AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #42 Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Blir for dumt når folk som ikke kan prosentregning skal kommentere 🤡 Ingen av oss har 200+ venner. Mistenker at hun fikk så få gratulasjoner fordi hun er ganske selvsentrert (diagnoser inne i bildet), men uansett en fryktelig lav prosentandel. Bursdagen skal feires i dag. Hun påstår at vi blir 12 stykker, vi får se. Hun forventer sikkert en gave eller at jeg skal spandere på henne ute på byen, men det skjer ikke. Sist vi feiret min bursdag var det bare hun som nektet å spleise på maten min på restaurant (de andre foreslo det som en gave og delte på det uten henne) og jeg endte opp med å betale for henne for noe annet senere den kvelden. Anonymkode: 57e26...a2f som sagt tidligere virker du som en veldig spesiell person TS.. Veldig spesiell - og ikke i positiv forstand.. Anonymkode: c428f...c44 1 1
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #43 Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Blir for dumt når folk som ikke kan prosentregning skal kommentere 🤡 Ingen av oss har 200+ venner. Mistenker at hun fikk så få gratulasjoner fordi hun er ganske selvsentrert (diagnoser inne i bildet), men uansett en fryktelig lav prosentandel. Bursdagen skal feires i dag. Hun påstår at vi blir 12 stykker, vi får se. Hun forventer sikkert en gave eller at jeg skal spandere på henne ute på byen, men det skjer ikke. Sist vi feiret min bursdag var det bare hun som nektet å spleise på maten min på restaurant (de andre foreslo det som en gave og delte på det uten henne) og jeg endte opp med å betale for henne for noe annet senere den kvelden. Anonymkode: 57e26...a2f Det er godt mulig hun dama her er ganske kjip, altså, hun blir jo ikke noe kulere eller mer ålreit av at du virker klin gæren. Men du virker klin gæren, altså, bare for å tydelig understreke det. Og fryktelig utrivelig. Anonymkode: ac16d...0c2 2 1
Jajakvinne12 Skrevet 14 timer siden #44 Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (10 timer siden): På Facebook. En dame som fyller 30 og fikk såpass få gratulasjoner, det er jo nesten litt ille at så få bryr seg. Ja da, man kan gratulere via andre kanaler, men vil tro at Facebook er den vanligste. Da jeg hadde bursdag tidligere i år var det 35,8 %, vil tro at det er en mer normalt, kanskje litt over det som er normalt. Anonymkode: 57e26...a2f Jeg er innom facebook 1-2 ganger i uka max. Om noen tilfeldigvis har bursdag bryr jeg meg lite om og gratulerer ikke. Jeg gratulere kun folk jeg VET datoen til, og da ved å ringe. Er gammeldags slik. Har ikke min egen bursdag der heller. Hvis vi ikke er så nære at du ringer eller sender sms til meg har din gratulasjon null betydning ettersom vi da ikke er venner, egentlig. 1
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #45 Skrevet 14 timer siden Omtrent en tredjedel av mine, men jeg har folk jeg faktisk kjenner på fb. Og mange er jo ikke innom hver dag, eller får opp hvem som har bursdag i feeden. Anonymkode: b423b...801
Daria Skrevet 14 timer siden #46 Skrevet 14 timer siden Gratulerer, du kan prosentregning. Applaus til deg. Jeg gratulerer folk på facebook i mye mindre grad enn før. Fordi det er nokså tilfeldig hvilke bursdager det kommer opp varsler på, fordi jeg selv bruker facebook mindre og fordi jeg ser at andre gjør det - hvorfor gratulere noen i et medium de tilsynelatende ikke bruker? Med årene har jeg dessuten blitt mer kynisk, eventuelt mer bevisst på hva og hvem som er verdt innsats - hvorfor sende bursdagshilsen til noen jeg aldri har noen form for kontakt med resten av året, bare fordi jeg får en fb-påminnelse om det? Den er verdt null og niks - og det synes jeg både som avsender og mottaker. I tillegg, som andre har nevnt - mine nærmeste gratulerer jeg på mer personlige måter, de får sjelden (og i mindre grad enn før, av alle de overnevnte grunnene) hilsen på facebook i tillegg. Kort sagt - den prosenten sier absolutt ingenting om hvor mye folk bryr seg. 1
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #47 Skrevet 14 timer siden Har vedkommende åpnet opp for at bursdag vises da? Jeg har hatt "synlig" bursdag før, og fått mange gratulasjoner da, men i år var jeg på ferie så jeg stengte av for at det ikke skulle vises. Fikk da bare gratulasjoner fra de som VET at jeg har bursdag, samt fra de som så at familie/nærmeste venner gratulerte meg. Anonymkode: 8a0d0...009
Million Skrevet 14 timer siden #48 Skrevet 14 timer siden Jeg bruker nesten ikke Facebook lenger, annet enn til å se videosnutter og sånne "reels", humoristiske greier plukket fra internett og satt sammen av morsomme folk. Å lese på selve veggen hva andre på Facebook har skrevet, gjør jeg aldri lenger. Hvorfor det? Det er stort sett bare møl på FB, falske annonser og svindelforsøk osv. Har ikke gratulert noen på Facebook med dagen på år og dag. Sender en melding med mobilen i stedet, til de jeg kjenner så pass godt at de fortjener det. Facebookgratulasjoner betyr faktisk ingen verdens ting. Det tar to sekunder å sende, så er du helt glemt av den som sendte den allerede. Betyr det noe i det hele tatt? Nei. 1
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #49 Skrevet 14 timer siden Herlighet, jeg ble nylig 30 år og fikk 3 gratulasjoner på FB 😂 det var to gamle tanter og bestefar. Har skrudd av at folk skal kunne se bursdagen min. Resten sendte privat meldig og skrev noen hyggelige ord. Blomster, gaver og fine kort ble levert på jobb og hjemme. Følte meg veldig heldig som fikk så mange fine hilsener 😊 Anonymkode: dfa2a...70b 1
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #50 Skrevet 14 timer siden Lur Venn skrev (32 minutter siden): Hvorfor gidder du å regne ut prosenten Virker nesten som at flere er så svake på prosentregning at dere ikke skjønner hvor fort gjort det er. Anonymkode: 57e26...a2f
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #51 Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Virker nesten som at flere er så svake på prosentregning at dere ikke skjønner hvor fort gjort det er. Anonymkode: 57e26...a2f Handler ikke om hvor fort gjort noe er. Det er jo bare veldig spesielt å gjøre?! Det er fort gjort for meg å sparke ned søppeldunken til naboen også, betyr jo ikke at det er greit liksom Anonymkode: dfa2a...70b 3
Kålrota Skrevet 14 timer siden #52 Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er ikke noe å sjekke, det står der. Hvorfor skal du kommentere hvis du ikke bruker Facebook og ikke vet hvordan det ser ut? Dette blir jo bare verre og verre. Snakk om sykelig. Anonymkode: 57e26...a2f Du må jo aktivt gå inn på vedkommendes vegg og telle opp. Sykelig.
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #53 Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg fikk NULL gratulasjoner på Facebook. Og synes ikke det er sårt. Er det mulig at du synes det er sårt fordi du har gamle sår, og eventuelt at du ikke er fornøyd med livet? For jeg ser ingen grunn til at noe så arbitrært som hvor mange som gratulerer deg på Facebook skal være sårende. Anonymkode: 6a955...a67 Da er du muligens en som ikke gratulerer noen selv på fb? Når man gjør det så forventer man å bli gratulert tilbake. Jeg tenker det er normalt å gratulere folk man kjenner med dagen, - gjør ikke du det? Selvfølgelig gratulerer jeg mine nærmeste ved å si det til dem, og litt mer perifere via melding. De lenger unna synes jeg er koselig å gratulere på fb. Anonymkode: 3afed...7e4
Kålrota Skrevet 14 timer siden #54 Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er ikke noe å sjekke, det står der. Hvorfor skal du kommentere hvis du ikke bruker Facebook og ikke vet hvordan det ser ut? Dette blir jo bare verre og verre. Snakk om sykelig. Anonymkode: 57e26...a2f Jeg bruker FB, for jeg er gammel. Du må gå inn på veggen for å se det.
piggrokken Skrevet 14 timer siden #55 Skrevet 14 timer siden Er bursdager viktig for folk over typ 12-13 år? Kanskje jeg er i mindretall her, men får gratulasjon fra 3 venner og søsters familie, vanligvis på melding. Søster pleier å sende brev på "store" dager (35, 40), og jeg sender frokost til henne, ellers er bursdagen en veldig vanlig dag, og ja, jeg har ved flere anledninger glemt at jeg har bursdag.
BobbySocks Skrevet 14 timer siden #56 Skrevet 14 timer siden Jeg ser innimellom at folk har bursdag på Facebook. Da sender jeg de en gratulasjon på melding, snap eller messenger. Noe så kleint som den «veggen» der inne.. 😬
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #57 Skrevet 14 timer siden Ser ikke problemet. Hvor mange av facebookvennene er egentlig folk som betyr noe for deg? Og hvor mange av dem ville ha husket bursdagen uten påminnelse fra Facebook? Jeg er godt voksen men har redusert bruken av facebook kraftig, da det har blitt en eneste stor drittapp med AI, trollekontoer, bots og reklame langt opp i ræva. Det er snart mer bots enn folk der. Det mest tragiske er vel når folk som egentlig ikke bryr seg, benytter seg av sånne ferdigskrevne gratulerer-meldinger. Jeg vil heller ha noen ytterst få genuine gratulasjoner på eller utenfor facebook enn en haug med prikk like gratulasjoner som er ferdig generert av Meta. Kvalitet over kvantitet gjelder her også. Anonymkode: 74752...230
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #58 Skrevet 14 timer siden Kålrota skrev (1 minutt siden): Jeg bruker FB, for jeg er gammel. Du må gå inn på veggen for å se det. Nei, du må ikke det. Det kommer opp som påminnelse på telefonen, og trykker du på den så kommer du rett til de du kan gratulere. Evt. trykke på varsler på nyhetsfeeden. Du trenger ikke å gå inn på veggen til den som har bursdag. Anonymkode: 3afed...7e4
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #59 Skrevet 14 timer siden Merkelig ting å henge seg opp i. Etter at det ble mer og mer reklame og merkelige ting som poppet opp på Facebook bruker jeg det mindre og mindre. Innimellom dukker det opp ekle videoer og bilder av tortur og døde mennesker. Noe er åpenbart AI, men ekkelt likevel. Hvis hun sliter psykisk har hun det kanskje ikke så lett da. Kanskje dette har ført til mindre kontakt med andre. Og dårligere økonomi. Har du tenkt på at hun kanskje ikke hadde råd til å spandere på deg på bursdagen din? Kanskje hun allerede hadde kjøpt gave og følte det var nok. Eventuelt ville hun ikke av andre grunner. Det virker ikke akkurat som om du liker henne så veldig godt. Kan hende det er åpenlyst for henne også. Har selv slitt med somatisk sykdom som har gjort at jeg orker mindre. Dessverre mistet en del venner pga dette. Heldigvis er det viktigere med noen få venner som faktisk er der i virkeligheten, enn kjempemange gratulasjoner på sosiale medier fra folk man aldri har kontakt med ellers. Noen er opptatt av å bygge nettverk og legger til alle mennesker de møter nærmest. Mens andre er mer private. Folk er forskjellige. Hvis du misliker denne personen så sterkt syns jeg du skal la henne være jeg. Hun har det sannsynligvis mye bedre uten. Du ser ned på henne og er sint på henne. Forstår ikke hvorfor du har sagt ja til å komme i bursdagen hennes i det hele tatt. Med plan om å ta igjen!? Du høres ærlig talt ikke helt mentalt oppegående ut selv. Anonymkode: cf9f7...fec 1 1
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #60 Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (7 timer siden): Det er jo nesten bare eldre som er aktiv på Facebook. Jeg er i begynnelsen av 20-årene, og ville vært overrasket om jeg fikk en gratulasjon på Facebook fra noen andre enn mormor og gamle tanter. Anonymkode: 1e5e5...705 Enig, er like gammel som deg. Gratulerer også svært få på face. Til venner og gode kjente gratulerer jeg på messenger, snap, ringer til dem eller sier det fysisk. Anonymkode: 39e04...b5f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå