barna å ha empati eller å se på folk som forskjellige, det er virkelig ikke bra

Anonymkode: 7cbe0...9ef

• Nyttig 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Lønnesirup01 skrev (Akkurat nå):

Du må ha taxi med barnesete til barnet og det er det få taxier som har. 

Jeg opplevde her i Oslo at jeg måtte la tre busser gå i rushen og da jeg ringte taxi ventet jeg en time på at sentralen skulle finne en med barnesete.

Og ja vi har bil, men den bruker mannen til jobb. Og i en by som Oslo der folk nærmest tvinges over på kollektivt har de et ansvar for å ha god nok kapasitet.

Du må jo nevne at du trenger bilsete når du bestiller taxi. Ingen taxi har barnestoler bare stående i bilen

Skrevet (endret)
Maleficenta skrev (3 minutter siden):

Du må jo nevne at du trenger bilsete når du bestiller taxi. Ingen taxi har barnestoler bare stående i bilen

Les før du svarer.

«da jeg ringte taxi ventet jeg en time på at sentralen skulle finne en med barnesete»

Taxisentralen brukte en time på å finne en ledig taxi med barnesete å sende.

Endret av Lønnesirup01
  • Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Dersom du er skikkelig heldig så hadde denne babyen skitten bleie og var veldig sultent. Så flaks du er barnefri og ikke trenger å bry deg om små barn i det hele tatt👍

Anonymkode: 525cd...ba6

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Maleficenta skrev (2 timer siden):

De med epilepsi burde strengt tatt ikke ha barn... Eller generelt folk som ikke kan kjøre bil pga manglende evne burde ikke hatt barn

Det er jo drøssevis av grunner til at folk ikke kan kjøre bil. Mener du at svaksynte ikke skal få barn? Eller de med smerter som gjør at de må gå på sterk medisin? Og de som har diverse hjertesykdommer? Tullete kommentar. Og hvorfor kan ikke en person med epilepsi være en god forelder? Du viser bare at du har lite kunnskap om emnet.

Anonymkode: f17fe...57e

• Nyttig 4
Skrevet
Maleficenta skrev (9 minutter siden):

Du sliter åpenbart med leseforståelse 🤦‍♀️

• Nyttig 5
Skrevet
Grønnsaksvaffel skrev (5 minutter siden):

Du sliter åpenbart med leseforståelse 🤦‍♀️

Hvordan? Bestiller man taxi med bilstol må de jo sende taxi med bilstol? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det er jo drøssevis av grunner til at folk ikke kan kjøre bil. Mener du at svaksynte ikke skal få barn? Eller de med smerter som gjør at de må gå på sterk medisin? Og de som har diverse hjertesykdommer? Tullete kommentar. Og hvorfor kan ikke en person med epilepsi være en god forelder? Du viser bare at du har lite kunnskap om emnet.

Anonymkode: f17fe...57e

Ja de med så sterke smerter at de er avhengige av medisin burde ikke med vilje få barn nei. Noe annet er jo om de har fra før men da burde jo den andre forelderen være default parent

Skrevet (endret)
Maleficenta skrev (15 minutter siden):

Og det sto at det tok en time å få denne taxien. Fåtallet av taxier har bilstol i bilen, og om de så har bilstol må de jo være ledige til å ta turen. 

Endret av nordlending
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Folk som skal hevde sin rett og blir avvist er kanskje min favorittversjon av skadefryd.

Anonymkode: d79e9...50b

• Liker 1
Skrevet
Maleficenta skrev (12 minutter siden):

Hjelpes, hvordan klarer du deg i livet med så dårlig leseforståelse?

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Folk som skal hevde sin rett og blir avvist er kanskje min favorittversjon av skadefryd.

Anonymkode: d79e9...50b

Heh, men de blir jo avvist av noen som også hevder sin rett. 

Anonymkode: 99bdf...0fc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Maleficenta skrev (28 minutter siden):

Har du ikke lest aviser siste årene ? 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Helt riktig , bussene her har det og står du på de stedene må man gå av om man ikke kan flytte seg 

Absolutt ikke. Er som med HC toaletter. ALLE har en like stor rett på å benytte seg av toalettet, men det er tilpasset de med funksjonshemninger etc. man kan ikke kastes av bussen når den er full bare for å gi plass til andre. 

Anonymkode: 55c8b...544

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Helt riktig , bussene her har det og står du på de stedene må man gå av om man ikke kan flytte seg 

Nei, man flytter seg for eldre/barnevogn/rullestol hvis det kommer noen inn på bussen som har behov for disse plassene. Er bussen allerede full, kommer de ikke på.  Man kan ikke forvente eller be folk som allerede er på bussen om å gå av, for at noen andre skal få plass. Akkurat som at man heller ikke kan be en mor med barnevogn gå av, selv om hun tar opp mer av kapasiteten enn de reisende uten barnevogn .  Alle som betaler for å reise kollektivt har like mye rett på å ta bussen, så da er det førstemann til mølla som gjelder i slike situasjoner, og så går det på andres goodwill om de gir fra seg plassen på den bussen, for at mor med barnevogn skal komme seg på. Kunne sikkert fint gått av i et sånt tilfelle selv, jeg, men man vet jo ikke livshistorien og dagsformen til alle på bussen, og hvilke grunner de har for å ikke kunne vise goodwill. 

Jeg har sett mange busser kjøre forbi i mitt liv fordi det ikke er plass, til og med flybussen. Sistnevnte ble ganske kritisk for noen, og de måtte bite i det å ta taxi. Sånn er det dessverre noen ganger. Men man behøver ikke å være som TS å godte seg over det. 

Anonymkode: 9868c...f81

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Der står hun. Kanskje en av de første dagene ute av huset med baby. Alt er nytt og skummelt og hun er kaldsvetter og har vondt. Barnet sover, men hvor lenge? det liker ikke å stå I ro og vil spise hver time. Det er kaldt ute. Kanskje skal hun på helsestasjonen på 6 ukers kontroll. Hun er stressa og ser seg rundt.  Bussen går fra henne, er det et busstopp hun kan sitte å amme på? Går det an å gjøre ute i kulden, blir baby for kald? Håper ikke han våkner! Hva hvis han må skifte bleie, hun stresser for da er det ikke noe sted å bytte ute og barnet kan bli kald..

det går an å ha litt sympati altså. Og ja de med små barn bør gå foran de aller fleste normale friske voksne. 

Anonymkode: 44651...33a

Dette! 

Sånn for alle som ikke forstår. 

I tillegg har hun kanskje vært oppe hele natten og gått rundt med gåtende baby. 2 måneder i strekk. 

Og legg til bekkenplager eller underlivsskader etter fødselen.

Og sjeldent tid til å sitte ned og spise et ordentlig måltid fordi babyen trenger hun hele tiden. 

Kom igjen nå folkens, er dere helt borte oppe i toppen eller?

Anonymkode: 6d063...2d1

• Hjerte 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er ikke så vanlig med bil i Oslo. Det er vanskelig med parkering.

Anonymkode: f2e58...d60

Man velger helt selv hvor man vil bo.

Anonymkode: 17e22...d92

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Man velger helt selv hvor man vil bo.

Anonymkode: 17e22...d92

Man velger også helt selv hva slags medmenneske man vil være.

Anonymkode: b35a0...beb

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror folk generelt gir fra seg plassen, men denne bussen var full og flere enn 1 person måtte gå av. Leser noen lager en tåredryppende forestilling om at barnet kanskje ikke sov om natten og barnemor var fra seg av søvnmangel. Da kan man jo snu på det også at det var syke passasjerer på bussen, noen andre som har opplevd samlivsbrudd, mistet katten sin osv. 

Barn krever planlegging, og selvfølgelig kjipt å ikke få plass på bussen- men det gikk nok helt fint til slutt. 

Anonymkode: e8fb7...2db

• Liker 6
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
Violetta skrev (4 timer siden):

De med barnevogn er som oftest ikke en svakere gruppe. 

De har egne behov, som er litt større enn mine, og jeg tenker særlig på de som sitter inni barnevogna. Hvor vanskelig kan det være å innrømme det?  

Anonymkode: 8aef4...c52

• Hjerte 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...