AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #81 Skrevet 14 timer siden Maleficenta skrev (16 minutter siden): Har de ikke kognitive evner til å kjøre bil f eks hvordan kan de ha kognitive evner til å ta seg av barn? En annen ting forresten, barnet kan være årsaken til at moren ikke kjører bil. Feks at barnet akkurat nå ikke liker bilen av en eller annen grunn og blir hysterisk der men ikke i vogna. Samme med bæretøy, langt unna alle barn trives i alt av bæretøy så vogna er kanskje barnets eneste transportalternativ over avstander der bæring i hendene er praktisk umulig. Når man er inne på kognitive evner, enkelte i denne tråden har åpenbare mangler. Anonymkode: e1790...9e2 6
Brunello Skrevet 14 timer siden #82 Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Når bussen er såpass full er disse plassene som oftest allerede fulle av barnevogner. Skal de gå av for for at en annen skal få plass? Anonymkode: ba215...e14 Nei, men dersom noen uten barnevogn eller rullestol står der bør de gå av. 2
Maleficenta Skrevet 14 timer siden #83 Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): En annen ting forresten, barnet kan være årsaken til at moren ikke kjører bil. Feks at barnet akkurat nå ikke liker bilen av en eller annen grunn og blir hysterisk der men ikke i vogna. Samme med bæretøy, langt unna alle barn trives i alt av bæretøy så vogna er kanskje barnets eneste transportalternativ over avstander der bæring i hendene er praktisk umulig. Når man er inne på kognitive evner, enkelte i denne tråden har åpenbare mangler. Anonymkode: e1790...9e2 Ja da får man tåle litt grining ass eller holde seg hjemme og bestille ting på nett. Eller vente til mannen kommer hjem før man drar ut å handler eller går han til å gjøre det. Ang kontroller babyen må på så må man jo bare ut. Da får man tåle ubehaget
Rosa Dartle Skrevet 14 timer siden #84 Skrevet 14 timer siden Maleficenta skrev (1 time siden): De med epilepsi burde strengt tatt ikke ha barn... Eller generelt folk som ikke kan kjøre bil pga manglende evne burde ikke hatt barn Er du seriøst? Jeg har en god venninne som fikk epilepsi da hun var 20. Hun er verdens søteste og fineste mamma for ungene sine. 4 5
Raven.Writingdesk Skrevet 14 timer siden #85 Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg tok buss i Oslo i går, ikke en slik leddbuss men en mindre buss, som ble ganske fort full. På et stopp stod en dame med barnevogn som prøvde flere ganger å gå på bussen, men det var så fullt at ingen passasjerer hadde et sted å gå. En av passasjerene sa også til kvinnen at det er fullt. Hun ble da så sint og sa hun skulle på bussen, at de med barnevogn også måtte få plass. Hun prøvde flere ganger å komme inn, men ingen av passasjerene flyttet på seg. Når bussen kjørte videre, uten denne viktige moren på, så måtte jeg smile idet bussen kjørte forbi. For hun var så tydelig forbanna. Så til dere med barnevogner: Nei, dere er ikke viktigere enn andre på bussen og uansett hvor det måtte fordi du har en diger barnevogn å drasse rundt på. Dette er noe du burde tenkt på før du fikk barn, at ting som dette kunne skje. Åja, før dere angriper meg, jeg er frivillig barnløs og ønsker ikke barn av ulike årsaker. Å se hvordan enkelte damer blir bare fordi de har barn er så hysterisk. Kommer aldri til å glemme ansiktsuttrykket hennes når bussen kjørte forbi. Anonymkode: 9a89f...89f Noe av det mest uempatiske og smålige jeg har lest på lenge, skjønner godt at du er frivillig barnløs ja. 6 2
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #86 Skrevet 14 timer siden Her var det mange besserwissere som tror de kan og vet alt om denne moren med barnevogn basert på en observasjon fra TS. KG på sitt verste. Empatiløse mennesker som fryder seg over andres misere. Kanskje hun hadde en viktig avtale hun ikke rakk? Ettersom hun sto og ventet på en buss så har hun mest sannsynlig ikke en bil å ty til da kollektivtilbudet svikter. Det er lov å være raus og hyggelig med sine medmennesker. Å synse, tro og tenke ut fra et lite øyeblikk man faktisk ikke aner noe mer om er utrolig primitivt. Anonymkode: 0bf82...d5e 1 5
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #87 Skrevet 14 timer siden Hvorfor i alledager ta bussen mitt i rushen når man er hjemme med vognbarn? Alle skjønner vel at de som skal til eller fra jobb tar bussen da? I hele verden faktisk. Skal de vike lissom?' Anonymkode: 90528...dec 4
Selis Skrevet 14 timer siden #88 Skrevet 14 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg tok buss i Oslo i går, ikke en slik leddbuss men en mindre buss, som ble ganske fort full. På et stopp stod en dame med barnevogn som prøvde flere ganger å gå på bussen, men det var så fullt at ingen passasjerer hadde et sted å gå. En av passasjerene sa også til kvinnen at det er fullt. Hun ble da så sint og sa hun skulle på bussen, at de med barnevogn også måtte få plass. Hun prøvde flere ganger å komme inn, men ingen av passasjerene flyttet på seg. Når bussen kjørte videre, uten denne viktige moren på, så måtte jeg smile idet bussen kjørte forbi. For hun var så tydelig forbanna. Så til dere med barnevogner: Nei, dere er ikke viktigere enn andre på bussen og uansett hvor det måtte fordi du har en diger barnevogn å drasse rundt på. Dette er noe du burde tenkt på før du fikk barn, at ting som dette kunne skje. Åja, før dere angriper meg, jeg er frivillig barnløs og ønsker ikke barn av ulike årsaker. Å se hvordan enkelte damer blir bare fordi Anonymkode: 9a89f...89f Det gjelder dem i rullestol og da til å med dem uten noe er det ikke plass så er det ikje plass samma det vel. Det er enda rarere at du gjør så mye ut det det og skriver et helt innlegg på nettet om det etterpå 🤣 det beviser jo hvor mye du livnærer deg på andres miserable hendelser 😲 folk kan få lov å bli frustrert at hun moren har en dårlig dag trenger ikke du å blande deg inn . Jekk ned stoltheten din å Ha litt forståelse da hun ville sikkert bare hjem stakkars 🙄 tenk om det var en i rullestol i pissregn. Endret 14 timer siden av Selis 3
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #89 Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Her var det mange besserwissere som tror de kan og vet alt om denne moren med barnevogn basert på en observasjon fra TS. KG på sitt verste. Empatiløse mennesker som fryder seg over andres misere. Kanskje hun hadde en viktig avtale hun ikke rakk? Ettersom hun sto og ventet på en buss så har hun mest sannsynlig ikke en bil å ty til da kollektivtilbudet svikter. Det er lov å være raus og hyggelig med sine medmennesker. Å synse, tro og tenke ut fra et lite øyeblikk man faktisk ikke aner noe mer om er utrolig primitivt. Anonymkode: 0bf82...d5e Dette! Folk her inne trenger å tenke lenger enn sin egen nese. Vær mot andre slik som du vil andre skal være mot deg. Folk er ikke så modige når dem står i disse situasjonene selv da er det stakkars meg og oppfører seg likedann. Folk elsker å underholde seg i andres dårlige følelser. Sånne holder jeg meg langt unna. Anonymkode: d7f34...19a 4 1
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #90 Skrevet 14 timer siden Raven.Writingdesk skrev (21 minutter siden): Noe av det mest uempatiske og smålige jeg har lest på lenge, skjønner godt at du er frivillig barnløs ja. Akkurat har man så lite empati med andre burde man ikke ha barn heller Anonymkode: d7f34...19a 4 3
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #91 Skrevet 14 timer siden Maleficenta skrev (3 timer siden): Da hadde jeg tatt bilen gitt Enig med en annen her inne. Du bruker mye tid på KG, og kan være sur og ha lite empati for andre. Det er ikke så vanlig med bil i Oslo. Det er vanskelig med parkering. Anonymkode: f2e58...d60 5 4
Grønnsaksvaffel Skrevet 13 timer siden #92 Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Her var det mange besserwissere som tror de kan og vet alt om denne moren med barnevogn basert på en observasjon fra TS. KG på sitt verste. Empatiløse mennesker som fryder seg over andres misere. Kanskje hun hadde en viktig avtale hun ikke rakk? Ettersom hun sto og ventet på en buss så har hun mest sannsynlig ikke en bil å ty til da kollektivtilbudet svikter. Det er lov å være raus og hyggelig med sine medmennesker. Å synse, tro og tenke ut fra et lite øyeblikk man faktisk ikke aner noe mer om er utrolig primitivt. Anonymkode: 0bf82...d5e Bra innlegg. Jeg er overbevist om at alle disse besserwisserne hadde blitt dritsure om de ikke fikk plass på bussen, med eller uten barnevogn. Virker som alle de mest usympatiske brukerne på KG svarer i denne tråden. 2 2
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #93 Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Her var det mange besserwissere som tror de kan og vet alt om denne moren med barnevogn basert på en observasjon fra TS. KG på sitt verste. Empatiløse mennesker som fryder seg over andres misere. Kanskje hun hadde en viktig avtale hun ikke rakk? Ettersom hun sto og ventet på en buss så har hun mest sannsynlig ikke en bil å ty til da kollektivtilbudet svikter. Det er lov å være raus og hyggelig med sine medmennesker. Å synse, tro og tenke ut fra et lite øyeblikk man faktisk ikke aner noe mer om er utrolig primitivt. Anonymkode: 0bf82...d5e Da burde hun isåfall tenkt på dette og reist tidligere eller beregnet ekstra tid. Hun vet selv at barnevogner tar plass. Anonymkode: 9a89f...89f 7
Grønnsaksvaffel Skrevet 13 timer siden #94 Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Da burde hun isåfall tenkt på dette og reist tidligere eller beregnet ekstra tid. Hun vet selv at barnevogner tar plass. Anonymkode: 9a89f...89f Hvordan vet du at hun ikke hadde beregnet ekstra tid? 3
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #95 Skrevet 13 timer siden Maleficenta skrev (1 time siden): Ja da får man tåle litt grining ass eller holde seg hjemme og bestille ting på nett. Eller vente til mannen kommer hjem før man drar ut å handler eller går han til å gjøre det. Ang kontroller babyen må på så må man jo bare ut. Da får man tåle ubehaget Du vet at noen ganger så MÅ en ut av døren MED baby. F.eks. på helsestasjon som er rimelig ofte i starten. jeg har selv tatt buss til helsestasjon på 6 ukers kontroll. Og der var helt jævlig. Jeg svettet og hadde hjertebank, jeg hadde vondt i underlivet og jeg hadde ikke sovet på mange netter. I tillegg skrek ungen hele veien og det er ingenting en får gjort med det. Og i starten er ammingen vanskelig og jeg trengte puter rundt meg for å få det til. det er ikke bare bare å ha født et barn Anonymkode: 44651...33a 4 1
Maleficenta Skrevet 13 timer siden #96 Skrevet 13 timer siden Rosa Dartle skrev (1 time siden): Er du seriøst? Jeg har en god venninne som fikk epilepsi da hun var 20. Hun er verdens søteste og fineste mamma for ungene sine. Hva gjør hun den dagen hun er alene med unga og får et alvorlig anfall?
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #97 Skrevet 13 timer siden LOL, bor i Køpenhavn. Her blir folk bedt om å gå av bussen hvis de sitter/står der hvor det er forbeholdt rullestolbrukere og barnevogner og noen skal med. Anonymkode: f2c84...03f 5 4
Raven.Writingdesk Skrevet 13 timer siden #98 Skrevet 13 timer siden (endret) Maleficenta skrev (17 minutter siden): Hva gjør hun den dagen hun er alene med unga og får et alvorlig anfall? Jeg har ikke epilepsi men har i voksen alder etter jeg fikk barn, helt ute av det blå, fått alvorlig illebefinnende med kun egne barn tilstede. Hva gjør du? Ringer ambulanse, ber barnet åpne døra. Jeg synes utsagnene dine er ganske grove, mennesker med epilepsi kan leve uten anfall i åresvis og være tilnærmet helt symptomfri. Mange kjenner også selv før ett anfall kommer. Og flere «rigger seg til» enten via at nærmeste er kjent med sykdommen osv. hvis det er risiko for anfall når de er alene med små barn. I dette tilfellet ble epilepsi nevnt men dette gjelder altså flere kronisk syke, eksempelvis de som kan få føling, (diabetes) svime av (synkoperer av ulike årsaker) - osv. Det finnes også tilfeller hvor voksne uten kjent epilepsi plutselig får anfall, ja: det kan til og med skje deg. Skal du av den grunn ikke kunne ha barn? De fleste mennesker er ikke ufeilbarlige. Det er naivt å tenke at de eneste som er egnet til å få barn er de som verken har sykdom eller laster her i livet. Og ikke minst så er det fordomsfullt. Endret 13 timer siden av Raven.Writingdesk 1 6
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #99 Skrevet 13 timer siden Reflekterer ikke så mye over det, annet enn da en jente med barnevogn holdt på å kjøre på meg med vognen i en butikk, og jeg raskt måtte trekke meg tilbake. Jeg forventet at hun skulle si unnskyld eller noe, men hun bare latet som ingenting... fikk litt sånn følelse av at hun var litt viktigere enn om jeg falt pga. hensynsløs barnevognskjøring.... Så... kan være greit for noen mødre å vite at de ikke er VIP eller at alle synes arvingen er like god, viktig og skjønn som mor selv gjør 😉 Anonymkode: 5447c...9b6 2
Lønnesirup01 Skrevet 13 timer siden #100 Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ta taxi hjem med barnevognen da. Om du ser tre fullstappede busser suse forbi og ikke har plass til deg og vogna, ta en taxi. Ja, det koster mer, men du kommer deg hjem og slipper å stå ute og vente i timesvis. Anonymkode: 54e8d...b3c Du må ha taxi med barnesete til barnet og det er det få taxier som har. Jeg opplevde her i Oslo at jeg måtte la tre busser gå i rushen og da jeg ringte taxi ventet jeg en time på at sentralen skulle finne en med barnesete. Og ja vi har bil, men den bruker mannen til jobb. Og i en by som Oslo der folk nærmest tvinges over på kollektivt har de et ansvar for å ha god nok kapasitet. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå