AnonymBruker Skrevet 17. oktober #1 Skrevet 17. oktober Skal sette inn spiral om 1 uke,hvordan er tiden etterpå mye smerter? Hørt mange sier enn kan hå flere uker med menssmerter,🤑 Anonymkode: e982e...3e0
AnonymBruker Skrevet 17. oktober #2 Skrevet 17. oktober Det varierer veldig fra person til person. Satte inn for 1.5 måned siden. Synes ikke det var vondt å sette den inn, kjente egentlig ingenting annet enn det speket, som åpner skjeden. Hadde litt smerter i 2-3 dager, men ikke noe jeg kjente med mindre jeg kjente etter. Anonymkode: afeed...ef1 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober #3 Skrevet 17. oktober Tok 1g paracet og 500mg Naproxen før innsett. Det gikk fint rett etterpå, men satt meg i bilen og skulle kjøre en time, etterhvert begynte det å gjøre såpass vondt at det strålte ut i lysken. Tok mer smertestillende etter 3 timer og da gikk det over. Hadde en del mensmurringer en stund etterpå, men det opplevdes ikke veldig plagsomt. Anonymkode: efeea...139
AnonymBruker Skrevet 17. oktober #4 Skrevet 17. oktober Jeg har gjort det to ganger og hadde litt menssmerter i to dager etterpå. Det var ikke kraftige smerter. Anonymkode: d3ae3...13a
AnonymBruker Skrevet 17. oktober #5 Skrevet 17. oktober Det har jeg aldri opplevd, har satt inn spiral tre ganger. Dvs egentlig fire fordi den ble satt feil i livmorveggen sist gang. Akkurat det var litt vondt etterpå, men ikke mer enn samme dag. Og det er ikke vanlig. De andre gangene har vært helt ukompliserte, ikke særlig vondt. Anonymkode: 47930...9d2
AnonymBruker Skrevet 17. oktober #6 Skrevet 17. oktober Jeg hadde ingen smerter i etterkant, annet enn meget, meget milde murringer i livmor-område i sånn typ et kvarter. Det vondeste var å sette den inn, men det var ikke kjempevondt, og varte maks to sekunder. Jeg har mirena. Anonymkode: 1f1d8...c8f
AnonymBruker Skrevet 18. oktober #7 Skrevet 18. oktober Jeg har ikke spiral nå, men har hatt. Det verste for meg var å sette den inn. Det var ganske vondt. I etterkant mener jeg at det var litt ubehag 2-3 dager 😊 Anonymkode: d2869...005
AnonymBruker Skrevet 18. oktober #8 Skrevet 18. oktober Var litt vondt å sette inn, samt samme dagen. Tok to paracet og Ibux en time før innsettelsen. Verste for min del var i grunn at jeg hadde mensen 5mnd i strekk etter innsettelsen.. Men når det først gikk over har jeg ikke sett mer til den. Anonymkode: 4e1ee...259
AnonymBruker Skrevet 18. oktober #9 Skrevet 18. oktober Sist jeg fikk satt inn spiral var innsetter smertefritt og jeg hadde mensmurringer i to tre dager etterpå. Verst på dag nummer to. Jeg hadde småblødninger av og på i ett de første månedene og var rett ved å gi opp, men etter det gav seg har jeg i grunnen ikke hatt mensen siden. Er veldig fornøyd nå på 2. året! Anonymkode: 5ec03...053
AnonymBruker Skrevet 18. oktober #10 Skrevet 18. oktober Har prøvd spiral i 2 omganger, første gangen var det ikke vondt å sette inn men hadde menssmurringer hver dag i flere mnd og tok den ut fordi jeg ikke orket det lenger. Andre gangen jeg satt den inn gjorde det ordentlig vondt, ble likblek, svimmel og kaldsvetta. Da gjorde det ordentlig vondt i noen dager etterpå og. Endte opp med å fjerne den også for krampene ga seg aldri. Småblødninger kunne jeg leve med, men konstante smerter nedentil orket jeg ikke Anonymkode: 74c84...12c
AnonymBruker Skrevet 18. oktober #11 Skrevet 18. oktober Første gang jeg fikk satt inn hadde jeg ubehag samme kveld (føltes som etterrier etter fødsel, så var vel litt sterke mensmurringer). Det kjedelige var at jeg blødde litt hver dag i kanskje to mnder etterpå. Holdt på å gi opp. Men hold ut! Etter det har jeg ikke blødd en dråpe på 15 år. Byttet flere ganger og ikke merket noe. Anonymkode: b30b6...009
Rødstrupa Skrevet 18. oktober #12 Skrevet 18. oktober AnonymBruker skrev (16 timer siden): Skal sette inn spiral om 1 uke,hvordan er tiden etterpå mye smerter? Hørt mange sier enn kan hå flere uker med menssmerter,🤑 Anonymkode: e982e...3e0 Merket ikke noe etter innsettelse av spiral. Jeg ble lagt i narkose/sov under seansen men det var pga. har kort livmorhals og vanskelig å komme til…. AnonymBruker skrev (16 timer siden): Skal sette inn spiral om 1 uke,hvordan er tiden etterpå mye smerter? Hørt mange sier enn kan hå flere uker med menssmerter,🤑 Anonymkode: e982e...3e0 Dette går helt sikkert fint. Ikke ta smertene på forskudd. Lykke til🤗
Vera Skrevet 18. oktober #13 Skrevet 18. oktober Anbefaler deg å gå til en gynekolog for innsett, de bruker ultralyd for å se at spiralen blir satt riktig. Jeg hadde litt mensmurringer ved innsett, og noen dager etterpå - helt overkommelig. Jeg blødde i noen mnd, og etter det har jeg ikke hatt mensen på mange år.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå