AnonymBruker Skrevet i går, 01:25 #181 Skrevet i går, 01:25 Hadde aldri vært sammen med en mann jeg VISSTE var opptatt så hadde jeg fått en slik melding hadde jeg nok svart i sjokk for jeg er ikke den typen som ligger med menn jeg vet er i forhold. AnonymBruker skrev (På 21.10.2025 den 14.56): Elskerinner skal også ansvarliggjøres. Slutt og legg alt ansvar på mannen som er utro. Anonymkode: 209f8...1b4 HOVEDANSVARET er på den som har INNGÅTT et monogamt forhold, ikke en eller annen taper som vet hun/han er sammen med en som er opptatt på annet hold. En digresjon men en venninne var i en lignende situasjon for ikke så lenge siden. Hun traff en flytt fyr som var sjarmerende og gjorde alt rett, de pratet om barn, skulle flytte sammen og det hele. Plutselig etter nesten et helt år sammen så fikk hun en melding av hans daværende kone som gikk hjemme høygravid med deres tredje barn...Venninna mi dumpe jo dritten men hun VISSTE ingenting før den meldingen kom, noen menn er så dritt. Anonymkode: a3d51...d6e 1 1
AnonymBruker Skrevet i går, 01:28 #182 Skrevet i går, 01:28 Jeg hadde et forhold til en dansk mann for noen år siden. Jobbet mye i Norge. Et eventbyrå. Hadde dansk kone og barn, noe jeg fant ut av noen mnd inn i forholdet (det varte i nesten to år med oss). Fikk noen sms av henne etter hvert. Svarte aldri. Hadde shit dårlig samvittighet, men jeg var helt hekta 😰 Klarte å avslutte det etter ca 2 år Anonymkode: 148dd...6a9 1
AnonymBruker Skrevet i går, 06:01 #183 Skrevet i går, 06:01 AnonymBruker skrev (På 31.10.2025 den 19.43): Jeg blir skremt av å lese her inne.... Det er skremmende mange damer som synes det å ligge med en gift mann er helt OK. Eier dere ingen form for samvittighet? Moral? Eller noe så enkelt som normal folkeskikk? Dette er Norge i 2025, ikke 1995. Det har gått nedover med norske kvinner. Anonymkode: 0141e...cab
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #184 Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (6 timer siden): Dette er Norge i 2025, ikke 1995. Det har gått nedover med norske kvinner. Anonymkode: 0141e...cab Hva tror du var annerledes med kvinner i 1995? Var da like mye tull da som nå. Anonymkode: a3d51...d6e 1
Fru Uperfekt Skrevet 16 timer siden #185 Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (På 18.10.2025 den 9.37): Elskerinner er så patetiske. Hvem vil bare være ett hull liksom. Han elsker hun og bruker deg. Herregud Anonymkode: 3981e...0af Sikker på at elskerinnen ønsker noe mer enn uforpliktende? 1
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #186 Skrevet 16 timer siden Fru Uperfekt skrev (12 minutter siden): Sikker på at elskerinnen ønsker noe mer enn uforpliktende? Det er det koner tror. Og føler seg veldig heldige viss han «dumper» elskerinnen, da vinner kona over elskerinna, heldige hun…. Som får beholde sin utro mann. Anonymkode: be75b...d05 2 1
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #187 Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (På 21.10.2025 den 19.43): Nå må du slutte å uttale deg som du er den eneste som vet noe om dette. Du skriver her inne at folk ikke skal uttale seg for de har ingen erfaring. Det sier jo noe om hvor høy på pæra du er. Jeg har opplevd dette på nært hold, allikvel skriver du at jeg ikke vet hva jeg snakker om og bla bla bla. Det kan jo du umulig vite. Jeg lurer på hva som får deg til å tro at du er den eneste som skal kunne uttale seg og har erfaring med dette. Tydelig at du har erfaring....som elskerinne vil jeg tro. Jeg har erfaring som den bedratte kona, så jeg har like mye "erfaring" som deg. Men så desperat og patetisk som å synke så lavt at jeg legger meg etter en gift mann, kunne jeg aldri gjort. Rett og slett fordi jeg har null respekt for en slik type, kan ikke synke lavere. Anonymkode: a433e...83a Noen må være på bunnen i samfunnet. Like greit at de har det godt der nede Anonymkode: 57c6b...155
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #188 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (På 24.10.2025 den 21.18): Hjelpes, jeg tror du trenger noen timer i terapi. Du stiller mye diagnoser her på sikkert 1 av 4 av folk du selv kjenner - de bare tør ikke fortelle deg det, for de vet det ligger mye grums og hat i deg. Seksuelt overgrep? Ærlig talt. Og du, gi deg med å kalle kvinner for tømmehull. Jeg forstår du blir så blendet av hatet ditt at du må vrenge ut det verste du klarer å finne på, men du trenger ikke bli helt neandertaler her og komme drassende med kvinnesyn fra 1800-tallet/Saudi Arabia. Det nesten mest tragikomiske er, at jeg tror dere som hele tiden bruker ordet tømmehull (som bare er kvinner, nesten ironisk nok - dere har adoptert en utdatert kvinnenedsettende begrep som selv menn synes er for teit nå til dags), tror dere sier noe treffende som liksom sårer elskerinner. Dere driter dere jo bare ut. Det er helt åpenbart at det bare er sånn dere ønsker det skal være, så det repeteres til det kjedsommelige. Anonymkode: c9a77...ad0 Jeg har tydeligvis truffet et sårt punkt hos deg, siden jeg fikk denne reaksjonen, på det jeg skrev. Du burde lese nøyere gjennom det jeg skrev. Jeg har ikke satt en eneste diagnose her, jeg har påpekt visse narsissistiske trekk, som for så vidt ganske mange mennesker har, men det er en ekstremt stor forskjell på å ha enkelte trekk og å ha en narsissistisk personlighetsforstyrrelse. Men jeg forstår om du synes det er vanskelig å vite forskjellen. Og nei, jeg går ikke å setter diagnoser på folk jeg kjenner. Men jeg er vokst opp med familie og nære venner som har alvorlig psykisk sykdom som er innleggelse over år. Når livet blir vanskelig er eneste utvei å helle etsende væske over seg selv. Hvorfor skal jeg ikke få lov til å si at jeg ikke har noe til overs for sånne mennesker? Jeg liker heller ikke A.B.B., pedofile, mennesker som utøver vold mot barn og dyr, etc., trenger jeg noen timer med terapi for det og? Siden jeg er så full av hat… Du får bare latterliggjøre meg med at jeg nevnte det med overgrep. Har du noensinne tenkt på hva de går gjennom og hvor ødeleggende det må være for de som blir bedratt? De har jo fått erfaringen med å innse at deres partner, som de er intime med, overhodet ikke har noen bekymringer for deres autonomi, deres individuelle verdighet, og deres rett til å ta valg om hvem de har sex med, når og hvordan. Hvis du ikke greier å forstå den krenkelsen og fornedrelsen det fører med seg for den bedratte, er det tydeligvis du som er problemet. Ikke jeg. Det virker heller ikke som du har satt deg inn i hva slags traumer utroskap kan gjøre med folk. Det er ikke gjort noe statistisk forskning på hvor mange som begår selvmord på grunn av utroskap, men det kunne jo vært noe de burde ha forsket på. Kanskje folk innser alvoret om hva det kan gjøre med mennesker som blir bedratt. På budfir.no kan du lese om hva definisjonen på psykisk vold er: psykisk vold kan være negative eller fiendtlige holdninger eller handlinger, uten bruk av fysisk makt, som kan gi den utsatte en følelse av frykt, avmakt, skyld, skam, mindreverd, fortvilelse eller en grunnleggende følelse av å ikke være ønsket og elsket. Og selv om utroskap ikke regnes som en straffbar handling, regnes det fortsatt som psykisk vold. I tillegg har du psykolog Per Isdal som forklarer definisjonen av vold slik: «Vold er en hver handling rettet mot en annen person, som gjennom at denne handlingen skader, skremmer eller krenker, får den andre til å gjøre noe mot sin vilje eller slutte å gjøre noe den vil». (Isdal 2000) Dere vet ikke hvordan psyken til folk er, eller hva som skal til for at ting fullstendig faller sammen. Dere leker med andres helse og liv. Og jeg kaller heller ikke alle for kvinner for tømmehull, poenget med ordet var at noen mennesker, som synes det er helt greit å ville andre mennesker vondt, er for meg fullstendig unyttige og verdiløse i et samfunn. Jeg drar da ikke alle over en kam. Jeg skjønner faktisk ikke hvorfor du tar sånn på vei for det. Jeg har da et like dårlig syn på de som er utro mot partneren sin. Det var i hvertfall det jeg trodde de fleste ville forstått, men jeg tok vist feil. Det virker også som du har noe imot muslimer. Da vil jeg bare nevne at kristendommen, jødedommen og hinduismen heller ikke har et veldig godt kvinnesyn. Og viss du skulle frem til at det er elskerinner og de utro mannfolka som synes ordet er teit og latterlig, hvor de gjør narr av konene de bedrar, for at de omtaler mannens elskerinne for det ene eller andre, så bryr jeg meg ikke. De som opplever slike ekstreme svik har all grunn til å reagere. Dere er jo veldig opptatt av at dere ikke skylder kona noen ting, da vil jeg bare påpeke at hun skylder heller ikke dere noe. Hva hun gjør når alt kommer for en dag, er helt opp til henne. Jeg håper hun tar et godt valg for seg selv, og vet at hun fortjener bedre, og ikke kaster bort mer tid og krefter på en mann som kan gjøre noe så svikefullt mot henne. Da har hun i hvert fall en mulighet å finne en ny partner som vil henne vel. Så kan dere fortsette å være hans gudegave (ifølge dere selv) på heltid. Anonymkode: 44ae5...29f
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #189 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hva tror du var annerledes med kvinner i 1995? Var da like mye tull da som nå. Anonymkode: a3d51...d6e Holdningene var annerledes for 30 år siden. Jeg var der. Anonymkode: 0141e...cab
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #190 Skrevet 9 timer siden Oi ja det hadde jeg gjort! Jeg hadde også ringt idioten og skjelt ham ut etter noter. Jeg gidder ikke å være en skitten, liten tømmestasjon for en fyr som allerede lever familieliv som gift, så råtten selvfølelse får jeg aldri 😅 Anonymkode: aacae...a4c
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #191 Skrevet 9 timer siden Jeg hadde nektet. Fleipet det bort med at jeg har en litt «røff» tone med mange menn fra arbeidslivet. Han er like mye min elsker som jeg er hans elskerinne. Vi er i forhold begge to. Anonymkode: 0c8ee...e42 1
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #192 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Oi ja det hadde jeg gjort! Jeg hadde også ringt idioten og skjelt ham ut etter noter. Jeg gidder ikke å være en skitten, liten tømmestasjon for en fyr som allerede lever familieliv som gift, så råtten selvfølelse får jeg aldri 😅 Anonymkode: aacae...a4c Hva er det du sier… at sterke uavhengige kvinner som vet hva de vil ha og ikke er redd for å ta det… er skitne små tømmestasjoner? Nei nå har jeg aldri… 😂 Anonymkode: 0141e...cab
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #193 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Jeg har tydeligvis truffet et sårt punkt hos deg, siden jeg fikk denne reaksjonen, på det jeg skrev. Du burde lese nøyere gjennom det jeg skrev. Jeg har ikke satt en eneste diagnose her, jeg har påpekt visse narsissistiske trekk, som for så vidt ganske mange mennesker har, men det er en ekstremt stor forskjell på å ha enkelte trekk og å ha en narsissistisk personlighetsforstyrrelse. Men jeg forstår om du synes det er vanskelig å vite forskjellen. Og nei, jeg går ikke å setter diagnoser på folk jeg kjenner. Men jeg er vokst opp med familie og nære venner som har alvorlig psykisk sykdom som er innleggelse over år. Når livet blir vanskelig er eneste utvei å helle etsende væske over seg selv. Hvorfor skal jeg ikke få lov til å si at jeg ikke har noe til overs for sånne mennesker? Jeg liker heller ikke A.B.B., pedofile, mennesker som utøver vold mot barn og dyr, etc., trenger jeg noen timer med terapi for det og? Siden jeg er så full av hat… Du får bare latterliggjøre meg med at jeg nevnte det med overgrep. Har du noensinne tenkt på hva de går gjennom og hvor ødeleggende det må være for de som blir bedratt? De har jo fått erfaringen med å innse at deres partner, som de er intime med, overhodet ikke har noen bekymringer for deres autonomi, deres individuelle verdighet, og deres rett til å ta valg om hvem de har sex med, når og hvordan. Hvis du ikke greier å forstå den krenkelsen og fornedrelsen det fører med seg for den bedratte, er det tydeligvis du som er problemet. Ikke jeg. Det virker heller ikke som du har satt deg inn i hva slags traumer utroskap kan gjøre med folk. Det er ikke gjort noe statistisk forskning på hvor mange som begår selvmord på grunn av utroskap, men det kunne jo vært noe de burde ha forsket på. Kanskje folk innser alvoret om hva det kan gjøre med mennesker som blir bedratt. På budfir.no kan du lese om hva definisjonen på psykisk vold er: psykisk vold kan være negative eller fiendtlige holdninger eller handlinger, uten bruk av fysisk makt, som kan gi den utsatte en følelse av frykt, avmakt, skyld, skam, mindreverd, fortvilelse eller en grunnleggende følelse av å ikke være ønsket og elsket. Og selv om utroskap ikke regnes som en straffbar handling, regnes det fortsatt som psykisk vold. I tillegg har du psykolog Per Isdal som forklarer definisjonen av vold slik: «Vold er en hver handling rettet mot en annen person, som gjennom at denne handlingen skader, skremmer eller krenker, får den andre til å gjøre noe mot sin vilje eller slutte å gjøre noe den vil». (Isdal 2000) Dere vet ikke hvordan psyken til folk er, eller hva som skal til for at ting fullstendig faller sammen. Dere leker med andres helse og liv. Og jeg kaller heller ikke alle for kvinner for tømmehull, poenget med ordet var at noen mennesker, som synes det er helt greit å ville andre mennesker vondt, er for meg fullstendig unyttige og verdiløse i et samfunn. Jeg drar da ikke alle over en kam. Jeg skjønner faktisk ikke hvorfor du tar sånn på vei for det. Jeg har da et like dårlig syn på de som er utro mot partneren sin. Det var i hvertfall det jeg trodde de fleste ville forstått, men jeg tok vist feil. Det virker også som du har noe imot muslimer. Da vil jeg bare nevne at kristendommen, jødedommen og hinduismen heller ikke har et veldig godt kvinnesyn. Og viss du skulle frem til at det er elskerinner og de utro mannfolka som synes ordet er teit og latterlig, hvor de gjør narr av konene de bedrar, for at de omtaler mannens elskerinne for det ene eller andre, så bryr jeg meg ikke. De som opplever slike ekstreme svik har all grunn til å reagere. Dere er jo veldig opptatt av at dere ikke skylder kona noen ting, da vil jeg bare påpeke at hun skylder heller ikke dere noe. Hva hun gjør når alt kommer for en dag, er helt opp til henne. Jeg håper hun tar et godt valg for seg selv, og vet at hun fortjener bedre, og ikke kaster bort mer tid og krefter på en mann som kan gjøre noe så svikefullt mot henne. Da har hun i hvert fall en mulighet å finne en ny partner som vil henne vel. Så kan dere fortsette å være hans gudegave (ifølge dere selv) på heltid. Anonymkode: 44ae5...29f Du virker bare enda mer unhingded når du skriver et to meter langt innlegg i store bokstaver altså. Det er greit å være mot utroskap. Der bare en viss ironi at noen av dere som snakker så høyt om medfølelse, omtrent fråder av hat og forakt og fordommer.Hadde man steinet elskerinner på torget, hadde du stått klar på første rad med en stein helt vill i blikket med blodsmak i kjeften. Jeg kjenner mennesker som er empatiske på ekte og som er mot utroskap, og jeg har aldri hørt dem lire av seg noe i nærheten av det mange selverklærte empater i tråden her gjør. Empati handler jo også om å se mennesket i situasjoner. Du ser bare sort. Men det er greit, la oss være enige om å være uenige. MEN en JÆVLA viktig ting: å si det er som seksuelt overgrep, er å pisse på de som har opplevd seksuelt overgrep. Jeg skjønner det kan være traumatisk for noen å bli bedratt, men det er ikke i nærheten av det samme, så dette skal du aldri mer hevde i resten av ditt liv. Helt seriøst - hvis du kan velge, vil du at din datter skal bli voldtatt eller at hun som voksen opplever at typen kliner med noen andre på julebordet? Vil DU heller bli voldtatt enn bedratt? Bare rull inn puppen, det er helt SINNSYKT å prøve å argumentere for at det er det samme. Anonymkode: c9a77...ad0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå