Gå til innhold

Lev livet i sen tenårene og 20 årene

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja. Lev livet som ung. Tren, se sprek ut. Studér, vær sosial. Reis til Miami Beach, Mallorca eller Thailand. Skap minner med venner. Ikke bekymre deg for fremtiden, se frem til den :)

Anonymkode: 9334c...6e3

• Liker 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, livet skal leves og nytes fra start til slutt. Er over 40, singel og uten barn. Koser meg maksimalt og det skal jeg jobbe for å kunne gjøre så lenge jeg lever. Det finnes ikke bare en vei til lykke og tilfredstillende liv, men jeg unner alle å finne sin vei ❤️ 

Anonymkode: 845e5...c8e

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Kjempelurt. Da er du garantert alenemor når du bikker 40.

Anonymkode: e7740...994

Attehæ?

Hvis man er 28 når man blir kjærester,  
30 når man blir gift, og 32 når man får barn - så blir man ikke nødvendigvis skilt i 40-årene? 😅

• Liker 1
Skrevet

Lett å si, vanskelig å gjøre, da du er i ungdommen vet du ikke hvordan voksenlivet kommer til å bli, du hører eldre komme med tips om hvordan du skal leve livet ditt, men du bryr deg ikke, du er jo ung!

Er i 40 åra nå, og selvsagt kunne jeg ha levd livet på en annen måte som ung, men av de milliarder på milliarder av valg jeg tok da, er jeg jevnt over fornøyd med hva resultatet har blitt. Kunne vært bedre, men kunne vært betydelig verre også.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har levd livet hele livet jeg. Til tross for at jeg har en høy utdanning og har satset på karriere, har jeg hatt kjærester samtidig. Samboere til og med. Jeg har til og med opplevd masse, hatt det masse gøy, festa og herja, vært gift, fått barn, blitt skilt. Møtte den store kjærligheten i 40-årene ☺️

Anonymkode: bc6bf...3a3

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 46 og lever fortsatt livet ;) Og det er nå økonomien er god nok til å leve, ikke bare eksistere. Men jeg har valgt bort mann og barn da.

Anonymkode: e7740...994

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.10.2025 den 19.55):

Nei, men du har kanskje hatt gode minner fra "gullårene" og. Jeg klarte aldri å oppnå det

Anonymkode: 207a4...e45

Jeg levde med to alkoholikere til foreldre. Jeg ble seksuelt misbrukt av min far, men jeg nekter å la disse minnene få ødelegge det korte livet jeg har.

Er takknemlig for hver dag jeg får fordi jeg har hjertesvikt og nyresvikt og kommer nok til å dø før jeg er 70. Allikevel lar jeg ikke det ødelegge livsgleden min

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Er rett over 40 selv, og ja - jeg skulle ønske at jeg gjorde enkelte andre valg, men er jevnt over fornøyd uansett. Ja, jeg har skiti meg ut når det gjelder romantiske forhold og satset f. eks. alt for mye på avstandsforhold, noe som nok ikke var så lurt, men sånn ble nå det. Samtidig vil jeg ikke havne der at jeg bare må leve på minnene resten av livet.

Anonymkode: 4fcf8...025

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.10.2025 den 23.51):

Etabler dere på slutten av 20 årene, få familie .

Jeg er snart 40 og ha ikke utnyttet tiden godt nok. Føler ikke at jeg har levd. Alltid vært singel. Er nå feit og ferdig. Dårlig på relasjoner 

Så utnytt deres ungdom. Voksenlivet blir nok kjedeligere , men sørg for gode minner  å leve på

Helt enig, men problemet er bare at man ikke har penger til å leve livet når man er ung. Det meste som er morsomt koster en del penger, så når man først har råd til det så er man blitt for gammel og utslitt til å utnytte det.

Anonymkode: 15f8a...bc6

AnonymBruker
Skrevet

Selv gjorde jeg en stor tabbe med å flytte langt utpå landet oppi nordnorge etter studier i tidlig 20 årene for å få jobb, og ble der i flere år. Så rotet bort tidlig 20 åra hvor jeg egentlig skulle dannet en del sosiale relasjoner. Største tabben i livet mitt. Ikke var lønna bra heller, og finnanskrisen rammet jo egentlig ikke Norge så hardt så kunne fint ha flyttet tilbake til sentrale østlandet etter 1 år.

Anonymkode: 15f8a...bc6

AnonymBruker
Skrevet

Det er helt motsatt av rådet jeg vil gi:

Bruk 20-årene på å reise og opplev verden! Gjør det mens du har masse tid og krefter! Ta strøjobber i utland, backpack, bo på hosteller, pul de lokale, spis billig gatemat, lev livet!

Karriere og familie er det mer av nok tid til å fokusere på senere i livet.

Jeg stakk fra Norge og ut i den store verden som 28-åring, og ble borte til jeg var 36. Angrer veldig på at jeg ikke bare stakk da jeg var 18.

Anonymkode: 942e0...32e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk barn som 23 åring student og siste som 30, og siden har det gått i barn, familie, karriere og hus, større hus, hytte, osv.. men vi har reist, og vi har jo kost oss. Nå er jeg 49, og vi har alt vi trenger av materielle goder, penger på bok. Jeg kan vel ikke si at jeg har savnet å surre rundt mer i 20 årene. For i mitt tilfelle hadde jeg surret, uten å få så mye ut av det. Barn gir jo struktur, krav og det er jo den beste motivasjonen til å skape mer, tjene mer. Man må rett og slett. 

Jeg var aldri så produktiv på jobb som da jeg måtte rekke barnehagen, for å si det slik... 

Men det er fint nå! Fint å reise, oppleve kunst, kultur, bruke tiden på kun oss selv_ jeg og mannen. Ha gode venner, være på hytta, dra ut med båt. Jeg tenker vel at dette er en god tid. Men det har jeg alltid tenkt, uansett hvor jeg var. Kanskje med unntak av begynnelsen av 20 årene. Det der retningsløse livet, der jeg ikke helt visste. Så kom det et barn, og jeg MÅTTE finne ut av det. Og det var nok fint i mitt tilfelle. 

Anonymkode: 973ba...0a5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er over ti år eldre enn deg. Hallo er ikke slutt på livet når du er 40. Jeg fikk barn tidlig . Men jeg hatt det mye moro i voksen alder. Reist mye vært sosial i alle ulike tider i livet. Kjærlighet finnes .

Anonymkode: b047a...c2c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Honey Dew skrev (10 timer siden):

Jeg levde med to alkoholikere til foreldre. Jeg ble seksuelt misbrukt av min far, men jeg nekter å la disse minnene få ødelegge det korte livet jeg har.

Er takknemlig for hver dag jeg får fordi jeg har hjertesvikt og nyresvikt og kommer nok til å dø før jeg er 70. Allikevel lar jeg ikke det ødelegge livsgleden min

Synd å høre. Håper du har gode venner da

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...