AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 20:42 #141 Skrevet lørdag kl. 20:42 AnonymBruker skrev (På 17.10.2025 den 22.20): Dere som føler dere tar på dere det 3.skiftet, hvordan er det med administrative ting, som ordne med ny forsikring, kontakt med banken, følge opp små reparasjoner i huset, gjør dere dette også? Når bilen må fikses? Klippe gresset? Hos oss gjør mannen alt dette og mye annet, føler egentlig at vi begge bruker mye tid på barn og hjemmet vårt. Har en del venninner som snakker mye om det 3. skiftet. Felles for dem alle er at de er ekstremt nøye på alt mulig. Når de først delegerer, og det kan være noe så enkelt som å kjøpe ny matboks til barnet, ender de opp med å returnere varen fordi den ikke var «riktig». The list goes on. Når mannen har ansvar for å levere barnet vårt i barnehagen kler han henne på en måte jeg ikke ville gjort, og han ordner ikke håret hennes så fint. Når det gjelder playdates følte jeg en periode at det var jeg som dro i gang det meste. Så lot jeg det være en stund fordi jeg ikke hadde tid. Da mannen kommenterte at det var på tide å få til noe sa jeg bare «så fint at du vil ordne»😊 Anonymkode: 3281e...572 Ja, det faller også på meg. Mannen klipper gresset, men resten er meg. Jeg ordner forsikringer, kontakter banken, jeg skrur møbler og renser sluk og takrenner, jeg fyller spylevæske på bilen and the list goes on and on and on. Anonymkode: 5612d...5b0 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 20:50 #142 Skrevet lørdag kl. 20:50 AnonymBruker skrev (7 timer siden): So what? En voksen person må da kunne klare å gi tydelig beskjed? Og gi f i hva svigers mener om sånne ting? Regner med at det egentlig er broren din som er problemet, hvis dette i det hele tatt er et issue. En ekte mann hadde tatt affære. Anonymkode: 62e3f...40f Dette synes jeg alltid er litt interessant. En ekte mann hadde tatt affære… men så begynner jeg å lure. Hva hadde en ekte kvinne gjort? Anonymkode: b929b...f4d
sicario Skrevet lørdag kl. 20:54 #143 Skrevet lørdag kl. 20:54 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Er ikke dette bare noe alle foreldre gjør? Anonymkode: 45554...a75 Nei. Derav «det tredje skiftet». I forskningen selvrapporterer menn i ellers likestilte forhold (der de jobber like mye og gjør like mye praktisk hjemme) at de ikke gjør nettop disse tingene. Det er hele problemet. Så har du selvfølgelig familie/pardynamikker der mannen tar lik del i alle disse tingene. Da har man ikke noe tredje skift. 1 3
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 21:16 #144 Skrevet lørdag kl. 21:16 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Dette synes jeg alltid er litt interessant. En ekte mann hadde tatt affære… men så begynner jeg å lure. Hva hadde en ekte kvinne gjort? Anonymkode: b929b...f4d Problemstillingen som ble presentert var jo at det er HANS foreldre som (visstnok) forventer at det er kona hans som skal ordne med alt. Jeg har allerede sagt hva jeg mener hun bør gjøre: Ingenting. Gi blanke i hva svigermor forventer at hun som kvinne skal gjøre. Og ja; jeg mener det er opp til mannen å si tydelig i fra til sine foreldre. Men du mener tydeligvis at det også er kvinnens ansvar? Anonymkode: 62e3f...40f 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 21:17 #145 Skrevet lørdag kl. 21:17 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Ja, det faller også på meg. Mannen klipper gresset, men resten er meg. Jeg ordner forsikringer, kontakter banken, jeg skrur møbler og renser sluk og takrenner, jeg fyller spylevæske på bilen and the list goes on and on and on. Anonymkode: 5612d...5b0 Dette velger du selv. Anonymkode: 62e3f...40f 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 22:41 #146 Skrevet lørdag kl. 22:41 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Er ikke dette bare noe alle foreldre gjør? Anonymkode: 45554...a75 Det er faktisk kvinner som gjør mest av dette. Anonymkode: 07ddf...ebe
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 22:42 #147 Skrevet lørdag kl. 22:42 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette velger du selv. Anonymkode: 62e3f...40f Ja, og jeg har ikke klaget heller. Det var et svar til vedkommende som skulle få frem at vi som gjør alt med barna ikke kan klage, fordi mannen gjør alt det overnevnte. Nei, det er ikke nødvendigvis slik. Anonymkode: 5612d...5b0
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 22:49 #148 Skrevet lørdag kl. 22:49 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hvorfor sammenligner du ting som ikke finnes med ting som beviselig finnes? Anonymkode: 2ade1...882 Dette er et retorisk virkemiddel det jeg plasserer det å ikke tro at det finnes et tredje skift i samme kategori som sjarlataner, sladder-papparazzi-journalistikk og direkte feil-lære, for å trekke paralleller og fremheve graden av dumhet. (Tips: Se og hør eksisterer, men du behøver ikke å lese det.) Anonymkode: 07ddf...ebe
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 08:45 #149 Skrevet søndag kl. 08:45 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Dette er veldig svart hvitt tenkning. Anonymkode: f8477...159 Godt observert og takk for komplimentet! Svart hvitt = bra! Nyansert = dårlig! Mange av dere tar jo helt feil i den saken der og tror det bare er bra om mannen har en tøff oppvekst, vanskelig barndom, er litt stusslig, er litt sjenert, lav selvfølelse, vanskelig for det, trenger trøst og oppmerksomhet, trenger en kvinne som passer på han, har et par bokstavdiagnoser, eller hva med personlighetsforstyrrelse eller ti. Et cetera et cetera et cetera. Mange av dere ser på det som eksotisk og fint og flott at dere må hjelpe mannen deres, trøste og støtte mannen deres, fikse og ordne og pusse opp mannen deres, tørke rompa til mannen deres, synge sovesanger til mannen deres, betale inkassokravene til mannen deres, rydde opp når veslegullet mannen deres har ramponert stua eller mistet jobben eller glemmer å hente ungene i barnehagen. Dere har kanskje lært dette hjemme ved å se på den usunne dynamikken mellom foreldrene deres, og har aldri tatt et eget personlig voksent ansvar for å komme ut av dette mønsteret. Medavhengighet, heter det. Har skrevet om det i sikkert begge de andre trådene. Det som er fellesnevneren her er at det er DERE som velger feil menn og tviholder på myten om at dette ikke er deres personlige feil, men en slags feil i samfunnet, eller med alle menn, tyven tror at alle stjeler. Nei. Flesteparten av norske kvinner finner gode menn som fungerer. Vi har sympati med dere som ikke gjør det, men tålmodigheten er slutt og vi er luta lei av at dere prøver å projisere og allmengyldiggjøre deres egne problemer. Det fremgår tydelig hvis man følger med på trådene om det tredje skiftet her inne. Anonymkode: c7693...8e9 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 11:00 #150 Skrevet søndag kl. 11:00 Mannen og eksen snakke minst mulig sammen. Her er en tråd som er et godt eksempel på at kvinner velger selv å bli sammen med en taper. Anonymkode: c7693...8e9 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 11:03 #151 Skrevet søndag kl. 11:03 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Mannen og eksen snakke minst mulig sammen. Her er en tråd som er et godt eksempel på at kvinner velger selv å bli sammen med en taper. Anonymkode: c7693...8e9 Hjelp meg til å riste denne av meg og si at jeg overreagerer. Samme med den. Her kan man formelig se kvinner velge idiotmenn og støtte hverandre i å være dørmatter. Gjør man dette, så har man faktisk frasagt seg retten til å klage på at mannen er et barn. Man visste det helt i start. Anonymkode: c7693...8e9 1
Maleficenta Skrevet søndag kl. 11:46 #152 Skrevet søndag kl. 11:46 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Er ikke dette bare noe alle foreldre gjør? Anonymkode: 45554...a75 Nei det er ikke alle som gjør det. Noen ganger er det mødre som er håpløse men mesteparten av tiden er det mødrene som gjør alt dette og mannen bare tenker det ordner sæ. Og gjør ikke noe av dette
Maleficenta Skrevet søndag kl. 11:49 #153 Skrevet søndag kl. 11:49 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Hva er merkelig med dette? Ideelt sett, og med empiri fra hele menneskehetens historie, er det best at den som er mest kompetent til noe, gjør det. Så har vi hatt et par tiår hvor man har prøvd noe helt nytt, og det ser jo åpenbart ikke til å fungere særlig bra. Anonymkode: 1c3e7...af7 Kompetent til å kjøpe en gave? Trenger man kompetanse for det? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå