AnonymBruker Skrevet i går, 17:00 #1 Skrevet i går, 17:00 Jeg har alltid vært glad i alt som er søtt, og spist mye søtsaker. Nå virker det som om kroppen ikke liker det lenger, jeg får hjertebank, blir svimmel og urolig og nå har det skjedd flere ganger så jeg er sikker på at det skyldes sukkeret. Kan kroppen plutselig begynne å "motarbeide" sukker enda den har vært vant til ganske mye søtt egentlig hele livet? Det er i så fall en stor omstilling og en liten sorg, for sukker har vært en trøst for meg i alle år 😔 Anonymkode: 7a097...724
AnonymBruker Skrevet i går, 17:11 #2 Skrevet i går, 17:11 Jeg tåler også raske karbohydrater dårligere nå som jeg er eldre (40+). Jeg har tenkt på reaktiv hypoglykemi, men har ikke fått det sjekket. Prøver bare å unngå for mye sukker eller spise søtt etter at jeg har hatt annen mat først og det fungerer helt fint. Du kan jo ikke regne med å spise mye sukker og søtsaker hele livet uten at det skal påvirke helsen din, så det var vel kanskje på tide å legge om vanen uansett? Det tar en uke eller to uten sukker, så vil du kose deg nesten like mye med sunt "godteri". Anonymkode: 420c3...bfe
AnonymBruker Skrevet i går, 17:18 #3 Skrevet i går, 17:18 Jeg har fått Reaktiv Hypoglykemi etter en slankeoperasjon for 12 år siden. Noen kaller det dumping syndrom også, men da blir man også gjerne søvnig i tillegg. Spesielt flytende karbohydrater er ille for meg, men det går som regel bra hvis jeg spiser kake til kaffe etter en middag, for da har jeg fått i meg både fett og proteiner før karbohydratene. Anonymkode: 2f303...d97
AnonymBruker Skrevet i går, 17:28 #4 Skrevet i går, 17:28 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg har fått Reaktiv Hypoglykemi etter en slankeoperasjon for 12 år siden. Noen kaller det dumping syndrom også, men da blir man også gjerne søvnig i tillegg. Spesielt flytende karbohydrater er ille for meg, men det går som regel bra hvis jeg spiser kake til kaffe etter en middag, for da har jeg fått i meg både fett og proteiner før karbohydratene. Anonymkode: 2f303...d97 Hvordan fikk du vite at det var akkurat det, blodprøve hos legen? Anonymkode: 7a097...724
AnonymBruker Skrevet i går, 17:29 #5 Skrevet i går, 17:29 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Jeg tåler også raske karbohydrater dårligere nå som jeg er eldre (40+). Jeg har tenkt på reaktiv hypoglykemi, men har ikke fått det sjekket. Prøver bare å unngå for mye sukker eller spise søtt etter at jeg har hatt annen mat først og det fungerer helt fint. Du kan jo ikke regne med å spise mye sukker og søtsaker hele livet uten at det skal påvirke helsen din, så det var vel kanskje på tide å legge om vanen uansett? Det tar en uke eller to uten sukker, så vil du kose deg nesten like mye med sunt "godteri". Anonymkode: 420c3...bfe Noen tips til sunt godteri? Anonymkode: 7a097...724
cafflatte Skrevet 12 timer siden #6 Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (16 timer siden): Noen tips til sunt godteri? Anonymkode: 7a097...724 Nøtter, frukt, bær, yoghurt, oppskåret grønnsaker.
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #7 Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (17 timer siden): Jeg har alltid vært glad i alt som er søtt, og spist mye søtsaker. Nå virker det som om kroppen ikke liker det lenger, jeg får hjertebank, blir svimmel og urolig og nå har det skjedd flere ganger så jeg er sikker på at det skyldes sukkeret. Kan kroppen plutselig begynne å "motarbeide" sukker enda den har vært vant til ganske mye søtt egentlig hele livet? Det er i så fall en stor omstilling og en liten sorg, for sukker har vært en trøst for meg i alle år 😔 Anonymkode: 7a097...724 Du kan bare tenke deg hvor mange som misunner deg nå.. sukker er gift, ta dette som et tegn og dropp sukker. Anonymkode: 869ff...5af
exictence Skrevet 12 timer siden #8 Skrevet 12 timer siden Ja, kroppen kan plutselig motarbeide plutselig, uansett om du har tålt noe i lang tid. Det er faktisk sånn kroppen som oftest reagerer. Den har tålt litt/mye i lang tid, men til lutt sier den i fra. Men de fleste ting tåler kroppen en liten mengde av. Hvordan reagerer kroppen nå da?
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #9 Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (17 timer siden): Noen tips til sunt godteri? Anonymkode: 7a097...724 Aner ikke om disse er så sunne, men de er kjempegode. 🥰 Anonymkode: f7f0b...7d6
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #10 Skrevet 11 timer siden Du burde få målt blodsukkeret ditt. Kroppen tåler mye, helt til den får nok. Anonymkode: 00223...c24 1
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #11 Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Du burde få målt blodsukkeret ditt. Kroppen tåler mye, helt til den får nok. Anonymkode: 00223...c24 Jeg har målt hos legen og det er fint der. Bmi på 19, normalt kolesterol. Men noe har helt klart forandret seg. Lot vær å kjøpe kjeks i dag, det ville jeg ellers gjort. Prøver en smoothie i stedet, det er jo sukker i frukt, men håper jeg tåler det. Kanskje det kan hjelpe på søtsuget. Anonymkode: 7a097...724 1
cafflatte Skrevet 9 timer siden #12 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Aner ikke om disse er så sunne, men de er kjempegode. 🥰 Anonymkode: f7f0b...7d6 Hvor går du kjøpt dette?
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #13 Skrevet 9 timer siden Ta det opp med legen og få resept på blodsukkerapparat og strimler. Du får kjøpt det uten resept også, men strimlene er ofte dyre. Da kan du sjekke selv før og etter mat i en periode. Anonymkode: e9339...753
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #14 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Jeg har målt hos legen og det er fint der. Bmi på 19, normalt kolesterol. Men noe har helt klart forandret seg. Lot vær å kjøpe kjeks i dag, det ville jeg ellers gjort. Prøver en smoothie i stedet, det er jo sukker i frukt, men håper jeg tåler det. Kanskje det kan hjelpe på søtsuget. Anonymkode: 7a097...724 Blodsukker burde måles før og etter mat/godteri for å se hvor høyt det blir og hvor raskt det kommer tilbake til "normalen". Man kan kjøpe apparat til dette på apoteket for noen hundrelapper. Anonymkode: 00223...c24
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #15 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Jeg har målt hos legen og det er fint der. Bmi på 19, normalt kolesterol. Men noe har helt klart forandret seg. Lot vær å kjøpe kjeks i dag, det ville jeg ellers gjort. Prøver en smoothie i stedet, det er jo sukker i frukt, men håper jeg tåler det. Kanskje det kan hjelpe på søtsuget. Anonymkode: 7a097...724 Greia er at alt inneholder glykose sirup nå. Ikke rørsukker. Rørsukker er ikke ultraprossesert. Og glukose sirup har høyere insulinpåvirkning på kroppen. Glykemisk Indeks på sukker er rundt 50-60 og den sirupen er på 100. Rørsukker er bytta ut i nesten alle varer. Kun fordi det er billigere. Den er enda verre for helsa enn vanlig sukker noengang var før. Så nå he vi den ekle sirupen og kunstig søtning. Og helse og vekt i samfunnet er ikke bedre. Anonymkode: f5bcd...487
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå