AnonymBruker Skrevet fredag kl. 14:13 #1 Skrevet fredag kl. 14:13 Jeg har fått 2 Gant håndklær i gave. Det står at skyllemiddel skal det ikke brukes på de. Jeg bruker tøymykner til vanlig, så hvordan skal jeg gjøre det med de. Da må jeg vaske de for seg selv uten skyllemiddel og det blir litt dumt. Dere som har håndklær fra Gant, hvorfor skal det ikke brukes skyllemiddel på de og hva skjer i såfall om man gjør? Dere som aldri bruker tøymykner eller «tøymykner fanatikere» trenger ikke å svare. Anonymkode: b2328...bc8
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 14:13 #2 Skrevet fredag kl. 14:13 Gjør hva du vil, men det kan gå utover kvaliteten i lengden. Anonymkode: 2541d...b04 4
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 14:27 #3 Skrevet fredag kl. 14:27 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg har fått 2 Gant håndklær i gave. Det står at skyllemiddel skal det ikke brukes på de. Jeg bruker tøymykner til vanlig, så hvordan skal jeg gjøre det med de. Da må jeg vaske de for seg selv uten skyllemiddel og det blir litt dumt. Dere som har håndklær fra Gant, hvorfor skal det ikke brukes skyllemiddel på de og hva skjer i såfall om man gjør? Dere som aldri bruker tøymykner eller «tøymykner fanatikere» trenger ikke å svare. Anonymkode: b2328...bc8 Det blir som å tørke seg med noe som er polert, hvordan skal jeg forklare det.. et vanlig handkle som tåler skyllemiddel osv, tørker du deg vanlig med. Et handkle som ikke tåler det så godt, du merker det sitter igjen litt i fibrene. De handklærne skal som regel ikke vaskes så hardt heller. Anonymkode: 239cf...d38 2
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 14:30 #4 Skrevet fredag kl. 14:30 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det blir som å tørke seg med noe som er polert, hvordan skal jeg forklare det.. et vanlig handkle som tåler skyllemiddel osv, tørker du deg vanlig med. Et handkle som ikke tåler det så godt, du merker det sitter igjen litt i fibrene. De handklærne skal som regel ikke vaskes så hardt heller. Anonymkode: 239cf...d38 Takk for svar. ❤️ Så hva foreslår du? Tenkte å bruke et til ansikt og et til hendene. Hvordan skal jeg da vaske de? Anonymkode: b2328...bc8
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 14:38 #5 Skrevet fredag kl. 14:38 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Takk for svar. ❤️ Så hva foreslår du? Tenkte å bruke et til ansikt og et til hendene. Hvordan skal jeg da vaske de? Anonymkode: b2328...bc8 Hva står det at de kan vaskes på? Er det 40? Om de tåler 60 er det egentlig best. Jeg ville nok vaska det med vanlig vaskemiddel Anonymkode: 239cf...d38
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 14:43 #6 Skrevet fredag kl. 14:43 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva står det at de kan vaskes på? Er det 40? Om de tåler 60 er det egentlig best. Jeg ville nok vaska det med vanlig vaskemiddel Anonymkode: 239cf...d38 Det står: Vaskes på 60 grader, unngå skyllemiddel. Det blir teit å vaske 2 håndkler på 60 grader, for å unngå skyllemiddel.🫤 Anonymkode: b2328...bc8
forkjølajente Skrevet fredag kl. 17:38 #7 Skrevet fredag kl. 17:38 Gi de bort om du ikke vil vaske egen vask uten tøymykner...
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 17:40 #8 Skrevet fredag kl. 17:40 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det står: Vaskes på 60 grader, unngå skyllemiddel. Det blir teit å vaske 2 håndkler på 60 grader, for å unngå skyllemiddel.🫤 Anonymkode: b2328...bc8 Det som er dumt er å bruke skyllemiddel/tøymykner. Masse parfyme og legger seg som en hinne utenpå klærne. Fortere slitt blir de og. Dyr og usunn måte å ødelegge klærne sine Du kan gjerne vaske de med skyllemiddel om du vil, men det er altså en grunn til at det står st man skal unngå det. Anonymkode: 2541d...b04 2
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 05:42 #9 Skrevet lørdag kl. 05:42 forkjølajente skrev (12 timer siden): Gi de bort om du ikke vil vaske egen vask uten tøymykner... Selvfølgelig setter ikke jeg maskinen på vask med kun 2 håndklær. Strømmen er dyr og jeg tenker på miljø. AnonymBruker skrev (12 timer siden): Det som er dumt er å bruke skyllemiddel/tøymykner. Masse parfyme og legger seg som en hinne utenpå klærne. Fortere slitt blir de og. Dyr og usunn måte å ødelegge klærne sine Du kan gjerne vaske de med skyllemiddel om du vil, men det er altså en grunn til at det står st man skal unngå det. Anonymkode: 2541d...b04 Ok, takk men nei takk. Anonymkode: b2328...bc8
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 05:47 #10 Skrevet lørdag kl. 05:47 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Selvfølgelig setter ikke jeg maskinen på vask med kun 2 håndklær. Strømmen er dyr og jeg tenker på miljø. Ok, takk men nei takk. Anonymkode: b2328...bc8 Bare gjør som du vil. Du spør jo om tips. Hvis du ikke vil vaske bare to håndklær uten skyllemiddel, så vasker du de med. Anonymkode: 2541d...b04 1
Million Skrevet lørdag kl. 05:51 #11 Skrevet lørdag kl. 05:51 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Det står: Vaskes på 60 grader, unngå skyllemiddel. Det blir teit å vaske 2 håndkler på 60 grader, for å unngå skyllemiddel.🫤 Anonymkode: b2328...bc8 Du kan helt sikkert vaske de sammen med de vanlige håndklærne dine. De er jo laget av det samme, ikke sant? Greia med at de fraråder skyllemiddel er ikke fordi håndklærne ikke tåler det, det er fordi håndklær absorberer vann noe dårligere når skyllemiddel er brukt. Så når man tørker seg med et slikt håndkle (der skyllemiddel ble brukt i vaskeprosessen) vil man oppleve at det suger vann på kroppen noe dårligere. Det suger vann kjappere og lettere når det IKKE er brukt noe skyllemiddel. Man kan tromle håndklær i stedet for å mykne dem med skyllemiddel. Da blir de myke og fine, men absorberer vann veldig godt. Selv bruker jeg halv dosering eller mindre med skyllemiddel på mine håndklær. Føler jeg må ha litt skyllemiddel, for ellers blir de så statiske. Jeg tromler dem i tillegg, og uten skyllemiddel så gnistrer det faktisk av de når jeg tar de ut av tørketrommelen! Veldig statiske. Derfor litt skyllemiddel, selv om det "frarådes" brukt på håndklær pga absorberingsevnen. 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 06:04 #12 Skrevet lørdag kl. 06:04 Gant-håndklærne har veldig god kvalitet og er like gode og absorberende etter fem år. Billighåndklær derimot blir syltynne etter et år eller to. Anonymkode: 2541d...b04 1
Sirah Skrevet lørdag kl. 06:06 #13 Skrevet lørdag kl. 06:06 Jeg fikk også noen håndklær fra Gant i gave og jeg skal innrømme at her går de i den vanlige vasken - med skyllemiddel Vil tro de hadde holdt lenger dersom jeg hadde vasket dem uten, men det er håndklær lissom. De har jo ikke evig levetid uansett.
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 06:07 #14 Skrevet lørdag kl. 06:07 Det skal ikke brukes tøymykner på håndklær fordi det går utover absorbsjonsevnen til fibrene. Det har ikke noe med merket å gjøre, det gjelder alle håndklær. Anonymkode: c790d...6eb
NoaideBiehtar Skrevet lørdag kl. 06:20 #15 Skrevet lørdag kl. 06:20 Tøymykner er ikke anbefalt på noen håndklær. Det gjør absorpsjonsevnen dårligere. Håndklærne tåler det jo, så hvis du foretrekker skyllemiddel bruker du det. Det vil gjøre at de fungerer dårligere enn uten, men du ødelegger ingenting - er jo bare å vaske uten hvis du ombestemmer deg. 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 06:22 #16 Skrevet lørdag kl. 06:22 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Gant-håndklærne har veldig god kvalitet og er like gode og absorberende etter fem år. Billighåndklær derimot blir syltynne etter et år eller to. Anonymkode: 2541d...b04 Hvordan behandler du håndklær? Jeg har flere fra IKEA, Sparkjøp, BonPrix, og tilogmed Nille. Opplever ikke at disse blir tynne etter bare noen år... Har ett sett fra IKEA som er blitt stive og ekle nå det siste året, men de er vel nærmere 15 år. Anonymkode: 9772d...957 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 06:24 #17 Skrevet lørdag kl. 06:24 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvordan behandler du håndklær? Jeg har flere fra IKEA, Sparkjøp, BonPrix, og tilogmed Nille. Opplever ikke at disse blir tynne etter bare noen år... Har ett sett fra IKEA som er blitt stive og ekle nå det siste året, men de er vel nærmere 15 år. Anonymkode: 9772d...957 Sånn som det står på lappene. Gant og Lexington-håndklærne er tyngre enn de billige. Samme størrelse. Det er rett og slett mer stoff på de mer eksklusive. De røyter mindre i tørketrommelen også. Det er mer håndkle igjen etter lengre tid. Anonymkode: 2541d...b04 2
enkefru Skrevet lørdag kl. 06:49 #18 Skrevet lørdag kl. 06:49 Har et par Gant håndklær (hånd) som er sikkert 20 år gamle, de holder seg fine fortsatt tross av at de har gått til vask med skyllemiddel…. 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 07:28 #19 Skrevet lørdag kl. 07:28 Du kan fint bruke skyllemiddel så lenge du ikke tørker de i trommel. Det er kombinasjonen skyllemiddel og tørketrommel som gjør håndklærne ekle. Anonymkode: b46bb...e5e 1
Sen ve ben Skrevet lørdag kl. 07:32 #20 Skrevet lørdag kl. 07:32 Jeg har kun håndklær fra Lexington og Gant og de har jeg hatt i sikkert i 10 år og de er fortsatt gode og gjør jobben. De har god kvalitet og mye bedre og finere enn kid, princess, ikea… Jeg kjøper mine håndklær på tilbud og da er de ikke så dyre, egentlig. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå