AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #1 Skrevet 23 timer siden På Facebook. En dame som fyller 30 og fikk såpass få gratulasjoner, det er jo nesten litt ille at så få bryr seg. Ja da, man kan gratulere via andre kanaler, men vil tro at Facebook er den vanligste. Da jeg hadde bursdag tidligere i år var det 35,8 %, vil tro at det er en mer normalt, kanskje litt over det som er normalt. Anonymkode: 57e26...a2f
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 23 timer siden Populært innlegg #2 Skrevet 23 timer siden Det er mulig det er «nesten litt ille», som du skriver. Selv tenker jeg det er langt mer ille at du sitter og regner ut hvor stor prosentandel (promille, til og med) av andre folks Facebook-venner som gratulerer dem med bursdagen. Det er virkelig noe av det sprøeste jeg har hørt noen gjøre på en stund. Anonymkode: ac16d...0c2 46 26
Fighter83 Skrevet 23 timer siden #3 Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): På Facebook. En dame som fyller 30 og fikk såpass få gratulasjoner, det er jo nesten litt ille at så få bryr seg. Ja da, man kan gratulere via andre kanaler, men vil tro at Facebook er den vanligste. Da jeg hadde bursdag tidligere i år var det 35,8 %, vil tro at det er en mer normalt, kanskje litt over det som er normalt. Anonymkode: 57e26...a2f Facebook er på vei ut hos de fleste norske. De unge er mest på snap. Facebook er de innom en sjelden gang om de må pga jobb, studier og ellers nettverk. 19 3
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #4 Skrevet 23 timer siden Fighter83 skrev (5 minutter siden): Facebook er på vei ut hos de fleste norske. De unge er mest på snap. Facebook er de innom en sjelden gang om de må pga jobb, studier og ellers nettverk. Facebook er fryktelig "ut".. har alltid syntes gratuleringer på fb er kleint og derfor var aldri min bursdag synlig, da jeg hadde fb for over 10 år siden... alle skriver jo det samme, er jo ingen nyhetsverdi i det hakk i platen Anonymkode: a3dee...962 15
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #5 Skrevet 23 timer siden At 3,7 % av Facebook-venner er logget på en tilfeldig dag høres ut som forventet spør du meg. Er du mye eldre kanskje? Er vel stort sett bare godt voksne som aktivt bruker Facebook ennå. For øvrig en innmari sær og trist greie å ha oversikt over….. Anonymkode: e3436...ca1 16 2
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #6 Skrevet 23 timer siden Jeg gratulerer bre de som har gratulert meg.. så om hun er en person som gir lite oppmerksomhet på fb, så får hun kanskje lite tilbake? Og så det med alder da. De under 40 bryr seg vel knapt om fb. Anonymkode: 6062b...cea 4
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #7 Skrevet 23 timer siden jo yngre man er, jo færre hilsener på facebook får man. Mine foreldre på 60 får mange flere en jeg får. Var annerledes før. Anonymkode: 6bf82...466 3 2
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #8 Skrevet 23 timer siden Jeg gratulerte ikke mannen min på facebook. Jeg gratulerte ham "live." Det gjør jeg også med mange andre nære. Jeg blir ikke gratulert selv på facebook, har ikke registrert fødselsdag der. Anonymkode: 50041...5d4 5 2
Mardina Skrevet 23 timer siden #9 Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (18 minutter siden): På Facebook. En dame som fyller 30 og fikk såpass få gratulasjoner, det er jo nesten litt ille at så få bryr seg. Ja da, man kan gratulere via andre kanaler, men vil tro at Facebook er den vanligste. Da jeg hadde bursdag tidligere i år var det 35,8 %, vil tro at det er en mer normalt, kanskje litt over det som er normalt. Anonymkode: 57e26...a2f Det er et fåtall som "bor" på Facebook. Enten man fyller 30 eller 35. Folk har et liv utenfor SoMe. 5
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #10 Skrevet 23 timer siden Jeg fylte nylig 50 og hvis man ser på meg som stakkarslig pga få gratulasjoner bryr jeg meg lite om det. Jeg holder bevisst en lav profil og ønsker ikke mye oppmerksomhet. Min fødselsdag er skjult på FB i motsetning til de fleste andre jeg kjenner. Jeg fikk noen få gratulasjoner på FB av de nærmeste, men IRL fikk jeg flere gratulasjoner av de som virkelig betyr noe. Anonymkode: 39a7b...c94 4 2
Grüner Skrevet 22 timer siden #11 Skrevet 22 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (35 minutter siden): På Facebook. En dame som fyller 30 og fikk såpass få gratulasjoner, det er jo nesten litt ille at så få bryr seg. Ja da, man kan gratulere via andre kanaler, men vil tro at Facebook er den vanligste. Da jeg hadde bursdag tidligere i år var det 35,8 %, vil tro at det er en mer normalt, kanskje litt over det som er normalt. Anonymkode: 57e26...a2f Det er heller ikke normalt å drive sånn som du å telle hvor mange gratulasjoner andre får og deretter regne ut hvor mange prosent det blir. Folk i 20-30-åra er ikke like mye på Facebook som de som er 35+. De har andre sosiale medier de bruker mer slik som snap, tik-tok og insta, så hun har sannsynligvis fått mer hilsener der. Endret 22 timer siden av Grüner 3
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #12 Skrevet 22 timer siden Kun 8% gratulerte meg på fb da jeg fylte rundt tall tidligere i år. Prøvde å tenke at det ikke betyr noe, men det er faktisk litt sårt. Jeg håpet at ingen gikk inn og så på hvor få gratulasjoner jeg hadde fått, da det er flaut. Så at det finnes slike som ts, som til og med regner ut andelen, er litt tragisk. Anonymkode: 2066f...6c6 3 1
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #13 Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Kun 8% gratulerte meg på fb da jeg fylte rundt tall tidligere i år. Prøvde å tenke at det ikke betyr noe, men det er faktisk litt sårt. Jeg håpet at ingen gikk inn og så på hvor få gratulasjoner jeg hadde fått, da det er flaut. Så at det finnes slike som ts, som til og med regner ut andelen, er litt tragisk. Anonymkode: 2066f...6c6 Jeg fikk NULL gratulasjoner på Facebook. Og synes ikke det er sårt. Er det mulig at du synes det er sårt fordi du har gamle sår, og eventuelt at du ikke er fornøyd med livet? For jeg ser ingen grunn til at noe så arbitrært som hvor mange som gratulerer deg på Facebook skal være sårende. Anonymkode: 6a955...a67 5 1
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #14 Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (54 minutter siden): På Facebook. En dame som fyller 30 og fikk såpass få gratulasjoner, det er jo nesten litt ille at så få bryr seg. Ja da, man kan gratulere via andre kanaler, men vil tro at Facebook er den vanligste. Da jeg hadde bursdag tidligere i år var det 35,8 %, vil tro at det er en mer normalt, kanskje litt over det som er normalt. Anonymkode: 57e26...a2f Jeg hadde ingen som gratulerte på Facebook, men så har jeg lagt opp til det også. Et annet perspektiv på det du skriver er at de som er så nære henne at de er verdt å få gratulasjoner fra faktisk bryr seg så mye at de gjør det mer personlig enn en Facebook vegg. Med tanke på at vi i snitt har 3-5 personer i vennelisten vi er i daglig / nær kontakt med på vennelisten så synes jeg ikke det er så rart. Anonymkode: aa38e...632 1
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #15 Skrevet 22 timer siden Jeg gratulerer ikke folk lengre. Jeg er bare innom iblant, og så er jeg der for å sjekke grupper som er viktig for barn, fritid etc og arrangementer. Følger ikke med på andres profiler lenger og hvertfall ikke bursdager. Facebook ødela seg selv, hovedsakelig ved å tillate en flodbølge av fake profiler og svindlere i stor skala, og hver eneste gang du forsøker å rapportere noe får du «vi fant ikke noe galt». Og ved å overøse feeden med reklame og ubrukelige forslag til hva du burde se på, istedenfor å faktisk vise deg vennene dine sine oppdateringer… de har lagd en søppelkasse av noe som var ganske bra i mange år, synd. Anonymkode: ae67f...e4b 5 1
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #16 Skrevet 22 timer siden Åh .. buuhu...nesten Ingen av mine venner gratulerte meg på dagen . Nettopp fordi jeg ikke har Facebook og ingen da vet dagen min lenger,for Facebook skal liksom holde oversikt på slikt. Og det er helt ok. Slik har verden blitt. Og det er også helt ok at ikke alle gratulerer deg på Facebook heller. For slik har antagelig Facebook blitt. Anonymkode: 56345...1cb 1
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #17 Skrevet 22 timer siden Hvem faen sitter og regner i prosent på bursdagshilsner på Facebook? Anonymkode: dbfcc...37d 11
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #18 Skrevet 21 timer siden Dette er virkelig ikke noe du skal tenke på, TS. Fb er veldig 2009. Anonymkode: 213f1...9fb 2 1
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #19 Skrevet 19 timer siden Kvinne, 33 år. Mottar gratulasjoner fra: Familie ( fire stk ), To tanter. To kusiner. Én venn av familien, som har kjent meg i 33 år. Én venninne fra barneskolen, som husker at jeg har bursdag på samme dag som moren hennes, og som datteren hennes. Resten av gratulasjonene er fra butikker. Hater bursdag og jul. Har aldri fortalt det til noen. Synes det er helt topp å få slippe alle gratulasjoner. Setter mer pris på tekstmeldinger som ønsker meg en fin sommer, eller et godt nytt år. Summen av prosentvis andel av bursdagsgratulasjoner utgjør forhåpentligvis ikke verdien av mitt liv. Anonymkode: c1fd1...bca 2 1
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #20 Skrevet 19 timer siden Heller 3,7% av 15000 facebook-venner enn 35,8% av 7 facebook-venner Anonymkode: 09882...cca 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå