Gå til innhold

3,7 % gratulerte med dagen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo nesten bare eldre som er aktiv på Facebook. Jeg er i begynnelsen av 20-årene, og ville vært overrasket om jeg fikk en gratulasjon på Facebook fra noen andre enn mormor og gamle tanter.

Anonymkode: 1e5e5...705

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er jo nesten bare eldre som er aktiv på Facebook. Jeg er i begynnelsen av 20-årene, og ville vært overrasket om jeg fikk en gratulasjon på Facebook fra noen andre enn mormor og gamle tanter.

Anonymkode: 1e5e5...705

Du har rett,er flest over 60+ som er daglig aktive.

Anonymkode: 89410...9f3

• Liker 2
Skrevet

Facebook-gratulasjoner betyr absolutt ingen ting. Da min kone hadde bursdag fikk hun færre enn 10 gratulasjoner og de fleste var fra noen av mine venner. Telefonen kimte imidlertid i et kjør hele dagen, telefoner, Whatsapp, meldinger etc. Det er selvsagt hyggelig med gratulasjoner av alle slag, men en post på Facebook er så upersonlig som det går an å få det.

De jeg er såpass close med at det er naturlig å gratulere med dagen, de ringer jeg eller sender melding til, og når jeg har gjort ser jeg ikke hvorfor jeg skal gjøre det i form av en generisk Facebook post i tillegg.

• Liker 4
Skrevet

Det som er virkelig unormalt er å 1) legge merke til det og 2) regne det ut. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

På Facebook. En dame som fyller 30 og fikk såpass få gratulasjoner, det er jo nesten litt ille at så få bryr seg. Ja da, man kan gratulere via andre kanaler, men vil tro at Facebook er den vanligste.

Da jeg hadde bursdag tidligere i år var det 35,8 %, vil tro at det er en mer normalt, kanskje litt over det som er normalt.

Anonymkode: 57e26...a2f

Hei. Hva er normalt og % av hva? Av alle vennene på Facebook? For med 35,8 %, vil de med 1000-vis av følgere kunne få bursdagshilsener fra flere 1000 følgere. Vet ikke hvor ofte det skjer, selv om en fyller 30. Får kanskje 50 hilsener selv, og det er sånn 2,3 % av mine følgere. Med over 35 % for deg, må du være spesielt populær.👍🤗

AnonymBruker
Skrevet

Det sier absolutt ingenting om hvor mange venner man har som bryr seg, det er helt merkelig at du bryr deg så mye om dette. Har du tenkt på hvorfor dette betyr så mye for deg at du sitter og regner ut dette..? Hvor god tid har du egentlig?

Anonymkode: 74a25...681

AnonymBruker
Skrevet

Dette er en særdeles god nevrodivergent tråd 😂❤️

Anonymkode: 0fdaa...3ac

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

På Facebook. En dame som fyller 30 og fikk såpass få gratulasjoner, det er jo nesten litt ille at så få bryr seg. Ja da, man kan gratulere via andre kanaler, men vil tro at Facebook er den vanligste.

Da jeg hadde bursdag tidligere i år var det 35,8 %, vil tro at det er en mer normalt, kanskje litt over det som er normalt.

0 % her.

Ikke kan noen skrive på veggen min heller, så ingen får lagt igjen hilsen uansett. 

Anonymkode: bb5f8...661

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gratulerer ikke folk jeg har "daglig" kontakt med på Facebook. De gratuleres ansikt til ansikt, eller vi andre mer personlige kanaler om vi ikke møtes. Ser at det er en del som gjør begge deler, men det ser jeg ikke helt poenget i. Av øvrige venner på Facebook, gratulerer jeg kanskje rundt 25% av de med dagen og det er stort sett familie som jeg ikke snakker så mye med til vanlig. Venner på Facebook som jeg ikke egentlig har noe kontakt med, gratulerer jeg som regel ikke. De aller fleste av disse kunne til og med egentlig slettes som venner, og er en metode jeg benytter for å rydde i vennelisten. For mange er den tiden man har alt og alle som venner på Facebook forbi, og hvert fall det å bry seg om gratulasjoner på Facebook. Jeg takker for gratulasjoner jeg får på Facebook, men registrerer egentlig ikke hvem som har gitt og ikke. De som virkelig betyr noe for meg, gratulerer meg direkte. 

Og så må jeg bare si hvor utrolig sært det er å legge seg opp i hvor mange gratulasjoner andre får på Facebook, og å regne i prosenter på det er noe av det latterlige jeg har sett. Fæl ting å si kanskje, men skaff deg et liv. 

Anonymkode: 415e1...1da

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gratulerer ingen på Facebook eller andre sosiale medier. De jeg bryr meg om tar jeg direkte kontakt med

Anonymkode: f163d...b9e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg har ingen som gratulerer meg med dagen. Hva er problemet med det da

Anonymkode: 89f9d...df9

AnonymBruker
Skrevet

det må være en særdeles spesiell person som regner ut %andelen av gratulasjoner på FB for både seg selv og andre, jeg foreslår å få deg et liv rett og slett, ett med mer innhold.. 

Anonymkode: c428f...c44

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Heller 3,7% av 15000 facebook-venner enn 35,8% av 7 facebook-venner

Anonymkode: 09882...cca

Blir for dumt når folk som ikke kan prosentregning skal kommentere 🤡

Ingen av oss har 200+ venner. Mistenker at hun fikk så få gratulasjoner fordi hun er ganske selvsentrert (diagnoser inne i bildet), men uansett en fryktelig lav prosentandel.

Bursdagen skal feires i dag. Hun påstår at vi blir 12 stykker, vi får se. Hun forventer sikkert en gave eller at jeg skal spandere på henne ute på byen, men det skjer ikke. Sist vi feiret min bursdag var det bare hun som nektet å spleise på maten min på restaurant (de andre foreslo det som en gave og delte på det uten henne) og jeg endte opp med å betale for henne for noe annet senere den kvelden.

AnonymBruker
Skrevet
Kålrota skrev (3 timer siden):

Det som er virkelig unormalt er å 1) legge merke til det og 2) regne det ut. 

Nei, så få gratulasjoner er veldig, veldig synlig. Vet ikke hvorfor du ikke skjønner det.

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Nei, så få gratulasjoner er veldig, veldig synlig. Vet ikke hvorfor du ikke skjønner det.

Jeg skjønner det, jeg bare forstår ikke hvorfor det betyr noe. Å sjekke hvor mange gratulasjoner andre får er på grensen til sykelig. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Kun 8% gratulerte meg på fb da jeg fylte rundt tall tidligere i år. Prøvde å tenke at det ikke betyr noe, men det er faktisk litt sårt. 

Jeg håpet at ingen gikk inn og så på hvor få gratulasjoner jeg hadde fått, da det er flaut. Så at det finnes slike som ts, som til og med regner ut andelen, er litt tragisk.

Anonymkode: 2066f...6c6

Jeg stengte "wall'en" (den gangen den het det😆) på Facebook for mange år siden, slik at folk ikke kan skrive der.

Ikke har jeg synlig fødselsdato på profilen heller.

Kan anbefales for deg siden du virker i overkant følsom for uvesentligheter på sosiale medier.

Anonymkode: 3c216...c4a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gratulerer bre de som har gratulert meg.. så om hun er en person som gir lite oppmerksomhet på fb, så får hun kanskje lite tilbake?

Og så det med alder da. De under 40 bryr seg vel knapt om fb. 

Anonymkode: 6062b...cea

Ikke vi i førtiårene heller.

Jeg er utelukkende der grunnet en del eldre venner som er uten andre sosiale medier.

Jeg gratulerer hvis jeg tilfeldigvis er pålogget og får det med meg. Dvs annenhver uke ish.

Hvordan i all verden har du kommet frem til å sitte og tegne ut hvem som får hva?? Da er det på tide med en lang, lang pause fra nettet..

Jeg personlig får flest gratulasjoner via andre kanaler. Feks var vi tyve stk som feiret min bursdag i år, og kun en av dem gratulerte meg på Facebook. 

Anonymkode: 40015...2cc

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 28 og slettet fb for flere år siden. Da jeg fylte 23 var det kun 9 av 430 "venner" aka bekjente, som skrev gratulerer. Etter det skjulte jeg bursdagen min på fb, og kort tid etter slettet jeg hele greia. For hva er vitsen egentlig?

Anonymkode: 8aa3d...f3d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Blir for dumt når folk som ikke kan prosentregning skal kommentere 🤡

Ingen av oss har 200+ venner. Mistenker at hun fikk så få gratulasjoner fordi hun er ganske selvsentrert (diagnoser inne i bildet), men uansett en fryktelig lav prosentandel.

Bursdagen skal feires i dag. Hun påstår at vi blir 12 stykker, vi får se. Hun forventer sikkert en gave eller at jeg skal spandere på henne ute på byen, men det skjer ikke. Sist vi feiret min bursdag var det bare hun som nektet å spleise på maten min på restaurant (de andre foreslo det som en gave og delte på det uten henne) og jeg endte opp med å betale for henne for noe annet senere den kvelden.

hvorfor har du kontakt med en person du så tydelig forakter?

Anonymkode: f163d...b9e

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Kålrota skrev (41 minutter siden):

Jeg skjønner det, jeg bare forstår ikke hvorfor det betyr noe. Å sjekke hvor mange gratulasjoner andre får er på grensen til sykelig. 

Det er ikke noe å sjekke, det står der. Hvorfor skal du kommentere hvis du ikke bruker Facebook og ikke vet hvordan det ser ut? Dette blir jo bare verre og verre. Snakk om sykelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...