AnonymBruker Skrevet 17. oktober #1 Skrevet 17. oktober Vi naturlige blondiner, altså. Med lyse vipper og bryn. Er det flere enn meg som synes lyse vipper og bryn er fint? I mange år var jeg avhengig av mascara og øyenbrynsfarge, fordi jeg hadde komplekser for lyse vipper og bryn. Nå har jeg vennet meg av med sminke, og liker faktisk øynene mine uten sminke. Har kommet til at det nok er en vanesak. Og synes blikket mitt er mer «åpent» og ekte nå, på en måte. Flere enn meg som har sluttet med sminke og omfavnet sine lyse vipper og bryn? Anonymkode: 50f4f...ee6 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober #2 Skrevet 17. oktober Absolutt! Det er superfint. Bruker en lys brynblyant bare for å forme, men prøver å beholde den lyse fargen. Mascara bruker jeg ikke. Fokuserer derimot på fin hudsminke; en kald rouge og litt sånn "glossy strawberry lips" og low contrast make-up🥰 Anonymkode: 4689e...1f7 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober #3 Skrevet 17. oktober Det er nydelig. Og sjeldent. Janne Haaland Matlary synes jeg oser klasse. Anonymkode: 48a78...e25 3 2
AnonymBruker Skrevet 17. oktober #4 Skrevet 17. oktober Nei klarer dessverre ikke å like det, føles ansiktet mitt blir helt flatt og fargeløst. Anonymkode: 996cc...170 2 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober #5 Skrevet 17. oktober Ja, jeg synes det er kjempe fint. Anonymkode: 25d78...fbc 1
HoldTheDoor Skrevet 17. oktober #6 Skrevet 17. oktober Er ikke blond selv, men jeg synes det er kjempefint på andre!
AnonymBruker Skrevet 17. oktober #7 Skrevet 17. oktober Er ikke blond selv, men merker at fin og ren hud, rent velstelt hår og slikt veier så mye mer opp for utseende enn sminke. Sminke skitner litt til og skjuler Anonymkode: adba6...699
AnonymBruker Skrevet 17. oktober #8 Skrevet 17. oktober AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Nei klarer dessverre ikke å like det, føles ansiktet mitt blir helt flatt og fargeløst. Anonymkode: 996cc...170 Det var det jeg også tenkte tidligere. Men jeg tror det er en vanesak? Vi er så vant til å øyne med sterke kontraster, ikke minst våre egne med sminke. Men selv om noe er mindre vanlig, så kan det jo være pent? På verdensbasis er vel lyse vipper og bryn nokså sjeldent, så det kan jo hjelpe å tenke at vi er litt unike, liksom? Jeg har har i hvert fall vennet meg til, og sluttet fred med, mine lyse vipper og bryn nå. Det føles ganske befriende. Det er jo sånn jeg er skapt. Ts Anonymkode: 50f4f...ee6
AnonymBruker Skrevet 17. oktober #9 Skrevet 17. oktober AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er ikke blond selv, men merker at fin og ren hud, rent velstelt hår og slikt veier så mye mer opp for utseende enn sminke. Sminke skitner litt til og skjuler Anonymkode: adba6...699 Enig med deg. Rent hår og fin hud er viktigere, og sminke kan se litt skittent og uhygienisk ut på noen. Anonymkode: 50f4f...ee6
AnonymBruker Skrevet 17. oktober #10 Skrevet 17. oktober AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Det er nydelig. Og sjeldent. Janne Haaland Matlary synes jeg oser klasse. Anonymkode: 48a78...e25 Enig. Det at hun ikke faller for fristen til å sminke seg så mye, gjør at hun virker trygg på seg selv, og det oser jo av klasse. Anonymkode: 50f4f...ee6 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober #11 Skrevet 17. oktober AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det var det jeg også tenkte tidligere. Men jeg tror det er en vanesak? Vi er så vant til å øyne med sterke kontraster, ikke minst våre egne med sminke. Men selv om noe er mindre vanlig, så kan det jo være pent? På verdensbasis er vel lyse vipper og bryn nokså sjeldent, så det kan jo hjelpe å tenke at vi er litt unike, liksom? Jeg har har i hvert fall vennet meg til, og sluttet fred med, mine lyse vipper og bryn nå. Det føles ganske befriende. Det er jo sånn jeg er skapt. Ts Anonymkode: 50f4f...ee6 Jeg bruker minimalt med sminke i sommerferiene, men blir ikke vant til det fordet. Anonymkode: 996cc...170 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober #12 Skrevet 17. oktober AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg bruker minimalt med sminke i sommerferiene, men blir ikke vant til det fordet. Anonymkode: 996cc...170 Kanskje fordi alle vi ser rundt omkring, og i media, har så sterke kontraster på vipper og bryn? De fleste i verden er ikke lyse, som oss. Men noen er jo albinoer, og jeg synes de er vakre. Selv om noen sikkert ikke er enig med meg i det. Smaken er som baken, og det er ikke bare ett utseende som er det riktige. Anonymkode: 50f4f...ee6 1
agurkskurk Skrevet 17. oktober #13 Skrevet 17. oktober Man venner seg til ansiktet sitt både med og uten sminke og får preferanser deretter. Selv er jeg blond med bryn og vipper som har blitt mørkere med årene, men jeg synes alle uansett hud og hårfarge ser utrolig flotte ut uten sminke. Det kan også på de med naturlig lyse bryn og vipper se veldig "skarpt" ut med mørk brynsminke og svart mascara, så selv er jeg evig på jakt etter den perfekte brunfargen på mascara for de gangene jeg bruker sminke Jeg støtter uansett veldig valget ditt om å gå naturell 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober #14 Skrevet 17. oktober Ja, jeg synes det er elegant og pent. For egen del, som har passert 50, trengs det noe farge i kinn og noe øyemarkering for ikke å bli 100% usynlig. Trekkene og fjeset forsvinner litt uten noe som helst. Men jeg ser helt naturlig ut likevel, fordi jeg kan sminke meg. Anonymkode: 613c8...8a5 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober #15 Skrevet 17. oktober AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Ja, jeg synes det er elegant og pent. For egen del, som har passert 50, trengs det noe farge i kinn og noe øyemarkering for ikke å bli 100% usynlig. Trekkene og fjeset forsvinner litt uten noe som helst. Men jeg ser helt naturlig ut likevel, fordi jeg kan sminke meg. Anonymkode: 613c8...8a5 Har dette noe med alder å gjøre? Spør fordi jeg også har passert 50, og har gått andre veien mht sminke. Har ikke sterke kontraster i ansiktet, men det hadde jeg ikke da jeg var yngre heller. Det er litt rart å tenke på at broren min er like lys som meg, men jeg tror aldri noen har tenkt at han har for lite kontraster i ansiktet - slik jeg har tenkt om mitt eget ansikt. Ts Anonymkode: 50f4f...ee6 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober #16 Skrevet 17. oktober AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi naturlige blondiner, altså. Med lyse vipper og bryn. Er det flere enn meg som synes lyse vipper og bryn er fint? I mange år var jeg avhengig av mascara og øyenbrynsfarge, fordi jeg hadde komplekser for lyse vipper og bryn. Nå har jeg vennet meg av med sminke, og liker faktisk øynene mine uten sminke. Har kommet til at det nok er en vanesak. Og synes blikket mitt er mer «åpent» og ekte nå, på en måte. Flere enn meg som har sluttet med sminke og omfavnet sine lyse vipper og bryn? Anonymkode: 50f4f...ee6 Enig der. Hvorfor ha komplekser for å være fullblods arier? Bare tull å farge dine naturlige blonde trekk. Glemmer aldri da jeg reiste på en gruppetur til Afrika hvor en i reisefølget var 100 % blondine. Med hvit porselenshud. Når vi var i en landsby langt ut i villmarken gjorde landsbybeboerne store øyne når de fikk se henne. Guide vår oversatte og sa de trodde hun var en engel. 🤣 Anonymkode: 60c62...7e6
AnonymBruker Skrevet 17. oktober #17 Skrevet 17. oktober AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Hvorfor ha komplekser for å være fullblods arier? Anonymkode: 60c62...7e6 Vittig bruk av ordet «arier». Arier er en person som tilhører et av folkene som taler indoeuropeiske språk i India og Iran. Med mindre du snakker om raseteori a la nazistene – person av hvit, nordisk rase. Men du snakker ikke om det her vel..? Anonymkode: 3374e...41a 7
AnonymBruker Skrevet 17. oktober #18 Skrevet 17. oktober Jeg er for øvrig mørk blond. Helt lysblonde undervipper som knapt sees. Flere lysblonde hårstrå innimellom. Kan trekke slekten helt tilbake til HH på en side og Finland på den andre. Bruker ikke sminke lenger, kun hudpleie. Anonymkode: 3374e...41a
AnonymBruker Skrevet 17. oktober #19 Skrevet 17. oktober AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vittig bruk av ordet «arier». Arier er en person som tilhører et av folkene som taler indoeuropeiske språk i India og Iran. Med mindre du snakker om raseteori a la nazistene – person av hvit, nordisk rase. Men du snakker ikke om det her vel..? Anonymkode: 3374e...41a Snakker om populærkulturens forståelse av arier ja. Blir vel nordisk blond da. Anonymkode: 60c62...7e6
AnonymBruker Skrevet 17. oktober #20 Skrevet 17. oktober Nei jeg synes virkelig ikke lyse vipper og bryn er noe pent i det hele tatt, så jeg farger de. Anonymkode: 2898c...8a8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå