AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #221 Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (10 minutter siden): helt enig med deg. tror også på bussjåføren. baby ligger jo godt oppi barnevognen, handler mer om en mor som er dårlig til å takle stress. Anonymkode: 99bdf...0fc Mødre med barnevogn skal kanskje også på jobb. Med barnehagedekningen nå er det nok mange som får barnehageplass et stykke unna slik at det blir veldig upraktisk i hverdagen. Noen får barnehageplass i forskjellige barnehager så de må levere flere steder, før de kan reise på jobb selv. Først reise med barn og levere i barnehagen, så på jobb. Er begrenset hvor langt småbarn orker å gå selv, så vogn er ofte nødvendig. Men man klager også stadig over at flere og flere folk detter ut av arbeidslivet. Med småbarn møter man på masse hindringer gjennom hele dagen. På flere stasjoner er det ikke fungerende heis, så du kommer rett og slett ikke til perrongen du skal til. En rekke steder nekter en å ta med vogn. Problemet er at man gjerne har en god del ting med seg, og som man trenger. Tungvint å bære både barn og ting om det i det hele tatt er mulig å få med seg alt selv. Kanskje barnet sover, du er sulten selv, men alle steder i nærheten har forbud mot å ta med barnevogn inn. Du må på toalettet selv, men handikaptoalettet med plass til vogn er som vanlig opptatt, stengt eller eksisterer ikke. Så du holder deg så lenge du kan, selv om nylig fødsel gjør det vanskelig å holde seg lenge av gangen. Er det krise løper du på et offentlig minitoalett som det så vidt er plass til deg selv på, betaler 20kr og lar vognen med barn stå utenfor og håper på det beste. Mens man sitter der hører man fremmede snakke om denne stakkars ungen som de tror har blitt forlatt… Da er det plutselig voldsomt som folk bryr seg om et fremmed barns ved og vel likevel. Rart med det. Til og med familievognen til VY har trapp opp. Selv om det er masse vognplasser inne der, og man har reservert vognplass. Merkelig nok er det aldri noen fra VY i nærheten til å hjelpe til med vognen i ved familievognen Anonymkode: 133c7...38a 1 1
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #222 Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (11 timer siden): Ja det er helt tydelig at det ikke er alle som takler å hører fakta. Anonymkode: f0ac0...8f8 Hva mener du er fakta? At det er frivillig å være gravid? Det er frivillig å kjøre bil også eller gå. Dersom du kræsjer eller blir påkjørt mens du er ute å går så er det din feil da fordi du har selv valgt å bevege deg utendørs eller sette deg bak rattet. Så om du står der med krykker så får du bare stå da, selv om det egentlig er seter reservert for deg på bussen. Jeg ville reist meg for en på krykker og en gravid. Det er mulig å vise empati for medmennesker. Anonymkode: 35240...260 4
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #223 Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (På 18.10.2025 den 8.21): Jeg tok buss i Oslo i går, ikke en slik leddbuss men en mindre buss, som ble ganske fort full. På et stopp stod en dame med barnevogn som prøvde flere ganger å gå på bussen, men det var så fullt at ingen passasjerer hadde et sted å gå. En av passasjerene sa også til kvinnen at det er fullt. Hun ble da så sint og sa hun skulle på bussen, at de med barnevogn også måtte få plass. Hun prøvde flere ganger å komme inn, men ingen av passasjerene flyttet på seg. Når bussen kjørte videre, uten denne viktige moren på, så måtte jeg smile idet bussen kjørte forbi. For hun var så tydelig forbanna. Så til dere med barnevogner: Nei, dere er ikke viktigere enn andre på bussen og uansett hvor det måtte fordi du har en diger barnevogn å drasse rundt på. Dette er noe du burde tenkt på før du fikk barn, at ting som dette kunne skje. Åja, før dere angriper meg, jeg er frivillig barnløs og ønsker ikke barn av ulike årsaker. Å se hvordan enkelte damer blir bare fordi de har barn er så hysterisk. Kommer aldri til å glemme ansiktsuttrykket hennes når bussen kjørte forbi. Anonymkode: 9a89f...89f Hvem tror du det er som skal ta seg av deg når du blir gammel og for skrøpelig til å klare deg selv? Som frivillig barnløs er du prisgitt det offentlige tilbudet som ofte er miserabelt. Der er det andres barn og barnebarn som kommer til å hjelpe deg på dass eller skifte bleie på deg. Kanskje barnet til moren du forakter, hvem vet. Når du ikke blir prioritert/ glemt på sykehjemmet må du huske på at dette var et valg du selv tok. Du valgte å gå ensom og barnløs igjennom livet. Derfor har du ingen pårørende som kan hjelpe deg. Du får ikke noen VIP- behandling på sykehjemmet av den grunn. Anonymkode: 133c7...38a 3
veslemms Skrevet 11 timer siden #224 Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (På 18.10.2025 den 9.43): «Dere mødre». Du er klar over at du selv er et produkt av en mor? Trenger ikke være respektløs selv om du er uenig. Synes det er bedre å være en av «dere mødre» enn å være en av «dere drittkjerringer», men you do you ☺️ Anonymkode: b35a0...beb Du selv skrev: "Glad jeg ikke har slike som deg i omgangskretsen, ts, og takk for at du holder deg barnløs så vi slipper at du viderefører holdningene dine 🥰" Så du kan gjerne se innover og ta ditt eget råd. 1 1
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #225 Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (20 timer siden): Oslofolk er noe for seg selv altså.. husker da jeg var student i Oslo. En høygravid dame kom på, og ingen leet på et øyebryn. Måtte vinke henne til meg og gi plassen min til henne, og hun kom seg såvidt til plassen (i midten. Hun kom på foran). Anonymkode: aa54a...e66 Ikke en kjeft reiste seg for meg da jeg gikk på cellegift heller. Men tviler på at det ville være noe bedre noe annet sted. Anonymkode: 9669b...d55 1
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #226 Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Ikke en kjeft reiste seg for meg da jeg gikk på cellegift heller. Men tviler på at det ville være noe bedre noe annet sted. Anonymkode: 9669b...d55 ja, litt kjipt at de ikke reiste seg etter at du spurte om det. Anonymkode: 99bdf...0fc
Maleficenta Skrevet 10 timer siden #227 Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Ikke en kjeft reiste seg for meg da jeg gikk på cellegift heller. Men tviler på at det ville være noe bedre noe annet sted. Anonymkode: 9669b...d55 Tror det er slik alle steder. Da jeg var gravid så snudde folk seg demonstrativt vekk og ble med ett ekstremt opptatt av mobilen sin. Når jeg gikk inn på bussen. Akkurat som om de håpet på at jeg ikke skulle spørre om setet ved siden av var ledig. De kunne jo ikke flytte på sekken sin...
Maleficenta Skrevet 7 timer siden #228 Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (På 18.10.2025 den 13.16): Du vet at noen ganger så MÅ en ut av døren MED baby. F.eks. på helsestasjon som er rimelig ofte i starten. jeg har selv tatt buss til helsestasjon på 6 ukers kontroll. Og der var helt jævlig. Jeg svettet og hadde hjertebank, jeg hadde vondt i underlivet og jeg hadde ikke sovet på mange netter. I tillegg skrek ungen hele veien og det er ingenting en får gjort med det. Og i starten er ammingen vanskelig og jeg trengte puter rundt meg for å få det til. det er ikke bare bare å ha født et barn Anonymkode: 44651...33a Ja sa jeg ikke det. Da får man tåle grining sa jeg da
Maleficenta Skrevet 7 timer siden #229 Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvem tror du det er som skal ta seg av deg når du blir gammel og for skrøpelig til å klare deg selv? Som frivillig barnløs er du prisgitt det offentlige tilbudet som ofte er miserabelt. Der er det andres barn og barnebarn som kommer til å hjelpe deg på dass eller skifte bleie på deg. Kanskje barnet til moren du forakter, hvem vet. Når du ikke blir prioritert/ glemt på sykehjemmet må du huske på at dette var et valg du selv tok. Du valgte å gå ensom og barnløs igjennom livet. Derfor har du ingen pårørende som kan hjelpe deg. Du får ikke noen VIP- behandling på sykehjemmet av den grunn. Anonymkode: 133c7...38a Fikk du kun barn for å sikre alderdommen? 1 4
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #230 Skrevet 7 timer siden Det er faktisk litt fascinerende å se alle disse kjedelige, trauste, sidrumpa og enfoldige kjerringene som tror de blir det motsatte når de skviser ut en unge eller to. Nei, dere er fremdeles minst like kjedelige og enfoldige, ikke noe spesielt med dere i det hele tatt! Anonymkode: cc451...269 5
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #231 Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Problemet i hovedinnlegget var jo at bussjåføren hadde fylt opp bussen til over randen, så han brøt reglene. Han sjanset på at det ikke var noen lenger frem. Anonymkode: 8a4ce...1bd Mener du at sjåførene skal nekte passasjerer tidlig i ruten fordi det kan komme flere passasjerer på andre holdeplasser? Anonymkode: 3d810...091 5
Maleficenta Skrevet 7 timer siden #232 Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Mener du at sjåførene skal nekte passasjerer tidlig i ruten fordi det kan komme flere passasjerer på andre holdeplasser? Anonymkode: 3d810...091 Er det så fullt at det er uforsvarlig så kan de ikke ta på flere...
Luckiness Skrevet 6 timer siden #233 Skrevet 6 timer siden Er bussen full så er den full. Slik er det dessverre. Det vil både være funksjonsfriske med og uten hastverk, funksjonshemmede med og uten hastverk, eldre med og uten hastverk, og foreldre med barn uten/med vogn med eller uten hastverk, som blir stående igjen på busstoppet når bussen er full. Like frustrerende for alle. Og selvsagt ekstra for de som trenger mer plass og det blir større ulempe for når det må ventes til neste buss eller vente på flere når neste også er full. Når bussen først er full så er det lite en kan gjøre. Andre kan ikke gå av bare fordi andre trenger å komme på. De andre skal jo også til en plass med bussen. Selve sonen for rullestoler og barnevogner er vel kun forbeholdt dem med det behovet hvis det faktisk er plass? Altså at andre kan reise seg og finne et ledig sete eller trekke lenger inn i bussen og stå? I tillegg kan funksjonshemminger være usynlig. Så de som evt sitter der fra før kan ha et behov. I noen tilfeller kan kanskje et par stykker gå av siden det er busstoppet før de må av, de har god tid og de tenker det kan være hyggelig å gi plass til andre og spasere resten av veien. Men dette kan en jo ikke satse på. Vi har to ulike stopp vi kan gå til. Det ene tar et par minutter lengre å gå til. Men jeg velger ofte det fordi det er et stopp mellom disse og på det stoppet er det mange som går på. Da er det mye større sannsynlighet til at jeg får plass til meg, barn og evt barnevogn enn å gå på det som er kortere gåavstand til. Kanskje dette kan være et triks for flere der det er mulig. Og alltid være ute i god tid om en er avhengig av å rekke noe eller det er utfordrende å få plass med vogn. Så en rekker å vente på neste. 5
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #234 Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er faktisk litt fascinerende å se alle disse kjedelige, trauste, sidrumpa og enfoldige kjerringene som tror de blir det motsatte når de skviser ut en unge eller to. Nei, dere er fremdeles minst like kjedelige og enfoldige, ikke noe spesielt med dere i det hele tatt! Anonymkode: cc451...269 Du høres veldig trygg ut på hvordan det er å få barn – imponerende, med tanke på at du tydeligvis aldri har vært i nærheten av det selv.. Anonymkode: 35240...260
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #235 Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hvem tror du det er som skal ta seg av deg når du blir gammel og for skrøpelig til å klare deg selv? Som frivillig barnløs er du prisgitt det offentlige tilbudet som ofte er miserabelt. Der er det andres barn og barnebarn som kommer til å hjelpe deg på dass eller skifte bleie på deg. Kanskje barnet til moren du forakter, hvem vet. Når du ikke blir prioritert/ glemt på sykehjemmet må du huske på at dette var et valg du selv tok. Du valgte å gå ensom og barnløs igjennom livet. Derfor har du ingen pårørende som kan hjelpe deg. Du får ikke noen VIP- behandling på sykehjemmet av den grunn. Anonymkode: 133c7...38a Så det du sier er at om barnet ditt skulle trenge akutt, kritisk helsehjelp, så er det greit for deg at det dør fordi de som skulle ha vært på jobb ble kasta av bussen på grunn av ei dame med barnevogn og ikke kommer fram i tide? Anonymkode: ba215...e14 1
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #236 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Så det du sier er at om barnet ditt skulle trenge akutt, kritisk helsehjelp, så er det greit for deg at det dør fordi de som skulle ha vært på jobb ble kasta av bussen på grunn av ei dame med barnevogn og ikke kommer fram i tide? Anonymkode: ba215...e14 Om barnet trenger det ringer man vel ambulanse. Man tar da for faen ikke buss?! Anonymkode: 5748d...f85
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #237 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Om barnet trenger det ringer man vel ambulanse. Man tar da for faen ikke buss?! Anonymkode: 5748d...f85 Oj ser at jeg leste litt kjapt men det skjer ikke at de unnlater å gi helsehjelp bare fordi en ikke rakk jobb i tide. Da ville de som var på vakt gått overtid... Anonymkode: 5748d...f85
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #238 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hvem tror du det er som skal ta seg av deg når du blir gammel og for skrøpelig til å klare deg selv? Som frivillig barnløs er du prisgitt det offentlige tilbudet som ofte er miserabelt. Der er det andres barn og barnebarn som kommer til å hjelpe deg på dass eller skifte bleie på deg. Kanskje barnet til moren du forakter, hvem vet. Når du ikke blir prioritert/ glemt på sykehjemmet må du huske på at dette var et valg du selv tok. Du valgte å gå ensom og barnløs igjennom livet. Derfor har du ingen pårørende som kan hjelpe deg. Du får ikke noen VIP- behandling på sykehjemmet av den grunn. Anonymkode: 133c7...38a Ojsann. Man trenger på ingen måte å gå ensom gjennom livet selv om man er barnløs. Og kanskje har den barnløse investert såpass mye i egen karriere at når den tid kommer så har man null problemer med å betale for privat sykehjemsplass. Der er man nok mer vip enn det man er på et offentlig et. Ordnet seg, si Anonymkode: 212d1...08d 4
Brunello Skrevet 3 timer siden #239 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hvem tror du det er som skal ta seg av deg når du blir gammel og for skrøpelig til å klare deg selv? Som frivillig barnløs er du prisgitt det offentlige tilbudet som ofte er miserabelt. Der er det andres barn og barnebarn som kommer til å hjelpe deg på dass eller skifte bleie på deg. Kanskje barnet til moren du forakter, hvem vet. Når du ikke blir prioritert/ glemt på sykehjemmet må du huske på at dette var et valg du selv tok. Du valgte å gå ensom og barnløs igjennom livet. Derfor har du ingen pårørende som kan hjelpe deg. Du får ikke noen VIP- behandling på sykehjemmet av den grunn. Anonymkode: 133c7...38a Hvorfor avgrense til sykehjem. Det er barna og barnebarna våre som vil få samfunnet til å fungere. Barnløse burde betalt dobbelt skatt.
moroklompen Skrevet 3 timer siden #240 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (På 18.10.2025 den 8.21): Jeg tok buss i Oslo i går, ikke en slik leddbuss men en mindre buss, som ble ganske fort full. På et stopp stod en dame med barnevogn som prøvde flere ganger å gå på bussen, men det var så fullt at ingen passasjerer hadde et sted å gå. En av passasjerene sa også til kvinnen at det er fullt. Hun ble da så sint og sa hun skulle på bussen, at de med barnevogn også måtte få plass. Hun prøvde flere ganger å komme inn, men ingen av passasjerene flyttet på seg. Når bussen kjørte videre, uten denne viktige moren på, så måtte jeg smile idet bussen kjørte forbi. For hun var så tydelig forbanna. Så til dere med barnevogner: Nei, dere er ikke viktigere enn andre på bussen og uansett hvor det måtte fordi du har en diger barnevogn å drasse rundt på. Dette er noe du burde tenkt på før du fikk barn, at ting som dette kunne skje. Åja, før dere angriper meg, jeg er frivillig barnløs og ønsker ikke barn av ulike årsaker. Å se hvordan enkelte damer blir bare fordi de har barn er så hysterisk. Kommer aldri til å glemme ansiktsuttrykket hennes når bussen kjørte forbi. Anonymkode: 9a89f...89f De fleste bussene i Oslo har jo skilt i midtgangene med bilde av barnevogn/HC merke som betyr at plassene er tiltenkt dem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå