Gå til innhold

Hvorfor er puling så viktig?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Å starte en fridag med lang, sløy morgensex med kjæresten min, gjør dagen til en fest. Den duften av sovevarm hud er uslåelig. Deretter dusj, litt småklining og frokost med hjemmebakte rundstykker, eggerøre og kaffe, med en litt øm, halvstiv pikk under bordet. Slik det var på hytta i dag. Selvsagt er sex viktig.

Kjæresten min er jeg forresten gift med. Og hatt i 40 år, siden hun var 17.

Anonymkode: 32910...6b5

• Liker 2
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

For meg er det sånn. Styrer ikke hverdagen men det styrte at jeg skiller meg og det styrer st jeg går for å finne en ny partner relativt fort. Sex alene gir meg ekstremt lite - jeg styrer livet mer etter en partner for sex enn jeg gjør i hvilken jobb jeg velger osv..

Det styrer ikke hverdagen min men det er et av de aller høyeste av mine grunnleggende behov, etter mat, søvn og tak over hode. 

Anonymkode: 21fb9...40e

Mye styring her, altså.

Anonymkode: 56146...c70

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Avisene, ukeblader,  internettet og til og med KG er fullt av sex-stoff og folk som har seg både her og der.

Blir sliten av hele greia. 

Anonymkode: 6f905...983

Det blir stadig mer åpenhet og mindre tabu å snakke/ lese/ skrive om sex, og det tenker jeg at er positivt. Trenger man inspirasjon eller råd så er det mye enklere å finne det nå enn før.

Vil man ikke lese om det så lar man være å gå inn på seksualitetsforum og artikler som handler om sex, eller blar forbi temaet i aviser og ukeblader. Det er jo ingen som tvinger oss til å lese alt som blir lagt ut, eller være enig i alt som blir skrevet.

For meg så er puling viktig pga nærheten til mannen. Ja, vi får inn nærhet via klemmer, kyss, ligge i armkroken og litt klåing, men nytelsen som par får vi med sex (eller pulings som du sier). Vi vet ikke hvor lenge vi er heldige å ha sexlivet, så det skal jammen nytes den tiden vi har det.

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Sex og puling er ikke det samme. 

Puling er samleie, mens sex kan være så uendelig mye mer. Jeg masse sex, men sjelden samleie.

Nærhet, dialog i forkant og etterkant, samspillet.. alt er morsommere enn pulinga 😂

Anonymkode: 55369...014

Sex er ikke alltid puling, men puling er alltid sex. 

Anonymkode: 47eab...da2

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Avisene, ukeblader,  internettet og til og med KG er fullt av sex-stoff og folk som har seg både her og der.

Blir sliten av hele greia. 

Anonymkode: 6f905...983

Ikke klikk på de artiklene da vel?

Litt usikker på om du mener puling spesifikt (som samleie) eller som "sex generelt". Uansett er vel svaret mye det samme. Sex er viktig for folk flest. Folk flest ønsker seg sex relativt regelmessig. Det er gjerne noe spesielt, det er noe nært og intimt og det gjør masse gode ting med kroppene.
Det er helt sikkert en biologisk del av det også. Vi er langt på vei programmert til å ville ha sex. Og dermed blir nok sex mer viktig enn hva det ville vært om vi ikke hadde noen underbeviste behov for sex (og nærhet). Vi blir rett og slett "lurt" til å ville ha sex... akkurat som kroppene våre gjerne ønsker seg sukker og dermed får oss til å like søte ting ekstra godt. Eller at vi venner oss til lukten av egen hjem, så der tenker man at "det ikke lukter noe spesielt".

Skrevet

Aldri vært viktig for meg før. Men er utrolig viktig for meg sammen med kjæresten jeg har nå (er 40+).

Nå er det utrolig viktig for meg pga. nærhet og bekreftelse. 

Anonymkode: 4c78a...07d

• Liker 1
Skrevet

Det handler om tilknytning og kjemi. Rent biologisk er det veldig sunt. 

Men ikke bruk Dagbladet som kilde. 

Anonymkode: 7c0c6...ca9

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Endorfiner, dopamin, serotonin og oksytocin. Det skaper lykkefølelse og tilknytning til partner. I tillegg er det godt.

Det er en grunn til at det på Familievernkontoret anbefales at par har sex, inklusiv puling.

Anonymkode: ee787...0da

• Liker 2
Skrevet

Jeg kunne aldri vært i et forhold der hvor jeg ikke fikk nok av nærhet, kjærtegn, klemming, kyssing, klining og sex. Å leve i et samboerskap eller i et ekteskap der hvor sexlivet et helt dødt? Da ville jeg heller vært alene. Mannen min må forså at jeg trenger " hele pakka " for å føle meg sett. I tillegg til gode ord og evnen til å kommunisere om alt, for å nevne noe. 

Anonymkode: 6b0a3...b1b

• Hjerte 1
Skrevet

puling er digg men, ikke alt. ett godt sexliv er viktig i ett velfungerende samliv hvert fall for meg og min kjæreste. MÅ ikke penetrere hver gang man har sex. oral og gjensidig onanering er også digg. 

Anonymkode: e22b7...71c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...