Gå til innhold

Hva er grunnen til at man tar bort en leilighet fra markedet, og legger den ut igjen 4 mnd senere??

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er interessert i en leilighet som ligger ute til salgs, og oppdaget da jeg googlet adressen at leiligheten ble lagt ut i begynnelsen av juni med samme annonse/bilder/ pris.

Synes dette er litt rart da leiligheten ligger i Bergen sentrum, og det hadde vært en smal sak å få den solgt,🤔og begynner å tenke at kanskje det er noe feil med boligen?

Nå er markedet helt Texas, og de få leilighetene i sentrum som ligger ute selges til langt over takst.

Anonymkode: 358ce...159

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Siden de legger den ut på nytt, da er den vel tung å selge, da? Sikkert en grunn til at ingen vil kjøpe den. Gå gjerne på visning, men sjekk grundig all dokumentasjon før du eventuelt byr på den.

Anonymkode: 36826...ff6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Siden de legger den ut på nytt, da er den vel tung å selge, da? Sikkert en grunn til at ingen vil kjøpe den. Gå gjerne på visning, men sjekk grundig all dokumentasjon før du eventuelt byr på den.

Anonymkode: 36826...ff6

Tenkte kanskje at jeg kan bruke det til å presse prisen ned litt?

Ts

Anonymkode: 358ce...159

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tatt bort et hus av markedet nå fordi jeg ikke vil risikere salg og måtte flytte nå når vinteren kommer. Har et barn og vil ikke måtte flytte midt i skoleåret (flytte hovedsakelig pga overgang til vgs). 

Anonymkode: 50ebd...df7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Går jo an å spørre megler om grunnen til dette? Har også vært borti at selger har blitt alvorlig syk og at boligen da ble trukket fra markedet før visning og lagt ut igjen senere. 

Anonymkode: da737...836

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Juni er ofte en daff måned. 

Anonymkode: d5467...731

AnonymBruker
Skrevet

Det behøver ikke nødvendigvis å bety noe for boligen. Kanskje samlivsbrudd, også bestemte de seg for å forsøke å få det til å fungere, men så gjorde det ikke det likevel? Eller kanskje tanta til onkelen behøvde et sted å bo i noen måneder? Familieforøkelse og en lillesøster som tilbød seg å være dagmamma fram til barnehagestart, men manglet et sted å bo i området? Selgere som fant ut at de ville pusse opp ny bolig, og behøvde et sted å bo i mellomtiden? Lite aktivitet på markedet i sommerferien? Etc. etc. 

Anonymkode: 0049f...7f9

• Liker 3
Skrevet

Det er ikke uvanlig hvis den ble lagt ut i juni. Juni er ofte en tung måned å selge i, og man rådes gjerne da til å ta den av markedet om sommeren, for så å legge den ut til høsten. Det trenger ikke å bety noe som helst, annet enn at markedet som regel er mye bedre i f.eks august enn i juni.

AnonymBruker
Skrevet

At den er for høyt priset der ingen var idiot nok til å kjøpe den. Ved å ta den av markedet er den ny for mange der man kan prøve seg igjen på en for høy pris. Meglere i Bergen er og dønn useriøs og setter f.eks opp prisen på leiligheter de ikke får solgt. På den måten kan de la kjøper få den "under takst" som egentlig er over opprinnelig takst. 

Anonymkode: e8733...b7a

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Noen ombestemmer seg når de egentlig tenker å flytte og vil bo lengre f eks. Har gjort det selv og solgte istedenfor åtte måneder etter. Ting i livet kan skje. 

Anonymkode: 34ec0...aeb

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...