AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 09:54 #121 Skrevet lørdag kl. 09:54 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Eller at man har null forståelse for andre mennesker og ulike liv. Barna jeg er tante til gikk aldri på aktiviteter, mor og far var aldri på avslutninger eller var i fau ol. De syntes ikke det var så utrolig mye forståelig nok, vi har har tre barn. 1 av de kronisk syk, en som må følges opp av ppt, to som går på 2 forskjellige idretter og den 3 går en. Våres ukeplaner er stapp fulle, det går fint for jeg har en bra mann. Mange menn fungerer helt til de får barn, da slutter mange å fungere, for de fikser det ikke. Da er du altså en av de som legger dette over på kvinnen. Om du som kvinne ikke forstår at det kan bli for mye for kvinner i full jobb, alt på hjemmebane og i tillegg må passe på at svigermor får gave til bursdag så er det ikke håp. Helt vanlig da at kvinner er kvinners verst. Anonymkode: 45db3...df1 Det koker uansett ned til at de kvinnene som er misfornøyd med livet sitt eller mannen sin er de som må gjøre noe med det. Å gnage på nett om «det tredje skiftet» hjelper jo ingen. At noen gidder å leve et travelt liv og samtidig ha en mann som ligger på sofaen, det klarer jeg ikke å forstå. Da må det være bedre å skilles.….(og nei, ingen MÅ kjøpe gave til svigermor). Anonymkode: 62e3f...40f 3
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 10:37 #122 Skrevet lørdag kl. 10:37 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Det koker uansett ned til at de kvinnene som er misfornøyd med livet sitt eller mannen sin er de som må gjøre noe med det. Å gnage på nett om «det tredje skiftet» hjelper jo ingen. At noen gidder å leve et travelt liv og samtidig ha en mann som ligger på sofaen, det klarer jeg ikke å forstå. Da må det være bedre å skilles.….(og nei, ingen MÅ kjøpe gave til svigermor). Anonymkode: 62e3f...40f Ja, mye bedre å skilles enn å søke råd, hjelp. Mye bedre for barna å ha to hjem. Dette gjelder ganske mange familier, og i de familiene du tenker mannen fungerer. Blir mange barn i to hjem da. Anonymkode: 45db3...df1 2
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 10:47 #123 Skrevet lørdag kl. 10:47 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ja, mye bedre å skilles enn å søke råd, hjelp. Mye bedre for barna å ha to hjem. Dette gjelder ganske mange familier, og i de familiene du tenker mannen fungerer. Blir mange barn i to hjem da. Anonymkode: 45db3...df1 Men dere gidder jo ikke høre på rådene dere får, det er jo hele poenget. Dere krever å få gjennomslag for at deres måte å se verden på er rett og at deres måte å leve på er best. Hadde det vært noen som helst selvinnsikt her, så hadde dere ikke hatt noe problem i første omgang. Anonymkode: c7693...8e9 2
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 12:43 #124 Skrevet lørdag kl. 12:43 AnonymBruker skrev (1 time siden): Men dere gidder jo ikke høre på rådene dere får, det er jo hele poenget. Dere krever å få gjennomslag for at deres måte å se verden på er rett og at deres måte å leve på er best. Hadde det vært noen som helst selvinnsikt her, så hadde dere ikke hatt noe problem i første omgang. Anonymkode: c7693...8e9 Dette er veldig svart hvitt tenkning. Om mannen melder seg ut og ikke involverer seg i det tredje skiftet viser han samtidig at han ikke lytter, viser omsorg og er en god partner og far. Noen menn kan oppleve at de ikke gjør ting «riktig» og derfor melder seg ut, andre syns det er veldig behagelig å slippe å forholde seg til de oppgave som følger det tredje skiftet. Andre mestrer det fint og det eksisterer ikke noe problem. i den andre enden er det noen kvinner som ønsker at alt skal gjøres på hennes måte og som klager og maser om det ikke blir slik, og noen kvinner som ikke greier å sette grenser, eller uttrykke hvilke behov hun har for å fordele oppgavene hvor begge kan ta ansvar. Andre klarer dette fint, og det er ikke noe problem. Det er når de som gir opp fordi partner detaljstyrer, og de som er veldig komfortable med at partner er konfliktsky og utrygg som det klages på i disse trådene. De kan være en god match på mange måter ellers men de er ikke ett godt team, og trenger å kommunisere bedre og være villig til å gjøre endringer og møte hverandre om samlivet skal kunne fortsette uten at den ene parten sliter seg helt ut. Anonymkode: f8477...159 2 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 12:45 #125 Skrevet lørdag kl. 12:45 Maleficenta skrev (3 timer siden): Ting som å planlegge bursdager eller kjøpe inn gaver planlegge vennebesøk til barna eller playdates, kjøpe inn gaver til jul og bursdag, huske på legetimer, kontroller hos helsesøster.... Sånne ting Er ikke dette bare noe alle foreldre gjør? Anonymkode: 45554...a75 2
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 12:49 #126 Skrevet lørdag kl. 12:49 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er ikke dette bare noe alle foreldre gjør? Anonymkode: 45554...a75 Nettopp, og det tar virkelig ikke mange minuttene i løpet av en uke. Anonymkode: 62e3f...40f 1 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 12:58 #127 Skrevet lørdag kl. 12:58 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja, mye bedre å skilles enn å søke råd, hjelp. Mye bedre for barna å ha to hjem. Dette gjelder ganske mange familier, og i de familiene du tenker mannen fungerer. Blir mange barn i to hjem da. Anonymkode: 45db3...df1 Selvsagt kan man/bør man søke hjelp før det går så langt, men det er vel ikke noe jeg trenger å si? Hvis man lever på hver sin planet slik det virker som noen gjør, der mannen bare ligger på sofaen og kona sliter seg ut og er bitter, så virker det vel litt som løpet er kjørt, men hva vet jeg. Her skal du få et konkret råd: ingen befinner seg plutselig i en situasjon der man «må» kjøpe gaver til svigermor og klær til mannen sin og planlegge besøk hos hans foreldre (slik flere her inne sier at de må) uten at man aktivt selv har tatt på seg dette ansvaret på et eller annet tidspunkt. Så dette må man bare rett og slett la være. Etabler grei ansvarsfordeling tidlig i forholdet. Anonymkode: 62e3f...40f 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 13:10 #128 Skrevet lørdag kl. 13:10 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Selvsagt kan man/bør man søke hjelp før det går så langt, men det er vel ikke noe jeg trenger å si? Hvis man lever på hver sin planet slik det virker som noen gjør, der mannen bare ligger på sofaen og kona sliter seg ut og er bitter, så virker det vel litt som løpet er kjørt, men hva vet jeg. Her skal du få et konkret råd: ingen befinner seg plutselig i en situasjon der man «må» kjøpe gaver til svigermor og klær til mannen sin og planlegge besøk hos hans foreldre (slik flere her inne sier at de må) uten at man aktivt selv har tatt på seg dette ansvaret på et eller annet tidspunkt. Så dette må man bare rett og slett la være. Etabler grei ansvarsfordeling tidlig i forholdet. Anonymkode: 62e3f...40f Jo, de gjør man jo. Min familie er veldig «tradisjonell» og mine foreldre har merkelige forventninger knyttet til kjønn, hvor det er brors samboer som har ansvar for både gavekjøp til dem og hvem som skal lage middag og rydde opp ved besøk. Samtidig er min bror «veldig flink» om han holder ett øye med og «passer» sitt eget barn. Eller kjempeflink om det er han som har laget middag. Anonymkode: f8477...159
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 13:25 #129 Skrevet lørdag kl. 13:25 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jo, de gjør man jo. Min familie er veldig «tradisjonell» og mine foreldre har merkelige forventninger knyttet til kjønn, hvor det er brors samboer som har ansvar for både gavekjøp til dem og hvem som skal lage middag og rydde opp ved besøk. Samtidig er min bror «veldig flink» om han holder ett øye med og «passer» sitt eget barn. Eller kjempeflink om det er han som har laget middag. Anonymkode: f8477...159 Ærlig talt, slutt. Hvis man ikke engang kan ta egne valg, men forholder seg til hva man innbiller seg (sant eller ei) at andre forventer, så får man bare ha det så godt. Da har man faktisk valgt å please andre fremfor å leve det livet man selv vil. Det er derfor man må etablere tidlig slike ting. Hvis min svigermor hadde ringt og spurt hvorfor ikke JEG hadde kjøpt gave til henne, så ville jeg ha ledd høyt. Tviler på at hun hadde fortsatt i 25 år med det. Littegrann integritet må man vel klare å spa opp. Hva hadde liksom skjedd hvis din bror kone ikke gjorde det svigerforeldrene liksom forventet? Ikke noe annet enn at de måtte tenke nytt. Anonymkode: 62e3f...40f 1 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 13:33 #130 Skrevet lørdag kl. 13:33 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ærlig talt, slutt. Hvis man ikke engang kan ta egne valg, men forholder seg til hva man innbiller seg (sant eller ei) at andre forventer, så får man bare ha det så godt. Da har man faktisk valgt å please andre fremfor å leve det livet man selv vil. Det er derfor man må etablere tidlig slike ting. Hvis min svigermor hadde ringt og spurt hvorfor ikke JEG hadde kjøpt gave til henne, så ville jeg ha ledd høyt. Tviler på at hun hadde fortsatt i 25 år med det. Littegrann integritet må man vel klare å spa opp. Hva hadde liksom skjedd hvis din bror kone ikke gjorde det svigerforeldrene liksom forventet? Ikke noe annet enn at de måtte tenke nytt. Anonymkode: 62e3f...40f Det er forventningen jeg beskriver, ikke at det følges, eller at min bror er ubrukelig. men de henvender seg til henne, og forventer at hun skal ha en rolle hun verker bærer eller ønsker. Hvor min brors bidrag til familien er fryktelig imponerende selv om han er ganske vanlig og ikke gjør mer enn en skulle kunne forvente. Anonymkode: f8477...159 1 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 13:37 #131 Skrevet lørdag kl. 13:37 AnonymBruker skrev (14 timer siden): «Ikke tror på det tredje skiftet»?? Liker dere ikke betegnelsen? Eller tror dere jorden er flat også? Vaksiner er farlige? Månelandingen en myte og Elvis lever? 😳 For det er oppgaver som noen må organisere og huske på å gjøre. Play dates, gaver, legetimer, vennegrupper, bake kake og levere den på skolen, 17. mai komite, kjøpe bunadssko, lage gjestelister, invitere. Ja, noen menn evner dette. Noen kvinner ikke, men stort sett gjør kvinner dette arbeidet. Fordi vi er så jævlig gode på det. Hvordan slutte før man blir skilt??? Anonymkode: 07ddf...ebe Hvorfor sammenligner du ting som ikke finnes med ting som beviselig finnes? Anonymkode: 2ade1...882 2
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 13:38 #132 Skrevet lørdag kl. 13:38 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er forventningen jeg beskriver, ikke at det følges, eller at min bror er ubrukelig. men de henvender seg til henne, og forventer at hun skal ha en rolle hun verker bærer eller ønsker. Hvor min brors bidrag til familien er fryktelig imponerende selv om han er ganske vanlig og ikke gjør mer enn en skulle kunne forvente. Anonymkode: f8477...159 So what? En voksen person må da kunne klare å gi tydelig beskjed? Og gi f i hva svigers mener om sånne ting? Regner med at det egentlig er broren din som er problemet, hvis dette i det hele tatt er et issue. En ekte mann hadde tatt affære. Anonymkode: 62e3f...40f 2
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 13:46 #133 Skrevet lørdag kl. 13:46 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Skaff deg en faktisk hard jobb slik menn flest og nesten ingen kvinner har, så blir du litt mer likestilt. Anonymkode: 97c41...b1a Jobber mannsdominert og ender opp faen med å ta det tredje skiftet på jobb og.. Anonymkode: f58b1...c10
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 15:04 #134 Skrevet lørdag kl. 15:04 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jo, de gjør man jo. Min familie er veldig «tradisjonell» og mine foreldre har merkelige forventninger knyttet til kjønn, hvor det er brors samboer som har ansvar for både gavekjøp til dem og hvem som skal lage middag og rydde opp ved besøk. Samtidig er min bror «veldig flink» om han holder ett øye med og «passer» sitt eget barn. Eller kjempeflink om det er han som har laget middag. Anonymkode: f8477...159 Hva er merkelig med dette? Ideelt sett, og med empiri fra hele menneskehetens historie, er det best at den som er mest kompetent til noe, gjør det. Så har vi hatt et par tiår hvor man har prøvd noe helt nytt, og det ser jo åpenbart ikke til å fungere særlig bra. Anonymkode: 1c3e7...af7
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 15:18 #135 Skrevet lørdag kl. 15:18 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Skaff deg en faktisk hard jobb slik menn flest og nesten ingen kvinner har, så blir du litt mer likestilt. Anonymkode: 97c41...b1a 🙄 Anonymkode: e8185...86e
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 15:34 #136 Skrevet lørdag kl. 15:34 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det koker uansett ned til at de kvinnene som er misfornøyd med livet sitt eller mannen sin er de som må gjøre noe med det. Å gnage på nett om «det tredje skiftet» hjelper jo ingen. At noen gidder å leve et travelt liv og samtidig ha en mann som ligger på sofaen, det klarer jeg ikke å forstå. Da må det være bedre å skilles.….(og nei, ingen MÅ kjøpe gave til svigermor). Anonymkode: 62e3f...40f Å spør om råd fra andre er ikke å gnage. Jeg skrev våre tiltak på side 3 og gikk inn her for å se andre tips. Da er det en gjeng bedrevitere som har diskutert både at det tredje skiftet ikke finnes og at vi som synes logistikk er slitsomt må være idioter. Jeg synes i alle fall det er mer fornuft i spør om tips, enn å bruke fritiden sin på å latterliggjøre mennesker som er annerledes enn en selv. Anonymkode: b93f1...899 2
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 15:34 #137 Skrevet lørdag kl. 15:34 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Hva er merkelig med dette? Ideelt sett, og med empiri fra hele menneskehetens historie, er det best at den som er mest kompetent til noe, gjør det. Så har vi hatt et par tiår hvor man har prøvd noe helt nytt, og det ser jo åpenbart ikke til å fungere særlig bra. Anonymkode: 1c3e7...af7 Javell, men hvordan vil du løse det da? I dag trenger man to inntekter, og storfamilien er død. Anonymkode: f8477...159
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 15:35 #138 Skrevet lørdag kl. 15:35 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nettopp, og det tar virkelig ikke mange minuttene i løpet av en uke. Anonymkode: 62e3f...40f For deg er dette lett, for meg er det derimot lett å forstå at ikke alle er som meg, det strever tydeligvis du med. Vi er forskjellige. Hva får du ut av å latterliggjøre folk som fungerer annerledes enn deg og å bidra til å spore av tråden fullstendig? Anonymkode: b93f1...899 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 16:46 #139 Skrevet lørdag kl. 16:46 AnonymBruker skrev (1 time siden): For deg er dette lett, for meg er det derimot lett å forstå at ikke alle er som meg, det strever tydeligvis du med. Vi er forskjellige. Hva får du ut av å latterliggjøre folk som fungerer annerledes enn deg og å bidra til å spore av tråden fullstendig? Anonymkode: b93f1...899 Jeg sier jo at hvis man blir overveldet av å holde styr på noen tannlegetimer og barnebursdager så får man sette seg ned med partner og fordele ansvarsområder. (Det er noe de fleste av oss allerede har gjort uten å tenke over det engang). Men først kanskje man skal ta en diskusjon om hva som er viktig og ikke. MÅ vi sende ut julekort og ha pakkekalender? Ikke det? Da finner vi en enklere løsning. Kanskje barna skal ha kun en aktivitet hver? Du tar Lise sin håndball og jeg tar Jens sitt korps. Og så videre. Disse diskusjonene er noe de fleste har fortløpende, før det blir for mye. Hvis man ikke har en sånn dialog i ekteskapet, så får man sette av tid til å ha det. Jeg har også sagt at hvis du har tatt på deg å kjøpe klær til mannen din og gaver til svigermor, så har du egentlig bedt om å ha det sånn. Det betyr ikke at det ikke kan endres, men det beste er å unngå å havne der i utgangspunktet. Anonymkode: 62e3f...40f 1 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 20:35 #140 Skrevet lørdag kl. 20:35 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Javell, men hvordan vil du løse det da? I dag trenger man to inntekter, og storfamilien er død. Anonymkode: f8477...159 Hva har inntekt med dette å gjøre? Tror du at menn har vært ute og tjent penger siden tidenes morgen? Nei, det er også et svært moderne fenomen og kvinner har vel fulgt etter menn ganske tett den lille tiden folk har vært ansatt et sted. Anonymkode: 1c3e7...af7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå