AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #1 Skrevet 13 timer siden Det ble aldri nok. Maset tok aldri slutt, hun var aldri fornøyd med noe eller måten jeg gjorde det på. Det hun ikke skjønner er at jeg blir så sliten fysisk etter jobb, for ja, vi menn har gjerne mer fysisk tung jobb enn dere damer, men likevel skjønner dere ikke hvorfor vi må sove og hvorfor vi blir slitne etter jobb? Og når vi først skal gjøre noe, er vi ikke fornøyd med måten det gjøres på. Jeg ble så lei, så jeg dro. Og jeg ser nå hvordan min eks sliter. Hun har dårligere råd enn meg og hun klarer seg dårligere, mens hos meg er det enklere og jeg tror barna trives bedre, blant annet fordi jeg blir boende i huset her. Hun ville bli boende i huset, men det hadde hun ikke råd til gitt. Jeg tok over huset og å nå leier hun en liten 3-roms, hvor barna må dele rom. Så jeg skjønner godt at barna trives bedre hos pappaen sin da. Det eneste jeg angrer på? At jeg ikke dro tidligere. Så deilig å slippe alt det gnålet om det tredje skiftet og jeg syns det er viktig at vårt perspektiv også kommer frem, for ja, vi har fysisk tunge jobber som samfunnet trenger og vi blir slitne av det. Og vi blir mer slitne av maset deres damer!!! Anonymkode: 6c11e...ef1 1 6
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #4 Skrevet 13 timer siden Hvorfor trenger du 16 timer per døgn til avslapning, er du syk? Kan du ikke sove på nettene da? Du er kanskje sykepleier mens hun er IT-konsulent? Hvorfor har du ikke barna 50/50? De kjenner deg kanskje ikke godt nok? + At du ikke aner noe om skoledagene, leksene, fritidsaktivitetene og vennene? Når du får barn så kan du ikke lenger melde deg ut av døgnets gjøremål foruten 8 daglige jobbtimer. Hvis du ikke klarer å bidra med din halvdel på hjemmebane så bør du dra til lege og få en grundig sjekk for da er du enten syk eller egoistisk og lat. Anonymkode: d410c...918 20 9
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #5 Skrevet 13 timer siden Ikke et godt forsøk Anonymkode: d9b01...758 4 4
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #6 Skrevet 13 timer siden For en teit tulletråd. Du fungerer jo ikke som voksenperson hvis jobb er alt du får gjort på en dag. Da har du store problemer med fungeringen. Fysisk jobb har jo ingenting å si for mentalt overskudd til å handle middag og vaske badet. Anonymkode: 70855...773 17 1
Soft mann Skrevet 13 timer siden #7 Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvorfor trenger du 16 timer per døgn til avslapning, er du syk? Kan du ikke sove på nettene da? Du er kanskje sykepleier mens hun er IT-konsulent? Hvorfor har du ikke barna 50/50? De kjenner deg kanskje ikke godt nok? + At du ikke aner noe om skoledagene, leksene, fritidsaktivitetene og vennene? Når du får barn så kan du ikke lenger melde deg ut av døgnets gjøremål foruten 8 daglige jobbtimer. Hvis du ikke klarer å bidra med din halvdel på hjemmebane så bør du dra til lege og få en grundig sjekk for da er du enten syk eller egoistisk og lat. Anonymkode: d410c...918 Hvorfor nevnes sykepleier når de snakker om tungt arbeid( kanskje helsefagarbeider du mener) en handverker som må bære 2-4 tonn gips, for så å sette de på plass, det er tungt arbeid, en taktekker, en sveiser som sitter i statisk stilling hele dagen. Det er svært mange fysisk tunge jobber, men sykepleie kommer nok ikke under det, dessverre. 2 1
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #8 Skrevet 13 timer siden Soft mann skrev (18 minutter siden): Det er svært mange fysisk tunge jobber, men sykepleie kommer nok ikke under det, dessverre. Mange sykepleiere jobber på sykehjem. Og mange sykepleiere springer beina av seg på sykehus og må både støtte, bære og løfte mennesker som er dobbelt så store som de selv. Tviler sterkt på at en håndverker bærer 4 tonn gips alene uten hjelpemidler. Anonymkode: 82feb...02f 12 4
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #9 Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (19 minutter siden): For en teit tulletråd. Du fungerer jo ikke som voksenperson hvis jobb er alt du får gjort på en dag. Da har du store problemer med fungeringen. Fysisk jobb har jo ingenting å si for mentalt overskudd til å handle middag og vaske badet. Anonymkode: 70855...773 For noe tull. Eneste grunn til at du kan si noe sånt er at mange i Norge jobber i vernet bedrift; det offentlige, koselige varme kontorer hvor de ikke egentlig trenger å gjøre stort, mens landet går i minus og betaler av oljepengene for å finansiere gildet. De fleste som har en jobb som faktisk drar landet fremover, de bruker opp kreftene på dette, og bør derfor finne en ektefelle som kan klare seg hjemme alene uten å sutre. Anonymkode: 5f946...cc2 2
Soft mann Skrevet 13 timer siden #10 Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Mange sykepleiere jobber på sykehjem. Og mange sykepleiere springer beina av seg på sykehus og må både støtte, bære og løfte mennesker som er dobbelt så store som de selv. Tviler sterkt på at en håndverker bærer 4 tonn gips alene uten hjelpemidler. Anonymkode: 82feb...02f Er ikke mange hjelpemidler i det yrket, da det er allmenkjent at det er et tungt yrke. ja de går vel fort 10-15 tusen skritt på en dag. En vanlig arbeider i industrien går fort 20000 skritt, dette med svært dårlige sko, stive tunge klær. er ikke så mye løfting av pasienter lenger, men en snur på de, løfter bena og overkropp men hver for seg. Å støtte en person er ikke så tungt, men du har et stor ansvar, det er vi enig om. flesteparten av sykehjemmene bruker helsefagarbeidere til å gjøre det tunge arbeide. Så de har en fysisk mye tøffere hverdag 1
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #11 Skrevet 13 timer siden Soft mann skrev (28 minutter siden): Hvorfor nevnes sykepleier når de snakker om tungt arbeid( kanskje helsefagarbeider du mener) en handverker som må bære 2-4 tonn gips, for så å sette de på plass, det er tungt arbeid, en taktekker, en sveiser som sitter i statisk stilling hele dagen. Det er svært mange fysisk tunge jobber, men sykepleie kommer nok ikke under det, dessverre. Av erfaring, det er mye bedre å ha en tung og fysisk jobb, enn å sitte på et kontor hele dagen. Får helt klart mer energi av å gå mye og løfte tungt på jobb. Pingler som sutrer over litt tunge løft? Hilsen dame, snart 60 år. Anonymkode: fddac...fa7 7
Soft mann Skrevet 13 timer siden #12 Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Av erfaring, det er mye bedre å ha en tung og fysisk jobb, enn å sitte på et kontor hele dagen. Får helt klart mer energi av å gå mye og løfte tungt på jobb. Pingler som sutrer over litt tunge løft? Hilsen dame, snart 60 år. Anonymkode: fddac...fa7 Er de sykepleier du tenker på?
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #13 Skrevet 12 timer siden Soft mann skrev (4 minutter siden): Er de sykepleier du tenker på? Nei, håndverkere. Anonymkode: fddac...fa7
Soft mann Skrevet 12 timer siden #14 Skrevet 12 timer siden De syter ikke. Ikke har de 20-30% fravær heller. Selv om de jobber under ganske mye dårligere forhold til tider. de som syter i Norge er Lærere og helsevesenet 1
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #15 Skrevet 12 timer siden Tipper hun er glad du dro også, egentlig. Anonymkode: bd0d0...859 14
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #16 Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (22 minutter siden): For noe tull. Eneste grunn til at du kan si noe sånt er at mange i Norge jobber i vernet bedrift; det offentlige, koselige varme kontorer hvor de ikke egentlig trenger å gjøre stort, mens landet går i minus og betaler av oljepengene for å finansiere gildet. De fleste som har en jobb som faktisk drar landet fremover, de bruker opp kreftene på dette, og bør derfor finne en ektefelle som kan klare seg hjemme alene uten å sutre. Anonymkode: 5f946...cc2 Man kan si mye om å jobbe administrativt i det offentlige, men kontorene våre er ikke gode og varme. Anonymkode: 32f2b...4ee 3 2
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #17 Skrevet 12 timer siden Hvis historien er sann, er det litt synd for damen at hun lot seg lure til å være husmor eller deltidsarbeider, egne penger og passe høy lønn er en nødvendighet for kvinners frihet og selvstendighet. Tror forresten ikke noe på det med barna, barn liker en tivolipappa bare korte stunder av gangen, og de har en tendens til å bli bitre når de blir 14 + og skjønte at fraværet av involvering fra tivolipapappaen egentlig var en form for omsorgssvikt. Anonymkode: ad2ff...149 9 3
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #18 Skrevet 12 timer siden Soft mann skrev (8 minutter siden): De syter ikke. Ikke har de 20-30% fravær heller. Selv om de jobber under ganske mye dårligere forhold til tider. de som syter i Norge er Lærere og helsevesenet Og det skjønner jeg, så mye vold og så dårlige arbeidsvilkår de har. Men du er vel bare her for å provosere. Anonymkode: 6a50e...759 1 1
snurk Skrevet 12 timer siden #19 Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Av erfaring, det er mye bedre å ha en tung og fysisk jobb, enn å sitte på et kontor hele dagen. Får helt klart mer energi av å gå mye og løfte tungt på jobb. Pingler som sutrer over litt tunge løft? Hilsen dame, snart 60 år. Anonymkode: fddac...fa7 Enig i dette. Har hatt både kontorjobb og jobb som er fysisk krevende. Man er sliten på en helt annen måte når man har brukt kroppen, på en god måte - man er sjeldent sliten på en god måte etter å ha sittet på en kontorstol fremfor en skjerm hele dagen. 3
Soft mann Skrevet 12 timer siden #20 Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Og det skjønner jeg, så mye vold og så dårlige arbeidsvilkår de har. Men du er vel bare her for å provosere. Anonymkode: 6a50e...759 Nei ikke det. men det blir alltid dradd frem sykepleiere når det er snakk om fysisk tungt arbeid. Det er noe som ikke stemmer. Så eg kom med et par eksempel, kunne selvsagt tatt mesteparten av fysiske yrker med der. Eg har jobbe i mange fysiske yrker, men er nå en kontorarbeider
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå