AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #1 Skrevet 21 timer siden Jeg er ferdig utdannet neste jul og vil kunne velge mellom dagarbeid eller turnus. Turnus er da dag/aften/natt, dagarbeid er 7.30-15 og null røde dager eller helger Hva ville dere tenkt er best for familielivet? Jeg heller mer mot dag, kjenner jeg Anonymkode: b80f8...6c3
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #2 Skrevet 21 timer siden Som en som er gift og har barn med en som jobber turnus vil jeg si at veldig mye faller på den som alltid må være tilstede. Den som jobber turnus får mer fritid på dagtid, noe den som jobber kun dag "aldri" får. Det fungerer for oss fordi den som jobber turnus tar veldig mye mer av husarbeidet, oppfølging med barn og det generelle tredje skiftet. Han får mer fritid, grunnet at jeg på kveld og helg blir låst til huset. Jeg ser på det som en selvfølge at han da bruker noe av den fritiden til Familien AS. Så lenge vi har barnehagebarn kan han ta de ut av barnehagen for å tilbringe tid med de på fridagene sine. Anonymkode: e7c1e...2bf 3
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #3 Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Som en som er gift og har barn med en som jobber turnus vil jeg si at veldig mye faller på den som alltid må være tilstede. Den som jobber turnus får mer fritid på dagtid, noe den som jobber kun dag "aldri" får. Det fungerer for oss fordi den som jobber turnus tar veldig mye mer av husarbeidet, oppfølging med barn og det generelle tredje skiftet. Han får mer fritid, grunnet at jeg på kveld og helg blir låst til huset. Jeg ser på det som en selvfølge at han da bruker noe av den fritiden til Familien AS. Så lenge vi har barnehagebarn kan han ta de ut av barnehagen for å tilbringe tid med de på fridagene sine. Anonymkode: e7c1e...2bf Kan legge til at det ikke nødvendigvis gir mer fleksibilitet til familien at begge jobber dagtid. Anonymkode: e7c1e...2bf 2