AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #1 Skrevet 11 timer siden Jeg tok buss i Oslo i går, ikke en slik leddbuss men en mindre buss, som ble ganske fort full. På et stopp stod en dame med barnevogn som prøvde flere ganger å gå på bussen, men det var så fullt at ingen passasjerer hadde et sted å gå. En av passasjerene sa også til kvinnen at det er fullt. Hun ble da så sint og sa hun skulle på bussen, at de med barnevogn også måtte få plass. Hun prøvde flere ganger å komme inn, men ingen av passasjerene flyttet på seg. Når bussen kjørte videre, uten denne viktige moren på, så måtte jeg smile idet bussen kjørte forbi. For hun var så tydelig forbanna. Så til dere med barnevogner: Nei, dere er ikke viktigere enn andre på bussen og uansett hvor det måtte fordi du har en diger barnevogn å drasse rundt på. Dette er noe du burde tenkt på før du fikk barn, at ting som dette kunne skje. Åja, før dere angriper meg, jeg er frivillig barnløs og ønsker ikke barn av ulike årsaker. Å se hvordan enkelte damer blir bare fordi de har barn er så hysterisk. Kommer aldri til å glemme ansiktsuttrykket hennes når bussen kjørte forbi. Anonymkode: 9a89f...89f 23 10
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 11 timer siden Populært innlegg #2 Skrevet 11 timer siden Du er sikkert morsom på fest…. Anonymkode: d98f3...c19 42 8
Maleficenta Skrevet 11 timer siden #3 Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg tok buss i Oslo i går, ikke en slik leddbuss men en mindre buss, som ble ganske fort full. På et stopp stod en dame med barnevogn som prøvde flere ganger å gå på bussen, men det var så fullt at ingen passasjerer hadde et sted å gå. En av passasjerene sa også til kvinnen at det er fullt. Hun ble da så sint og sa hun skulle på bussen, at de med barnevogn også måtte få plass. Hun prøvde flere ganger å komme inn, men ingen av passasjerene flyttet på seg. Når bussen kjørte videre, uten denne viktige moren på, så måtte jeg smile idet bussen kjørte forbi. For hun var så tydelig forbanna. Så til dere med barnevogner: Nei, dere er ikke viktigere enn andre på bussen og uansett hvor det måtte fordi du har en diger barnevogn å drasse rundt på. Dette er noe du burde tenkt på før du fikk barn, at ting som dette kunne skje. Åja, før dere angriper meg, jeg er frivillig barnløs og ønsker ikke barn av ulike årsaker. Å se hvordan enkelte damer blir bare fordi de har barn er så hysterisk. Kommer aldri til å glemme ansiktsuttrykket hennes når bussen kjørte forbi. Anonymkode: 9a89f...89f Er det så fullt er det jo ikke trygt med vogn på bussen. 11 2
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #4 Skrevet 10 timer siden Maleficenta skrev (Akkurat nå): Er det så fullt er det jo ikke trygt med vogn på bussen. Sikkerheten til barnet var visst ikke noe denne moren tenkte på. Det viktigste der var tydeligvis å komme seg på bussen og å kjefte på andre passasjerer! Anonymkode: 9a89f...89f 16
Rosa Dartle Skrevet 10 timer siden #5 Skrevet 10 timer siden Uff, jeg fikk litt vondt i magen mtp denne moren jeg. Problemet er at man tar mer plass med barnevogn (eller rullestol), og det ender med at man noen ganger må se at flere busser eller heiser forsvinner mens man bare står og venter og venter. Vi hadde et kolikkbarn, og det var tøft å gå ut i det hele tatt, så det var temmelig krevende når ting ikke gikk etter planen, som at vi ikke kom på en buss. 22 13 6
Wilma89 Skrevet 10 timer siden #6 Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg tok buss i Oslo i går, ikke en slik leddbuss men en mindre buss, som ble ganske fort full. På et stopp stod en dame med barnevogn som prøvde flere ganger å gå på bussen, men det var så fullt at ingen passasjerer hadde et sted å gå. En av passasjerene sa også til kvinnen at det er fullt. Hun ble da så sint og sa hun skulle på bussen, at de med barnevogn også måtte få plass. Hun prøvde flere ganger å komme inn, men ingen av passasjerene flyttet på seg. Når bussen kjørte videre, uten denne viktige moren på, så måtte jeg smile idet bussen kjørte forbi. For hun var så tydelig forbanna. Så til dere med barnevogner: Nei, dere er ikke viktigere enn andre på bussen og uansett hvor det måtte fordi du har en diger barnevogn å drasse rundt på. Dette er noe du burde tenkt på før du fikk barn, at ting som dette kunne skje. Åja, før dere angriper meg, jeg er frivillig barnløs og ønsker ikke barn av ulike årsaker. Å se hvordan enkelte damer blir bare fordi de har barn er så hysterisk. Kommer aldri til å glemme ansiktsuttrykket hennes når bussen kjørte forbi. Anonymkode: 9a89f...89f Jeg vet jeg selv ble rimelig frustrert i den situasjonen. Det handler ikke om at jeg var frustrert på menneskene på bussen, men på ruter. Utrolig irriterende å kjøpe billett og faktisk ikke få plass. Lærte tidlig at å kjøre kollektivt med barnevogn i rushtiden ikke fungerer, men det lærte jeg etter at tre busser måtte passere fordi det ikke var plass. Det er kjedelig når man har en avtale man skal rekke. Som sagt min frustrasjon handlet ikke om at menneskene ikke flyttet seg, men når tre busser ikke har plass er det noe galt med kollektivtilbudet. 14
Maleficenta Skrevet 10 timer siden #7 Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Sikkerheten til barnet var visst ikke noe denne moren tenkte på. Det viktigste der var tydeligvis å komme seg på bussen og å kjefte på andre passasjerer! Anonymkode: 9a89f...89f Antar hun forventet noen skulle gå av å gi henne plassen 😂. Irriterer meg og at folk med barnevogn forventer å måtte gå gå av og på bussen først og. Hvorfor kan ikke de gå av sist. Er jo bedre plass å komme seg ut om andre har fått av først. Skulle tro barnevogna var en rullestol. Og ja jeg har unger selv 6
Maleficenta Skrevet 10 timer siden #8 Skrevet 10 timer siden Rosa Dartle skrev (22 minutter siden): Uff, jeg fikk litt vondt i magen mtp denne moren jeg. Problemet er at man tar mer plass med barnevogn (eller rullestol), og det ender med at man noen ganger må se at flere busser eller heiser forsvinner mens man bare står og venter og venter. Vi hadde et kolikkbarn, og det var tøft å gå ut i det hele tatt, så det var temmelig krevende når ting ikke gikk etter planen, som at vi ikke kom på en buss. Da hadde jeg tatt bilen gitt 3 2
Rosa Dartle Skrevet 10 timer siden #9 Skrevet 10 timer siden Maleficenta skrev (22 minutter siden): Da hadde jeg tatt bilen gitt Det er ikke så vanlig med bil i Oslo for eksempel. Med mangel på parkeringsplasser er det nærmest ikke noe poeng å ha bil i Oslo. 18 2
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #10 Skrevet 10 timer siden Jeg bor i Oslo og synes generelt det er for dårlig kollektivtilbud i rushtiden. Det er ganske håpløst at buss eller bane må kjøre fra folk, fordi det er stappfullt. Det burde gått flere avganger om morgenen og ettermiddagen. Jeg har selv måttet stå igjen på holdeplassen fordi bussen som kommer er så full at folk står trykket opp mot dørene allerede. Damen med barnevognen burde sendt inn en klage til Ruter istedenfor å bli sur på de andre passasjerene. Men hun har ingen rett til å ha med barnevogn inn på bussen. Ruter skriver på sin hjemmeside at barnevogn er tillatt dersom det er plass. Forøvrig synes jeg folk med sykkel/sparkesykkel er mye mer irriterende enn de med barnevogn. Jeg flytter meg ikke for folk som benytter den store sykkelen sin som rambukk for å presse seg inn i en allerede fullstappet buss. Anonymkode: fa6b5...e1a 17 1
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #11 Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Forøvrig synes jeg folk med sykkel/sparkesykkel er mye mer irriterende enn de med barnevogn. Jeg flytter meg ikke for folk som benytter den store sykkelen sin som rambukk for å presse seg inn i en allerede fullstappet buss. Anonymkode: fa6b5...e1a Enig! Hvis du ikke greier å sykle hele strekningen til/fra jobb eller hvor du nå skal, så får du faktisk la være å bruke sykkelen. Sykler på buss og bane i rushtiden er en uting. Anonymkode: ac6b5...8ea 13 7
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #12 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Du er sikkert morsom på fest…. Anonymkode: d98f3...c19 Hadde heller dratt på fest med TS enn med deg Anonymkode: 212d1...08d 12 7
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #13 Skrevet 9 timer siden Har man barnevogn, kjører man bil. Kan ikke basere seg på dårlig kollektivtilbud. Anonymkode: 1f21a...0bd 6
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #14 Skrevet 9 timer siden Dette er grunnen til at jeg alltid kviet meg for å ta buss da jeg hadde baby. Nå som ungene er store tenker jeg at de med barnevogn og barn burde tas hensyn til mtp plass, jeg kan ofte fint ta neste buss da jeg kan takle mine behov og humør, mens små barn ikke klarer det. Skal lite til for å være medmenneskelig og de aller færreste drar med seg baby eller små barn midt i rushtiden fordi de synes det er så sykt gøy. Her jeg bor flytter alltid folk seg om det kommer noen med barnevogn, eneste gangen jeg har sett noen måtte stå over er om det ikke har vært plass pga andre barnevogner, rullestoler e.l. Er det stappfullt burde det meldes avvik og bussjåfør ta ansvar for å gjøre plass for de mer sårbare som trenger komme seg hjem (og dropp å kom med hele «usynlige sykdommer»-argumentet, da det er minoriteten). Glad jeg ikke har slike som deg i omgangskretsen, ts, og takk for at du holder deg barnløs så vi slipper at du viderefører holdningene dine 🥰 Anonymkode: b35a0...beb 14 4 6
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #15 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Dette er grunnen til at jeg alltid kviet meg for å ta buss da jeg hadde baby. Nå som ungene er store tenker jeg at de med barnevogn og barn burde tas hensyn til mtp plass, jeg kan ofte fint ta neste buss da jeg kan takle mine behov og humør, mens små barn ikke klarer det. Skal lite til for å være medmenneskelig og de aller færreste drar med seg baby eller små barn midt i rushtiden fordi de synes det er så sykt gøy. Her jeg bor flytter alltid folk seg om det kommer noen med barnevogn, eneste gangen jeg har sett noen måtte stå over er om det ikke har vært plass pga andre barnevogner, rullestoler e.l. Er det stappfullt burde det meldes avvik og bussjåfør ta ansvar for å gjøre plass for de mer sårbare som trenger komme seg hjem (og dropp å kom med hele «usynlige sykdommer»-argumentet, da det er minoriteten). Glad jeg ikke har slike som deg i omgangskretsen, ts, og takk for at du holder deg barnløs så vi slipper at du viderefører holdningene dine 🥰 Anonymkode: b35a0...beb Jeg er også veldig glad for at jeg ikke har venner som deler ditt syn her. Du mener virkelig at 6-7 passasjerer skal GÅ av bussen, fordi en mor skal komme på? 😂 Oh my, dere mødre er noe for dere selv... Anonymkode: 9a89f...89f 18 13
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #16 Skrevet 9 timer siden Ta taxi hjem med barnevognen da. Om du ser tre fullstappede busser suse forbi og ikke har plass til deg og vogna, ta en taxi. Ja, det koster mer, men du kommer deg hjem og slipper å stå ute og vente i timesvis. Anonymkode: 54e8d...b3c 10
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #17 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg er også veldig glad for at jeg ikke har venner som deler ditt syn her. Du mener virkelig at 6-7 passasjerer skal GÅ av bussen, fordi en mor skal komme på? 😂 Oh my, dere mødre er noe for dere selv... Anonymkode: 9a89f...89f «Dere mødre». Du er klar over at du selv er et produkt av en mor? Trenger ikke være respektløs selv om du er uenig. Synes det er bedre å være en av «dere mødre» enn å være en av «dere drittkjerringer», men you do you ☺️ Anonymkode: b35a0...beb 16 6
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #18 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg er også veldig glad for at jeg ikke har venner som deler ditt syn her. Du mener virkelig at 6-7 passasjerer skal GÅ av bussen, fordi en mor skal komme på? 😂 Oh my, dere mødre er noe for dere selv... Anonymkode: 9a89f...89f Vis meg hvor hun skriver at folk må gå av bussen? Anonymkode: 52783...05a 10
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #19 Skrevet 9 timer siden Selvsentrerte folk er selvsentrerte uavhengig om de har barnevogn eller ikke. Jeg lærte raskt at barnevogn på buss ikke er noe sjakktrekk, har bært ungene i sele isteden. Anonymkode: e2e0e...e3a 5 2
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #20 Skrevet 9 timer siden Jeg er ung, funksjonsfrisk, ganske fri - både når det gjelder jobb og annet, vet å kle meg, bruker alltid ventetid effektivt eller til underholdning på telefonen. Så om eldre, eller de med små barn, trenger å komme seg et sted, så viker jeg gjerne til siden selv om det betyr å stå på holdeplassen et kvarter ekstra. Anonymkode: 83b04...be3 9 7 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå