Gå til innhold

Dere som bruker nattklær, hva bruker dere?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke sovet med klær siden jeg var barn. Men etter å ha gått ned i vekt, har jeg begynt å fryse mer. 

Hva er mest behagelig å sove i? Kjole, bukse og t-skjorte, lang nattdrakt (lang skjorte) eller annet?

Anonymkode: e8c8d...7a8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Alltid avhengig (utenom varmeste sommeren) av å ha "kosesokker" på føttene. Ellers enten nattkjole eller også pysj.

Anonymkode: c9f47...ce5

AnonymBruker
Skrevet

Sov naken i et par tiår, men er nå oppi åra og har oppdaget pyjamasens gleder. Har noen i silke og et par i bomull. Lange ermer og lange ben. Tenker at jeg kan drøye litt lenger med å vaske sengetøyet også nå når jeg sover med heldekkende nattdrakt. Det er lunt og godt, har alltid åpent vindu. 

Anonymkode: 800f2...d95

AnonymBruker
Skrevet

Liker best nattkjole. Pysjbukse strammer rundt magen (er veldig sensitiv) så liker ikke det. 
men ellers sover jeg i alt fra t-skjorte til ingenting, til lang nattkjole. 
Er jeg syk sover jeg med skjerf og sokker. 

Anonymkode: 63273...da8

AnonymBruker
Skrevet

En stor, myk pysj og varme kosesokker 🥰

Anonymkode: 265dd...785

AnonymBruker
Skrevet

Pysj med lange armer og ben, og ullsokker på føttene. Sover godt og sammenhengende tross overgangsalder.

Anonymkode: 3c25d...f60

AnonymBruker
Skrevet

Kjoler eller gensre ❤️ 

Anonymkode: e0d6a...bd5

AnonymBruker
Skrevet

Tynn nattkjole med stropper

Anonymkode: 75c0e...035

AnonymBruker
Skrevet

Nattkjole med lange armer. Litt vanskelig å finne da.

Anonymkode: 5420e...4f3

• Liker 1
Skrevet

Jeg sover med klær hele året, kan ikke sove uten. Sommeren=kortermet overdel og kortbukse, nattkjole en sjelden gang.  Vinteren=langermet overdel, bukse og noen ganger sokker. Aldri en natt uten pysj!! 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har ulike shorster og bukser, så jeg kan tilpasse. På overkroppen bruker jeg store bomull tsjorter, gjerne herre i xl.

Anonymkode: 53768...c84

AnonymBruker
Skrevet

Nøstebarn sine ull/silke-nattkjoler på høst/vinter/vår og bommullsnattkjoler fra calida ellers

Anonymkode: fd0bf...046

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sover sjelden med klær men om jeg først trenger noe foretrekker jeg hel pysj (altså onepice-type, ikke todelt). Da glir ingenting opp eller ned gjennom natten. 

Anonymkode: 5bc94...65e

AnonymBruker
Skrevet

Joggebukse og college genser eller en lett t skjorte om sommeren. 

Anonymkode: 9f317...766

AnonymBruker
Skrevet

Bruker mest nattkjoler i bambus som er 1-2 str for store, kjennes ut som og ha på luft. Når det blir kaldere bruker jeg mer pysjamas, flanell om jeg fryser. 

Anonymkode: 1a390...a26

Skrevet

Om vinteren, langermet enkel bomullsgenser. Jeg har kjøpt 6-7 stykker, helt like, til dette formålet.

Om sommeren bare t-skjorte. Samme der. Kjøpt en bunke med like t-skjorter, som da er "sove-plagg".

Pleier ikke sove med bukse, det kan bli for varmt, selv om jeg sover med vinduet på luftegløtt hele året. Selv i mange minusgrader. Har sommerdyne og vinterdyne, og vinterdynen er absolutt varm nok. Kan ta på sokker da, for av og til hender det at føttene stikker utenfor. Da er det godt å ha noe lunt på føttene om natten, så man ikke blir så kald.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil ha:

Materiale med stretch, ikke fast stoff

Komfortabelt materiale, helst viskose, modal eller myk bomull 

Korte ermer 

Ikke trang i halsen men heller ikke for vid sånn at nakken blir kald 

Vid linning 

Vide ben

Ofte bruker jeg lang t-skjorte eller nattkjole i t-skjorte fasong, noen ganger slik pysj-shorts og om vinteren tynne vide lounge-bukser om det er kaldt på soverommet. Jeg misliker ting som strammer, vrir seg, sklir opp uten å skli ned igjen og lignende, så jeg er kresen på hva jeg velger.

Anonymkode: 9b80f...334

Skrevet

Nattkjole med lange ermer i bomull. Bruker av og til nattbukse i tillegg om det er veldig kaldt. Jeg er den som gjerne kan sove med en buff, pannebånd, og ull innerst også, og da også noe på føttene. Bruker gamle ullplagg til nattøy. 

Jeg har til og med egne vanter for når det er tosifret minus ute 😂🫣 

For de som ikke kobler det, så er jeg en av dem som kronisk har minst en arm og ett bein ute av dynen, og må kle meg deretter. Foretrekker det kjølig på soverommet, så heller litt ekstra tøy.

• Hjerte 1
Skrevet
Daisy-love skrev (1 minutt siden):

Nattkjole med lange ermer i bomull. Bruker av og til nattbukse i tillegg om det er veldig kaldt. Jeg er den som gjerne kan sove med en buff, pannebånd, og ull innerst også, og da også noe på føttene. Bruker gamle ullplagg til nattøy. 

Jeg har til og med egne vanter for når det er tosifret minus ute 😂🫣 

For de som ikke kobler det, så er jeg en av dem som kronisk har minst en arm og ett bein ute av dynen, og må kle meg deretter. Foretrekker det kjølig på soverommet, så heller litt ekstra tøy.

Hehe, egentlig litt søtt :) Vi andre kler av oss for å gjøre oss klare for natten og gå og legge oss. @Daisy-love kler PÅ seg, ull og vanter og hele pakka!  

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...