AnonymBruker Skrevet 17. oktober #1 Skrevet 17. oktober Jeg har flyttet inn i en blokk. Er veldig rolig her. Men ett problem. Naboen over røyker på veranda. Men det er ikke største problemet. Han sitter på veranda og snakker i mobilen om kvelden. Noen ganger så seint som kl 2230. Han er utenlandsk og snakker ganske høyt. Det går ikke utover søvnen min da jeg har soverom på motsatt side. Er det dumt hvis jeg spørr om han kan sitte inne å snakke i mobilen? Anonymkode: 2023a...c58
AnonymBruker Skrevet 17. oktober #2 Skrevet 17. oktober Hva sier ordensreglene i blokka? Her er det stille mellom 23-07 så her ville det blitt regna som helt innafor at han snakker til 22:30. Du kan alltids snakke med han og håpe han viser hensyn men det er ikke sikkert han mener han ikke allerede viser tilstrekkelig med hensyn. Anonymkode: 93cdf...518 3
AnonymBruker Skrevet 17. oktober #3 Skrevet 17. oktober Helt greit å spørre. Noen folk er rasshøl som vil møte deg med at stilletiden er mellom 23 og 06. De aller fleste er normalt omgjengelige personer som ikke ønsker å plage naboer noen tid på døgnet. Anonymkode: 810ea...673 1 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober #4 Skrevet 17. oktober AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hva sier ordensreglene i blokka? Her er det stille mellom 23-07 så her ville det blitt regna som helt innafor at han snakker til 22:30. Du kan alltids snakke med han og håpe han viser hensyn men det er ikke sikkert han mener han ikke allerede viser tilstrekkelig med hensyn. Anonymkode: 93cdf...518 De fleste borettslag har også regler om at man ikke skal forstyrre unødvendig utenfor disse tidspunktene heller. Det hadde vært én ting hvis det var snakk om en enkelthendelse, men hvis han har for vane å sitte ute sent om kvelden og snakke høyt i telefonen, da er det absolutt lov til å spørre pent om han kan trekke inn. Det er ikke sikkert han vet at han er forstyrrende, og de fleste ønsker ikke å forstyrre naboene sine (selv om det ikke er nedfelt i husordensregler at de ikke kan gjøre det). Anonymkode: d6492...971 1 2
AnonymBruker Skrevet 17. oktober #5 Skrevet 17. oktober Flere borettslag har stilletid fra 22.00. Hadde vel bare sagt det til han, om det blir et problem . Ikke sikkert han er klar over at det høres til deg. Anonymkode: f3461...437 1 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober #6 Skrevet 17. oktober AnonymBruker skrev (4 minutter siden): De fleste borettslag har også regler om at man ikke skal forstyrre unødvendig utenfor disse tidspunktene heller. Det hadde vært én ting hvis det var snakk om en enkelthendelse, men hvis han har for vane å sitte ute sent om kvelden og snakke høyt i telefonen, da er det absolutt lov til å spørre pent om han kan trekke inn. Det er ikke sikkert han vet at han er forstyrrende, og de fleste ønsker ikke å forstyrre naboene sine (selv om det ikke er nedfelt i husordensregler at de ikke kan gjøre det). Anonymkode: d6492...971 Poenget er at det ikke nødvendigvis hjelper på hverken naboskapet eller husfreden å klage desverre. Ofte er også ting som er til bry for andre ting folk har lov til å gjøre i egen bolig. Røyking for eksempel kan plage andre men man kan fortsatt ikke nekte naboen å røyke, ikke engang om det er plagsomt og går rett inn på soverommet til noen andre. Om stilletiden er 23-07 feks og mannen «bare» bråker til 22:30 så er det også begrensa om man har noe særlig å gå på. Styret i mitt borettslag feks ville ikke kunne ført noen klagesak da basert på husordensreglene her. Derfor skriver jeg også at man alltids kan snakke med den det gjelder og håpe vedkommende er grei, desverre er mange mindre hyggelige mot naboene sine. Anonymkode: 93cdf...518 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober #7 Skrevet 17. oktober Har noen naboer her og hvor haugevis av menn sitter ute på verandaen prater drithøyt og røyker vannpipe frem til nøyaktig 22.59. De «vet» jo reglene og er innenfor kl. 23😩 Dessverre mange som er hensynsløse og har helt andre kulturer enn oss.. Anonymkode: 3eb2b...e67
AnonymBruker Skrevet 17. oktober #8 Skrevet 17. oktober Han bryter jo ingen regler om det skal være stille først kl 23, så du kommer nok ikke langt med dette. Og det går jo ikke utover søvnen din, så var egentlig problemet? Han gjør vel ikke dette hele dagen og kvelden lang? Jeg har en fyr under meg, han går frem og tilbake utenfor om natten og prater og røyker, men han gjør ingenting gale, han bryter ingen ordensregler (for han snakker bare), så han får fortsette… Anonymkode: 898e0...478 3
Grønnsaksvaffel Skrevet 17. oktober #9 Skrevet 17. oktober Jeg skjønner ikke hva du skal klage på og hvorfor 🤔 5 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober #10 Skrevet 17. oktober Det er veldig plagsomt. Hadde en nabo som holdt på sånn. Høye telefonsamtaler på balkongen mens hun røyka. Ofte satt det også seks andre stk og røyket der i tillegg. Og konstant prating. Pluss på oppussing i flere måneder til klokka to om nettene med borring. Totalt hensynsløs. Vi flytta. Anonymkode: e3155...303 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober #11 Skrevet 17. oktober Røykinga er ikke et stort problem, og soverommet ditt er på andre siden, så det plager deg ikke at han skravler heller. Hva skal du klage på og hvorfor?? Anonymkode: 96f11...4fa 4
ThereGoesBob Skrevet 17. oktober #12 Skrevet 17. oktober Du kan vel takke Støre og gjengen for dette.. 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober #13 Skrevet 17. oktober ThereGoesBob skrev (3 minutter siden): Du kan vel takke Støre og gjengen for dette.. Hva mangler du? Anonymkode: 96f11...4fa 2
AnonymBruker Skrevet 17. oktober #14 Skrevet 17. oktober AnonymBruker skrev (9 timer siden): Har noen naboer her og hvor haugevis av menn sitter ute på verandaen prater drithøyt og røyker vannpipe frem til nøyaktig 22.59. De «vet» jo reglene og er innenfor kl. 23😩 Dessverre mange som er hensynsløse og har helt andre kulturer enn oss.. Anonymkode: 3eb2b...e67 Men da er det vel innenfor hva som er tillatt da? Gir de seg 22.59 har man vel ikke noe man skulle ha sagt hvis det skal være stille fra 2300. Sånn er det å bo med folk rundt seg. Anonymkode: 38e09...61d 4 4
Grüner Skrevet 17. oktober #15 Skrevet 17. oktober AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg har flyttet inn i en blokk. Er veldig rolig her. Men ett problem. Naboen over røyker på veranda. Men det er ikke største problemet. Han sitter på veranda og snakker i mobilen om kvelden. Noen ganger så seint som kl 2230. Han er utenlandsk og snakker ganske høyt. Det går ikke utover søvnen min da jeg har soverom på motsatt side. Er det dumt hvis jeg spørr om han kan sitte inne å snakke i mobilen? Anonymkode: 2023a...c58 Ja, det er frekt. Så lenge han overholder reglene om ro innen kl 23, har han lov til det. Da får heller du selv gå inn og lukke vinduet ditt! 2
AnonymBruker Skrevet 17. oktober #16 Skrevet 17. oktober Følte meg nettopp som en kjerring pga jeg banket med kosten i taket. Noen unge har fest. Jeg tåler lyd selv om det skal være stille etter 23.00 men de skrudde opp lyden etter 00.. og 00.30 virket det ikke som de hadde tenkt å skru ned eller ut på byen. jeg har dagvakt imogen 🫠 Anonymkode: 211c8...0af
Grüner Skrevet 17. oktober #17 Skrevet 17. oktober ThereGoesBob skrev (10 minutter siden): Du kan vel takke Støre og gjengen for dette.. Hva har Støre med det å gjøre liksom? Du virker som en av de som bare slenger ut det som et standardsvar på alt mulig. 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober #18 Skrevet 17. oktober AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Følte meg nettopp som en kjerring pga jeg banket med kosten i taket. Noen unge har fest. Jeg tåler lyd selv om det skal være stille etter 23.00 men de skrudde opp lyden etter 00.. og 00.30 virket det ikke som de hadde tenkt å skru ned eller ut på byen. jeg har dagvakt imogen 🫠 Anonymkode: 211c8...0af Men det er noe annet: de spiller høy musikk etter at det skal være ro i blokka. Ts er jo skikkelig «Karen» som vi klage bare naboen snakker i tlf på balkongen. Anonymkode: e3a5b...b02 2 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober #19 Skrevet 17. oktober Hvorfor skal du klage når han røyker OVER deg ( røyken går ikke ned) og ikke er til plage, og når han sitter ute på verandaen og prater innenfor kl 23, men du klarer å sove alikevell, for du har soverommet på andre siden. Anonymkode: 2849b...92a 4
AnonymBruker Skrevet 17. oktober #20 Skrevet 17. oktober AnonymBruker skrev (9 timer siden): Har noen naboer her og hvor haugevis av menn sitter ute på verandaen prater drithøyt og røyker vannpipe frem til nøyaktig 22.59. De «vet» jo reglene og er innenfor kl. 23😩 Dessverre mange som er hensynsløse og har helt andre kulturer enn oss.. Anonymkode: 3eb2b...e67 Andre kulturer = hensynsløse? Anonymkode: 3106b...2aa 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå