Gå til innhold

Hva tenker dere om slikt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva tenker dere om søsken som gjør alt for å sitte med mest mulig arv, før foreldre  er døde.. 

men som smisker å svartmaler den andre parten til andre for å fremstå bedre selv?

når man i utgangspunktet har vært nære som søsken nesten hele livet( bortsett fra siste par årene) 

jeg synes det er ufattelig trist 😓

Anonymkode: daaf3...5fa

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel ingen som liker det. Og det som gjør det liker det heller ikke, men de innser ikke at de er slik selv. 

Anonymkode: 1c3b6...d00

Skrevet

Hørtes trist ut og ikke rettferdig. Men slike saker er jo ofte kompliserte og har flere sider. Uansett er det nok en påkjenning for foreldrene å ha denne energien og konflikten rundt seg, de skal ikke ha bekymringer på sine siste leveår. De skal kose seg og slappe av med minst mulig stress og negativitet. Dårlig familiedynamikk hadde bekymret meg mer enn arven. 

• Liker 1
Skrevet
Selkie skrev (7 minutter siden):

Hørtes trist ut og ikke rettferdig. Men slike saker er jo ofte kompliserte og har flere sider. Uansett er det nok en påkjenning for foreldrene å ha denne energien og konflikten rundt seg, de skal ikke ha bekymringer på sine siste leveår. De skal kose seg og slappe av med minst mulig stress og negativitet. Dårlig familiedynamikk hadde bekymret meg mer enn arven. 

Ja jeg er helt enig med deg og det er det jeg også vil, at familiedynamikken skal være bra, fordi den har alltid vært det..

men det er utrolig hvor mye et søsken kan forandre seg når man har foreldre som blir litt skrøpelig og når man skjønner at vedkommende kanskje ikje har så mange år igjen.. 

Mitt forelder ønsker at alt skal deles likt( ikke skrevet testament) den dagen hun dør.. men jeg tror mitt søsken vil prøve å lure til seg mer enn halvparten…

ville dere syntes det hadde vært rart hvis et søsken hadde prøvd å svartmale er annet søsken?

ts

Skrevet

Det er vanligere enn man tør å snakke om. Helt normalt.

Anonymkode: 02c60...d81

• Liker 1
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

ville dere syntes det hadde vært rart hvis et søsken hadde prøvd å svartmale er annet søsken?

ts

Ja, det er klart det er rart og ugreit. Men foreldre kjenner barna sine godt, så det skal noe alvorlig til for å få de til å endre syn på det. Du bør ta en prat med vedkommende og fortelle at du har tenkt/ følt på dette. Kan jo hende du tar feil? Kommunikasjon er så viktig.

Skrevet

Hei trådstarter.

Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets retningslinjer:

Sitat

* Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel.

Du kan enten sende moderator en PM med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel.

_popcorn_, adm

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...