AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #61 Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Unngå å ordne med nye klær til barna, kjøpe gaver til barnebursdager og ikke husk kopp til turdagen, osv. Da må barna gå med for små klær fra i fjor, komme i bursdag uten gave og uten kopp på turdag, dersom ikke far ordner det. Skjønner godt at den andre parten ikke gjør noe jeg, når det er en som alltid har ting på stell og orden på ting. Barnet tåler å ha litt for små klær en stund, før far også tar tak i det og sørger for nye. Anonymkode: 3fc0f...5e2 Dette går jo bare ut over barna? Kjipe greier. Anonymkode: 78572...c45 2
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #62 Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Dette går jo bare ut over barna? Kjipe greier. Anonymkode: 78572...c45 Du snakker til en gjeng kvinner som elsker babymennene sine langt høyere enn de elsker ungene sine, og et langt mer opptatt av å diskutere oppdragelse av menn enn de er av å diskutere oppdragelse av unger, så hva forventer du? Anonymkode: c7693...8e9 3
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #63 Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Nei, så behøver ikke argumentene mine hjelp heller. Det ble jo fryktelig tydelig da de andre trådene ble postet på Facebook og det viste seg at de på Facebook heller ikke trodde på det tredje skiftet. De kalte det å være i offerrollen, he he he, veldig treffende beskrevet. Og nå vil du attpåtil bruke offerrolllen til å sjekke opp andre kvinners menn. Vel, lykke til med det. Er det noen grunn til at du hoppet over å svare på spørsmålet mitt, forresten? Anonymkode: c7693...8e9 😅 Av folk på Facebook får du sannheten, Ja, toppet med fakta og understøttet av forskning? Du kan jo like gjerne lese Se og Hør eller spørre hva Durek mener, ærlig talt.🤣 Jeg har ikke sagt noe om å sjekke opp menn? Menn eies heller ikke av «andre kvinner». De har fri vilje og lar de seg sjekke opp i stedet for å planlegge konfirmasjoner og julegaveinnkjøp så er det ikke mitt problem. Men ja, det løser muligens det tredje skiftet for noen, når de blir kvitt mannen. Anonymkode: 07ddf...ebe 2
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #64 Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (5 timer siden): Men ja, det løser muligens det tredje skiftet for noen, når de blir kvitt mannen. Anonymkode: 07ddf...ebe De menneskene som tror på det tredje skiftet er mennesker som aldri burde ha bodd sammen med andre voksne mennesker i første omgang. De er ute av stand til å forholde seg til andre voksne som om de faktisk er voksne, og går i stedet over til å belære og snakke ned til den andre, hele tiden; se bare hvordan denne tråden allerede er i gang. Så ja, skilsmisse og å ikke prøve igjen, det er det disse menneskene burde ha gått for. Men dette er ikke mennesker som kommer til å forstå det. De minst begavede menneskene har en tendens til å - nettopp fordi de er mindre begavet - feilberegne sin egen kapasitet, Dunning Kruger-effekten, kalles det. Så de kommer mest sannsynlig alltid til å hyle og skrike og mest sannsynlig aldri til å innse at det de tror på er tull - ikke ulikt alle andre religiøse fanatikere og politiske ekstremister. Noterer at du enda en gang hopper over å svare på spørsmålet mitt. Jeg vet jo at det aldri kommer til å skje heller, så det er ment for å få frem poenget; Hadde du vært voksen nok til å klare å ta tak i ditt eget liv, så hadde du i samme slengen vært blant oss som velger bra menn, og hvor det tredje skiftet er en ikke-sak. Anonymkode: c7693...8e9 4 1
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #65 Skrevet 13 timer siden Les gjerne om ranerne som ikke brukte maske, men i stedet smørte inn ansiktet med sitronsaft for å bli usynlig på kamera; https://en.wikipedia.org/wiki/1995_Greater_Pittsburgh_bank_robberies Dette er akkurat som tredjeskifterne som tror magisk at de vil slippe eget ansvar, få et fint liv, få en drømmemann, etc, ikke ved å jobbe for det - slik vi andre gjør - men ved å skrike og hyle, kjefte og skrike på andre. Anonymkode: c7693...8e9 2
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #66 Skrevet 13 timer siden Hvorfor begrunner dere fysisk krevende yrker med å slippe å bidra hjemme? Og hvorfor ser dere ikke på typiske kvinneyrker som helsefagarbeider, barnehagelærer, frisør, sykepleier som fysisk krevende yrker? Anonymkode: 5e8ee...ec8 3
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #67 Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (7 timer siden): «Ikke tror på det tredje skiftet»?? Liker dere ikke betegnelsen? Eller tror dere jorden er flat også? Vaksiner er farlige? Månelandingen en myte og Elvis lever? 😳 For det er oppgaver som noen må organisere og huske på å gjøre. Play dates, gaver, legetimer, vennegrupper, bake kake og levere den på skolen, 17. mai komite, kjøpe bunadssko, lage gjestelister, invitere. Ja, noen menn evner dette. Noen kvinner ikke, men stort sett gjør kvinner dette arbeidet. Fordi vi er så jævlig gode på det. Hvordan slutte før man blir skilt??? Anonymkode: 07ddf...ebe Huske på ting??? De som ikke driver med det tredje skiftet har en kalender-app eller lignende. Akkutrat som det er på jobb, man går ikke rundt og husker på ting i 2025. Sånn var det før og, da hadde man primstav med merkedager. Det tredje skiftet er for folk med altfor mye fritid. Anonymkode: 1c3e7...af7 3
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #68 Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (8 timer siden): Trådstarter skriver om vi kvinner, jeg er kvinne, så det får du spørre henne om. Anonymkode: c7693...8e9 Så om en tråd handler om kvinner så kan du skrive hva som helst uansett tema i tråden? Tråden handler om hva vi kvinner gjøre for å få mer hjelp på det skifte, du diskuterer om det skiftet finnes eller ikke. Det er ikke trådenstema lag din egen tråd. Anonymkode: 45db3...df1 2
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #69 Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (14 timer siden): Vi løser det delvis ved at jeg må tåle at oppgaver løses annerledes enn jeg ville løst de. Mannen kjøper bursdagsgaver i siste liten, pynter ikke ungene når det er fotografering på skolen. Ungene er i bursdag, med gave, på tiden, og de er med på klassebildene. Den eneste som blir frustrert er jo jeg. Anonymkode: 56787...eaf Ungene mine hadde,skammet seg hvis de var eneste som ikke var pyntet på bildene... Anonymkode: 5ca7e...a3c 1
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #70 Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ungene mine hadde,skammet seg hvis de var eneste som ikke var pyntet på bildene... Anonymkode: 5ca7e...a3c Mine unger hadde skammet seg hvis de ikke får velge hva de vil ha på seg på skolebildene. Klarer ikke ungene dine å kle på seg selv? Anonymkode: 1c3e7...af7 3
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #71 Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (7 timer siden): Du snakker til en gjeng kvinner som elsker babymennene sine langt høyere enn de elsker ungene sine, og et langt mer opptatt av å diskutere oppdragelse av menn enn de er av å diskutere oppdragelse av unger, så hva forventer du? Anonymkode: c7693...8e9 Måten du skriver på, får meg til å tenke at du sitter inne med mye aggresjon og bitterhet. Og er litt Karen. Hvorfor holder du deg ikke til trådens tema? Vi vet at kvinner ofte er det som tar ansvar for gavekjøp, holde styr på sesongklær, bursdager, baking til dugnader osv. Hvorfor er det så vanskelig for deg å innrømme det? Anonymkode: 5ca7e...a3c 1
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #72 Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Mine unger hadde skammet seg hvis de ikke får velge hva de vil ha på seg på skolebildene. Klarer ikke ungene dine å kle på seg selv? Anonymkode: 1c3e7...af7 Her skriver jo brukeren at far finner klærne da. Ikke angrip meg, jeg passer på at ungene mine er kledd og får bruke hva de vil jeg. Og dermed ikke ser ut som en dass på bilder, slik denne brukeren skriver at far lar ungene gjøre ved å ikke kle seg for anledningen. Anonymkode: 5ca7e...a3c
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #73 Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Huske på ting??? De som ikke driver med det tredje skiftet har en kalender-app eller lignende. Akkutrat som det er på jobb, man går ikke rundt og husker på ting i 2025. Sånn var det før og, da hadde man primstav med merkedager. Det tredje skiftet er for folk med altfor mye fritid. Anonymkode: 1c3e7...af7 Det tredje skiftet er helt normalt for alle foreldre, fritid eller ikke. Det ser vi jo når folk med for lite fritid ikke klarer å stille opp til ting som regnes som det tredje skiftet 😉 Anonymkode: 5ca7e...a3c 1
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #74 Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (9 timer siden): Dette var tema mellom meg og mannen i dag. Når jeg ber han ha ansvar for barnehagen og skolen uken her som jeg har vært bortreist, og han «ikke fikk med seg» hvilken dag fotograferingen var. Eller ikke sendte med tursekk når 4åringen skulle på turdag og ble lei seg for å ikke ha med egen sekk som andre Og ikke minst kakao. Det er som om han ikke forstår all planlegging og tankevirksomhet. Skulle ønske det fantes apper eller noe som analyserte alle ukeplanen og timeplaner og lister deretter eller noe. Anonymkode: c39c6...1db Hvor vanskelig klarer du å gjøre det egentlig? En stor kalender på veggen hver måned der man skriver inn turdager og fotografering og annet. Tar ca 5 minutter. Krever minimalt med «tankevirksomhet og planlegging». Anonymkode: 62e3f...40f 3
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #75 Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Det tredje skiftet er helt normalt for alle foreldre, fritid eller ikke. Det ser vi jo når folk med for lite fritid ikke klarer å stille opp til ting som regnes som det tredje skiftet 😉 Anonymkode: 5ca7e...a3c Kjenner ingen foreldre som snakker om det tredje skiftet, det virker som en trend-greie i noen kvinneblader og på KG. Anonymkode: 1c3e7...af7 3
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #76 Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Det tredje skiftet er for folk med altfor mye fritid. Anonymkode: 1c3e7...af7 Amen til det. Anonymkode: c7693...8e9 2 1
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #77 Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Måten du skriver på, får meg til å tenke at du sitter inne med mye aggresjon og bitterhet. Og er litt Karen. Hvorfor holder du deg ikke til trådens tema? Vi vet at kvinner ofte er det som tar ansvar for gavekjøp, holde styr på sesongklær, bursdager, baking til dugnader osv. Hvorfor er det så vanskelig for deg å innrømme det? Anonymkode: 5ca7e...a3c Det er nesten litt festlig å lese inkonsekvensen her, først gå rett i en emosjonelt ladet tirade, for deretter å anklage meg for å ikke holde meg til sak, og så avslutte med å be meg innrømme at jeg er like **** som du Gå og finn litt sitronsaft og smør ansiktet ditt med, du! 🍋🍋🍋 Anonymkode: c7693...8e9
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #78 Skrevet 11 timer siden For øvrig veldig fint å se at stadig flere tar til vett i denne saken her, og ikke bare finner seg i å sitte og bli pisset på av tredjeskifterne. Anonymkode: c7693...8e9 1 1
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #79 Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Kjenner ingen foreldre som snakker om det tredje skiftet, det virker som en trend-greie i noen kvinneblader og på KG. Anonymkode: 1c3e7...af7 Jeg (TS) snakker faktisk aldri om det tredje skiftet, jeg brukte begrepet her for enkelhets skyld. Da våknet bygdedyret, altså!!! 🐷 Det er ting som skal gjøres og organiseres og deltas på samme hva man kaller det. Menn kan feilaktig tro at disse tingene ikke eksisterer eller at kvinner liker å ha kontroll på alt. Det må vi unngå. Anonymkode: 07ddf...ebe 1
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #80 Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): For øvrig veldig fint å se at stadig flere tar til vett i denne saken her, og ikke bare finner seg i å sitte og bli pisset på av tredjeskifterne. Anonymkode: c7693...8e9 Du leste ikke det om å finne en annen tråd? Anonymkode: 07ddf...ebe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå