Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner det virkelig ikke. Jeg støvsuger soverommet én gang i uken, og hver gang er det fullt av store hybelkaniner under sengen. Etter én uke. De andre rommene i huset blir også støvete, men ikke langt nær på denne måten. Hva er det som gjør at akkurat soverommet blir så utrolig fort skittent? Jeg oppholder meg ikke  mye mer der enn i andre rom. Nå har jeg f.eks. vært syk en uke, og derfor vært hjemme. Har dermed vært i stuen langt flere timer hver dag enn det jeg har vært på soverommet, men stuen ser ikke slik ut som soverommet gjør.

Anonymkode: b5104...c74

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sengetøy, gardiner, klær. Alle tekstiler skaper støv. Dessuten kvitter kroppen seg med en del hud osv om natten, så det også samles jo der. 

Du tilbringer vel 8 timer av døgnet der inne, da blir det støvete. 

Anonymkode: fb6bd...708

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er (sannsynligvis) der du børster håret, skifter klær, rister dyner og sengetøy og generelt kvitter deg med mye rusk, celler og partikler fra både hud, hår og klær. Glem heller ikke alle timene du oppholder deg der mens du sover.

Anonymkode: f5325...6c7

AnonymBruker
Skrevet

Om du ikke klarer å reflektere rundt det så..... 

Anonymkode: d6794...629

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Døde hudceller, midd, støv av alle mulige tekstiler. 

Anonymkode: 8610c...2c8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Om du ikke klarer å reflektere rundt det så..... 

Anonymkode: d6794...629

Takk for dette hyggelige og hjelpsomme svaret. 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Sengetøy, gardiner, klær. Alle tekstiler skaper støv. Dessuten kvitter kroppen seg med en del hud osv om natten, så det også samles jo der. 

Du tilbringer vel 8 timer av døgnet der inne, da blir det støvete. 

Anonymkode: fb6bd...708

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er (sannsynligvis) der du børster håret, skifter klær, rister dyner og sengetøy og generelt kvitter deg med mye rusk, celler og partikler fra både hud, hår og klær. Glem heller ikke alle timene du oppholder deg der mens du sover.

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Døde hudceller, midd, støv av alle mulige tekstiler. 

Anonymkode: 8610c...2c8

TS her.

Alt dere sier stemmer selvfølgelig (bortsett fra at jeg aldri børster håret på soverommet), og disse tingene har jeg selv tenkt på. Det jeg ikke skjønner, er hvorfor forskjellen blir så stor til andre rom, spesielt i perioder hvor jeg oppholder meg i andre rom like mye som på soverommet. Nå har jeg som sagt vært hjemme en uke. Jeg har stort sett oppholdt meg i sofaen, med klær, under et teppe. I rommet er det selvsagt gardiner og gulvteppe, så sammen med mine klær, sofaen og teppet jeg har over meg, er det omtrent like mye tekstiler som på soverommet. Jeg har vært her i stuen fra jeg står opp om morgenen, til jeg legger meg om kvelden. Jeg har flyttet rundt på meg, tatt teppet av og på utallige ganger, reist meg for å gå på do, hente ting o.l. Hvorfor er ikke stuen nå like støvete som soverommet har klart å bli?

AnonymBruker
Skrevet

Men kler du av og på deg i stuen? Rister og bretter klær og sengetøy (forskjellen på en dyne og et teppe er stor, særlig med tanke på hva du har på deg av klær under det)? Trekker gardinene for hver dag? Det handler jo ikke primært om mengden tilstedeværende tekstiler, men bruk og bevegelse. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Men kler du av og på deg i stuen? Rister og bretter klær og sengetøy (forskjellen på en dyne og et teppe er stor, særlig med tanke på hva du har på deg av klær under det)? Trekker gardinene for hver dag? Det handler jo ikke primært om mengden tilstedeværende tekstiler, men bruk og bevegelse. 

Godt poeng, takk :)

AnonymBruker
Skrevet

Fordi du støvsuger såpass sjeldent? Jeg støvsuger daglig 

Anonymkode: 759e3...653

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.10.2025 den 15.33):

TS her.

Alt dere sier stemmer selvfølgelig (bortsett fra at jeg aldri børster håret på soverommet), og disse tingene har jeg selv tenkt på. Det jeg ikke skjønner, er hvorfor forskjellen blir så stor til andre rom, spesielt i perioder hvor jeg oppholder meg i andre rom like mye som på soverommet. Nå har jeg som sagt vært hjemme en uke. Jeg har stort sett oppholdt meg i sofaen, med klær, under et teppe. I rommet er det selvsagt gardiner og gulvteppe, så sammen med mine klær, sofaen og teppet jeg har over meg, er det omtrent like mye tekstiler som på soverommet. Jeg har vært her i stuen fra jeg står opp om morgenen, til jeg legger meg om kvelden. Jeg har flyttet rundt på meg, tatt teppet av og på utallige ganger, reist meg for å gå på do, hente ting o.l. Hvorfor er ikke stuen nå like støvete som soverommet har klart å bli?

Fordi du tar av og på deg klær i soverommet, og sover uten klær, eller med mindre klær, samt beveger på sengeklærne. Den eneste tekstilen som beveger seg i stua er jo teppet ditt, og du kler ikke av og på deg. Ikke skifter du på sofaen heller.

Anonymkode: 34aeb...a62

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Fordi du støvsuger såpass sjeldent? Jeg støvsuger daglig 

Anonymkode: 759e3...653

Ukentlig er ikke spesielt sjeldent.

Daglig er spesielt 

Anonymkode: 9c89a...54a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ved kjæledyr eller allergi er det ikke uvanlig med daglig støvsuging. Eller for de med robotstøvsuger. Min går hver dag.

Anonymkode: 053aa...fde

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...