Skorp79 Skrevet 17. oktober #1 Skrevet 17. oktober Jeg er en mann i 40 årene fra Trønderlag som ønsker å flytte til et sted der en kan komme seg frem uten å være avhengig av bil. Jeg vil altså flytte til et sted med togforbinnelse til både Oslo og Gardermoen. Jeg vil gjerne ha hjelp til å finne ut hvilken by/tettsted jeg bør velge. (Altså bare det er tog stasjon på stedet) Dermed står jeg mellom: Skien, Porsgrunn, Larvik, Sandefjord, Stokke, Tønsberg, blant "Vestfoldbanen" Har også vurdert steder som Kongsberg, Hokksund på Drammensbanen. I tillegg så har jeg vurdert et av stasjonstedene på Askerbanen, Kongsvingerbanen og Hovedbanen. (de større stedene) Så det jeg ønsker å vite er tips til hva jeg bør velge eller hva jeg ikke bør velge. Selvsagt er det dyrt om en vil bo i nærheten av Oslo, men selv blant byene her varierer prisene mye. (For eksempel stor forskjell på leilighetspriser i Skien konta kommunene som grenser til Oslo har jeg funnet ut.) Så utover pris er det to ting jeg vil vite, det ene er om det er noen steder som er lettere å bli kjent med folk en andre (igjen selvsagt er dette varierende, men vil vite det hvis det er steder der det er vanskelig å være innflytter.) Tilslutt er det viktig for meg å bo på et barnevennlig sted, altså ikke et sted med mye narkotika eller ungdomskriminalitet, jeg vil helst bo et sted hvor en ikke trenger å bekymre seg for å la de unge gå ute på kveldstid. Blir glad for alle tips og råd jeg kan få, er det noen spørsmål eller noe som virker uklart så si ifra. Alle gode svar mottas med takk. Hilsen en som vil flytte til en sted der en enkelt kan leve Bilfritt og samtidig kunne være med på kulturelle ting f.eks i Oslo om en ønsker det.
AnonymBruker Skrevet 18. oktober #2 Skrevet 18. oktober Veldig vanskelig å svare på det, har ikke erfaring med alle disse plassene. Jeg vil også tenke at det varierer veldig hvor du bor i de ulike byene, som regel er det en fattig og en rikere side, og på den fattige siden er det også billigere boliger og mer kriminalitet. Jeg er født i Skien. Det er ikke akkurat sentralt i forhold til Oslo og man bør ha bil om man bor der. Det er enkelte områder jeg ikke ville bodd i, og kommunen er ganske fattig, men det er ikke en utrygg by sånn generelt. Anbefaler deg vel egentlig å definere en maks avstand til Oslo med kollektivtrafikk, inkludert når togene faktisk går, og så se på boligpriser (feks Finn) og deretter sortere i aktuelt område. Anonymkode: 19250...667
Matas Skrevet 18. oktober #3 Skrevet 18. oktober Hei trådstarter. Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets retningslinjer: Sitat * Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel. Du kan enten sende moderator en PM med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel. Matas, mod.
Fremhevede innlegg