Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Blir for dumt når folk som ikke kan prosentregning skal kommentere 🤡

Ingen av oss har 200+ venner. Mistenker at hun fikk så få gratulasjoner fordi hun er ganske selvsentrert (diagnoser inne i bildet), men uansett en fryktelig lav prosentandel.

Bursdagen skal feires i dag. Hun påstår at vi blir 12 stykker, vi får se. Hun forventer sikkert en gave eller at jeg skal spandere på henne ute på byen, men det skjer ikke. Sist vi feiret min bursdag var det bare hun som nektet å spleise på maten min på restaurant (de andre foreslo det som en gave og delte på det uten henne) og jeg endte opp med å betale for henne for noe annet senere den kvelden.

Anonymkode: 57e26...a2f

En ting er å legge merke til hvor mange gratulasjoner folk får på facebook, men når man i tillegg tar seg bryet med å sjekke opp antall venner og regne ut (omså bare ta en kjapp hoderegning) hvor mange prosent gratulasjonene utgjør, det er skikkelig spesielt. Her er det nok heller du som har en diagnose, og ikke denne dama.

Og jo, det er mye mer vanlig å gratulere folk man bryr seg om utenfor facebook enn på facebook. Enten gratulerer man dem på ordentlig ved å treffe dem og gratulere, eller så ringer eller sender man melding. Noen sender også en snap. Facebook er for å holde kontakten med folk man egentlig ikke har så nært forhold til. Man holder jo ikke kontakten med familien og sine nærmeste venner på facebook, det gjør man via andre kanaler.

Selv favoritt-tanta mi på snart 60 år har jeg mest kontakt med via snapchat.

Anonymkode: 74752...230

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Virker nesten som at flere er så svake på prosentregning at dere ikke skjønner hvor fort gjort det er.

Virker nesten som at du blir snurt over svarene du får! :ler:

Det er utrolig nok fullt mulig å være god i prosentregning, uten å bruke kunnskapen til å regne ut antall prosent gratulasjoner andre får på facebook. 

Anonymkode: 74752...230

AnonymBruker
Skrevet
Kålrota skrev (47 minutter siden):

Du må jo aktivt gå inn på vedkommendes vegg og telle opp. Sykelig. 

Nei, helt feil, og det er slike utsagn som fremstår som sykelige. Få litt frisk luft og se om det hjelper, ellers ta mer tak i det.

AnonymBruker
Skrevet

Nå ser jeg at rett under halvparten av de som har gratulert har fått en respons på det. Hurra.

AnonymBruker
Skrevet

De fleste er vel ikke venner med Facebookvennene sine uansett. Jeg har bare 100 på face, venner og familie, masse random folk gidder jeg ikke. Allikevel får jeg omtrent like mange gratulasjoner som min kjæreste som har 5-6 ganger flere venner, for de fleste av disse er jo egentlig ikke venner. Og slik er det vel for de fleste, folk har mange på vennelisten som egentlig ikke burde vært der 

Anonymkode: 26ad9...ae6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

De fleste er vel ikke venner med Facebookvennene sine uansett. Jeg har bare 100 på face, venner og familie, masse random folk gidder jeg ikke. Allikevel får jeg omtrent like mange gratulasjoner som min kjæreste som har 5-6 ganger flere venner, for de fleste av disse er jo egentlig ikke venner. Og slik er det vel for de fleste, folk har mange på vennelisten som egentlig ikke burde vært der 

Anonymkode: 26ad9...ae6

Men det er jo ikke det dette handler om. Det står at vedkommende har under 200 venner.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Nå ser jeg at rett under halvparten av de som har gratulert har fått en respons på det. Hurra.

Hvorfor har du kontakt med en person du så tydelig forakter?

Anonymkode: f163d...b9e

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hvorfor har du kontakt med en person du så tydelig forakter?

Anonymkode: f163d...b9e

Har ikke så mye kontakt, men handler litt om venners venner. Jeg skal i bursdagsfeiringen i dag og det er jo ålreit å treffe de andre, møte nye mennesker osv. Henne har jeg lite utbytte av å være venn med i et mer snevert perspektiv.

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Virker nesten som at flere er så svake på prosentregning at dere ikke skjønner hvor fort gjort det er.

Prosentregning er da enkelt

• Liker 1
Skrevet

Sitter du virkelig å regner ut i prosent hvor mange som gratulerer deg med dagen :sjokkblå:

• Nyttig 1
Skrevet (endret)

VIl nå heller si det er mer spesielt å regne ut hvor mange prosent av vennene på FB som gratulerer en med dagen. Ikke alle er pålogget hver dag. Folk har et liv utenom SoMe 

Endret av LilleMy_09
Skrevet
Phoenix Heart skrev (5 minutter siden):

Sitter du virkelig å regner ut i prosent hvor mange som gratulerer deg med dagen :sjokkblå:

Typisk scorpio 😂

Anonymkode: 3a4e0...80b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...