AnonymBruker Skrevet i går, 16:12 #161 Skrevet i går, 16:12 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Brukte bæretøy med barn i Oslo på kollektiv i rushen ja. Fikk alltid sitteplass. Anonymkode: 09f78...2d0 Ikke alle kan bruke bæretøy til alt. Anonymkode: d0044...8f1 2
AnonymBruker Skrevet i går, 16:20 #162 Skrevet i går, 16:20 Rosa Dartle skrev (9 timer siden): Det er ikke så vanlig med bil i Oslo for eksempel. Med mangel på parkeringsplasser er det nærmest ikke noe poeng å ha bil i Oslo. Du vet det finnes mennesker i Oslo som kanskje har hytte? Hvordan skal de komme seg dit uten bil? Haike? Hvis det ikke er vanlig med bil i Oslo, hvorfor er det så mye trafikk da? (Jeg har bodd i Oslo i over 40 år så det du sier er jo bare tull!) Anonymkode: ed6be...b99 2
AnonymBruker Skrevet i går, 16:21 #163 Skrevet i går, 16:21 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): At folk sa lulle trekke bort fra dørene og inn i midtgangen. Det er et kjent problem. Anonymkode: d0044...8f1 Midtgangen er FULL! Folk står det som sild i tønne. Det er ikke noe sted å flytte seg, bortsett fra ut av bussen. Dette er et kjent problem på flere av rutene i rushtida i Oslo! Hvis denne tråden sier noe som helst er det at kollektivtrafikken er for dårlig og at bussene er for dårlig designet og tilrettelagt for barnevogner. Anonymkode: ba215...e14 6 1
AnonymBruker Skrevet i går, 16:22 #164 Skrevet i går, 16:22 Om man står/sitter på plasser som er reservert for barnevogn, bør man gå av for å gi plass til en barnevogn. Det gjelder så klart ikke om det er andre folk med barnevogner eller folk i rullestol som sitter der, men disse plassene er faktisk satt av til egne passasjergrupper. Så stakkarslig å stå og fryde seg over en mor med barnevogn som ikke kommer med bussen. Jeg synes ellers at folk er veldig lite oppmerksomme på barn på bussen. Reiser ofte med barn i 4-5-års alderen, og det skjer nesten aldri at noen reiser seg slik at de kan sitte. Man reiser seg for eldre og syke, men hvorfor ikke barn og gravide? Hvor kommer denne forrakten for alt som har med mor og barn å gjøre? Anonymkode: 73b9c...c45 3
AnonymBruker Skrevet i går, 16:28 #165 Skrevet i går, 16:28 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Midtgangen er FULL! Folk står det som sild i tønne. Det er ikke noe sted å flytte seg, bortsett fra ut av bussen. Dette er et kjent problem på flere av rutene i rushtida i Oslo! Anonymkode: ba215...e14 Man kan ikke ha så mange busser at trafikken går i stå. Oslo har for mange mennesker. AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Man reiser seg for eldre og syke, men hvorfor ikke barn og gravide? Hvor kommer denne forrakten for alt som har med mor og barn å gjøre? Anonymkode: 73b9c...c45 Man gjorde det før. Et sted har det gått galt. Anonymkode: ed6be...b99 4
kjærring Skrevet i går, 16:39 #166 Skrevet i går, 16:39 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg tok buss i Oslo i går, ikke en slik leddbuss men en mindre buss, som ble ganske fort full. På et stopp stod en dame med barnevogn som prøvde flere ganger å gå på bussen, men det var så fullt at ingen passasjerer hadde et sted å gå. En av passasjerene sa også til kvinnen at det er fullt. Hun ble da så sint og sa hun skulle på bussen, at de med barnevogn også måtte få plass. Hun prøvde flere ganger å komme inn, men ingen av passasjerene flyttet på seg. Når bussen kjørte videre, uten denne viktige moren på, så måtte jeg smile idet bussen kjørte forbi. For hun var så tydelig forbanna. Så til dere med barnevogner: Nei, dere er ikke viktigere enn andre på bussen og uansett hvor det måtte fordi du har en diger barnevogn å drasse rundt på. Dette er noe du burde tenkt på før du fikk barn, at ting som dette kunne skje. Åja, før dere angriper meg, jeg er frivillig barnløs og ønsker ikke barn av ulike årsaker. Å se hvordan enkelte damer blir bare fordi de har barn er så hysterisk. Kommer aldri til å glemme ansiktsuttrykket hennes når bussen kjørte forbi. Anonymkode: 9a89f...89f Er faktisk enig. Har inntil nylig dratt med barnevogn på buss (heldigvis ferdig med barnevogn nå) , og har i perioder vært nødt til å stå over både 4 og 5 busser. Irriterende ja, men jeg er ikke alene i denne verden. First come, first serve. Sånn er det bare. Har selv vært ut for at både en og tre barnevogner har presset seg på en allerede fullstappet buss, så de har blokkert midtgang. Ikke trygt , og utrolig frustrerende når man skal av. 2 1 3
AnonymBruker Skrevet i går, 16:41 #167 Skrevet i går, 16:41 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Om man står/sitter på plasser som er reservert for barnevogn, bør man gå av for å gi plass til en barnevogn. Det gjelder så klart ikke om det er andre folk med barnevogner eller folk i rullestol som sitter der, men disse plassene er faktisk satt av til egne passasjergrupper. Så stakkarslig å stå og fryde seg over en mor med barnevogn som ikke kommer med bussen. Jeg synes ellers at folk er veldig lite oppmerksomme på barn på bussen. Reiser ofte med barn i 4-5-års alderen, og det skjer nesten aldri at noen reiser seg slik at de kan sitte. Man reiser seg for eldre og syke, men hvorfor ikke barn og gravide? Hvor kommer denne forrakten for alt som har med mor og barn å gjøre? Anonymkode: 73b9c...c45 Gravide, ja. Barn nei. Med mindre de er syke så er et friskt 5 år gammelt barn bedre i stand enn meg til å stå. Anonymkode: fec81...66a 4 2
AnonymBruker Skrevet i går, 16:50 #168 Skrevet i går, 16:50 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Om man står/sitter på plasser som er reservert for barnevogn, bør man gå av for å gi plass til en barnevogn. Disse plassene er ikke reservert for barnevogner. Ruter skriver på hjemmesiden sin at barnevogner kan tas med hvis det er plass. Er det ikke plass, så er det ikke plass. Anonymkode: fa6b5...e1a 8
AnonymBruker Skrevet i går, 16:53 #169 Skrevet i går, 16:53 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Om man står/sitter på plasser som er reservert for barnevogn, bør man gå av for å gi plass til en barnevogn. Det gjelder så klart ikke om det er andre folk med barnevogner eller folk i rullestol som sitter der, men disse plassene er faktisk satt av til egne passasjergrupper. Så stakkarslig å stå og fryde seg over en mor med barnevogn som ikke kommer med bussen. Jeg synes ellers at folk er veldig lite oppmerksomme på barn på bussen. Reiser ofte med barn i 4-5-års alderen, og det skjer nesten aldri at noen reiser seg slik at de kan sitte. Man reiser seg for eldre og syke, men hvorfor ikke barn og gravide? Hvor kommer denne forrakten for alt som har med mor og barn å gjøre? Anonymkode: 73b9c...c45 Nå har jo gravide selv valgt å sette seg i den situasjonen ved å bli gravid. Å bli gammel er en del av livets naturlige gang, og 90-åringer som ikke er gode til beins lenger kan jo ikke akkurat selv noe for at de har blitt gamle. Anonymkode: 37465...444 3
AnonymBruker Skrevet i går, 17:00 #170 Skrevet i går, 17:00 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Hvor kommer denne forrakten for alt som har med mor og barn å gjøre? Anonymkode: 73b9c...c45 DET lurer jeg og på! Anonymkode: 8aef4...c52 3 4
AnonymBruker Skrevet i går, 17:02 #171 Skrevet i går, 17:02 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Nå har jo gravide selv valgt å sette seg i den situasjonen ved å bli gravid. Å bli gammel er en del av livets naturlige gang, og 90-åringer som ikke er gode til beins lenger kan jo ikke akkurat selv noe for at de har blitt gamle. Anonymkode: 37465...444 Å få barn er og en del av livet. Hvilken verden lever du i? Hvis man skal være så kynisk, så har jo eldre også et valg. Ættestup ol. 🙄 Alt for å ikke komme i veien for friske voksne mennesker. Anonymkode: 8aef4...c52 3 3
AnonymBruker Skrevet i går, 17:04 #172 Skrevet i går, 17:04 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Gravide, ja. Barn nei. Med mindre de er syke så er et friskt 5 år gammelt barn bedre i stand enn meg til å stå. Anonymkode: fec81...66a Nesten ingen reiser seg for gravide mer, dessverre. Hvor mange 5 åringer kjenner du? Jeg ser at de er veldig slitne og har større behov for å sitte på bussen enn meg. Anonymkode: 8aef4...c52 5
AnonymBruker Skrevet i går, 17:08 #173 Skrevet i går, 17:08 Jeg er litt overrasket over alle som sier de selvfølgelig ville gått av. Når jeg tar buss skal jeg nesten alltid rekke jobb, og kan ikke vente på neste, for plutselig er den full eller forsinket. Virker jo som noen alltid har masse tid i denne tråden Anonymkode: b6b48...8f5 4 2
AnonymBruker Skrevet i går, 17:15 #174 Skrevet i går, 17:15 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Du vet det finnes mennesker i Oslo som kanskje har hytte? Hvordan skal de komme seg dit uten bil? Haike? Hvis det ikke er vanlig med bil i Oslo, hvorfor er det så mye trafikk da? (Jeg har bodd i Oslo i over 40 år så det du sier er jo bare tull!) Anonymkode: ed6be...b99 Mange leier bil gjennom bilkollektiv Anonymkode: 7cbe0...9ef 1
AnonymBruker Skrevet i går, 17:20 #175 Skrevet i går, 17:20 AnonymBruker skrev (2 timer siden): På toppen av det skal folk være så kvalme at de mener "førstemann til mølla" Anonymkode: a7f37...5d1 Hva er kvalmt med førstemann til mølla? Hva er alternativet? Barnløse Geir må gå av bussen på vei til jobb fordi Gudrun vil på med lille Guri? Så et kvarter senere kommer neste buss, men Geir kommer ikke med for den er full? Så etter en halvtime kommer han endelig på, men på neste holdeplass igjen står Gerda med lille Gard, og så må Geir av igjen? Anonymkode: ab834...aee 5 3
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #176 Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (10 timer siden): Dette er grunnen til at jeg alltid kviet meg for å ta buss da jeg hadde baby. Nå som ungene er store tenker jeg at de med barnevogn og barn burde tas hensyn til mtp plass, jeg kan ofte fint ta neste buss da jeg kan takle mine behov og humør, mens små barn ikke klarer det. Skal lite til for å være medmenneskelig og de aller færreste drar med seg baby eller små barn midt i rushtiden fordi de synes det er så sykt gøy. Her jeg bor flytter alltid folk seg om det kommer noen med barnevogn, eneste gangen jeg har sett noen måtte stå over er om det ikke har vært plass pga andre barnevogner, rullestoler e.l. Er det stappfullt burde det meldes avvik og bussjåfør ta ansvar for å gjøre plass for de mer sårbare som trenger komme seg hjem (og dropp å kom med hele «usynlige sykdommer»-argumentet, da det er minoriteten). Glad jeg ikke har slike som deg i omgangskretsen, ts, og takk for at du holder deg barnløs så vi slipper at du viderefører holdningene dine 🥰 Anonymkode: b35a0...beb Så du mener at alle de andre som også er på den bussen av en grunn skal gå av bussen fordi det kommer noen med barnevogn? Du mener at avtalene til de som har med seg barnevogn er viktigere enn avtalene til oss som ikke har det? Anonymkode: f0ac0...8f8 7 1
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #177 Skrevet 22 timer siden Maleficenta skrev (9 timer siden): De med epilepsi burde strengt tatt ikke ha barn... Eller generelt folk som ikke kan kjøre bil pga manglende evne burde ikke hatt barn Hva begrunner du dette med? Kjenner folk med epilepsi som ikke har hatt anfall på over 20 år. Og folk som aldri har hatt epilepsi, men plutselig får ett GTK anfall. Så da burde ingen få barn? Anonymkode: 541bc...a31 3 2
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #178 Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Eh jo absolutt Anonymkode: 7cbe0...9ef Nei plassene er ikke reservert og man kan ikke kastes av bussen for å gi plass til barnevogn. Slutt å lage dine egne regler https://ruter.no/om-vare-billetter/praktisk-informasjon-om-billetter#3410e0f63629 Barnevogn Du kan ha med barnevogn gratis hvis det er plass om bord. Det er sjåføren som avgjør om det er plass, ut fra sikkerheten. Anonymkode: 55c8b...544 4 2
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #179 Skrevet 22 timer siden Maleficenta skrev (7 timer siden): Hva gjør hun den dagen hun er alene med unga og får et alvorlig anfall? Ikke så sikkert hun noen gang vil få det. Hva om du får det? Anonymkode: 541bc...a31 4
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #180 Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (10 timer siden): Enig. Alle med Epelepsi feks burde ha bil. Alle med ADHD som påvirker de i trafikken også. De med kognitive vansker som feks kan oppstå av fødselsdepresjon også. Det er jo så lurt at ALLE er i trafikken, både for miljøet og trafikkens del. Helst burde ingen ta kollektivt for da ville de alle ha hatt null problemer med full buss. Så teite de var hele gjengen ombord i den bussen. Alle hva, 100+ personene burde kjørt bil åpenbart. Anonymkode: e1790...9e2 Liten forståelse for de med epilepsi i samfunnet ser jeg dessverre. Om en med epilepsi får førerkort så kan jeg love deg at den personen har fått klarsignal fra helsetjenesten. Anfall fri 1 år og ikke for sterke medisiner. Anonymkode: 541bc...a31 3 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå